Spelmus skall införskaffas, Vilken hade ni valt?

Permalänk

Spelmus skall införskaffas, Vilken hade ni valt?

Hej på er!
Står i valet om kvalet ang. Spelmus. Min gammla mus är drygt 4 år och har gjort sitt. Så nu kollar jag igentligen på 2 st helt nya. Tänkte om ni här på Sweclockers har några tipps eller erfarenheter av nedanstående Gaming möss. Är mycket tacksam för eran hjälp och feedback!

Står mellan: Corsair Gaming Nightsword RGB Gamingmus eller Corsair Ironclaw RGB Trådlös Gamingmus.

Båda kostar 799:-

https://www.komplett.se/compare?id=1129459&id=1128796

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Tre till Trettiotvå Täcken: Varför i hela friden står det mellan dom två?

Permalänk

Tänkte att köra på en Corsair Mus imed att jag redan har ett Corsair tangentbord. Båda använder sig av ICUE.

Visa signatur

.

Permalänk

Eller tänker jag helt fel? Finns det bättre alternativ i prisklassen?

Visa signatur

.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Tänkte att köra på en Corsair Mus imed att jag redan har ett Corsair tangentbord. Båda använder sig av ICUE.

Är det någon specifik anledning att båda ska vara kopplade till ICUE?

Och baserat på dom två modellerna så gissar jag att ergonomisk formgivning är det du letar efter?

Permalänk

@Kenneth: Hej!
Ja precis, har redan ett ett Corsair K70 LUX RGB samt ett Corsair Headset som jag redan kör i ICUE och tycker att det fungerar bra, tänkte att när det nu är dax att uppgradera musen så varför inte en Corsair. Tycker mig behärska ICUE programvaran realativt bra.

Spot on, vill ha en Bra Gaming Mus som ligger skönt i handen samt kunna prestera bra i spel så som tex. BFV m.m.

Vilken hade du valt?

Tack på förhand!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Spot on, vill ha en Bra Gaming Mus som ligger skönt i handen samt kunna prestera bra i spel så som tex. BFV m.m.
Vilken hade du valt?

Just möss är en väldigt personlig sak att köpa, formen och hur man hanterar musen varierar otroligt mycket och vissa passar bättre för just dina händer än andras. Jag skulle rekommendera att du tar dig till en butik som har dessa framme för att klämma och känna lite, just för att du ska känna att det passar just dina händer och hur du hanterar musen

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Denna skulle jag inhandlat om jag skulle köpt mus idag - https://www.pcgamingrace.com/

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

@50Spaenn: Så Sant så! Undrade annars bara rent teknikst vilken som presterade bäst Men Tack!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kan vara ett tips!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@mibsweden: Har haft ögonen på den med må du tor Men som sagt tror jag att med min nuvarande setup hade en Corsair mus passat bättre

Tack dock!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Denna skulle jag inhandlat om jag skulle köpt mus idag - https://www.pcgamingrace.com/

En sån där mus skulle jag nog inte vilja ha, känns som den kommer behöva plockas isär och rengöras ganska ofta för att inte se äcklig ut ganska fort. Alla dessa perforerade hål känns som de kommer ha fullt med död hud rätt snabbt, speciellt efter en varm sommar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Någon här på Sweclockers som äger en; Corsair Gaming Nightsword RGB?? Skulle isåfall vilja höra erat omdöme Mvh

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag säger Logitechs G502 om jag får komma med ett förslag. Har haft den nu i 4 år, kanske 5, och har aldrig vart så nöjd med en mus förut.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk

Har bestämt mig nu. Blir en Nightsword efter lite efterforskning. Tack så mycket för all hjälp/rekomdeationer! Och glad Midsommar på er alla!

Visa signatur

.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Har bestämt mig nu. Blir en Nightsword efter lite efterforskning. Tack så mycket för all hjälp/rekomdeationer! Och glad Midsommar på er alla!

Skriv gärna vad du tycker när du har haft den ett tag. Har inte testat den själv så är nyfiken

Permalänk

Logitech G502 Proueus Spectrum

Logitech G502 Proueus Spectrum är bra om du har stora händer. Sitter grymt i handen.

Permalänk
Medlem

Gick från en Naos 7000 till en Ironclaw och måste säga att det skiljer sig åt en del då den senare är mindre och ligger något mindre skönt i handen. Sen är Ironclaws mittenknapp extremt seg att trycka på (något jag tycker är det största minuset med musen). Dock presterar den bättre än Naos pga högre DPI och tumknapparna ligger lite bättre. Känner generellt att jag har något bättre kontroll på Ironclaw.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Krusty4president:

Logitech G502 Proueus Spectrum är bra om du har stora händer. Sitter grymt i handen.

Om någon har missat så finns det en trådlös variant av G502 som kännetecknas av suffixet Lightspeed. Personligen så gillar jag inte kabeln på vanliga G502, men det är ju inget problem på nya

Permalänk
Medlem

@Tre till Trettiotvå Täcken: Musar är mycket en smaksak, själv tycker jag bägge har åthelvete för många knappar, järnklon har dock analyserats här på sweclockers nyligen: Klon

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

Finns inget annat att rekommendera än den legendariska MX518:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/18032/logi...

Testat mycket och mycket därtill. Denna slår allt

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Skriv gärna vad du tycker när du har haft den ett tag. Har inte testat den själv så är nyfiken

Absolut, det lovar jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk

Hej alla!
Har haft Corsair NIGHTSWORD RGB Gaming musen nu i några veckor och måste säga att jag är Grymt nöjd! Passformen är underbar och den ligger fint i handen. Man får en övergripande posetiv Kvalite känsla. Sedan tycker jag mig enkelt kunna kalibrera den i ICUE för att få en bra känsla och precision. Det ända jag har att inväda på eller inte riktigt greppat än är sniper knappen, tycker att den känns lite överflödig, men vem vet. Kanske hittar jag ett bra användnings tillfälle för den med. Så mitt slut resultat: Jag den 4 **** 1/2 stärnor.

Visa signatur

.