Google skrotar utveckling av surfplattor – Pixel Slate blir utan uppföljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Ja vissa nöjer sig med tredjehandssorteringen, så är det ju.

Kan bara säga att jag inte håller med alls. Jag har använt och använder fortfarande min gamla samsungplatta bland annat för att den har OLED-skärm. Det kan jag inte hitta på någon ipad. Vad du värdesätter är personligt och du kanske inte ser fördelarna som andra gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Ja vissa nöjer sig med tredjehandssorteringen, så är det ju.

Grattis till årets sämsta svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Grattis till årets sämsta svar.

Sämre än ditt "funkar det bra för mig så funkar det bra för alla"-svar? Nej, du tar det priset din mupp och av döma av din skitnödiga reaktion så var jag helt rätt ute.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Vad gäller plattor så finns det tyvärr inget alternativ förutom Apples, de ligger ljusår före konkurrenterna på det området. Särskilt nu iom höstens kommande släpp av iPad OS och med en fina radda produkter av iPads, från billig till snordyr.

Android är enbart för telefoner och är dåligt optimerat för plattor och lite samma med Chrome OS, deras "web store" innehåller i stort sett bara tillägg till Chrome och de enda riktiga appar som finns är det som Google själva har kodat, märks att intresset för Chrome OS bland utvecklare är nästan lika med noll.

Ljusår före på vad exakt? Kan du ge några konkreta exempel? Tänker du på mjukvara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är väldigt enkelt att hitta mer bloatware än Samsung idag faktiskt
Huawei ex.
Hell, tom Apple har en jävla massa extra skräp installerat (spelar ingen roll om det är Apple som står bakom programmen)

Microsoft och Huawei är väl dock värst lol.

Ipad är bästa om man vill göra något mer med sin padda.
Android är bättre om man är snål (gratis program lol) + billigare + bättre för rent media tittande.

Fördelen med Microsofts, Apples och Googles egna hårdara är just avsaknaden av bloatware.

En orsak till att jag gillar de tre bättre än de flesta andra tillverkare som lägger till en massa extra tjafs, lulll-lull i användargränssnitten, och onödiga appar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Jag har haft två Huawei, nu dock en Lenovo Tab4, vilken jag är hyfsat nöjd med, klart prisvärd. MEN det är en sak som INTE är bra med Androidbaserade enheter, vare sig det är mobiler eller surfplattor. Är det något krångel med operativsystemet - alltså Android, så tar varken Google eller tillverkaren, vare sig det är Huawei, Lenovo eller för den delen någon annan tillverkare något ansvar. Lenovo säger ett de endast ansvarar för och supportar hårdvaran, och hänvisar till Google. De i sin tur menar att tillverkarna gjort anpassningar och därmed är de som skall ge support. Som användare/kund hamnar man fullständigt mellan stolarna - paradoxalt - moment 22.

Skickades från m.sweclockers.com

Ytterligare ett gott argument att köpa hårdvara från Apple, Microsoft och Google. Kanske inte alltid bäst eller ens felfritt, men de kan iaf. inte alltid skylla ifrån sig på någon annan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Hade en Pixel C förut, tills dess att touchen slutade fungera, och därmed skärmen. Tydligen ett väldigt vanligt fel.

Köpte sedan en Pixel Slate, som jag då fick importera från USA. Lite stor, och inte riktigt förtjust i Chrome OS. Men fungerar helt ok.

Saknar vettiga "high end" Android-surfplattor, som är en sinande marknad.
Ganska behändigt när man är på resande fot, läser mycket manga, kikar på Youtube och läser nyheter och annat.

Jo, lite dumt att Google fortfarande inte lyckats bestämma sig för vilket OS de skall köra på. För flera år sedan så sa de att Android och Chrome OS skulle gå samman, men osäker på hur långt de kom/lyckades där. Var en bra idé ivf.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ytterligare ett gott argument att köpa hårdvara från Apple, Microsoft och Google. Kanske inte alltid bäst eller ens felfritt, men de kan iaf. inte alltid skylla ifrån sig på någon annan.

Du har nog rätt i det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ljusår före på vad exakt? Kan du ge några konkreta exempel? Tänker du på mjukvara?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gick nyligen från en ipad köpt 2012 till den senaste men jag tog en allvarlig funderare på att köpa från en annan tillverkare. Läste en bunt recensioner och jag kan inte minnas en enda som föredrog en konkurrent till Apple. Jag har visserligen ingen personlig erfarenhet av andra surfplattor men om man vill ha det bästa så verkar det utan tvekan vara ipad som gäller.

Vill minnas att någon hade bättre skärm medan någon annan hade bättre kamera men annars verkade de inte ha så mycket att komma med.

Det betyder inte att konkurrenterna nödvändigtvis gör dåliga produkter, bara att de överlag är sämre än Apples.