Gabe Newell pratar trådlös Valve Index och antyder om Half-Life 3

Permalänk
Melding Plague

Gabe Newell pratar trådlös Valve Index och antyder om Half-Life 3

Kort efter att Valves första egna VR-headset Index släppts diskuterar Gabe Newell framtida trådlösa revisioner, och häller återigen bensin på elden med antydningar om ett Half-Life 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

HL3 kommer väl ungefär samtidigt som människan tagit första steget på Mars

Permalänk

Varför ger han oss hopp??? 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det man väntade på, vill ha Index men van vid trådlöst nu från Vive

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tirzah:

HL3 kommer väl ungefär samtidigt som människan tagit första steget på Mars

Been there - done that.

Alltså att ha trampat på en mars. Gick knappt att äta efteråt...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Handfatskatt:

Varför ger han oss hopp??? 😭

Skickades från m.sweclockers.com

För att hålla fanan högt om det varumärke som Half-life faktiskt är...

Men mycket snack ingen ingen verkstad kommer snart leda till det motsatta.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det kommer komma ett nytt Unreal, det har de inte varit snack om på länge alltså singel player Unreal.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tror inte han kommer släppa det under sin livstid, kommer vara för överhypat, blir för stor risk att folk blir besvikna...?
och ska man fortsätta hans lilla söta jämförelse, fast med annan skapare:
Blizzard gave us Diablo wich turned into diablo 2 wich turned to diablo 3 ( blizzard staph! ) wich turned to... Diablo Imm*****
så ja... hoppas att det kommer ut? Absolut! men fortfarande lite långt borta

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

@Oneone: Finns en beta ute sä länge.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Snart är vi väl vid ströskeln där de bara kan släppa något "Half-Life 3" även om det går åt helsike. För det är vad alla förväntar sig nu typ, tyvärr. Men efter det kanske studions nervositet släppt och de kommer med något nyskapande igen. Men vetefasen om jag ens har kvar en speldator vid den tidpunkten haha

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kul video med Gabe om någon inte sett den än:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

För att hålla fanan högt om det varumärke som Half-life faktiskt är...

Men mycket snack ingen ingen verkstad kommer snart leda till det motsatta.

Mycket snack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

@Oneone: Finns en beta ute sä länge.

inte Unreal Tournament, utan singel player Unreal.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Löjligt, han skriker varg för miljonte gången.

Han använder igen HL3 som ett marknadsföringsverktyg för han vet att det skapar rubriker.

Bryr mig inte längre, han kan ta HL3 och Index (=töntigt namn) och köra upp där solen inte skiner.

Gabe=miljadär som slutat innovera och nu mera bara mjölkar spelmarknaden.

Visst har Valve och Steam gjort mycket för spelmarknaden men någonstans på vägen tappade de sin gnista.

Permalänk
Medlem

Fattar inte. Släpper dom vanliga handkontroller till sitt VR headset?
Känns väl lite 2016

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aholman:

Fattar inte. Släpper dom vanliga handkontroller till sitt VR headset?
Känns väl lite 2016

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte hur man ska definiera "vanliga" här riktigt.
Deras nya handkontroller verkar iaf vara uppskattade.

Men såhär ser de ut:

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag undrar om det kommer komma ett nytt Unreal, det har de inte varit snack om på länge alltså singel player Unreal.

Det är inte Valve som ger ut Unreal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Löjligt, han skriker varg för miljonte gången.

Han använder igen HL3 som ett marknadsföringsverktyg för han vet att det skapar rubriker.

Bryr mig inte längre, han kan ta HL3 och Index (=töntigt namn) och köra upp där solen inte skiner.

Gabe=miljadär som slutat innovera och nu mera bara mjölkar spelmarknaden.

Visst har Valve och Steam gjort mycket för spelmarknaden men någonstans på vägen tappade de sin gnista.

Räkna till 10 och andas djupt.

Permalänk
Medlem

@dlq84: jag vet...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Valve har visat oss med all tydlighet vilket företag de är idag och vad de har för ambitioner. Förstår inte hur folk fortfarande kan prisa dem till skyarna när de bara mjölkar sönder oss. Rubriken ger förmodligen många klick, så grattis till skribenten.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Varg:

Jag tycker att Valve har visat oss med all tydlighet vilket företag de är idag och vad de har för ambitioner. Förstår inte hur folk fortfarande kan prisa dem till skyarna när de bara mjölkar sönder oss. Rubriken ger förmodligen många klick, så grattis till skribenten.

Jadu, det är inte så att alternativen är något bättre direkt?
Tar ju Valve & Steam alla dagar i veckan över EA/Origin eller EPIC/EpicStore om man säger så. Ubisoft är ett gränsfall på senare tid, deras klient och spel har båda fått stora uppsving i kvalité.

Visserligen har vi CDProjektRed och GOG på upptågande med DRM-fritt, vettiga priser/sales o.s.v.
Så man kan väl räkna dom som nya "Valve" i det perspektivet (goodwill/konsumentvänliga), men frågan är hur länge det dröjer innan dom sluter sig i ledet också till dom andra titanerna?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Folk som klagar på Valve så har de Steam ^^

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tycker att Valve har visat oss med all tydlighet vilket företag de är idag och vad de har för ambitioner. Förstår inte hur folk fortfarande kan prisa dem till skyarna när de bara mjölkar sönder oss. Rubriken ger förmodligen många klick, så grattis till skribenten.

