Windows 10 Pro nyckel för 35kr på ebay

Permalänk

Windows 10 Pro nyckel för 35kr på ebay

Kan rekommendera detta, funkar hur bra som helst

Permalänk
Medlem

Låter inte helt legit..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Låter inte helt legit..

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen lika legit som de som krängs här för några hundra. Bara att det är olika personer som tjänar olika mycket. Det här forumet tillåter de annonserna så det säger väl lite om moralen.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera studenter att hämta gratis nyckel via skolan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Låter inte helt legit..

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar det någon roll om nyckeln accepteras av Microsofts valideringsprocess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Spelar det någon roll om nyckeln accepteras av Microsofts valideringsprocess?

Det går att köra en bil även om man startar den med en stulen nyckel, men det betyder inte att den som gör det är ägare till bilen, eller i det här fallet har en giltig licens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Spelar det någon roll om nyckeln accepteras av Microsofts valideringsprocess?

ja det är ju alltid bra att stödja org som stjäl, mördar och förstör

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det går att köra en bil även om man startar den med en stulen nyckel, men det betyder inte att den som gör det är ägare till bilen, eller i det här fallet har en giltig licens.

Är väl dock Microsofts problem om dom inte kan göra valideringsprocessen bättre isåfall. Ditt argument klingar lite 1177 som blir arga för att någon gått in på deras oskyddade NAS.

Permalänk
Proffsmoddare

Det är väl ganska vedertaget att det handlar om MAK-nycklar som ej får säljas vidare enligt Microsoft.

Funkar det, fint för dig, men det förvandlar den inte till en giltig licens.

Om man ska köpa en, så ska man iaf göra det på ebay och inte gynna folk som säljer vidare samma nycklar här på Swec till överpris.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Är väl dock Microsofts problem om dom inte kan göra valideringsprocessen bättre isåfall. Ditt argument klingar lite 1177 som blir arga för att någon gått in på deras oskyddade NAS.

Nej, det var inga som köpte och sålde lösenord till 1177:s leverantörs server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Nej, det var inga som köpte och sålde lösenord till 1177:s leverantörs server.

Har jag sagt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Kan rekommendera detta, funkar hur bra som helst

Håller med! Har köpt det till 2st av mina datorer och det fungerar hur bra som helst

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Har jag sagt det?

Hade jag skrivit något om 1177?

Permalänk
Medlem

Jag hittade en olåst cykel på gatan, den var gratis och fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Hade jag skrivit något om 1177?

Nej, jag skrev att ditt argument klingar lite 1177. Likt 1177 så tycker jag inte att man som tillverkare kan vara upprörd över att licensnycklar används på felaktigt sätt när man inte har en robust valideringsprocess för att kontrollera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det går att köra en bil även om man startar den med en stulen nyckel, men det betyder inte att den som gör det är ägare till bilen, eller i det här fallet har en giltig licens.

Menar du att nyckeln är stulen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara omöjligt för Microsoft att stoppa denna handel. Av någon anledning så låter dom det fortsätta. Det är ju som att obehindrat gå genom kassan utan att betala och ingen bryr sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Det kan inte vara omöjligt för Microsoft att stoppa denna handel. Av någon anledning så låter dom det fortsätta. Det är ju som att obehindrat gå genom kassan utan att betala och ingen bryr sig.

Dom flesta av oss vet ju att vi ska stanna och betala i kassan, är den obemannad för tillfället tar vi inte bara varorna och går hem.
Många här verkar dock tycka att det i sådana fall skulle vara butikens fel att man kunde gå hem med grejorna utan att betala.

Man skulle kunna säga att den moraliska kassan hos många är obemannad, bara att knata förbi

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

De som säljer nycklarna så lågt i pris kan lika väl vara organiserad brottslighet som ni stödjer då ni köper nycklarna. Det har ni ingen aning om. Vad brottslingarna hittar på för andra dumma saker (exv våldsbrott osv) vet ni inte heller.

