Vilken är din bästa teknikpryl på sommaren?

Permalänk
Melding Plague

Vilken är din bästa teknikpryl på sommaren?

Med semestern för dörren är det dags för sommarens viktigaste fråga. Vilka teknikprylar är egentligen viktigast när solen bränner som mest?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

min AC, Kylen, datorn, tv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Får man räkna en fläkt som teknikpryl

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Min Kindle såklart, laddad och redo för den årliga semesterläsningen av tidernas bästa böcker, Liftarens Guide till Galaxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Min Nikon D850 + 24-70 vr

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

För mig är det mobilens FM-radio som är helt klart viktigast (vitvaror borträknat). Att få ha radion igång om nätterna är det enda som får mig att genomlida den hemska hettan om nätterna.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Samma som ovan.

Min AC, datorn, Viven och fläkten.

Är fasen 27c just nu i lägenheten.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Med systemkamera i högsta hugg klarar jag mig långt. (Fast egentligen gäller det ju även året om.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ACn, Oculus Rift S och Nintendo Switch.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nintendo Switch, utan konkurrens. Telefonen måste jag ha på mig för att vara nåbar, men helst skulle jag gömma den i en låda och bara växla mellan att spela på Switchen och vara ute i naturen och vandra, helt frånkopplad civilisationen. Den här sommaren ser ut att kunna bestå av just dessa två aktiviteter, vilket jag ser fram emot väldigt mycket.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tror nog det måste vara min Boosted Bräda! En jäkla frihet och jag har praktiskt taget kunna ställa undan bilen permanent nu under sommaren (förutom när jag åker till drönartävlingar på helger).

Permalänk

Ac datorn, tv, ps4, syskon fläkt.

Ac är nog bästa köp ja gjort någonsin 😊

Permalänk
Avstängd

Dator, mobil, TV, stereo...i den ordningen

(förutom kyl, frys osv)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Surfplattan (Tab S4)

Oslagbart att ligga i soffan på altan medan ungarna leker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Min dator, tveklöst.
Mobilen kommer inte ens i närheten.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Mobilen och valfritt kartprogram... Jag hade aldrig hittat hem efter man mållöst förvillat sig i skogarna med den bästa vännen... Mountainbiken. 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Jag har lite av en aversion mot uttrycket "min bästa [nånting]", typ "min bästa låt".
Menar man inte att man skrivit, producerat eller deltagit i låten själv så är man ute och cyklar.

Så "min bästa teknikpryl" kan jag sträcka mig till att det är den teknik som objektivt bäst tjänar mig, vilket definitivt under alla årstider är mobilen och ett par tillhörande lurar med bra ljud. Under vinterhalvåret är heltäckande lurar dessutom fantastiskt för att hålla öronen ute ur kylan.

"Min favoritteknikpryl" under sommaren däremot... det blir nästan samma svar: mina Oppo PM-3, portabla lurar med detaljerat och välbalanserat ljud. Mobilen skulle jag kunna byta ut mot en MP3-spelare, men lurarna kan bara ersättas av ett par lika bra eller bättre lurar!
Har också ett par ATH-m50x som är lite livligare men tycker inte det låter fullt lika bra.

Permalänk
Medlem

Batteripacket såklart, så man kan använda mobilen hela dagen även fast man inte är nära ett eluttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta var en enkel fråga att svara på. Kombinationen av en mobil och en portabel blåtandshögtalare. I detta fall är högtalaren en LG PK3, ljudet imponerar inte dock var den värd 500 kr. Lämnar knappt hemmet utan den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Skulle säga min JBL Partybox 300 - rolig "liten" högtalare man kan ha med sig utomhus, spelar tillräckligt högt för att ha en rejäl fest om man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Min Kindle såklart, laddad och redo för den årliga semesterläsningen av tidernas bästa böcker, Liftarens Guide till Galaxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra val! Av både pryl och bok :). Kindeln är min käraste ägodel året om.

Permalänk
Medlem

I'm going medieval...

Finns ingen el eller mobilkommunikation där jag kommer att spendera sommaren, så man är helt avskärmad. Om man vill läsa nyheter får man köpa en tidning eller nåt. Cykla 15 km enkel väg. Old school!

Mår bra av det och kommer att fortsätta.

Permalänk
Medlem

AC och bluetooth-högtalare

Permalänk
Medlem

Ekolodet såklart

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Kindle>AC>Ljudisolerande hörlurar så jag kan läsa med ACn igång

Permalänk
Medlem

ACn, min gaming battlestation, min S10+

Permalänk

Bilen, Sony Bluetooth hörlurarna, Bloons (iphone), fenor, mask, snorkel, tjeckisk öl.

Permalänk
Medlem

Nikon Z6 med 50mn 1.8s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äkta trådlösa hörlurar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min robotdammsugare. Kan hänga ute om dagarna och den suger upp det som en annan och ungarna släpar in