Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Tillskott och sådant behöver man nog inte tänka så mycket på i början (om man äter okej kost). Viktigast är nog att få igång en träning man trivs med och som funkar med ens förutsättningar. Själv kommer jag inte köra några tillskott alls men då kommer jag heller inte köra några stenhårda träningspass 5 dagar i veckan direkt. Känner man att oj det här var min grej och vill köra på hårdare så kan man börja kolla på kosttillskott kanske men jag är långt ifrån en träningsexpert, finns nån träningstråd i forumet men hittar det inte just nu.

Men jag har hört att dessa tillskott är bra samt kollat på vetenskapens värld, men orkar mycket mer när man tar dessa, så jag är sugen på att testa.

Skrivet av anon159643:

Hitta tjejer på internet så får man först studera vad man ska hänga, detta är en bra fråga och vet inte. Men sweclockers är fel forum, visst finns det gott om teknikduktiga tjejer här, men det finns väldigt många män som är intresserade av dessa.
Det är lite som när jag läste datateknik, där dessa tjejer nästan hade kölappmaskin till alla killar som ville uppvakta dem. -Ställ dig sist i kön så grabbarna til folk som försökte gå före. -Ironi såklart.
Bättre är nog facebook-kanaler om t.ex friluftsliv i ens stad, där man diskuterar olika uteställen. Problemet är att om man inte har intresse av fridlustliv så kommer snabbt tröttna på en tjej som har det som dens huvudintresse, så det gäller att tänka till.

Jag tycker många föreslår så extrema övningar. Gå bara till ett gym och träna som vanligt folk och bland vanligt folk. Det blir dessutom mycket roligare än att hitta på något eget hemma.

Är inte utefter någon tekniks tjej, jo jag har tänkt på att hitta ställen när man har samma intresserade men det är med svårt då mina
intresserades inte innefattar att jag är ute.

Skrivet av Campaigner:

Kör BCAA (pulver du blandar med vatten) så får du i dig alla aminosyror. Jag använder det även som ”gott vatten” o det gör även en på MM Sports.

I full fart orkar inte jag mycket mer heller men då sänker man tempot/skalar övningarna/sänker vikterna o.s.v..

Det viktiga e att du kommer igång med träningen.

Är L-Arginin fast med mindre doser, samt lite andra saker, men med ren L-Arginin med högre doser så tror jag det ger mer effekt än BCAA, men får testa och se.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag har styrketränat ca 10 år och kan säga att du klarar dig väldigt bra utan kosttillskott.
Du kommer knappast märka någon effekt, tillskott kan man lägga till när man närmar sig sin peak vilket kommer ta väldigt många år av seriös träning.

Dock vill du verkligen köra kosttillskott så kör EAA över BCAA, kreatin och multivitamintillskott (om du nu inte äter varierad kost med mycket grönsaker)

Mitt andra tips är att gå inte in för hårt med träningen - kör 2 dagar i veckan till att börja med, eller vad som nu är rimligt. Det ska inte kännas jobbigt till en början så att det finns en möjlighet att du slutar pga det. Kör igång lugnt, ha inte allt för stora mål. Första målen är att komma igång och försöka se någon form av resultat (och resultatet är vad som kommer göra att en glöd eventuellt kommer tändas).

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@superegg: Byt ut dina 2-8L läsk per dag, ät sunt och regelbundet så behöver du inga piller. Har tränat till och från i 10år och allt går på ditt mindset. Är väldigt enkelt att sluta.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwingis:

@superegg: Byt ut dina 2-8L läsk per dag, ät sunt och regelbundet så behöver du inga piller. Har tränat till och från i 10år och allt går på ditt mindset. Är väldigt enkelt att sluta.

Det är svårt för mig att sluta eller byta till något bättre, då jag inte dricker vatten så måste jag hitta någon som ersätter läsken.

När jag spelar innebandy så bruka jag hälla Coca Cola i min flaska i början sen så tog jag med mig hela Coca Cola flaskan.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: För att få till förändring i livet får man också göra uppoffringar. Vadå inte dricker vatten? Börja!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Choffe:

@superegg: För att få till förändring i livet får man också göra uppoffringar. Vadå inte dricker vatten? Börja!

