Semestra med din hårddisk och vinn 20 TB lagring till ett värde om 9 000 kronor

Permalänk
Medlem

Det var ju semester!
En Seagate lager är ju aldrig fel i värmen!

(Fortfarande i Barcelona)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Kul föresten, när vi skulle flyga hem, var det ett flyg från ett nytt bolag framför oss!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

På semestrar passerar man ställen man annars inte har tid med. Jag stannade och frågade några gubbar som hade last av något tungt vad de höll på med. De berättade att det hade kommit en ny Seagate, en 10 TB! De höll på att bygga ett nytt tempel kring den, som tydligen skulle heta Ironwolf. Jag undrade om det var bra att den låg i fukten, men de menade att den var byggd för att tåla mer än vanligt. Grymt namn för något sådant! Jag lovade dem att inte berätta var de höll på att bygga innan det var klart, om jag fick ta ett foto. Förmannen kom ned i gropen och gav mig tillåtelse bara jag inte publicerade det hela innan den hade lanserats. Trist att jag inte ens kommer ihåg var templet höll på att byggas; reste mycket under den perioden, stad efter stad... Är den någon som sett om de fick det klart i tid och kanske kan se var det bör ha varit?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Extersom mina slag med drivern inte är av Tiger Wolfs, jag menar Tiger Woods kvalitet, brukar jag alltid klistra på en hard drive på mina drivers får att få till lite hårdare och bättre slag. Givetvis ökar längde på slagen ju mer man kan lagra på hårddisken, och därför passar Ironwolfs 10 TB:are perfekt!

Edit: Av nån anledning fungerar inte mina OneDrive-länkar att visas i forumet, så ni får bara en länk:

Edit 2: Nu så!

Permalänk
Medlem

Ok, jag erkänner. Jag har inte tagit bilden själv.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

Vargjakt!

Lite exempel på vad jag och min familj gör nu under dagarna!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Fotoholic som jag är, bjuder sommarens fotojakt på oväntade objekt, bäst besrkivet nedan.

hunting for Ironwolf flowers
deep deep in Ironwolf fields
looking for the shy Ironwolf

But Hey!
Just Ironwolfit

i love Ironwolf
eller som det sägs på kontinenten:
take it calm and Ironwolf

Permalänk
Medlem

Sen semester i år så det får bli lite äldre bilder

Roadtrip

Toa

midsommar

28h flygresa. 50mil i bil. 2km gående i 30graders värme.
Och så kommer det någon jäkla råtta och sabbar bilden!

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Store the light

Permalänk

Double Rainbow

Tog den här fotot ikväll:

Double rainbow, oh my God! It’s a double rainbow all the way! What does this mean? Two rainbows means one Seagate Ironwolf Pro 10 TB at the end of each rainbow! Whoa, that’s so intense!

Permalänk

Mitt bidrag, djupt i de Japanska bergen stötte jag på dessa små liv, upptäckte också att en enorm hårdisk på 10 TB övervakade alltihop.

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk

Mitt Bidrag

På vår skånesemester skymtade barnen något spännande i manetakvariet på naturhistoriska museumet.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H150i PRO RGB 360mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

ASUS ROG Strix XG32VQR, 32”, 144hz// ASUS ROG Strix Scope Deluxe // ASUS ROG Chakram // ASUS ROG Delta

Permalänk

Tar en glass med alla mina lagrade minnen

Permalänk
Medlem

Hittade en auktoriserad återförsäljare på en marknad i Marocko:

Köpte såklart på mig en hel drös och slängde in i surfbilen:

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

De var överallt i Thailand, de hade tagit stränderna som sina egna.

https://imgur.com/aNPBPGp

https://imgur.com/8sbItV8

Permalänk
Medlem

Mayafolket har alltid föredragit stabila byggen!

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

En kväll i Bohuslän tog jag mig upp på en höjd…

…och där väntade denna syn. Seagate indeed.

Men diskarna kanske skulle hetat Iron Boat istället?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder från ett somrigt London - mina bidrag!

Batman was there...

Finn ett failure!

The King at Big Ben!

Permalänk
Medlem

När man fyllt 10 och får hänga med de coola grabbarna!

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Vi var och besökte dom välkända Ironwolf dolomites i Italien förra sommaren.

Permalänk

Redan tidigt byggde människan med riktig hårdvara, Ale stenar gömmer många Tb av viktig information.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid lita på Ironwolf

Visa signatur

8700K@5Ghz | 1070ti

Permalänk
Medlem

En ny Ironwolf uppenbarar sig

Visa signatur

8700K@5Ghz | 1070ti

Permalänk

En svanmamma och hennes snygga hddungar

https://imgur.com/WMmhKR7

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem

Svensk sommar

Då var den Svenska sommaren här igen då.

Tur att man alltid har sin vän med sig vid regniga sommardagar...

Permalänk
Medlem

Okej, pinsamt men jag gjorde faktiskt och laddade upp den här bilden innan jag såg bidraget några snäpp upp... Lite kul dock att vi båda hade dubbel regnbåge

Permalänk
Medlem

-"Går det att förvara gäddan här?
-"Visst! Men bara på bild och video!"

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"