Nvidia Geforce RTX 2070 Super och AMD Radeon RX 5000 skymtas i prestandatest

Permalänk
Medlem

1080p är dock inte så superintressant, iaf inte i det spelet.

Permalänk
Medlem

Så "super" är det som egentligen skulle behövt lanseras i början om dom följer trenden. 780ti-->970, 980ti-->1070, 1080ti-->2070"super"

Vilket var kanse förväntat med nya generationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mill:

1080p är dock inte så superintressant, iaf inte i det spelet.

Jag tog bara med det för att visa något som är skevt åt andra hållet, ett Vega 64 är normalt inte starkare än ett RTX2080Ti.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

@superegg: Jag förstår hur du tänker men spelet är väldigt optimerat för just NVidia . Om testet hade gällt nya Battlefield och man räknar prestandan bara efter det spelet så är ju AMD korten nästan lika snabba som ett 2080 kort . Därför vänta och se med ett genomsnitt i stället .

Nvidia uppdatera sina drivrutiner så att spelet ska funka bättre, AMD kan göra samma sak men det gjorde dom inte.
Det är väl inte själva spelet utan grafikmotor som det görs optimering på?

Men jag förstår hur du tänker.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Är du intresserad av vilket kort du ska ha för att spela just detta spelet så är det ett bra test. Men inte annars.

Det är ju bara att ta ett spel som är väldigt optimerat för AMD och posta resultaten så kommer de som föredrar Nvidia vara snabba med att påpeka detta och att testet därför är dåligt. Man kan alltid hitta enskilda scenarion för att visa att grej X är bäst om man letar tillräckligt länge.

?

Så kommer det alltid att vara.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Sitter själv med ett GTX1070, svårt att hitta något som känns värt att uppgradera till i mellansegmentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon311079:

Tror ni att ett RTX 2070 Super skulle fungera bra med Ryzen 7 3700x eller 3800x? Tänker så att man inte riskerar att råka ut för s.k bottleneck.

Hur skulle en av världens snabbaste CPU vara en flaskhals för ett RTX 2070 Super?
Visst, om man kör lättdrivna spel i 1920x1080, men då har man också onödigt hög FPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Nvidia uppdatera sina drivrutiner så att spelet ska funka bättre, AMD kan göra samma sak men det gjorde dom inte.
Det är väl inte själva spelet utan grafikmotor som det görs optimering på?

Men jag förstår hur du tänker.

Så kommer det alltid att vara.

Nu är ju t.ex Hairworks som nämns i artikeln inte något Nvidia låter AMD "uppdatera sina drivrutiner" med, det är något de har sett till att ha ensamrätt till, och som de säljer in till speltillverkare för att få sina kort att se mycket bättre ut än motståndet (som i artikeln vi sitter och diskuterar i detta nu).

Rekommenderar f.ö. att kolla på AdoredTV's video om Nvidia om du vill veta mer om hur de har gjort liknande saker genom sin historia.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeosoth:

Nu är ju t.ex Hairworks som nämns i artikeln inte något Nvidia låter AMD "uppdatera sina drivrutiner" med, det är något de har sett till att ha ensamrätt till, och som de säljer in till speltillverkare för att få sina kort att se mycket bättre ut än motståndet (som i artikeln vi sitter och diskuterar i detta nu).

Rekommenderar f.ö. att kolla på AdoredTV's video om Nvidia om du vill veta mer om hur de har gjort liknande saker genom sin historia.

Finns väl ingen felfria företag.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Nvidia uppdatera sina drivrutiner så att spelet ska funka bättre, AMD kan göra samma sak men det gjorde dom inte.
Det är väl inte själva spelet utan grafikmotor som det görs optimering på?

Men jag förstår hur du tänker.

Så kommer det alltid att vara.

"Problemet" blir när delar av spelkoden kontrolleras av Nvidia (Gameworks) och ingen annan vet hur det är skrivet när de skall optimera för det. Nvidia vet dock exakt och kan anpassa Gameworks för sina kort och sina kort för Gameworks.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande ett msi armor 1080 gtx och funkar ganska bra än samt är allmänt nöjd med det. Frågan är, är det värt att uppgradera till ett rtx 2070 super? Det verkade inte vara en enorm skillnad på 1080 gtx och ICKE super variant av rtx 2070.
Samt vet någon vad 2070 super kommer kosta?

Skickades från m.sweclockers.com