Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

OBS: Lagt till uppdatering längst ner. Länk till inlägget /mod

Microsoft har nu aktiverat så även PC täcks in för dig som har Xbox Game Pass Ultimate.

De tar 10kr för första månaden, därefter 135kr/mån.

Men, har du XBox Live Gold och vill aktivera GamePass Ultimate så får du meddelande att du får Game Pass Ultimate för den kvarvarande tiden för 10kr istället för endast en månad. Vill minnas att maxgränsen stod som 36 månader.

Så tips, köp typ 2-3 år XBox Live Gold som du aktiverar och SEDAN aktiverar du Game Pass Ultimate för 10kr så har du GamePass på Xbox och PC i två år för 10kr.

Jag själv testade detta med att köpa till två år XBox Live Gold och sedan aktivera Game Pass Ultimate för 10 kr.
Då jag köpte de två 12mån Xbox Gold på extern site så står pris som $0.00.

När man sedan efter det tittar på mina subscriptions så ser man att jag nu har Game Pass Ultimate till oktober 2021

Om man räknar på vad jag gav för dessa två år XBox Live Gold, runt 1000kr, och jämför med vad det skulle kosta att köpa Game Pass Ultimate för samma tid så sparar jag över 2000kr.

Tänk på att det endast är Game Pass Ultimate som täcker in även PC. Så man inte köper standard Game Pass till sin Xbox för då funkar det inte på PC.

***Tillägg/uppdatering***

Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

En small heads up är att det stod nä'r jag köpte att "konverterings förfarandet" mellan nuvarande Xbox Live Gold man har och Game Pass Ultimate när som helst kan komma att ändras så om man vill ta del av detta kan det vara en idé att göra det fort. Microsoft kommer förmodligen att ändra när många gör såhär.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@inquam: till vilken kostnad hitta du dom 12mån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drexler:

@inquam: till vilken kostnad hitta du dom 12mån?

Jag köpte på https://livekort.se. Finsn 12 månader nu för typ 530kr och om man aktiverar ett kort för automatisk förnyelse hos Microsoft så får man en extra månad när man reggar koden.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Förlängde precis grabbens Xbox-konto med 2 år samt uppgraderade till Ultimate.
Inet säljer Xbox live gold 12 månader för 499:-

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Vad ger ultimate som windows live gold inte ger då?

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Vad ger ultimate som windows live gold inte ger då?

https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

En small heads up är att det stod nä'r jag köpte att "konverterings förfarandet" mellan nuvarande Xbox Live Gold man har och Game Pass Ultimate när som helst kan komma att ändras så om man vill ta del av detta kan det vara en idé att göra det fort. Microsoft kommer förmodligen att ändra när många gör såhär.

Enligt information på xbox.com:

"Du kan fortsätta att lösa in Xbox Live Gold- och Xbox Game Pass-koder när du har börjat prenumerera på Xbox Game Pass Ultimate. Koderna kommer automatiskt att konverteras till Xbox Game Pass Ultimate-koder med en konverteringskurs som baseras på kodernas uppskattade försäljningspris."

Så lös in Xbox live koderna före uppgradering till Ultimate för att live gold 12 mån = ultimate 12 mån.
Efter det så är live gold värt 12 mån = 4 mån ultimate

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan ladda ner spel via Game Pass? Står bara att nerladdningen finns i kö sen händer inget.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Xbox så jag hade redan förlängt med 24 månader Xbox live guld för någon månad sedan, köpte 12 månader till nu och ska uppgradera sen så det borde räcka till sommaren 2022 iallafall. Väntar bara på att Inet ska skicka koden innan jag uppgraderar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asssor:

Bara jag som inte kan ladda ner spel via Game Pass? Står bara att nerladdningen finns i kö sen händer inget.

Jag har samma problem... Deras servrar kanske är smått överbelastade med folk som försöker utnyttja "kryphålet"

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag köpte gamepass när Microsoft körde rea på tre månader för tio kronor nyligen. Går det att köpa Xbox Live Gold och omvandla ändå, tro? Vore ju tråkigt att sitta på tre år Xbox Live utan en Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Jag köpte gamepass när Microsoft körde rea på tre månader för tio kronor nyligen. Går det att köpa Xbox Live Gold och omvandla ändå, tro? Vore ju tråkigt att sitta på tre år Xbox Live utan en Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Osäker. Hört många som "redan hoppat på" när de hade det erbjudandet. Men inte hört någon som sedan ändå testade detta.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

SemiOT: Skaffade XBOX Game Pass for PC igår för jag ville spela Metro Exodus och lite annat som ingick. Men jag kan inte ladda ned vissa spel. Är det någon bugg eller är det jag som tänker snett?

EDIT: Verkar vara för att jag inte hade 1903 installerat -_- Känner mig alltid så dumförklarad i Windows

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte lyckats ladda ner något spel, fortfarande samma sak för er?

