SweClockers Meet & Geek kommer till Örebro 5/7!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av OSkar000:

Lite mer info om detta evenemang...

tangentbord

Åh nej, vad tråkigt..

Permalänk
Vive la liberté!

Anmäler mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Apanx:

Anmäler mig

Välkommen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tycker det är oerhört dålig stil av @timpelay och @Faggan att rådissa mig.

Skrivet av Garvey:

När du flirtar på det där viset blir det ju jäkligt svårt att säga nej...
Jag ska se över möjligheterna, återkommer!

Hur går det?!

Skrivet av Stefflo:

Hade gärna tagit mig till Örebro men tyvärr är helgen redan inbokad med reuinion av gamla vänner från ungdomen. Men hoppas vi får tillfället att ses vid senare tillfälle, håller fortfarande tummarna till en ny meet & geek i Västerås, kanske går att planera till slutet av September som ändå är en månad då man behöver piggas upp innan det dystra mörkret kommer.
Hoppas iallafall att ni andra får en underbar och trevlig kväll. @jacob, jag hämtar ut ölen när du minst anar det😀

En annan gång då!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då var resa och boende bokat för mig själv, @emilakered och @loevet! Jag som åker från Gävle räknar med att vara framme vid 15-tiden, medan kollegorna från Stockholm anländer ett par timmar senare kring 17.

När jag ändå är fräck och pingar alla registrerade deltagare passar jag på att göra en liten uppdatering. @Oskar000 som är värd för träffen skrev att temat för kvällen är tangentbord och gammal och/eller rolig hårdvara. Har du något roligt, annorlunda, speciellt eller retroosande i gömmorna som du vill visa upp för andra? Bring it!

Han håller även på att styra upp ett quiz (så klart!) och från mitt håll kikar jag på lite priser att ta med.

Ses om blott sex dagar!

@kristallkrona @andra94 @Lan @Blacksheep @PippiRull @Nilzon @Louwsy Shroom @Bussović @niagi @brainlessbob @huttala @Trigger @Drygman @simpledream @Zcenicx @Henrik-W @Johan_G3 @templar72 @Thule @Mustangarn @Kargnus @wurpan @Apanx

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då var resa och boende bokat för mig själv, @emilakered och @loevet! Jag som åker från Gävle räknar med att vara framme vid 15-tiden, medan kollegorna från Stockholm anländer ett par timmar senare kring 17.

När jag ändå är fräck och pingar alla registrerade deltagare passar jag på att göra en liten uppdatering. @Oskar000 som är värd för träffen skrev att temat för kvällen är tangentbord och gammal och/eller rolig hårdvara. Har du något roligt, annorlunda, speciellt eller retroosande i gömmorna som du vill visa upp för andra? Bring it!

Han håller även på att styra upp ett quiz (så klart!) och från mitt håll kikar jag på lite priser att ta med.

Ses om blott sex dagar!

@kristallkrona @andra94 @Lan @HolyPriest @PippiRull @Nilzon @iBurningMan @Bussović @niagi @brainlessbob @huttala @Trigger @Jasn @simpledream @Zcenicx @Henrik-W @Johan_G3 @templar72 @Thule @Mustangarn @Kargnus @wurpan @Apanx

Nu får ni tänka till ordentligt med quizet! Det blev lite för lätt för din del när ni var här i krokarna

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Nu får ni tänka till ordentligt med quizet! Det blev lite för lätt för din del när ni var här i krokarna

Då är det bäst jag skruvar upp svårighetsgraden ett par hack till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Louwsy Shroom:

Du och jag får vara i samma lag då så jag har en chans att vinna @Jacob 's personliga grejer som han kommer att ha som priser!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Bussović:

@iBurningMan:

Du och jag får vara i samma lag då så jag har en chans att vinna @Jacob 's personliga grejer som han kommer att ha som priser!

"Personliga grejer" läste jag automatiskt som kalsonger. Sedan tänkte jag att det är ju orimligt. Sedan tänkte jag "Jacob".

