SweClockers Meet & Geek kommer till Örebro 5/7!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Ja, eftersom man missade vändan i Stockholm så lägger jag in en anmälan på den kvällen.
Har semester då, så vad kan gå fel vill någon åka med i min bil från Stockholm så går det bra

Hotellförslag mottages gärna! Krav är schyst frulle och en bra säng

Både stora hotellet som ligger i samma byggnad som bishop samt Clarion hotell Borgen är bra val!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItSucks:

Både stora hotellet som ligger i samma byggnad som bishop samt Clarion hotell Borgen är bra val!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag bokade in mig på Stora Hotellet. 😊

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Sign me up, det här man inte missa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thule:

Sign me up, det här man inte missa

Det vore dumt att inte ta chansen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag följer också med!

Visa signatur

Amd Ryzen r7 3700x, Asus TUF B450-plus gaming, Ballistix Tactical 16gb ram, Asus Gtx 1080 Strix, Samsung SSD 970 500GB Nvme m2,
Phanteks Enthoo Pro, HyperX Fury 240GB SSD Western Digital Caviar Blue 500Gb, och EVGA SuperNOVA 1000W G2

Permalänk
Sjusovarn

Hade älskat att komma, men får tyvärr avböja till nästa träff då jag börjat få lön Gör inte som mig och ställ alarmet på ljud och vibrationsfritt

Permalänk
Hedersmedlem

Tema och aktiviteter är på gång att göras klart. Mer info kommer inom kort.

Skrivet av Mustangarn:

Jag följer också med!

Skriver upp dig också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av My2nd:

Hade älskat att komma, men får tyvärr avböja till nästa träff då jag börjat få lön Gör inte som mig och ställ alarmet på ljud och vibrationsfritt

Är nog ingen risk med @Oskar000, känns inte som någon som försover sig till efter klockan 18 en fredag...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Är nog ingen risk med @Oskar000, känns inte som någon som försover sig till efter klockan 18 en fredag...

Underskatta aldrig hur lång en kvart på soffan kan vara efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Någon som har en ovanligt äcklig dryck att ta med för Recension på M&G?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Du är med på listan! Ska bli kul att träffa dig igen.

Ska bli trevligt ^_^

Dessa M&G's är så trevliga att man inte missar chansen att träffa glada SweC'are

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av OSkar000:

Underskatta aldrig hur lång en kvart på soffan kan vara efter jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, my savior ❤️

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av HoboCop:

Någon som har en ovanligt äcklig dryck att ta med för Recension på M&G?

Vill minnas att Bishop har en öl som både luktar och smakar som om man hällt ur lagen för inlagd saltgurka i ett glas och tillsatt kolsyra. Det är ju värt att testa om man är sugen på något vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vill minnas att Bishop har en öl som både luktar och smakar som om man hällt ur lagen för inlagd saltgurka i ett glas och tillsatt kolsyra. Det är ju värt att testa om man är sugen på något vidrigt.

Haha den står jag för om vi får en live-recension XD

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Bästa stället att parkera bilen på i närheten mottages gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Inaktiv

Måste tyvärr meddela att jag får avstå min plats, har blivit ganska stora förändringar i schemat här hemma.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon291781:

Måste tyvärr meddela att jag får avstå min plats, har blivit ganska stora förändringar i schemat här hemma.

Tråkigt! Hoppas du har möjlighet att komma en annan gång då!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

De tre musketörerna från miniträffen i Västerås är väl sugna på att komma? Efter @Stefflos hjärtskärande tråd lovade jag honom en öl den dag vi ses, @Garvey hade jag så jävla trevlig med i Gävle att vi behöver ses igen och det skulle vara kul att skaka tass med @Waloth!

För att inte tala om moddarna @timpelay och @Faggan, vi behöver fler ursäkter för att ses face-to-face och dricka öl.

Nu fyller vid 42 stolar och har det jävligt trevlig ihop om en vecka!!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Sign me up!

Kan ju inte vara sämre än @niagi & @brainlessbob när de reggat sig

Permalänk
Medlem

@Bussović: Parkering i närheten hittar du på hamnplan dryga 400m från Bishop: https://goo.gl/maps/fJqv2D6Qc3WsQ6mm9
Finns även Oskarsparken ett stenkast bort från hamnplan där man kan parkera

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Kargnus:

Kan ju inte vara sämre än @niagi & @brainlessbob när de reggat sig

Varmt välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

De tre musketörerna från miniträffen i Västerås är väl sugna på att komma? Efter @Stefflos hjärtskärande tråd lovade jag honom en öl den dag vi ses, @Garvey hade jag så jävla trevlig med i Gävle att vi behöver ses igen och det skulle vara kul att skaka tass med @Waloth!

För att inte tala om moddarna @timpelay och @Faggan, vi behöver fler ursäkter för att ses face-to-face och dricka öl.

Nu fyller vid 42 stolar och har det jävligt trevlig ihop om en vecka!!!

När du flirtar på det där viset blir det ju jäkligt svårt att säga nej...
Jag ska se över möjligheterna, återkommer!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

De tre musketörerna från miniträffen i Västerås är väl sugna på att komma? Efter @Stefflos hjärtskärande tråd lovade jag honom en öl den dag vi ses, @Garvey hade jag så jävla trevlig med i Gävle att vi behöver ses igen och det skulle vara kul att skaka tass med @Waloth!

För att inte tala om moddarna @timpelay och @Faggan, vi behöver fler ursäkter för att ses face-to-face och dricka öl.

Nu fyller vid 42 stolar och har det jävligt trevlig ihop om en vecka!!!

Hade gärna tagit mig till Örebro men tyvärr är helgen redan inbokad med reuinion av gamla vänner från ungdomen. Men hoppas vi får tillfället att ses vid senare tillfälle, håller fortfarande tummarna till en ny meet & geek i Västerås, kanske går att planera till slutet av September som ändå är en månad då man behöver piggas upp innan det dystra mörkret kommer.
Hoppas iallafall att ni andra får en underbar och trevlig kväll. @jacob, jag hämtar ut ölen när du minst anar det😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kargnus:

Kan ju inte vara sämre än @niagi & @brainlessbob när de reggat sig

Till slut så hoppar han på

Permalänk
Medlem

Vafan, måste det vara en dag man har barnen, funkar det att ta med en 4 åring och en 6åring

Permalänk
Medlem

Svårt att hitta något bättre sätt att inviga årets semester på än det här så skriv upp mig!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av wurpan:

Svårt att hitta något bättre sätt att inviga årets semester på än det här så skriv upp mig!

Nämen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Ajjemen! Har ju missat dom andra som varit hyggligt nära men den här gången finns det ingen anledning att inte infinna sig! Tack till @OSkar000 för påminnelsen

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wurpan:

@emilakered: Ajjemen! Har ju missat dom andra som varit hyggligt nära men den här gången finns det ingen anledning att inte infinna sig! Tack till @OSkar000 för påminnelsen

Tänkte det var bäst att peta lite på dig

Och det finns definitivt sämre sätt att börja en semester

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Lite mer info om detta evenemang...

Temat denna gång är tangentbord och gammal och/eller rolig hårdvara.

Har ni något kul, udda, annorlunda, retro, speciellt eller smått unikt som ni vill underhålla andra Swecare med? Ta med det! Jag kommer att rota i mina samlingar för att hitta något roligt där.

Tänk dock på att inte ta med ett helt 42U rackskåp eller Cray-datorer i storlek som en mindre soffgrupp

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||