Har för mig att jag inte har drucket vatten sen jag var 8 år.

Får försöka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har för mig att jag inte har drucket vatten sen jag var 8 år.

Får försöka.

För min del så var det kolsyrat naturellt vatten som hjälpte mig sluta med läsken.

Skaffade en Sodastream och sedan dess har mitt läskdrickande i princip slutat (förutom jul- och påskmust).

Lycka till!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har för mig att jag inte har drucket vatten sen jag var 8 år.

Får försöka.

Hur lever du ens idag?
Läsk är vätskedrivande. Din kropp kommer tacka dig så fort du börjar dricka ett par liter vatten om dagen?
Känslan att vara törstig och sedan ta ett glas kallt vatten som rinner ned i kroppen är bland de bättre. Vatten är rent och skadar inte din kropp som läsk. Lycka till.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@superegg:

Gällande att komma igång med träning och sånt: Först och främst, man behöver inte ALLS träna. Man kan ha det riktigt jävla gött oavsett vilken kropp man är i och så tycker jag det skall vara, oavsett om man är lång eller kort eller bred eller böjd eller vad du vill. Så detta är inget mer än en personlig referens i att vilja göra en förändring.

Jag var bra överviktig tidigare. Trivdes rätt okej m ed det men kände att jag stagnerat lite i livet generellt och ville prova på något nytt. Lade först om lite kost. Droppade 8kg på ett halvår bara genom att klippa socker. Man kommer riktigt långt på det! Vatten är nice!

Sen började jag traska på löp-band nån gång i veckan på mitt lokala gymställe. Folk är uppmuntrande när man kommer dit och tycker det är kul att man är där. Tro mig! Även om de kanske inte säger något.

Motivationen i början är alltid skit, men man orkar mer och mer varje gång man drar sig till gymmet eller till motionsspåret. Efter ett längre tag blir det rentav kul, lite som ett spel. Tappar nån cm här och där, orkar lite mer varje gång. Nån minut kortare tid på dagsmålet oavsett om det är ett chill mål eller högsatsning. Spelade mkt WoW och Eve online förut och det är inte helt olikt att hårdgrinda i ett MMO.

En pitfall är att förlita sig på en kompis. Det kan vara bra att ha nån som peppar, och delad vilja är dubbel vilja, men delad lättja är också dubbel lättja.
Du gör detta för dig själv, och om kompisen börjar skippa kommer din motivation få sig en törn, för plötsligt är du där själv, och det känns ovant. Då är steget kort till att lägga av. Varit där flera gånger innan.
Nu flyger jag solo, om jag inte går på pass med alla som jag träffar där såklart! Till sist vill man ju gå på pass bara för att träffa gänget på cirkelträningen eller zumban liksom.

Tillskott och avancerad kostomläggning är mer av en late-game strat, tänk inte ens på sånt i början. L-arginin, protein osv. Det är klart det finns olika strategier och lite tweaks du kan göra men jag tycker inte det är meningsfullt att fokusera på dem nu. Skär bara ner på sockret big time.

Fokusera nu på att sätta igång. Och sätt igång igen. Och igen. Och igen. Och igen. Det finns inga genvägar! Det finns INGA alternativ till att resa sig, packa skor, vatten och handduk och ut genom dörren.

Visa signatur

eGPU crew

Permalänk
Avstängd

Skulle kolla min fot förut igen, de yrade fortfarande om nåt jävla insekts stick, dock verkade det inte vara fästing infektion och det är ju huvudsaken. Däremot när jag kollade själv så stämmer allt perfekt in på ett huggormsbett men att det inte tagit så mycket, antagligen låg den dold i gräset och jag råkat sparka till den eller kört på den med något redskap.

Om det är så så kräver det knappast någon behandling nu, men riktigt irriterande att personen på vårdcentralen gjort det till något slags principfråga med getingsticket och vägrar att lyssna på sunt förnuft inte ens då jag hänvisade till en riktig läkare med lång erfarenhet och seriös utbildning. Hade ju varit bra att veta det redan från början vad det var, tänk om det varit någon som kommit in med någon allvarlig åkomma eller blivit riktigt illa biten och personen som förväntas veta hade gett ett sådanthär förbannat idiotbesked två gånger i rad dessutom!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har för mig att jag inte har drucket vatten sen jag var 8 år.