Helt jävla värdelös tjänst...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asssor:

Fortfarande inte lyckats ladda ner något spel, fortfarande samma sak för er?

Helt jävla värdelös tjänst...

Jag hade samma problem, men löste det efter att ha uppdaterat Windows (tack för tipset @evirob).

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gav det ett försök, körde på ett år, iom bonus månaderna för löpande sub så gäller det till augusti nästa år, får se om det är värt det sedan.

Dock måste jag säga att utbudet på PC är lite glest, inga 100+ top-spel som de annonserar direkt ^^ och appen är ju gräslig men men.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag hade samma problem, men löste det efter att ha uppdaterat Windows (tack för tipset @evirob).

Att ladda ner själva Game Pass-appen var inga problem efter uppdatering av Windows. Däremot att ladda ner ett spel från appen, står bara att nerladdningen är i kö.

*edit*

Fick det att fungera genom att gå med i insider-programmet. Konstigt att man ska behöva göra det...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asssor:

Att ladda ner själva Game Pass-appen var inga problem efter uppdatering av Windows. Däremot att ladda ner ett spel från appen, står bara att nerladdningen är i kö.

*edit*

Fick det att fungera genom att gå med i insider-programmet. Konstigt att man ska behöva göra det...

Ja, det var att ladda ned spel jag hade problem med, men som en uppdatering fixade.

Vet inte vad "game pass-appen" är för något, jag använder Microsoft store.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det var att ladda ned spel jag hade problem med, men som en uppdatering fixade.

Vet inte vad "game pass-appen" är för något, jag använder Microsoft store.

Game pass är Xbox Beta något, det ärt den jag använder med för när jag ska ladda ner något i store muppar det ibland samt att det är svårt att få någon översikt av alla spel m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Haft problem med att ens logga in på appen, trycker på logga in, den uppdaterar på nuvarande sidan och inget händer. Var tvungen att uppdatera till Windows 1903, vilket skapade stutters på hela datorn, vad jag än gjorde.. fick nergradera för att slippa lagget, men nu kan jag inte köra beta programmet..

Någon annan som stött på någon av problemen ovan?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Haft problem med att ens logga in på appen, trycker på logga in, den uppdaterar på nuvarande sidan och inget händer. Var tvungen att uppdatera till Windows 1903, vilket skapade stutters på hela datorn, vad jag än gjorde.. fick nergradera för att slippa lagget, men nu kan jag inte köra beta programmet..

Någon annan som stött på någon av problemen ovan?

/M

Tydligen fungerar inte game pass betan i tidigare versioner än 1903, så det blir till att välja hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@evirob: Jo jag vet.. kunde ändå inte logga in på Xbox beta appen för att spela i alla fall, så det var ett självklart val att hoppa tillbaka till tidigare version.

Återstår o se om de fixar båda buggarna inom en snar framtid...

/M

Permalänk
Medlem

Hej!

Funkar den här dealen fortfarande?

Permalänk
Medlem

Så titen borde vara "4735 kr för 3 år Game Pass"
Som icke konsoll ägare förstår jag inte riktigt varför man skall betala så mycket.
Får man typ alla spel gratis under tiden eller ?

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Nja, 10 kr för första månaden plus konvertering av 2 år xbox live gold vilket kostar 1000:- på inet sedan brukar man få en bonusmånad om man aktiverar återkommande betalning (och avaktiverar den på microsoft.com). Så skaffar man live först är det rätt OK.

Under tiden det är aktivt så har du tillgång till spelen som ingår, men det är mest värt det för xbox-ägare som ändå måste köpa live och kanske redan haft en del på lager.

@Cobraz: Erbjudandet slutar den 30 juni sägs det.

Permalänk
Medlem

Tack för det!

Provar, återkommer med resultat

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Svensktiger:

Så titen borde vara "4735 kr för 3 år Game Pass"
Som icke konsoll ägare förstår jag inte riktigt varför man skall betala så mycket.
Får man typ alla spel gratis under tiden eller ?

Vad gör du för att få det så dyrt?

Mängder med spel både till PC och konsol för en väldigt låg kostnad låter som en ganska bra deal.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad gör du för att få det så dyrt?

Mängder med spel både till PC och konsol för en väldigt låg kostnad låter som en ganska bra deal.

135 kronor i månaden i 35 månader plus en månad med 10 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

135 kronor i månaden i 35 månader plus en månad med 10 kronor.

Du har räknat på ultimate, dvs ordinarie pris.
Guld är billigare.
Tex 499kr för 12 månader
https://www.inet.se/produkt/9170369/microsoft-xbox-live-gold-...
Så tre sådana plus en tia för att uppgradera om man nu vill maxa.

Skickades från m.sweclockers.com