Visa ditt Raspberry Pi-projekt och vinn färska Raspberry Pi 4 med 4 GB RAM

Permalänk
Melding Plague

Visa ditt Raspberry Pi-projekt och vinn färska Raspberry Pi 4 med 4 GB RAM

Är du en av Raspberry Pi-ägarna som blev lyrisk av senaste modellen? I en ny tävling ska fem medlemmar vinna toppmodellen av Raspberry Pi 4 Model B – med 4 GB RAM!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Strålande tävling, blir ju även en inspirationskälla för oss som inte fått tummen ur med rPi.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Önskar man hade kunskap, hade lätt byggt en handhållen konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min Pi är bara en tråkig Pi-hole som "all" andras, inget speciellt för att vinna.

Ska bli kul att se vad andra använder sina till.

Permalänk
Medlem

Är väl inte ens värt att ta en bild på. Men jag gjorde en retropie med originalskal och köpte till 2x NES 2 SNES och 2x N64 kontroller. Varav 1 SNES och N64 kontrollerna fungerade, heja kina. Sen har jag bara använt SNES buffallo kontrollern då den är mest verklighetstrogen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Jag har byggt ett system med två stycken pi's, en rörelsesensor med mera som jag använder dagligen sedan en lång tid tillbaka. Ska försöka hinna ta lite bilder och förklara hur det funkar innan tävlingen är slut Hoppas även att man får se lite coola projekt här!

Permalänk

Köp produkt, få reklam för att köpa samma produkt.

Fast i detta fallet, köp produkt för att få vara med i en tävling där du vinner produkten du redan köpt.

:/

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

hade varit kul om man kunde sånt xD har la gjort en retro pie som alla andra,
sen har vi 3 st som sitter monterade på 3 tv-apparter som är i Kioskläge och viser en dashboard kopplad till våran Tele2 växel för att visa statistik som; antal kunder som ör i kö, när det varit som mest samtal, även hur belastad linan varit ( ping + övervakning )

Knappast något spännande xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Köp produkt, få reklam för att köpa samma produkt.

Fast i detta fallet, köp produkt för att få vara med i en tävling där du vinner produkten du redan köpt.

:/

Tanken är att visa upp sitt gamla projekt med en gammal rPi-modell, för att vinna den helt nya som lanseras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Köp produkt, få reklam för att köpa samma produkt.

Fast i detta fallet, köp produkt för att få vara med i en tävling där du vinner produkten du redan köpt.

:/

Du kan ju ha byggt något av din Raspberry Pi 1, som inte är en Raspberry Pi 4...

Permalänk
Medlem

håller med @Ecchi-BANZAII!!! faktiskt. Tråkigt att inte kunna vara med tävlingen för att man inte äger en raspberry pi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

håller med @Ecchi-BANZAII!!! faktiskt. Tråkigt att inte kunna vara med tävlingen för att man inte äger en raspberry pi.

Trodde alla nerds ägde en Pi. Tror jag har 5, minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

håller med @Ecchi-BANZAII!!! faktiskt. Tråkigt att inte kunna vara med tävlingen för att man inte äger en raspberry pi.

Vad har du för vinnande projekt i planeringen som bara saknar en 200kronorsdator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gjorde som bröllopspresent en så kallad Magic Mirror. Har ingen bild med namnlapp på dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vad har du för vinnande projekt i planeringen som bara saknar en 200kronorsdator?

Skickades från m.sweclockers.com

Vissa projekt kräver fetare grejjer, folk måste ju kunna köra crysis på hus skärmen i hallen 😉

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Gjorde en hel del coola grejer med raspberry pis när jag jobbade på ett escape room. Tror tyvärr inte de är okej med att jag postar bilder som spoilar deras rum :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Vad har du för vinnande projekt i planeringen som bara saknar en 200kronorsdator?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag inte räknat fel så tror jag att det saknas en 200kronorsdator. 🤔

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Mitt projekt:

Tanken var att använda kameran till att mäta nivån på kaffet i kaffebryggaren på jobbet och sedan visa det på en webb för att se om det fanns kaffe. Skulle även sitta en temperatursensor och timer för att visa hur pass färskt kaffet var. Jag lyckades utveckla en bildanalysalgoritm för att bedöma kaffenivån som funkade ganska bra.

Likt de allra flesta projekten så blev det aldrig klart utan samlar numera bara damm. Lamp grejerna har inget med projektet att göra utan är till mitt sätta upp lampa i vardagsrummet projekt som av någon konstig anledning inte heller blir klart.

Sär skrivning
Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vissa projekt kräver fetare grejjer, folk måste ju kunna köra crysis på hus skärmen i hallen 😉

Utmaning: Kör Crysis på hallspegeln genom en rpi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bidrar på en bild av mitt retropi-projekt, gissar att det liiknar många andras 😂😂😂

Well, allt fungerar och jag spelar ibland på den kopplad till sovrums-tvn men har planer på att sätta ihop det som ett Barcade-skåp (allt material är redan utsågat och ligger på ett bord i garaget och en gammal 19-tums skärm skänktes mig av jobbets it-ansvarige).

Kanske en vinst kunde få mig att få den veritabla tummen ur arslet och faktiskt sätta ihop det 😂😂😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Utmaning: Kör Crysis på hallspegeln genom en rpi

Skickades från m.sweclockers.com

4K och ultra är ett krav, få se hur jag får till det. kan den klara det med 0.1 fps månntro?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Här är mitt lilla project!

