Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Svensktiger:

135 kronor i månaden i 35 månader plus en månad med 10 kronor.

Fast då har du ju missat vad det hela handlar om

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Cobraz:

Tack för det!

Provar, återkommer med resultat

Jag provade precis. Jag chansade på vinst och förlust.

Det jag gjorde var att köpa tre 12-månaderskort från inet.se, registrerade dessa på mitt M$-konto, efter det så klickade jag på länken "uppgradera till Ultimate-pass" och kom då till en länk för uppgradering. Betalade 10kr.

Nu står det att jag har Ultimate till 2022-06-26. Hade även köpt tremånaderspasset för 10 kronor tidigare. Var inga problem.
Så det verkar fortfarande fungera.

Permalänk
Medlem

Kul att höra!

Jag vågade inte chansa på 3 årskort så jag köpte bara två... har däremot inte fått något mail ifrån inet ännu??? Beställde igår vid 1830 tiden...

Permalänk
Medlem

Funkar detta fortfarande? Grabben vill ha Ultimate..

Permalänk
Medlem

Microsoft gjorde detta officiellt för tre dagar sedan, så det lär förlängas lite till.
Källa: https://news.xbox.com/en-us/2019/07/17/how-to-get-the-most-ou...

Permalänk
Medlem

Jag aktiverade min amd-rewardskod nu och när jag skulle ladda ner ett spel så kommer det upp att "Nu är ditt skypekonto aktivt" .

Blev riktigt förbannad här hur de tvingar på en saker man inte vill ha.
Det här måste ju gå emot gdpr?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag blev lite förvånad av att se purfärska Blair Witch (30/8?) dyka upp i pc-spellistan, iofs så sitter jag och väntar på Outer Worlds-releasen, som XGP skyltat med sen sommaren.

Finns det någon lista med kommande XGP-spel?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Kan man aktivera Live Gold-korten på https://redeem.microsoft.com eller behöver man en Xbox för att göra detta? Försökte med en 14-dagars Trial och fick meddelandet att jag behövde en Xbox så jag känner mig lite osäkert.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Är detta fortfarande möjligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av arvcop:

Är detta fortfarande möjligt?

Skickades från m.sweclockers.com

testar du länken typ 2 inlägg över ditt så ser du om erbjudandet är kvar.

och ja det ser ut som att du kan få 1 eller 3 månader för 10:- 93/98% off kan dock inte välja att signa upp för mer än 3 månader åt gången.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

testar du länken typ 2 inlägg över ditt så ser du om erbjudandet är kvar.

och ja det ser ut som att du kan få 1 eller 3 månader för 10:- 93/98% off kan dock inte välja att signa upp för mer än 3 månader åt gången.

Det framgår ju inte av länken om det funkar. Överväger att köpa 3 år game pass till kidsen om jag kan köpa ultimate 1 månad efter och alla 3 år uppgraderas till ultimate som hela tråden handlar om.. Vill inte köpa 3 år gold om det inte blir utlimate i slutändan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det funkar fortfarande.
Gjorde just det igår men jag tog bara 12 månaders gold pass och registrerade först mitt gold pass 12 månader och fick då en extra månad och sen köpte jag erbjudandet på 3 månader ultimate för 10kr och fick då alla månader med ultimate istället så har nu 16 månader med ultimate.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Medlem

Har med gjort samma nu ikväll och det fungerar.

Köpte Xbox live gold 12 månader via tex Elgiganten för 499:- (digital nedladdning)
Lösa in den koden via http://www.microsoft.com/redeem (se till att vara inloggad på rätt konto)
Köp 3 månader Ultimate för 10:- via https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kom ihåg att ta bort "recurring billing" sedan i "Services and subscriptions" i ditt Microsoft konto.
Har Ultimate fram till 4/2/2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av LasseCB:

Har med gjort samma nu ikväll och det fungerar.

