Vilken är din bästa teknikpryl på sommaren?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vår luftrenare är helt sjukt bra för mig som är pollenallergiker. Nu kan man äntligen komma hem till ett helt pollenfritt hem! Ökar livskvalitén enormt

Permalänk
Medlem

Min nya Dac: Matrix Quattro II för 2800 kr - ett kap.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Vågar nog ändå säga att ue wonderboom högtalaren är bland de bästa köpen jag gjort på länge. Att kunna sitta ute i en solstol och lyssna på härlig musik dagarna ut är riktigt ljuvligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Får bli mobilen och GoPro kameran när man kör hoj i sommar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ipaden och UE Boom, här ska läsas serier och lyssnas på musik i sommar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

AC, mycket man uppskattar men att se ens barn orka röra på sig och leka inne som ute är guld värt! Lärde oss från förra sommaren att vi behöver ha det svalare då hon knappt orkade äta och hade svårt att sova. 👌

Permalänk
Medlem

Systemkameran, resten av tekniken låser jag helst in när jag befinner mig på ställen med täckning

Permalänk
Medlem

mina BT in-ears

använder dem på jobbet hela dagen och när man cyklar runt i värmen.

Lyssna på musik är guld!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Min reMarkable, året runt, behöver inte använda papper för att anteckna, och kan läsa alla böcker man vill

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Är nog min iphone.

Så skönt att kunna resa och ha mp3, kamera, boka rum, hitta aktiviteter, gps etc i samma enhet.

Måste varit bra mkt jobbigare och tyngre att resa på 90talet på liknande sätt som jag gjort de senaste åren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Utan tvekan, utan något motstånd eller några modiga maskiner som vågar sig på en tech chicken race, så är det min bästa polare, min enda polare, min Switch som idag heter "ImNOSnitch"...

AC är ingen teknik pryl, det är en anti-överhettnings mojäng, som används av alla året runt, jag har ingen riktig AC, jag har min stora fläkt med en fin utan dess like fjärrkontrol, så man kan sitta och lata sig, och öka mellan läge 1-3, vind läget, där den alternerar mellan hårt blås och ja ni gissade rätt, lättare blås, vilket är mysigt ibland... plus on off knapp såklart. Det är inte bästa tech prylen, det är mer en extremt trevlig bekvämlighets mojäng, för alla runt om som slipper då min svett lukt, iaf längre, innan det börjar lukta då jag duschar var tredje, näe var fjärde månad...

Skrivet av 454Casull:

Bilen, Sony Bluetooth hörlurarna, Bloons (iphone), fenor, mask, snorkel, tjeckisk öl.

Gud, finns det teknik versioner av fenor, mask (antar det inte menas mask som sätts på krok vid fiske?), elektronisk snorkel låter coolt, men det bästa nånsin, teknik öl från tjeckien, har jag aldrig en hört talas om?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Garmin marin plotter

Permalänk
Medlem

båtmotorn, och div radio styrt flyg.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Min iPhone och mina AirPods. Helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G R I L L A R N A!
och
M U U R I K K A N !
Grilllarna är inte så flådigt som det låter. Två Weber klotgrillar i olika storlekar. En mindre portabel Weber som jag även använder som rök i gasolgrillen, vilket är en helt vanlig Jamie Oliver som gör sitt jobb bra, den ska dock bytas ut till nästa säsong.
Muurikkan är så rolig att ha!

Permalänk

Drönaren när man ska åka på Sverigesemestern i sommar!
När man är hemma skulle jag säga luftkonditioneringen.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Mina T2's

IEMs är ett måste på sommaren!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Nu är inte detta en pryl. Men ja... Goda vänners sällskap.
Ljud, t.ex musik som får folk att prata. Eller bara gör att man sitter tyst och njuter. Av stunden.
Sådana prylar säjer jag inte nej till så ofta.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

AC och elgrill.
Tyvärr nyligen infört grillförbud på balkongerna där jag bor, så konverterar till Sous vide och hoppas den blir en ny favorit

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch.
Semestern är enda gången på året jag verkligen lyckas finna lite längre tid för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

AC, mycket man uppskattar men att se ens barn orka röra på sig och leka inne som ute är guld värt! Lärde oss från förra sommaren att vi behöver ha det svalare då hon knappt orkade äta och hade svårt att sova. 👌

Jag håller helt med dig. Vi beställde ac i april då förra sommarens extrema värme helt förstörde både barn och föräldrar! Att kunna ha det drägligt varmt inomhus gör vår portabla AC till den, utan tvekan, bästa investeringen jag gjort på länge. Detta får även räknas som bästa "teknikpryl" i sommar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

AC och elgrill.
Tyvärr nyligen infört grillförbud på balkongerna där jag bor, så konverterar till Sous vide och hoppas den blir en ny favorit

men.. "bordsgrill" eller "flamethrower" osv kan du ju använda inomhus, så.. bara att bränna av på maxxad grill inomhus efter sousvide

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Datorn, såklart.

Skrivet av PlogarN97:

Är nog min iphone.

Så skönt att kunna resa och ha mp3, kamera, boka rum, hitta aktiviteter, gps etc i samma enhet.

Måste varit bra mkt jobbigare och tyngre att resa på 90talet på liknande sätt som jag gjort de senaste åren

Skickades från m.sweclockers.com

Min Sony Walkman och Nintendo Gameboy gick hårt på 90-talet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ismaskin och min Hamilton beach blender för iskalla drinkar och smoothies.
Trodde aldrig man skulle göra av med så mycket is när man väl har tillgång till det.
Blendern är super när man inte har lust att stå vid spisen och tillaga varm mat, plus att den ökar användandet av frukt och grönt och minskar svinnet av frukt o grönt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Vår AC, helt utan minsta tvekan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Min Anker Powerport Solar 21w - aldrig mer slut på batteriet i mobilen. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Batteridriven och portabel

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Telefonen, utan tvekan. Den är liten och smidig och kan följa med överallt. Den står både för underhållning i form av spel och musik, men även ett sätt att hålla kontakten med vänner, uppdatera sig på sociala medier, läsa nyheter osv. Därutöver så innehåller den ju även en kamera för att ska minnen ifrån varma sommarkvällar eller en dag vid poolen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Datorn, såklart.

Min Sony Walkman och Nintendo Gameboy gick hårt på 90-talet!

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det ju.

Skulle ändå påstå att det är skönt att slippa massa dövikt vid resor