Kör RetroPie och en trådlös xbox one kontroll!
Satt ett genomskinligt chassi och små kylflänsar på den!
Även gjort en liten box till den, kolla länken
https://imgur.com/Sk89nSD

Skulle vara trevligt med en rPi 4!

Permalänk
Medlem

Åååh vad jag vill bidra till den här tävlingen men vet inte om jag får då det var på projekt för ett storföretag, och jag tror inte ens jag får vara tydligare än så, men det var hundratals RPi's involverade. Kan inte riktigt gå in och ta bilder pga företag och deras hemlighetsmakeri osv. Men det finns ett nätverk av RPi's genom hela vårat avlånga land som gör (för mig) rätt intressanta grejer, och jag tror att en stor del av oss på forumet har varit bara några meter från någon av dessa RPi's utan att ens veta om det.

Jag kan nog säga att enda anledningen varför RPi's användes öht var för jag är en nörd och vilken nörd skulle inte ta chansen att göra ett sånt projekt med RPi's om tillfälle gavs. Imo var de dock rätt verktyg för jobbet, så inte helt omotiverat. Kan dock säga att det var självskadetankar som rådde att installera OS på alla, och ett gott skratt när jag såg alla kartonger.

I vilket som, jag kommer definitivt köpa RPi4 själv. Kikade på en Odroid XU4 förut då jag hade ett projekt i åtanke som krävde lite mer oomph men lät bli pga för mig okänd aktör.

Övriga tidigare projekt har involverat webserver/FTP (1B), beräkningsmaskin (1B+), påbörjan till ett på tok för ambitiöst projekt jag inte ens blev halvklar med (3B), och igår fick jag en request att sätta upp en minecraftserver till brorsan för jag har en 3B+ över. Det låter lite over-the-top när jag skriver ner detta svart på vitt, kanske behöver se över några livsval.

Permalänk

Mitt bidrag, väderstationen.

Det började som ett projekt 2015 för att lära sig raspberry. Sen har den troget stått och samlat in data(till min sambos stora förtret). Den kommer inte vinna något designpris, det är jag medveten om, men kanske en RPI 4?

Den loggar var 30:e minut:

  • Temp ute/inne

  • Luftfuktighet

  • Lufttryck

+ att den varje dag kl 12 tar en bild på vädret ute.

Permalänk

@fallelito: Love it!

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilsDad:

Gjorde en hel del coola grejer med raspberry pis när jag jobbade på ett escape room. Tror tyvärr inte de är okej med att jag postar bilder som spoilar deras rum :/

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Raphaei:

Åååh vad jag vill bidra till den här tävlingen men vet inte om jag får då det var på projekt för ett storföretag, och jag tror inte ens jag får vara tydligare än så, men det var hundratals RPi's involverade. Kan inte riktigt gå in och ta bilder pga företag och deras hemlighetsmakeri osv. Men det finns ett nätverk av RPi's genom hela vårat avlånga land som gör (för mig) rätt intressanta grejer, och jag tror att en stor del av oss på forumet har varit bara några meter från någon av dessa RPi's utan att ens veta om det.

Vilka jävla cock-teasers ni är, nu kommer jag ju sitta och tänka på detta hela helgen.

Permalänk
Medlem

Har två olika projekt.

En Ombyggd Gameboy som idag har en Raspberry pi 1 som jag önskar får i sig en RPI4 snart samt en 3.5 tums skärm

Ett Arkadkabinett som snart är färdig som idag har en RPI3 men som behöver en 4

Gameboyen är min första prototyp som jag jobbat på i ett par år men som fungerar perfekt. Varför är den isär skruvad? Skärmen jag använde från början dog så fick köpa mig en ny skärm. Problemet med nya skärmen var att pcb´n var för stor så fick kapa till den en massa samt plocka bort komponenter som jag ej behöver.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Min Raspberry Server

Skrivet av Nyhet:

Är du en av Raspberry Pi-ägarna som blev lyrisk av senaste modellen? I en ny tävling ska fem medlemmar vinna toppmodellen av Raspberry Pi 4 Model B – med 4 GB RAM!

Läs hela artikeln här

Bidrar med dessa bilder, det är en Raspberry Pi 3b med 16gb sdkort, kopplat till min externa hårddisk med USB 3.0 (som tyvärr inte kan utnyttja sin fulla hastighet) och kör Plex för alla barn filmer samt filmer för oss vuxna när vi kan koppla av och ungen sover.

Tanken var att skaffa den nya Raspberry när man hade sparat ihop lite och ha 4an som server och använda denna 3B till att göra en SmartMirror, eller nått annat skoj. Så hoppas jag vinner en nu när ekonomin är knaprig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sen har jag ju några andra rätt vanliga projekt.

En RPI 3A+ i en Playstation Mini
En RPI Zero i en NES Controller
En RPI Zero i en Mini Nes
Och slutligen en custom byggd liten låda med RPI Zero och en 5 tums skärm och ca 10 timmars batteritid Kontrollern är en 8Bitdo

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Trodde alla nerds ägde en Pi. Tror jag har 5, minst.

Med 4;an jag beställt har jag 7 st, plus ett par andra, bla en Banana Pi Pro.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.