Cyberpunk 2077 får multiplayer-läge

Cyberpunk 2077 får multiplayer-läge

Det haussade storspelet Cyberpunk 2077 är mindre än ett år bort och nu bekräftar utvecklaren CD Projekt RED att spelet får ett onlinebaserat flerspelarläge.

Läs hela artikeln här

Det tackar vi för, tror att det kommer att uppskattas utav rätt många.

Negativt, bättre lägga ALLA resurser på SP.

Ytterligare en utvecklare till rakning

Och svenska Refused gör musiken för gruppen Samuraj!
https://open.spotify.com/track/0UHxkkgI5GfV0XBRA1rqfe

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Defender:

Negativt, bättre lägga ALLA resurser på SP.

Nej tok, lägg ALLA resurser på Storymode Co-Op.

Bannat också. Jag vill inte att det ska finnas minsta risk att något tas ifrån singleplayerläget. Vill inte att det ska finnas minsta risk att nånting nerfas.

Om man tittat på historia så har multiplayerlägen 82% av gångerna vattnat ut intrycket av singleplayerbaserade spel

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Skrivet av Cenorida:

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HenrikM:

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

De hundratals timmar jag lagt på Mario oddysey och zelda. Rent sp spel är under

@Chromatic @Överklockad_gasklocka @Defender rapporter gör gällande att det är en relativt nyetablerad grupp utvecklare på 40 personer baserade i Wroclaw som utvecklar multiplayer-delen, medan huvudgruppen baserad i CDPR:s högkvarter i Warszawa utvecklar själva single player-delen av Cyberpunk 2077. Om detta stämmer bör den separata gruppen inte ta fokus eller resurser från grundspelet. Det är inte heller klart om detta multiplayer-läge blir en del av spelet vid lansering eller om det blir tillgängligt separat i efterhand, som fristående spel eller DLC-läge.

@HenrikM: Mmm, och jag tycker nog att det låter som att det kan passa som handen i handsken!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1561994-refused-levere...

Åh nej, nu kommer singleplayer-delen balanseras och utvecklas för att fungera med multipalyer också suck

Nu blev spelet ännu mer intressant! Explora med brorsan skulle vara kul!:)

Vad jag förstått ifrån att läsa engelska nyheter om detta, är att deras Cyberpunk 2077 som släpps nästa år är separat och att multiplayer läget blir en separat grej som dom kommer lägga till i efterhand så folk som gnäller om att resurser kommer dras ifrån själva "main spelet" ni kan andas ut.

Resurser kanske inte tas från utvecklarna av single player-spelet men det är ju fortfarande möjligt att spelinnehållet påverkas.

Dark Souls-spelen är de enda med både PvE och PvP där jag har full koll på vad det har medfört för SP-läget med alla patchar osv, och det har till 90 % varit till nackdel för det med alla strömlinjeformningar av vapens skada och rustningars skydd osv. Om det dock är helt och hållet separat med SP och MP i CP så kan jag väl acceptera det!

Är lite skeptisk till det här men CDPR har dock inte gett mig några skäl att tvivla egentligen. Tror det kan bli riktigt bra som bäst och som sämst något man kanske är kul i några timmar med polarna.

GTA V-modellen låter det väl som typ?

Jag pallar inte sånt men samtidigt kan man kanske bara visa ointresset genom att helt enkelt hoppa av tåget när singleplayer-delen tagit slut

Dom kan säga vad dom vill om hur det kommer va, men vi vet nog alla att det kommer bli Cyberpunk Royale.

Jag undrar dock om Cyberpunk/Witcher motorn funkar bra som multiplayer, annars har det Fallout 76 vibbar. Nåja, kan iaf inte vara sämre. Det är en omöjlighet.

Ugh, jag är skeptisk. Om minsta grej i SP påverkas av detta kommer jag gråta på riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta tillsammans med en Asus PG35VQ och RTX 2080 Ti är drömmen asså!

Den negativa aspekten för mig med denna fokus är inte fördelningen av resurser, utan risken för spelförstörande eller på annat sätt irriterande buggar. CD Projekt RED har i mina ögon en ganska tråkig historia med buggiga spel vid release--trots enspelarfokus--och detta beslut kommer säkerligen slänga fler vedträn på den elden.

Jag gillar hur folk tar ut i förskott att detta skulle påverka det negativt för SP-delen utan att ens ha sett något direkt från just den biten.

Det är för det första inte ens huvudstudion som designat spelet som står för MP stycket. Sedan kan dom göra som GTA-V, där man helt enkelt har 2st helt olika balances för SP och MP läget (t.ex. är fordon långsammare i MP).

Jag ser inte MP som något negativt för en titel som detta. Om jag kommer kunna glida runt med vänner i online-läge och göra lite trolliga saker när jag är "klar" med SP-läget så ser jag det bara som ett plus faktiskt. Det är nog inte många som t.ex. spelar igenom Skyrim eller Witcher mer än 1 gång, speciellt inte samma story arc igen.

Måste man ta patent på sådana grundläggande idéer nuförtiden??

Skickades från m.sweclockers.com

SP eller Co-Op, allt annat är bortkastade pengar i min mening.

Skrivet av Cenorida:

SP i all ära, men problemet med SP är att man "tröttnar" på spelet för fort i takt med att storyn är slut.

Är ett spel riktigt bra kan man spela det väldigt många gånger, jag har spelat Mass Effect ca 5-6 gånger, Mass Effect 2 och 3 säkert 10 gånger och Andromeda två gånger....

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HenrikM:

Så de 150 timmarna man spenderade i witcher 3 på en playthrough utan att lägga någon tid på gwent skulle inte vara nog?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag lade 150 timmar på Gwent 😁

Skrivet av Markusas:

Tror jag lade 150 timmar på Gwent 😁

Lagt över 600h i stand Alone Gwent. Riktigt bra

Skrivet av Peterrrrr:

Är ett spel riktigt bra kan man spela det väldigt många gånger, jag har spelat Mass Effect ca 5-6 gånger, Mass Effect 2 och 3 säkert 10 gånger och Andromeda två gånger....

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, kört igenom dom flera gånger och för min del har jag knappt rört MP delen. Tycker dock dom gjorde vissa missar, hade inget emot MP men att nästan göra det till ett krav för att få 100% var fel. Ha gärna med det men i så fall låt SP spelaren själv välja hur mycket det skall påverka deras story så att säga.