Får försöka.

Vatten är extremt viktigt då vår kropp består av till största delen av vatten.
Dock kan du köra ett mellansteg: börja med COLA ZERO åtminstone. Då slipper du allt socker, extremt mycket mer hälsosamt och fruktansvärt mycket bättre för dina tänder. Skitsamma om du inte tycker det är lika gott, börja, jag tycker Zero är godare nuförtiden, är en vanesak.

Skrivet av Wiktorion:

@superegg:

Gällande att komma igång med träning och sånt: Först och främst, man behöver inte ALLS träna. Man kan ha det riktigt jävla gött oavsett vilken kropp man är i och så tycker jag det skall vara, oavsett om man är lång eller kort eller bred eller böjd eller vad du vill. Så detta är inget mer än en personlig referens i att vilja göra en förändring. Kommer du få lättare för att stå emot godsaker också när ditt sockerbehov inte är så stort. (Förmodligen kommer det vara ett helvete i några veckor)

Absolut kan man må bra utan att träna. Men läs på om träning och dess effekter på psyket.
Träning gör inte bara att vi lever längre pga att våran kropp pallar med längre.

Träning gör att vi MÅR bättre, träning är det absolut starkaste antidepressiva som finns. När vi börjar närma oss 30 år så minskar hippocampus (det som främst är länkat till minnet) med 1 procent per år. Vi har inte hittat någonting som motverkar denna effekten. MEN en studie som gjordes under ett år visade att: De som körde fysisk träning där pulsen höjdens fick 2% större hippocampus på ett år. Den gruppen som stretchade minskade hippocampus med 1.3% på ett år.

Träning gör oss smartare, gladare, bättre minne, mer stresståliga, piggare, mer alerta. Vi blir bättre på ALLA vis. Vi är gjorda för att röra på oss. Evolution tar flera hundra tusen år för att det faktiskt ska bli en förändring - våran kropp är mer eller mindre exakt som för flera tusen år sedan - trots att vi vid det tillfället var tvungna att vara fysiskt aktiva för att få föda. Vi är fortfarande skapta för att vara aktiva så inte konstigt att det för med sig så många bra psykologiska effekter.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Inaktiv

Något irriterad på DHL och hur dom hanterar utkörning av varor man beställt, varenda gång så sprids de ut på flera dagar, man får aldrig en komplett beställning samtidig utan dom kör alltid ut de under 2 dagar, de står på deras hemsida att dom värnar om miljön och är ett grönt företag, rimmar illa när dom istället för att vänta till alla varor kommit och sedan köra ut dom väljer att köra ut delar av ordern så fort de kommer in, har beställt varor till våran brf flera gånger och de är samma visa varje gång, leverans alltid 2 dagar, hälften ena dagen och resten dagen därpå, dom kör ut med en bil från depån i Umeå till oss vilket tar 20 min och man tittar in i den gigantiska bud bilen och inser att dom kört hit bara med vårat paket, samma sak dag 2, 20 min resa fram och tillbaka bara för ett paket, är de miljövänligt och att tänka grönt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kwame:

Vatten är extremt viktigt då vår kropp består av till största delen av vatten.
Dock kan du köra ett mellansteg: börja med COLA ZERO åtminstone. Då slipper du allt socker, extremt mycket mer hälsosamt och fruktansvärt mycket bättre för dina tänder. Skitsamma om du inte tycker det är lika gott, börja, jag tycker Zero är godare nuförtiden, är en vanesak.

Absolut kan man må bra utan att träna. Men läs på om träning och dess effekter på psyket.
Träning gör inte bara att vi lever längre pga att våran kropp pallar med längre.

Träning gör att vi MÅR bättre, träning är det absolut starkaste antidepressiva som finns. När vi börjar närma oss 30 år så minskar hippocampus (det som främst är länkat till minnet) med 1 procent per år. Vi har inte hittat någonting som motverkar denna effekten. MEN en studie som gjordes under ett år visade att: De som körde fysisk träning där pulsen höjdens fick 2% större hippocampus på ett år. Den gruppen som stretchade minskade hippocampus med 1.3% på ett år.