Jag håller inte med. Valve släpper knappt några spel längre utan fokus ligger på deras marknadsplats. Hade de verkligen haft ambitioner att mjölka sina kunder hade de gjort som EA och Microsoft: ta en spelserie som sålt bra och som är uppskattad och gör ett nytt spel varje år tills dess att det inte längre finns någon substans längre. Dagens Call of Duty, Battlefield och Halo är skjutarspelvärldens homeopatiska preparat. Ta den aktiva substansen, kul skjutarspel, och späd ut med så mycket vatten att ingen aktiv substans längre finns i slutprodukten.

Valve har tursamt nog hållit sig undan att göra detta. Vilket syns i det oändliga Half-Life 3 hajpen som fortfarande existerar. Bättre att sluta på topp än att göra resten av marknadens misstag att köra spelserier ned i botten i jakt på den sista dollarn.

Skrivet av Ozzed:

Folk som klagar på Valve så har de Steam ^^

Vad är din poäng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jadu, det är inte så att alternativen är något bättre direkt?
Tar ju Valve & Steam alla dagar i veckan över EA/Origin eller EPIC/EpicStore om man säger så. Ubisoft är ett gränsfall på senare tid, deras klient och spel har båda fått stora uppsving i kvalité.

Visserligen har vi CDProjektRed och GOG på upptågande med DRM-fritt, vettiga priser/sales o.s.v.
Så man kan väl räkna dom som nya "Valve" i det perspektivet (goodwill/konsumentvänliga), men frågan är hur länge det dröjer innan dom sluter sig i ledet också till dom andra titanerna?

Det här handlade inte om deras klient utan deras inriktning på att släppa skins till gamla spel. Att konkurrenter gör samma sak gör fortfarande inte automatiskt Valve till ett bättre företag.

Skrivet av Mr.Borka:

Jag håller inte med. Valve släpper knappt några spel längre utan fokus ligger på deras marknadsplats. Hade de verkligen haft ambitioner att mjölka sina kunder hade de gjort som EA och Microsoft: ta en spelserie som sålt bra och som är uppskattad och gör ett nytt spel varje år tills dess att det inte längre finns någon substans längre. Dagens Call of Duty, Battlefield och Halo är skjutarspelvärldens homeopatiska preparat. Ta den aktiva substansen, kul skjutarspel, och späd ut med så mycket vatten att ingen aktiv substans längre finns i slutprodukten.

Valve har tursamt nog hållit sig undan att göra detta. Vilket syns i det oändliga Half-Life 3 hajpen som fortfarande existerar. Bättre att sluta på topp än att göra resten av marknadens misstag att köra spelserier ned i botten i jakt på den sista dollarn.

Vad är din poäng?

Så att fokusera på att i princip bara göra skins till gamla spel är inte mjölkning enligt dig?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Vad är din poäng?

Att folk klagar på Valve men ger dem pengar via Steam. Det går inte ihop och jag tycker inte man ska göra så. Det är som att gnälla på ett politiskt parti man röstade på liksim. Gör inte så för det framstår bara som historielöst och fånigt. Antingen så gnäller man på Valve och bidrar inte till deras ekonomiska tillväxt, eller så gnäller man inte på Valve och göder dem genom steam och annat, det är så jag tycker i alla fall. Man måste leva som man lär.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tycker att Valve har visat oss med all tydlighet vilket företag de är idag och vad de har för ambitioner.

Ja, det är det enda vettiga företaget som jobbar på high-end-VR till konsumenter, och jag är hemskt tacksam och lycklig över att de finns!

Skrivet av Varg:

Förstår inte hur folk fortfarande kan prisa dem till skyarna när de bara mjölkar sönder oss.

...Ok, you lost me here.

Permalänk
Medlem

jag är så trött på HL3 tjafset.. har dom inget vettigt att säga efter alla dessa år så ska dom inte antyda nåt heller det är så jäkla värdelöst o trist att dom slutat göra bra spel, inte ens avsluta sin egen spelserie på ett värdigt sätt har dom gjort... jag ger inte mycket för valve idag, dom är rejält överskattade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Ja, det är det enda vettiga företaget som jobbar på high-end-VR till konsumenter, och jag är hemskt tacksam och lycklig över att de finns!

...Ok, you lost me here.

Du kan alltså inte förstå vad jag menar med att de i princip enbart gör skins till gamla spel? Okej.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

jag är så trött på HL3 tjafset.. har dom inget vettigt att säga efter alla dessa år så ska dom inte antyda nåt heller det är så jäkla värdelöst o trist att dom slutat göra bra spel, inte ens avsluta sin egen spelserie på ett värdigt sätt har dom gjort... jag ger inte mycket för valve idag, dom är rejält överskattade...

Själv tycker jag att det är rätt kul att dom göder myten om HL3. Det beror nog på att jag aldrig varit ett stort fan av Half-Life generellt, så jag kanske är lite mindre berörd/drabbad än andra.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag har hört att det kommer heta HL3-Forever. Jag kan knappt vänta!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3