Bitcoin över 11 000 USD igen

Permalänk
Inaktiv

Bitcoin över 11 000 USD igen

just nu $11 233,93 USD.
Vad tror ni? ser vi + 12 000 innan helger och sedan en uppgång emot de 20 - 22 000?

Permalänk
Medlem

Skynda på och köp en massa grafikkort !
Marknaden flödar fortfarande över med kort från förra vändan

Permalänk
Inaktiv

Japp det blev $12 000 USD före helgen. Just nu = $12 295 USD.
Ser vi $15 000 USD före helgen?

Edit:
WOW nu 08:39
$12 705,82 USD (upp 12,31% idag)

Permalänk
Medlem

Jag är själv inte längre investerad i bitcoin men en sak man noterat tidigare är.
När folk börjar tala om bitcoin och det dyker upp reklam på diverse sidor, då kan man räkna med att nedgång kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Rätta mej om jag har fel men det var väl Ethereum som alla försökte minea under bommen?

Skrivet av Svensktiger:

Skynda på och köp en massa grafikkort !
Marknaden flödar fortfarande över med kort från förra vändan

"Flödar" är väl att ta i. Dock är det intressant att se säljare på diverse köp/sälj sajter som säljer 10 grafikkort på en gång eller lägger upp samma annons flera gånger i rad utan att ens nämna något att det har används till mining.

Permalänk
Medlem

De som rockade från 4k, som var low sist, kommer bli glada. Folk som nu kommer på att BTC är på väg upp kommer bli ledsna. Blev bränd från förra racet och håller mig borta, tror vi ser en ny pump & dump. Däremot tror jag att vi når nya ATHs innan krash.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

De som rockade från 4k, som var low sist, kommer bli glada. Folk som nu kommer på att BTC är på väg upp kommer bli ledsna. Blev bränd från förra racet och håller mig borta, tror vi ser en ny pump & dump. Däremot tror jag att vi når nya ATHs innan krash.

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen. Köper in mig nästa sväng i stället. Frågan är vad nya ATH blir i så fall. $100.000?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

På sikt kommer inte priset ligga kvar över $10000 tror jag. Man ska alltså inte köpa grafikkort nu, man ska sälja dem till de som tror att nuvarande priser kommer betala av grafikkorten på 3-6 månader och därför betalar bra. Lär inte hända.

Gissar på ny ATH runt $25000 sen raskt ner till $6000 där vi kommer stanna ett bra tag. Många kommer som @fesoj säger köpa in sig på $12000, sälja på $6000 och svära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TechGuru: köper man in sig på 12k och säljer på 6 får man skylla sig själv...

finns ingen anledning att sälja i en sådan situtation

förtydligande
Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Rätta mej om jag har fel men det var väl Ethereum som alla försökte minea under bommen?

Japp, ETH fick marknaden att ta fart igen efter asic miners dödade det första gången.

Antar att uppgången nu beror på att flera stora företag gått ut med att dom ska börja tillåta betalning med bitcoin, är väl några banker som skapat egna kryptovalutor med heller hur var det?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv

Ja det fortsätter stiga, nu
$12 887 USD
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att vi når $60k-100k denna gången (inom 1-2 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

@TechGuru: köper man in sig på 12k och säljer på 6 får man skylla sig själv...

finns ingen anledning att sälja i en sådan situtation

Ingen anledning? Då var det väl ingen som gjorde det förra gången heller? Undrar hur priset gick ner som en sten då om ingen sålde...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TechGuru: du har helt rätt. folk tenderar att sälja på grund av kalla fötter osv. vill du tjäna pengar så sälj inte

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Så sa man om bostadskraschen på 90-talet också. Man kan förstås behöva sina pengar även om värdet halverats, precis som folk behövde flytta då också. Alla investerar inte långsiktigt utan köper med pengar de snart behöver igen.

Därav kommer ny krasch igen. De smarta pengarna flyr först, amatörerna orsakar bottenkrasch. Det är väl det enda man kan vara säker på med bitcoin. Upp. Ner. Upp. Ner.

(det är smartare att sälja på topp och köpa på botten än att hodla, men det är knepigt förstås)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@TechGuru: this

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechGuru:

Så sa man om bostadskraschen på 90-talet också. Man kan förstås behöva sina pengar även om värdet halverats, precis som folk behövde flytta då också. Alla investerar inte långsiktigt utan köper med pengar de snart behöver igen.

Därav kommer ny krasch igen. De smarta pengarna flyr först, amatörerna orsakar bottenkrasch. Det är väl det enda man kan vara säker på med bitcoin. Upp. Ner. Upp. Ner.

(det är smartare att sälja på topp och köpa på botten än att hodla, men det är knepigt förstås)

Skickades från m.sweclockers.com

Var är nästa topp då?

EDIT: såg att du skrev 25k tidigare. Ok.

Permalänk
Medlem

Million Dollar Question. Omöjligt att säga. Skulle bli förvånad om det inte vänder ner kraftigt före $22000. Vänder det upp igen sen? När? Ingen aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kanskedet:

Var är nästa topp då?