Träning gör oss smartare, gladare, bättre minne, mer stresståliga, piggare, mer alerta. Vi blir bättre på ALLA vis. Vi är gjorda för att röra på oss. Evolution tar flera hundra tusen år för att det faktiskt ska bli en förändring - våran kropp är mer eller mindre exakt som för flera tusen år sedan - trots att vi vid det tillfället var tvungna att vara fysiskt aktiva för att få föda. Vi är fortfarande skapta för att vara aktiva så inte konstigt att det för med sig så många bra psykologiska effekter.

Som utbränd och gått i gruppterapi på stressrehab så kan jag bara hålla med, motion är de allra viktigaste för att må bra, MEN de är helheten som är viktig, sömn,kost och motion, alla 3 måste funka för att man ska må bra, speciellt om man är utbränd eller på väg dit, rutiner är också viktigt, göra saker samma tider, kliva upp samma tid, gå och lägga sig samma tid, rutiner de har vi nog mest fått lära oss på stressrehab, har gått där i 2 år och lärt mig massor hur man ska agera och leva.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av superegg:

Det är svårt för mig att sluta eller byta till något bättre, då jag inte dricker vatten så måste jag hitta någon som ersätter läsken.

När jag spelar innebandy så bruka jag hälla Coca Cola i min flaska i början sen så tog jag med mig hela Coca Cola flaskan.

Du förstår säkert nu att du har större problem än att du inte tränar.....

BCAA (med valfri smak) kan ersätta vatten då det är vatten + pulver du blandar. Det finns colasmak, sura nappar smak o massa annat.

Extremt mycket billigare än alla andra drycker och proteinsyntesen sitter i längre.

Det anses fult att fråga detta men....har du nån diagnos?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jävligt LESS på nya Philips TV:n....kommer inte åt sido connectors när tv är fäst på väggen. Inte så himla lätt att hänga om 27kg. För övrigt nöjd, men inte faan ska man behöva hänga av tv:n om man vill lägga till en enhet. t.ex. bluray eller vad som helst.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag har varit på gym hur ofta som helst och jag har inte sett en enda person tagit selfis. Det enda problemet jag har stött på är att det är så otroligt många snygga, schyssta tjejer där som vill prata om allt möjligt och det finns risk att man kan få på sig tjejbaciller. Men nu håller tjejer mest till på gruppövningarna, så om man som mig är rädd för tjejbaciller så kan man undvika det genom att använda de andra redskapen.

Min poäng är att många har fördomar om helt vanliga gym. De killar som är vältränade går ej på vanliga gym då de inte har vikter tillräckligt stora för deras träning. Det är lite som att de mest dataintresserade personerna här på forumet, kanske inte köper sin speldator för 50 000kr på en elkjeda.

Angående promenad så finns det olika antal steg man ska ta, vissa säger 8000steg är det en normal människa minst bör ta. Ska man träna upp kroppen så får man ta väldigt många steg och det tar lång tid, men man kan jogga.

Trevligt för dig, är väl olika på olika ställen.

Men jag trivs att vara ute iaf. Ett alternativ är ju annars att skaffa hus med trädgård, finns alltid något som behövs målas, klippas, skottas etc. Där får man mycket gratis motion. Jag påstår inte att man blir vältränad av att gå direkt, mer att det funkar bra för att hålla normalvikt.

Sen ska man såklart inte underskatta kosten, det är sjukt vad mycket energi det kan finnas i t ex kakor och läsk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Trevligt för dig, är väl olika på olika ställen.

Men jag trivs att vara ute iaf. Ett alternativ är ju annars att skaffa hus med trädgård, finns alltid något som behövs målas, klippas, skottas etc. Där får man mycket gratis motion. Jag påstår inte att man blir vältränad av att gå direkt, mer att det funkar bra för att hålla normalvikt.

Sen ska man såklart inte underskatta kosten, det är sjukt vad mycket energi det kan finnas i t ex kakor och läsk.

Jag har x antal hus med trädgårdar som jag kommer underhålla i sommaren. -Huspriserna är 1/10 del på landet än centrala storstäderna. Så jag kommer under sommaren inte se ett enda gym, fruntimmer eller polare som ej kostar pengar per timma då dessa arbetar åt mig som snickare m.m.

