Permalänk
Medlem

Träningsväska

Hej.

Letar efter en vettig träningsväska.

Jag cyklar till jobbet och därefter träningen, jag har märkt att det blivit trångt och böckigt att ha med alla saker i dagens väska och tänkte höra om någon har ett tips en lite större modell.

Jag har följande med mig alltid.
3st matlådor, regnbyxor.

Vid träning är det det vanliga.
Skor, vattenflaska, shorts, t-shirt etc.

Jag letar efter en ryggsäck som är smidig att öppna, alltså ingen som man behöver gräva i allt för att komma åt något.
Tips på modell? Storlek? 45L? 65L?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SAnDis:

Hej.

Letar efter en vettig träningsväska.

Jag cyklar till jobbet och därefter träningen, jag har märkt att det blivit trångt och böckigt att ha med alla saker i dagens väska och tänkte höra om någon har ett tips en lite större modell.

Jag har följande med mig alltid.
3st matlådor, regnbyxor.

Vid träning är det det vanliga.
Skor, vattenflaska, shorts, t-shirt etc.

Jag letar efter en ryggsäck som är smidig att öppna, alltså ingen som man behöver gräva i allt för att komma åt något.
Tips på modell? Storlek? 45L? 65L?

Jag cykelpendlar året runt och hatar verkligen att cykla med ryggsäck även om det så bara är en superlätt sak, du har inte funderat på att skaffa cykelväskor så du slipper ha nått på ryggen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag cykelpendlar året runt och hatar verkligen att cykla med ryggsäck även om det så bara är en superlätt sak, du har inte funderat på att skaffa cykelväskor så du slipper ha nått på ryggen ?

Bild/Länk till vad du menar

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Hej.

Letar efter en vettig träningsväska.

Jag cyklar till jobbet och därefter träningen, jag har märkt att det blivit trångt och böckigt att ha med alla saker i dagens väska och tänkte höra om någon har ett tips en lite större modell.

Jag har följande med mig alltid.
3st matlådor, regnbyxor.

Vid träning är det det vanliga.
Skor, vattenflaska, shorts, t-shirt etc.

Jag letar efter en ryggsäck som är smidig att öppna, alltså ingen som man behöver gräva i allt för att komma åt något.
Tips på modell? Storlek? 45L? 65L?

Vad har du nu som är för litet? Har du provat gå till butik och prova vad som passar? För mig var steg1 att ens hitta en väska som satt bra, sen kunde jag fundera på resten. Om du också gymmar lär du väl ha samma problem kring axlar och bröst?

Jag har en https://www.zalando.se/element-mohave-ryggsaeck-black-el854o0... (några är äldre så vissa saker skiljer). Får utan problem ner det du nämnde och mer. Enkelt att ta ut saker (även om blixlåset inte går hela vägen runt)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Cykelväska menar han.

Själv har har jag denna och är mkt nöjd.

Ryggsäck

https://www.youtube.com/watch?v=k8_QgvrRmfQ

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SAnDis:

Bild/Länk till vad du menar

Jag menar nån typ av cykelväska som sitter på cykeln, själv har jag flera olika typer beroende på vad jag ska göra, vilken cykel jag väljer och var jag ska cykla.
Det går att montera väskor på i princip alla cyklar utom om du har en med kolfiberram som inte är förberedd med fästpunkter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.