EDIT: såg att du skrev 25k tidigare. Ok.

Det går inte att säga eftersom de vanligare kryptovalutorna helt saknar fundamenta. Är 3$ ett rimligt värde? Eller 300.000$? Båda är lika rätt och utan något relativt att mäta mot. Det som styr är vårt kollektiva sug att vara med och tjäna en hacka.
Så frågan är väl hur sugna folk är att hoppa på hypetåget den här gången.
Jag skulle svara att folk är tämligen sugna. Även denna gång ;).

Givetvis kommer några som gissar på nästa peak ha rätt. Inte för att de vet bättre utan för att folk har gissat på alla möjliga utfall och något utfall kommer det ju bli så någon kommer få rätt. Vad dessa gissningar om utfall är värda... ja inte så mycket för min del iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechGuru:

Million Dollar Question. Omöjligt att säga. Skulle bli förvånad om det inte vänder ner kraftigt före $22000. Vänder det upp igen sen? När? Ingen aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, omöjligt att svara på. Jag tror däremot att "vanliga" investerare börjar intressera sig för Bitcoin när ATH nås igen (runt 19k-20k), och då börjar det flöda in mer pengar till marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det går inte att säga eftersom de vanligare kryptovalutorna helt saknar fundamenta. Är 3$ ett rimligt värde? Eller 300.000$? Båda är lika rätt och utan något relativt att mäta mot. Det som styr är vårt kollektiva sug att vara med och tjäna en hacka.
Så frågan är väl hur sugna folk är att hoppa på hypetåget den här gången.
Jag skulle svara att folk är tämligen sugna. Även denna gång ;).

Givetvis kommer några som gissar på nästa peak ha rätt. Inte för att de vet bättre utan för att folk har gissat på alla möjliga utfall och något utfall kommer det ju bli så någon kommer få rätt. Vad dessa gissningar om utfall är värda... ja inte så mycket för min del iaf.

Jo, absolut. Men det samma gäller för andra tillgångar, såsom guld, silver, osv, att det är svårt att uppskatta det inneboende värdet. Jag tror personligen att det inte är omöjligt att Bitcoin når samma marknadsvärde som guld (runt 8-9 triljoner dollar), vilket ger ett värde på runt $250k-300k per Bitcoin. Dock pratar vi i sådana fall om flera åt framåt (med en till björnmarknad i mellan).

Permalänk
Medlem

Personligen köpte jag på mig en del bitcoin inför facebooks libra announcement, trodde det skulle kunna påverka priset uppåt, göra lite reklam för kryptovalutor i allmänhet osv. Fick dock kalla fötter och sålde dagen efter libras whitepaper släpptes. Bitcoin är upp runt 30% sen jag sålde i talande stund.

Kan trösta mig med att jag åtminstone inte förlorade några pengar antar jag.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Uppgången beror garanterat på all lurendrejeri reklam på facebook där TV 4 påstås ha haft reportage o grejer om hur många miljarder man tjänar på bitcoin.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Krashen kommer också och det enda som sker är en förflyttning av kapital. De som vet att detta är bräckligt och kommer gå ner säljer i tid och låter de dom hoppas på att bli rika stå med smällen.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Inaktiv

Man skulle köpt för några tusen när detta började.
Kommer ihåg man kunde köpa en Bitcoin för 5 kronor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Uppgången beror garanterat på all lurendrejeri reklam på facebook där TV 4 påstås ha haft reportage o grejer om hur många miljarder man tjänar på bitcoin.

HeHe du är en kul kille!
Vem där ute i Världen bryr sig om ifall något reklamfinansierat microtvbolag i ett litet skitland någonstans där uppe i norr med 10 miljoner innevånare skriver om Bitcoin

Permalänk
Medlem

Frågan är väl när det krashar igen, vilket är något att vänta efter en sådan här uppgång.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tror på en topp kring 25k men sannolikt en del motstånd kring 20k. Hittils har varje topp varit mer än dubbelt så hög som förra dock. Förra gången var det den planerade uppdateringen som låg bakom men priset fortsatt stiga 3-4 månader efter att det inte blev av. Nu ska det vara "Streisand effekt" av at India vill förbjuda bitcoin (vilket låter som en väldig paradox). Jag väntade på att priset skulle stiga med Libra announcement men det verkat ha kommit igång efter förväntat tidpunkt. Tror man på det senare så kan tendensen hålla i sig i förväntan på Libra launch nästa år. Någon som har andra teorier?

Permalänk
Jacob Fanboy

Jag skäms över den dåliga koll jag över Bitcoins och andra kryptovalutor men känns som enda syftet folk har när dem investerar i Bitcoins är för att tjäna pengar? Är Bitcoins bra till något specifikt?

Permalänk
Medlem

Ugh! Så nu skall grafikkorten bli ännu dyrare? Tänk om man kunde tjäna kryptovaluta genom att vika proteiner eller något så möget i alla fall gjorde lite nytta

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.