Köpte Xbox live gold 12 månader via tex Elgiganten för 499:- (digital nedladdning)
Lösa in den koden via http://www.microsoft.com/redeem (se till att vara inloggad på rätt konto)
Köp 3 månader Ultimate för 10:- via https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kom ihåg att ta bort "recurring billing" sedan i "Services and subscriptions" i ditt Microsoft konto.
Har Ultimate fram till 4/2/2021

Fick också det att funka. Höll på att göra bort mig när man gick in och försökte nyttja 10kr erbjudandet via xbox live vanliga sida. Där framgick att befintlig xbox gold tid skulle konverteras med en speciell konverteringsformel till platinum tid. Absolut inte 1 månad gold = 1 månad platinum utan det vaf betydligt sämre. När jag backade ur och använde ovanstående länk framgick dock att all återatående tid i xbox gold skulle konverteras rakt av till platinum.

Oavsett vilket flöt allt på bra.

1. Köpte 1 st 24 månaders (1024.95kr) och 1 st 12 månader (517.95kr) xbox gold på livekort.se och fick produktkoderna mailade till mig inom några timmar.

2. Skapade ett nytt xbox gold konto

3. Matade in koderna direkt på https://redeem.microsoft.com/ (barnen skall få sina xbox i julklapp så har dem wj tillgängliga)

4. Använde 3 månaders erbjudandet för ultimate 10 kr på https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...

5. Kontentan är att jag nu har 36 månader xbox live platinum 36 månader (tom 20221202)

1552.9kr/36 månaderer = 43.13kr / månad. Helt jävla sjukt 🤪👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man verkar dock aldrig kunna skaffa ett billigare abonnemang om man skaffar detta?

Vet inte om jag fattat rätt men, från användarvillkoren:

Alla prenumerationsändringar till Xbox Game Pass Ultimate är slutgiltiga. När du har uppgraderat kan du inte nedgradera ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap till ditt tidigare medlemskap igen. Så vill man inte fortsätta betala 400-450 kr i kvartalet efter sin "billiga period" så går det inte?

/T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puppes:

Vet inte om jag fattat rätt men, från användarvillkoren:

Alla prenumerationsändringar till Xbox Game Pass Ultimate är slutgiltiga. När du har uppgraderat kan du inte nedgradera ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap till ditt tidigare medlemskap igen. Så vill man inte fortsätta betala 400-450 kr i kvartalet efter sin "billiga period" så går det inte?

/T

Nej. Om ditt ultimate går ut, så kan du självklart gå tillbaka till vilket som helst, de menar nog att du inte har möjlighet att nedgradera från ultimate till gold tex under perioden det är aktivt.

Permalänk

Funkar än...

Köpte precis 2x12 och 1x6. Aktiverade koderna med autobetalning så jag fick 1 månad extra på varje kod. Uppgraderade sen till 3 mån Ultimate för 10 kr, vilket är utöver befintliga månader! Så totalt 36 månader för 499+499+299+10=1307 kr. 36,30kr per månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande

Köpte 12 månader gold från EG för 499, tog alla länkar från ovan och med denna metod så har jag nu 16 månader gamepass ultimate för 509 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Jag köpte gamepass när Microsoft körde rea på tre månader för tio kronor nyligen. Går det att köpa Xbox Live Gold och omvandla ändå, tro? Vore ju tråkigt att sitta på tre år Xbox Live utan en Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du fått provat om det gick?

Eller har nån annan provat att göra detta efter man hade provat ultimate?
Game pass för PC kostar ju 45kr månaden annars om man vill åt game pass oavsett, så det kanske inte är så stor vinst/förlust om det inte funkar, men man vill ogärna chansa och köpa guld när man inte äger en Xbox...

Permalänk

Men det står så här i den här länken så vad är det som gäller? (Genom att välja Prenumerera godkänner du Stores försäljningsvillkor. Du debiteras 10,00 kr inkl. moms för första månad, två månaders avgift och 135,00 kr inkl. moms per månad därefter. Om eventuella prisändringar görs meddelas du i förväg om det. Du kan avsluta när du vill)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Har du fått provat om det gick?

Eller har nån annan provat att göra detta efter man hade provat ultimate?
Game pass för PC kostar ju 45kr månaden annars om man vill åt game pass oavsett, så det kanske inte är så stor vinst/förlust om det inte funkar, men man vill ogärna chansa och köpa guld när man inte äger en Xbox...

Det fungerade då i alla fall. Men var ju i somras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag följer upp med följande fråga: Jag som tog del av detta erbjudande (12 månader Live + 10kr Ultimatekonvertering) och där tiden börjar ta slut, vad gör jag nu för att komma billigt undan? Kan man efter att ha avbrutit återkommande betalningar och tiden gått ut köpa nya Live-månader och sedan konvertera dem med en 10-kronors ultimate eller måste jag betala fullpris nu?