Kalsonger.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

"Personliga grejer" läste jag automatiskt som kalsonger. Sedan tänkte jag att det är ju orimligt. Sedan tänkte jag "Jacob".

Kalsonger.

Kvällens vinst: Jacobs Kallingar. Det...jag ... tur det är Bishops, jag kommer behöva öla den här kvällen. För övrigt ... @Huttala eller någon annan; Vad heter den där ölen som smakar som inlagd gurka-lake? Någon som vet?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Åh nej, vad tråkigt..

Ja, verkligen!

Jag funderar på en tretimmars förläsning om hur bra Dell och HPs snorbilliga rubberdome-tangentbord är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av emilakered:

"Personliga grejer" läste jag automatiskt som kalsonger. Sedan tänkte jag att det är ju orimligt. Sedan tänkte jag "Jacob".

Kalsonger.

Kalsonger är lösbart. Tvättade eller använda?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Nu... nu tar vi det lilla lugna här va

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

Tycker det är oerhört dålig stil av @timpelay och @Faggan att rådissa mig.
Hur går det?!
En annan gång då!

Lugn nu!

Datumet funkar tyvärr inte för mig, är Summer Meet (fd. Power Meet) i Västerås då som jag kommer vara med på.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av HoboCop:

Kvällens vinst: Jacobs Kallingar. Det...jag ... tur det är Bishops, jag kommer behöva öla den här kvällen. För övrigt ... @Huttala eller någon annan; Vad heter den där ölen som smakar som inlagd gurka-lake? Någon som vet?

Jag kan dra i lite trådar o kolla om jag får reda på vad den hette. Det var inte jag personligen som köpt den när jag fick reda på dess existens.

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om inte allt kalsongprat skrämmer bort fler deltagare än det lockar

Quiz och "rolig hårdvara" utlovas från min sida. Hoppas ni har lika bra smak som jag har bara

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hur går det?!

Tyvärr åt skogen :/ Får bli nästa tillfälle!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Jacob Fanboy

@Bussović: Angående parkering så finns det nog plats på Q-Park parkeringen som ligger 100m-ish bort, kan inte säga hur bra den är men är väldigt nära.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av timpelay:

Lugn nu!

Datumet funkar tyvärr inte för mig, är Summer Meet (fd. Power Meet) i Västerås då som jag kommer vara med på.

Trodde du levde efter devisen; datorer före bilar!

Skrivet av Garvey:

Tyvärr åt skogen :/ Får bli nästa tillfälle!

Attans! Får bli en annan gång då.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

Tycker det är oerhört dålig stil av @timpelay och @Faggan att rådissa mig.
Hur går det?!
En annan gång då!

Sorry, Semester hjärnan har kickat in och forum/mail kollas mindre frekvent.
Måste tyvärr avböja med samma anledning som Tim. Det är Summer Meet och det vill jag inte missa.

Visa signatur
Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Drygman:

Såg den på kartan men trodde det var inhägnat för boende/jobbpersonal i det området

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Boende bokat på Scandic En liten promenad ser det ut som men kanske kommer behövas...:)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det snart för sent att anmäla sig till detta. Vill ni komma och inte har bokat nu så är det dags att bestämma sig idag.

Vi ses på fredag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Black_Pete:

Du är med på listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ledsen att behöva vänta så sent att anmäla, men jag kommer😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gruarn:

Ledsen att behöva vänta så sent att anmäla, men jag kommer😊

Tur att vi har några platser kvar då

Sena anmälningar ser ut att fungera bra så länge vi håller oss under 42 bokade platser. Men skriv upp er här ändå så vi vet vilka som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Vägledare

Skriv upp mig med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Tur att vi har några platser kvar då

Sena anmälningar ser ut att fungera bra så länge vi håller oss under 42 bokade platser. Men skriv upp er här ändå så vi vet vilka som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer också!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Miikks:

Skriv upp mig med!

Skrivet av TobbeH94:

Kommer också!

Ni är uppskrivna!

Med den här takten så kan vi nog fylla alla borden på fredag

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||