När det gäller gym så har väldigt många det i princip gratis på jobbet tack vare friskvårdsbidraget. Det innebär att om man ej får den motion man borde ha i vanliga fall så kan man enkelt fixa den "gratis" på ett gym.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

För min del så var det kolsyrat naturellt vatten som hjälpte mig sluta med läsken.

Skaffade en Sodastream och sedan dess har mitt läskdrickande i princip slutat (förutom jul- och påskmust).

Lycka till!

Smakar kolsyrat vatten bättre?

Skrivet av griid:

Hur lever du ens idag?
Läsk är vätskedrivande. Din kropp kommer tacka dig så fort du börjar dricka ett par liter vatten om dagen?
Känslan att vara törstig och sedan ta ett glas kallt vatten som rinner ned i kroppen är bland de bättre. Vatten är rent och skadar inte din kropp som läsk. Lycka till.

Vet inte hur jag lyckas leva, kanske bara har tur.

Har för många problem med kroppen så ändå om den tackar så kan jag inte förlåta den.

Skrivet av Wiktorion:

@superegg:

Gällande att komma igång med träning och sånt: Först och främst, man behöver inte ALLS träna. Man kan ha det riktigt jävla gött oavsett vilken kropp man är i och så tycker jag det skall vara, oavsett om man är lång eller kort eller bred eller böjd eller vad du vill. Så detta är inget mer än en personlig referens i att vilja göra en förändring.

Jag var bra överviktig tidigare. Trivdes rätt okej m ed det men kände att jag stagnerat lite i livet generellt och ville prova på något nytt. Lade först om lite kost. Droppade 8kg på ett halvår bara genom att klippa socker. Man kommer riktigt långt på det! Vatten är nice!

Sen började jag traska på löp-band nån gång i veckan på mitt lokala gymställe. Folk är uppmuntrande när man kommer dit och tycker det är kul att man är där. Tro mig! Även om de kanske inte säger något.

Motivationen i början är alltid skit, men man orkar mer och mer varje gång man drar sig till gymmet eller till motionsspåret. Efter ett längre tag blir det rentav kul, lite som ett spel. Tappar nån cm här och där, orkar lite mer varje gång. Nån minut kortare tid på dagsmålet oavsett om det är ett chill mål eller högsatsning. Spelade mkt WoW och Eve online förut och det är inte helt olikt att hårdgrinda i ett MMO.

En pitfall är att förlita sig på en kompis. Det kan vara bra att ha nån som peppar, och delad vilja är dubbel vilja, men delad lättja är också dubbel lättja.
Du gör detta för dig själv, och om kompisen börjar skippa kommer din motivation få sig en törn, för plötsligt är du där själv, och det känns ovant. Då är steget kort till att lägga av. Varit där flera gånger innan.
Nu flyger jag solo, om jag inte går på pass med alla som jag träffar där såklart! Till sist vill man ju gå på pass bara för att träffa gänget på cirkelträningen eller zumban liksom.

Tillskott och avancerad kostomläggning är mer av en late-game strat, tänk inte ens på sånt i början. L-arginin, protein osv. Det är klart det finns olika strategier och lite tweaks du kan göra men jag tycker inte det är meningsfullt att fokusera på dem nu. Skär bara ner på sockret big time.

Fokusera nu på att sätta igång. Och sätt igång igen. Och igen. Och igen. Och igen. Det finns inga genvägar! Det finns INGA alternativ till att resa sig, packa skor, vatten och handduk och ut genom dörren.

Hur ska man göra för att träna ryggen på bästa sätt? Jag lyckas skada ryggen när jag var yngre.

Då jag har problem att andas så tror jag att L-arginin kan hjälpa mig.

Skrivet av kwame:

Vatten är extremt viktigt då vår kropp består av till största delen av vatten.
Dock kan du köra ett mellansteg: börja med COLA ZERO åtminstone. Då slipper du allt socker, extremt mycket mer hälsosamt och fruktansvärt mycket bättre för dina tänder. Skitsamma om du inte tycker det är lika gott, börja, jag tycker Zero är godare nuförtiden, är en vanesak.

Absolut kan man må bra utan att träna. Men läs på om träning och dess effekter på psyket.
Träning gör inte bara att vi lever längre pga att våran kropp pallar med längre.