Permalänk
Medlem

Dealen verkar funka fortfarande för nya kunder i alla fall, konverterade precis 36 månader Guld (499kr/st = 1497 kr) till Ultimate.
Enligt reddit ska det eventuellt även fungera för de som satsade på dealen förra året, men är väl kanske ingen garanti:

gold to ultimate

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Jag har haft Ultimate som går ut i november.
Jag köpte ett år gold för 386:-. Då får jag 4 månader Ultimate.
Blir det längre om jag väntar tills mitt har helt gått ut?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Kommer köpa både XSX och PS5 då de släpps. Är intresserad av att få tillgång till Game Pass om det fortfarande är möjligt. Är tanken att jag kan köpa digitala 12 månaders (Gold) * 3 = 36 månader och sedan om det fortfarande funkar aktivera för 10kr och får jag då tillgång till Game Pass 36 månader?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Är tanken att jag kan köpa digitala 12 månaders (Gold) * 3 = 36 månader och sedan om det fortfarande funkar aktivera för 10kr och får jag då tillgång till Game Pass 36 månader?

Stämmer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Funkar fortfarande jag uppgraderade precis. Var dock lite klantig och hade inte läst på tillräckligt uppenbarligen. Köpte 3st 12 månader och tog 1 mån gratis förlängning när jag matade in koderna. När jag kom till 3:e koden så kunde jag inte använda den den eftersom jag då skulle överskriva maxgränsen på 36 månader. Men blev i alla fall 26 månader GamePass ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakaliS:

Funkar fortfarande jag uppgraderade precis. Var dock lite klantig och hade inte läst på tillräckligt uppenbarligen. Köpte 3st 12 månader och tog 1 mån gratis förlängning när jag matade in koderna. När jag kom till 3:e koden så kunde jag inte använda den den eftersom jag då skulle överskriva maxgränsen på 36 månader. Men blev i alla fall 26 månader GamePass ultimate.

Skulle du kunna tala om för mig vart du köpte dina 3st á 12 månader - och i vilket steg du valde 1 mån gratis som orsakade problemet - För som jag förstått det ska man kunna få GamePass i 36 månader om man lyckas göra rätt.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Skulle du kunna tala om för mig vart du köpte dina 3st á 12 månader - och i vilket steg du valde 1 mån gratis som orsakade problemet - För som jag förstått det ska man kunna få GamePass i 36 månader om man lyckas göra rätt.

Jag köpte mina 12 månaders på https://livekort.se (det var ingen trevlig köpupplevelse). Hamnade i deras fraud både vid köp via PayPal och sedan direkt via vanlig kortbetalning. Efter en rundan med supporten och extra verifiering så gick köpet igenom.

Mitt problem uppstod när man var hos Microsoft på https://redeem.microsoft.com och skulle lösa in koderna. Löser man in ett 12 månaders kort så får man ett erbjudade om en gratis extra månad om man aktiverar automatiska betalningar. Som jag förstår det kan man på Xbox Live Gold max ha ett abonnemang som sträcker sig 36 månader fram i tiden. Så när jag skulle lägga en den sista 12 månaderna fick jag ett fel att detta skulle ta mig över maxgränsen. Fick där med nöja mig med 26 månader. För den som vill maxa rabatten så är det nog bäst att köp 12+12+6 månader eller köpa 3st 12 mån men inte välja den extra gratis månaden.

Efter jag hade förlängt mitt Xbox Gold till 26 månader så gick jag till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq... och köpte uppgraderingen till Game Pass Ultimate.

Permalänk
Medlem

Köpte 12 + 12 + 6 | För varje registrering så aktiverade och därefter inaktiverade jag automatiskt debitering vilket gjorde att jag fick 1 månad på köpet för respektive nyckel. Därefter gjorde jag som du sa och uppgraderade med Game Pass Ultimate.

Har nu Game Pass Ultimate fram till 2023-08-23 (34 månader) till en kostnad av 45kr/mån (1530kr) I normala fall hade Game Pass Ultimate kostat 4590kr

Tack @FreakaliS!

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070