Samma sak med att köpa spel via G2A och liknande. Stulna kreditkort osv.

Men saknar man etik och moral så...

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Vill ni köpa Windows för 1000kr gör det, jag kör vidare på ebay iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kan rekommendera studenter att hämta gratis nyckel via skolan

Skickades från m.sweclockers.com

Försökte göra detta för någon vecka sedan men till mitt stora förtret så var möjligheten borttagen! Provade via två större universitet som jag hade inlogg till.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Eller så ser man det som att det finns två kassor i MS butik, en där det kosta 1399 kr och en där det kostar 39 kr i fyndhörnan. I det ena fallet får man ett vackert emballage att ställa på hyllan och i det andra fallet en post-it med koden på. Båda är utgivna av MS.

Om MS hade orkat bry sig hade de möjliggjort att man validerade sin nyckel för att se hur den är licensierad. Då hade jag som konsument kunnat kolla vilken typ av nyckel som jag har köpt, nu får jag gissa. Samma sak blir på Sweclockers, det är helt omöjligt att veta vilken typ av nyckel jag har köpt.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Försökte göra detta för någon vecka sedan men till mitt stora förtret så var möjligheten borttagen! Provade via två större universitet som jag hade inlogg till.

Det kanske har tagit bort det, trist isf.
När jag hämtade min licens så var man tvungen att vara inskriven på en teknisk kurs som berättigade att man fick hämta licensen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Häleri

@ajled:
Om det vore något fuffens med dessa billig nycklar vore det inte svårt att få stopp på handeln. Det skyltas ju öppet med dom. Eller är juristerna så usla på Microsoft att dom fattar trögt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

De som säljer nycklarna så lågt i pris kan lika väl vara organiserad brottslighet som ni stödjer då ni köper nycklarna. Det har ni ingen aning om. Vad brottslingarna hittar på för andra dumma saker (exv våldsbrott osv) vet ni inte heller.

Samma sak med att köpa spel via G2A och liknande. Stulna kreditkort osv.

Men saknar man etik och moral så...

Precis, det har vi ingen aning om - det kan lika väl vara legitima säljare som inte pysslar med organierad brottslighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

@ajled:
Om det vore något fuffens med dessa billig nycklar vore det inte svårt att få stopp på handeln. Det skyltas ju öppet med dom. Eller är juristerna så usla på Microsoft att dom fattar trögt?

Det är säkert inget fel alls på nycklarna, däremot finns det regler kring hur dom får användas och om dom ens får säljas vidare.
Skulle jag hitta din hemnyckel på gatan funkar den ju säkert fortfarande bra i din dörr, det betyder ju inte att jag har rätt att gå in i ditt hus?

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Självklart finns det regler, som är stipulerade för den Amerikanska marknaden. Det som blir än mer spännande är hur stor del av det regelverket som är tillämpbart inom EU.

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Försökte göra detta för någon vecka sedan men till mitt stora förtret så var möjligheten borttagen! Provade via två större universitet som jag hade inlogg till.

Jag hämtade Windows från KTH till syrrans laptop och det funkade prima. Detta gjordes ca 6-7 månader sen.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

kriminella nycklar

@ajled: Du vill tydligen missförstå. Med "fuffens" menar jag att dom är olagliga. I denna tråd har det ju aldrig nämnts att dom inte fungerar. Tvärtom är det ju konstigt att man för ett löjligt pris köper fungerande nycklar. Det är ju inte svårt för oss vanliga konsumenter att köpa dessa nycklar. Vore det olagligt är det lika enkelt för myndigheter att stoppa försäljningen. Att köpa vapen och knark är ju olagligt. Jag har aldrig sett någon annonsera om det. Men jag kanske rör mej i fel kretsar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Precis, det har vi ingen aning om - det kan lika väl vara legitima säljare som inte pysslar med organierad brottslighet.

Visst. Och? Bara risken att det är brottslingar som ligger bakom borde få en att inte köpa därifrån. Men som sagt, det där med etik och moral är visst inte så självklart för en del.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987