Träning gör att vi MÅR bättre, träning är det absolut starkaste antidepressiva som finns. När vi börjar närma oss 30 år så minskar hippocampus (det som främst är länkat till minnet) med 1 procent per år. Vi har inte hittat någonting som motverkar denna effekten. MEN en studie som gjordes under ett år visade att: De som körde fysisk träning där pulsen höjdens fick 2% större hippocampus på ett år. Den gruppen som stretchade minskade hippocampus med 1.3% på ett år.

Träning gör oss smartare, gladare, bättre minne, mer stresståliga, piggare, mer alerta. Vi blir bättre på ALLA vis. Vi är gjorda för att röra på oss. Evolution tar flera hundra tusen år för att det faktiskt ska bli en förändring - våran kropp är mer eller mindre exakt som för flera tusen år sedan - trots att vi vid det tillfället var tvungna att vara fysiskt aktiva för att få föda. Vi är fortfarande skapta för att vara aktiva så inte konstigt att det för med sig så många bra psykologiska effekter.

Jag har skrivit till Coca Cola och frågat om dom kan göra en dryck med E955 som ska smaka som socker, Har testat Zero tycker inte den smakar så bra.

Skrivet av Campaigner:

Du förstår säkert nu att du har större problem än att du inte tränar.....

BCAA (med valfri smak) kan ersätta vatten då det är vatten + pulver du blandar. Det finns colasmak, sura nappar smak o massa annat.

Extremt mycket billigare än alla andra drycker och proteinsyntesen sitter i längre.

Det anses fult att fråga detta men....har du nån diagnos?

Tänkte du på mitt läskdrickande?

Får testa BCAA när jag börja träna.

Har någon from av autism.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Ja, jag tycker det. Men det är ju upp till var och en vad de gillar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bebben:

@superegg: Ja, jag tycker det. Men det är ju upp till var och en vad de gillar.

Håller med att det är ett problem, men det är svårt att sluta.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Jag dricker nästan aldrig läsk numera (inte heller chips och kakor (annat än hembakta ).
Lyckades jag sluta dricka läsk i princip helt så kommer du också att göra det... ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Håller med att det är ett problem, men det är svårt att sluta.

Saker värda att uppnå kommer sällan utan ansträngning.
Se det som är positivt, du kommer minska ditt sockerintag och därför tappa i vikt, du kommer minska risk för diabetes och få bättre hälsa och du kommer sluta att töjja ut din magsäck vilket lätt gör att man får i sig mer än vad man behöver.
Cola är godare än vatten, det håller jag med om men du får se det utifrån det långa loppet. Sedan kanske du kan njuta desto mer av en 33cl burk cola eller två om helgen istället.

Kan vara bra att få i dig lite koffein i början typ kaffe så att du inte får för mycket abstinens. Sen har jag inte en aning på hur kroppen reagerar när man tvärt minskar sitt sockerintag. Men du blir ju beroende i dubbel bemärkelse, både av socker och koffein, utöver det psykologiska beroendet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Sockerbehovet är en tvär tröskel, men när man väl kommit över den, snabbt eller gradvis så är det borta så länge man sköter det, om man faller tillbaka så är det bara att klättra upp igen, inte alls som med snus och liknande där suget aldrig riktigt försvinner. Jag har aldrig ens varit sugen på knallsöta saker efter att man passerat detdär på någon vecka, glömmer man det över jul tex så vet jag att det går att göra igen utan problem och hur min kropp kommer att reagera på det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Glöm dock inte att "socker" i praktiken innefattar ett överdrivet intag av alla typer av normalt förekommande snabba kolhydrater, oavsett, så det gäller inte bara raffinerad saccaros.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag är fortfarande rejält sur över hur klantiga och tjurskalliga vissa personer är på hälsocentralen och framför allt apoteket här, dock bara en eller två personer jag är seriöst irriterad på, inte de som sliter och gör sitt jobb som man borde där.

