Summer Games Done Quick 2019 (#SGDQ2019)

Permalänk
Medlem

Summer Games Done Quick 2019 (#SGDQ2019)

Ni hänger väl med ?
Körs live just nu på Twitch just nu:

https://www.twitch.tv/gamesdonequick

Permalänk
Relik 📜

Här är schemat också!
https://gamesdonequick.com/schedule

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ett mycket trevligt event som pågår hela veckan, och som jag varmt rekommenderar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

Välgörenhet är fint, men olika personer bryr sig olika om olika sorters. Enligt wikipedia så går pengar till bl.a. Prevent Cancer Foundation och Läkare utan gränser och det är riktigt bra: https://sv.wikipedia.org/wiki/Games_Done_Quick

*edit*
Läkare Utan Gränser ska få alla pengar i år enligt Guybrush82 nedanför

Permalänk
Permalänk

@anon159643: I år går alla pengarna till "Läkare Utan Gränser".

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Pass, inväntar den europeiska motsvarigheten "ESA", som går av stapeln mellan 19-26 Juli har jag för mig.

Då har jag semester och gott om tid.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Persikan:

Pass, inväntar den europeiska motsvarigheten "ESA", som går av stapeln mellan 19-26 Juli har jag för mig.

Då har jag semester och gott om tid.

Vill minnas @Grukk är lite insyltad där..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Persikan:

Pass, inväntar den europeiska motsvarigheten "ESA", som går av stapeln mellan 19-26 Juli har jag för mig.

Då har jag semester och gott om tid.

Kul att du kollar på ESA! Jag ska dit, det blir mitt 7e ESA!

Många känner till GDQ, men inte ESA! Försöker sprida ordet!

Är det någon speciell run du ser fram emot?

Permalänk
Medlem

Kul att se hur de växt sedan 2013. Var lycklig nog att ha följt dem sedan runt 2014, inte missat en ända stream sedan dess!

Verkar som att speedrunning har dött ut lite sedan 2012-2015, men bra att dom har kunnat fortsätta sedan dess!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Avstängd

COOLKID - svensk , genomspelar (Twitch officiella översättning av "speedrunning") Super Mario Bros. 2 nu om ca 5-7 minuter!!!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@Grukk: Ingen speciell run, hela eventet i sig var kanonbra förra sommaren. Produktionskvalitén kändes högre än de 10 år utav AGDQ jag följt dessförinnan. Hoppas att de håller samma nivå i år

+ att ESA känns mer avslappnat.

Hade det inte varit för allt banarbete med tågspåren, som resulterat i 17 byten för att ta sig dit, så var det planerat att jag skulle dit jag oxå. Men vi tar det nästa sommar, kan fortfarande avnjuta eventet från datorn här hemma.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@Johan86c: I år går alla pengarna till "Läkare Utan Gränser".

SGDQ går pengarna till "Läkare utan gränser" medan på AGDQ går pengarna till "Prevent Cancer Foundation"

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Entusiast

Just nu är det svensk representation på stream i rummen Super Mario Bros. 2 No warps. Coolkid!

Permalänk
Skrivet av AReal_Human:

SGDQ går pengarna till "Läkare utan gränser" medan på AGDQ går pengarna till "Prevent Cancer Foundation"

Ja precis, eller så har det varit under de senaste åren iaf.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Grukk:

Just nu är det svensk representation på stream i rummen Super Mario Bros. 2 No warps. Coolkid!

Aha, han är svensk, det visste jag inte. Kul!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Persikan:

@Grukk: Ingen speciell run, hela eventet i sig var kanonbra förra sommaren. Produktionskvalitén kändes högre än de 10 år utav AGDQ jag följt dessförinnan. Hoppas att de håller samma nivå i år

+ att ESA känns mer avslappnat.

Hade det inte varit för allt banarbete med tågspåren, som resulterat i 17 byten för att ta sig dit, så var det planerat att jag skulle dit jag oxå. Men vi tar det nästa sommar, kan fortfarande avnjuta eventet från datorn här hemma.

Kul att du känner så! De har jobbat hårt med kvaliteten av streamen i många år nu. Jag var med och arrangerade 2014 och 2015, men då var eventet ungt och alla höll på att lista ut hur allt det tekniska skulle lösas

Har nyligen flyttat till Stockholm så det blir många byten ner till Malmö men det är det värt! Sommarens höjdpunkt!

Men då ses vi nästa år!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Guybrush82:

Aha, han är svensk, det visste jag inte. Kul!

En av de mest begåvade speedrunnerna inom retrospel. Har rekord i Mega Man 1, Rockman 2, SMB2, samt höga positioner i andra spel också. Även speedrunnar Quake och Half Life!

Permalänk
Avstängd

Hm, ser att varken ennopp eller linkus7 är där på plats (två ytterligare svenskar) i genomspelningsschemat.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AplAy:

Hm, ser att varken ennopp eller linkus7 är där på plats (två ytterligare svenskar) i genomspelningsschemat.

Linkus brukar åka till AGDQ, men SGDQ är inte lika ofta besökt av svenskar då det är krånglarebatt ta sig dit då det är längre bort.

Ennopp har aldrig varit på ett GDQ men däremot några av de tidigare ESA-eventen, 2013 och 2014, säkert 2015 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grukk:

Kul att du kollar på ESA! Jag ska dit, det blir mitt 7e ESA!

Många känner till GDQ, men inte ESA! Försöker sprida ordet!

Är det någon speciell run du ser fram emot?

Lyckades snubbla in på CGDQ för jag följde mina favoritspel på SDA ganska så religiöst. Kul att det har blivit så här stort, kollar så mycket jag kan varje år.

Sen fann jag RPG Limitbreak och ESA något senare. Älskar dessa events och kanaler. Ska se till så jag kan kika när du är och lirar 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

ThaRixer kör Perfect Dark på ESA. Det får ni inte missa senare i sommar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Quake och half life ska jag se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Roligt att kolla på men tycker de kunde vara mer transparenta under eventet med hur de insamlade pengarna distribueras.

https://www.youtube.com/watch?v=bG6hPJpxzm4

Permalänk
Medlem

@enterthewoid: Där det finns pengar, finns korruption. Speciellt i fattigare länder.

Har själv slutat donera pengar till dessa organisationer.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Har tittat mycket på GDQ men helt missat ESA. Stort tack för det tipset!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Har följt GDQ under några år, men totalt missat ESA eller visste inte ens om att det existerade, så det skall bli kul att följa.
Bugar för tipset

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Entusiast

Finns en tråd om ESA nu inför eventet som startar lördag 20 juli!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1562862-european-speed...