Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Aha, funderar starkt på att investera lite i detta. Men då är det lungt med denna walleten då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadå det är inga problem. Du kan väl kika in på deras discord om du vill veta mer.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Jadå det är inga problem. Du kan väl kika in på deras discord om du vill veta mer.

Har installerat wallets innan utan att mitt virus skydd varnar, men är det bara för att det körs mining i walleten också ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som har koll på vad detta är Binance Launches DEX Testnet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Någon som har något att säga om crypto.com och deras mynt MCO? Dem har även VISA-kort med 1-5% cashback beroende på hur mycket man investerar.. Känns lite väl bra enligt mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Har installerat wallets innan utan att mitt virus skydd varnar, men är det bara för att det körs mining i walleten också ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja man kan köra mining i walleten, men det är inte igång som default. Det hela är mycket baserat på Monero.
Samma problem där.
https://github.com/monero-project/monero-gui/issues/1747

Edit: Algoritmen cryptonight är relativt bra även för CPU-mining och det finns malwares som kör mining av Monero i skadligt syfte (stjäla datorkraft i egen vinning). Men det betyder inte att Monero eller andra coins baserade på Monero i sig självt är skadliga.

Permalänk

Mmmm.. det är jag med på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga upp en update om min lilla älskling ICX(ICON) Icon.Foundation
Det har hänt mycket måste man minst sagt säga för ICON de senaste månaderna trots denna hårda kryptovinter.
Här kan ni se Roadmapen som de uppdaterar en gång i månaden. Roadmap

Det största som har hänt är nog att Icon har färdigställt Yellowpaper och hur Staking och Delagates kommer gå till:
Yellowpaper

Här är några highlights som jag valde ut som har skett under året hittils.

January 9, 2019 - ICON Partners with VELIC velic.io , a security-focused crypto-finance platform, upon which a range of advanced products and services are being built and delivered. Medium Artikel

January 18, 2019 - The ICON Team accelerates its strategy to expand the ICON public blockchain ecosystem and plans to release a Decentralized Exchange (DEX) and Decentralized IDentification (DID) system based on the ICON public network in the first half of this year.Medium Artikel

February 7, 2019 - Seoul Metropolitan Government appoints members of its ‘Blockchain Governance Team’ Using ICON’s Public Blockchain Medium Artikel

Samsung S10 stödjer Dapp som körs på ICON?!

Sen har vi en färsk nyhet som det fortfarande spekuleras mycket kring. I och med lanseringen av Samsung Galaxy S10 så visade Samsung upp att de kommer ha en inbyggd wallet och kommer börja stödja Dapps. Den första Dappen som Samsung kommer stödja heter Cosmee och körs på Cosmochain. Cosmochain är idag är ERC20 token som körs på Ethereum men de har sagt i slutet av förra året att de ska flytta till ICON. Cosmochain signed the mou with icon foundation to expand its ecosystem
Det skulle alltså betyda att den första Dappen med verklig användning och ENORM användarbas från Samsung skulle kunna köras på ICON som en IRC Token.
Även ICONs team tweetade om det så det verkar vara på gång! https://twitter.com/iconrepublic/status/1102485330509279232?s=21

Kom även ihåg att Samsung har en MOU med ICONLOOP
CHAIN ID, developed using loopchain to be used in “Samsung Pass” service

Ser fram emot resten av 2019!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Vet att det inte handlar om kryptovaluta men tänker ni är säkert insatta i detta med. På Avanza när man tittar på olika företags aktier så framför namnet på företaget står det ibland inte alltid ett A eller B. Vad innebär det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vet att det inte handlar om kryptovaluta men tänker ni är säkert insatta i detta med. På Avanza när man tittar på olika företags aktier så framför namnet på företaget står det ibland inte alltid ett A eller B. Vad innebär det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Är det ingen bokstav, det vill säga A eller B är det troligtvis för att företaget endast använder en aktie för all handel. Vissa noterade bolag som till exempel Investor som använder sig av A och B aktier gör detta för att dessa aktier ger olika antal röstandelar på årsstämman. Aktier kan ha olika röstandelar eller andra egenskaper vilket lättast hittas på företagets hemsida ->"för investerare"/"investor relations", länk till exempel på Investor

För övrigt finns det en tråd för investeringar.

Ändrade ord
Permalänk
Skrivet av Elloy:

Är det ingen bokstav, det vill säga A eller B är det troligtvis för att företaget endast använder en aktie för all handel. Vissa noterade bolag som till exempel Investor som använder sig av A och B aktier gör detta för att dessa aktier ger olika antal röstandelar på årsstämman. Aktier kan ha olika röstandelar eller andra egenskaper vilket lättast hittas på företagets hemsida ->"för investerare"/"investor relations", länk till exempel på Investor

För övrigt finns det en tråd för investeringar.