Höll fan på att explodera då idioten i kassan på apoteket för något år sedan stod som en jädra idiot och bara stirrade tomt ut i luften när jag skulle hämta ut någon jädra flourburk till ungarna eller vad fan det nu var som borde tagit ca 30 sekunder om någon av de vettiga personerna stått där, visade sig at tjag skulle ha tagit någon förbannad lapp som hen gjort på en kopiator och visa upp den eller någonting sådant (jag var för förbannad att ens fråga var tvungen att gå ut och varva ned... men försökte hålla god min inne i lokalen...), det räcker väl att göra som alla andra och expediera den som kom först dit och står först i kön!!

De vettiga där som gör sitt jobb har som sagt ingen del i detdär.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Håller med att det är ett problem, men det är svårt att sluta.

Man får ge fan i att sluta och ta i med hårdhandskarna och ha nolltolerans emot visa saker. Att bara minska är svårt, lättare är ofta att sluta helt.
Det kommer jag själv göra, under semestern ska jag inte äta något onyttigt alls, ut och träna så fort som jag får tid. Undvika allt nöje som finns på internet och jag funderar att få moderaterna moderator och stänga av mitt konto här, sedan säga upp Netflex och spärra Youtube.

Goodbye internet ses till hösten.

*edit* Felstavning

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

...funderar att få moderaterna och stänga av mitt konto här...

Jag hoppas verkligen vi slipper politisk inblandning på Sweclockers!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Omöjligt att få ett jobb inom IT i dagens samhälle om man inte har en utbildning i ryggen. En sådär 25 år allmän kunskap om datorkomponenter och datorhantering är tydligen inte värt ett skit.
Bryter ihop snart. Tär på mitt psyke så hårt att jag snart ger upp. Framtidsplaner om barn volvo och hund är väl bara glömma.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag dricker nästan aldrig läsk numera (inte heller chips och kakor (annat än hembakta ).
Lyckades jag sluta dricka läsk i princip helt så kommer du också att göra det... ha ha!

Jobbat på bryggeri i min ungdom i nästan 20 år och drack läsk dagligen (Provsmakning) eftersom jag blandade läsken och nu när man är äldre så måste man sluta med allt onyttigt för annars far vikten åt fanders samt att man mår sämre, när man var ung kunde man trycka i sig vad som helst utan problem men nu är de värre, jag har slutat med läsk, godis, chips ja allt typ av snacks och de är inga som helst problem att leva utan och man mår bättre och de är lättare att hålla vikten, slutar man inte med all onyttigt då åker man på diabetes när man blir äldre, jag har också slutat med all skräpmat, alltså pizza och hamburgare, äter jag hamburgare ska de vara en riktig burgare, inte Max och alla olika snabb matkedjor, pizza kan jag också äta ibland men då blir de på en pizzeria här i stan som gör vedugns pizzor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon301768:

Jobbat på bryggeri i min ungdom i nästan 20 år och drack läsk dagligen (Provsmakning) eftersom jag blandade läsken och nu när man är äldre så måste man sluta med allt onyttigt för annars far vikten åt fanders samt att man mår sämre, när man var ung kunde man trycka i sig vad som helst utan problem men nu är de värre, jag har slutat med läsk, godis, chips ja allt typ av snacks och de är inga som helst problem att leva utan och man mår bättre och de är lättare att hålla vikten, slutar man inte med all onyttigt då åker man på diabetes när man blir äldre, jag har också slutat med all skräpmat, alltså pizza och hamburgare, äter jag hamburgare ska de vara en riktig burgare, inte Max och alla olika snabb matkedjor, pizza kan jag också äta ibland men då blir de på en pizzeria här i stan som gör vedugns pizzor.

Sant, lät spännande att ta fram nya läsksorter, sådantdär man drömde om som barn... ha ha
Om jag vill ha pizza nuförtiden får man baka den själv från grunden så man vet vad den innehåller.

Någon enstaka gång emellanåt så kan man ju dock "lyxa till det" litet med skräpmat om man vill, även om det mest är morsan man bjuder ut numera... ha ha.

Är tyvärr ganska säker på att man kommer at tåka på diabetes ändå då det ligger i släkten även hos de som skött sig, men är väl så det är om man nu blir så gammal, med tanke på alla tungmetaller asbestfibrer, mm man andats in genom åren ha ha.
Men jag säger som kollegan, om man ständigt var ung frisk och snygg, tänk vilken jädra dödsångest man skulle ha....

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number