Halo: Reach börjar testas på Steam – upplåst bildfrekvens och justerbart synfält

Permalänk
Melding Plague

Halo: Reach börjar testas på Steam – upplåst bildfrekvens och justerbart synfält

Under året börjar Halo: The Master Chief Collection att släppas till PC/Windows. Först ut är Halo: Reach som snart inleder sin första publika testfas inför den skarpa lanseringen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer crossplay till detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@heffaklumpmamma:

Om så vore fallet så tycker jag synd om alla på konsol som inte kommer ha en chans mot en PC med mus.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@heffaklumpmamma:

Om så vore fallet så tycker jag synd om alla på konsol som inte kommer ha en chans mot en PC med mus.

Man kan ju spela kampanjerna i co-op så cross-play skulle faktiskt inte vara en särskilt dum idé.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Halo cosplay före Halo cross-play

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Man kan ju spela kampanjerna i co-op så cross-play skulle faktiskt inte vara en särskilt dum idé.

Precis min tanke!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

@heffaklumpmamma:

Om så vore fallet så tycker jag synd om alla på konsol som inte kommer ha en chans mot en PC med mus.

Varför då?
De har det bättre än PC på konsoll.
Vissa byter t.o.m från mus till handkontroll på PC för att de får autoaim om de spammar left trigger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@heffaklumpmamma:

Om så vore fallet så tycker jag synd om alla på konsol som inte kommer ha en chans mot en PC med mus.

Brukar ju bli tvärtom när spelutvecklarna lägger in aim assist, auto targeting och liknande trams för att hjälpa de som vägrar lära sig mus och tangentbord. Se bara på Battlefield-serien.. Kör man t.ex. med kontroller på PC så får man gratis aimbot på köpet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kommer crossplay till detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Det senaste jag hört är att framsteg kommer vara synkade mellan plattformar, men möjligheten att spela tillsammans mellan Xbox och PC/Windows kommer inte finnas vid lanseringen. Däremot är det något utvecklaren kikar på som kan komma att bli verklighet senare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det känns rätt illa när det läggs fram som något positivt att ett spel på pc har möjlighet att ändra fov och köra olåst fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kommer crossplay till detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Den officiella linjen från Microsoft är att de bara tillåter cross-play med samma input men det var ju främst för att inte oroa konsollspelare att de skulle få möta mus/tgtbord. Co-op hade ju varit fett nice. Xboxen har ju stöd för mus/tgtbord se det lär ju implementeras i framtida Halo-spel, kanske tom Master Chief Collection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det känns rätt illa när det läggs fram som något positivt att ett spel på pc har möjlighet att ändra fov och köra olåst fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja
Herre gud aså, tänk om det går att ställa in AA med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Haha ja
Herre gud aså, tänk om det går att ställa in AA med.

Hoppas att man kan köra med mus och tangentbord. Det vore banbrytande om något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Nu avtäcks den första publika testversionen, som planeras till kommande vecka".

Äntligen!!

EDIT: Till nyheten i ära:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@heffaklumpmamma:

Om så vore fallet så tycker jag synd om alla på konsol som inte kommer ha en chans mot en PC med mus.

Vore mer trist om PC spelare lyckas komma på fusk till spelet på steam, då är det ju synd om både konsol och pc spelare

Permalänk
Medlem

Hur blir det för Xbox One kommer det?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Men inget Halo 3?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det känns rätt illa när det läggs fram som något positivt att ett spel på pc har möjlighet att ändra fov och köra olåst fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte när det gäller ett portat konsol-spel.

Skrivet av ELF:

Men inget Halo 3?

Spelen släpps ett & ett - Reach, 1, 2, 3, ODST

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hur blir det för Xbox One kommer det?

ja

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Varför då?
De har det bättre än PC på konsoll.
Vissa byter t.o.m från mus till handkontroll på PC för att de får autoaim om de spammar left trigger.

Ämdå fick man hat meddelanden om man var PC spelare på GoW, undra vad det beror på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Avstängd
Skrivet av halvars90:

Ämdå fick man hat meddelanden om man var PC spelare på GoW, undra vad det beror på

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ha att göra med det faktum att GoW inte har en särskilt stark aim assist.

I Fortnite kan du spamma triggern och du får direkt lockon på huvudet.

Bara kika på nickmercs, aydan mfl på twitch som är på samma nivå som de bästa PC spelarna.

Det påverkas rätt rejält av ens FPS också.

Permalänk
Medlem

Så länge de lägger till local multiplayer till PC versionen så är jag nöjd, vill kunna koppla in till TV och spela flera med kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Nej, inte när det gäller ett portat konsol-spel.

Spelen släpps ett & ett - Reach, 1, 2, 3, ODST

Får man tillgång till allihopa då för 120kr eller man får köra varje för sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Får man tillgång till allihopa då för 120kr eller man får köra varje för sig?

Tror det är $10 per spel, säkert billigare om man köper alla

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500