Jaha, då förstår jag. Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som har tips på seriösa sidor där man kan chatta om kryptovalutor ? Gärna svenska sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur går för alla efter björnmarknaden som varit? Krypto börjar ju komma på tapeten igen eller har alla lämnat skeppet? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av flipstah:

Hur går för alla efter björnmarknaden som varit? Krypto börjar ju komma på tapeten igen eller har alla lämnat skeppet? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle nog säga att den är med på barnan igen, ta btc över 9000$ rätt okej.

Permalänk

Om man vill sälja sina btc till dollar på binance är det usdt som gäller då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision: Du har säkert listat ut det vid det här laget, men USDT är inte samma sak som USD. USDT följer dock USD nära 1:1, tills dess att Bitfinex gör en Gox.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Skrivet av gibbon_:

@forcevision: Du har säkert listat ut det vid det här laget, men USDT är inte samma sak som USD. USDT följer dock USD nära 1:1, tills dess att Bitfinex gör en Gox.

Ja nu är jag med på det, men tack för svaret. Jag googlade lite på usdc men denna skall tydligen vara samma som usd. Eller ?
Vad är gox ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser att BTC har skjutit i höjden sedan jag kollade sist. Ni som är kunniga och pålästa - finns det någon specifik anledning till det? Något som väntas falla tillbaka, fortsätta upp, stabilisera sig eller är det mycket "kasta tärning" som gäller som jag fått för mig om just kryptovalutor?

Klargörande: jag tänker inte aktivt investera blint efter era råd, så personliga observerande och kvalificerade gissningar läses med intresse!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@forcevision: Nej, Binance har ingen USD-marknad, dvs du kan inte köpa/sälja USD där. USDC är en så kallad stablecoin, precis som USDT. Båda håller ett stabilt värde relativt till USD.

Jag refererade till Mt.Gox tidigare. Skillnaden på USDT och USDC är att USDC har vettiga företag bakom sig medan USDT är en tidsbomb innan de går belly up och tar halva cryptomarknaden med sig. Aka gör en Gox.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag ser att BTC har skjutit i höjden sedan jag kollade sist. Ni som är kunniga och pålästa - finns det någon specifik anledning till det? Något som väntas falla tillbaka, fortsätta upp, stabilisera sig eller är det mycket "kasta tärning" som gäller som jag fått för mig om just kryptovalutor?

Klargörande: jag tänker inte aktivt investera blint efter era råd, så personliga observerande och kvalificerade gissningar läses med intresse!

Jag tror det delvis är marknadscykler (björnmarknaden är slut), och sedan att det har hänt saker sedan december 2017. Exempelvis så verkar Bakkt, en handelsplats av New York Stock Exchange, öppna för derivathandel av Bitcoin i sommar (åtminstone för en utvald grupp av kunder). Du har också Libra av Facebook som ger viss legitimitet till kryptovalutor, som ger positiva signalvärden. Sedan sker utveckling av de kryptovalutor som finns, exempelvis med Lightning Network för Bitcoin och övergången till PoS för Ethereum (med sharding osv). Jag tror personligen att vi är ute ur björnmarknaden nu och vi kommer nog se nya prisnivåer av Bitcoin. Det skulle inte förvåna mig om vi ser pris på $60k-100k per Bitcoin inom ett år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

@forcevision: Nej, Binance har ingen USD-marknad, dvs du kan inte köpa/sälja USD där. USDC är en så kallad stablecoin, precis som USDT. Båda håller ett stabilt värde relativt till USD.

Jag refererade till Mt.Gox tidigare. Skillnaden på USDT och USDC är att USDC har vettiga företag bakom sig medan USDT är en tidsbomb innan de går belly up och tar halva cryptomarknaden med sig. Aka gör en Gox.

Dock blev väl LEO finansierad relativt snabbt? Sedan hade väl Bitfinex täckning för åtminstone 70% av USDT? Jag har inte följt det i detalj, då jag inte handlar med stable coins, men jag tror du överdriver lite risken med USDT.

Permalänk
Medlem

@kanskedet: Kanske det. Jag har inte följt i detalj heller. Med täckning menar du att de har USD motsvarande 70% av USDTs marketcap? Vad jag förståt har de aldrig låtit granskas, så om de säger att de har 70% (vilket är 30 %-enheter för lite) så förlitar du dig på dem om du väljer att tror det.

Jag förespråkar inte att det kommer rasa imorgon, eller ens inom ett år för den delen. Kanske de glider igenom allt detta utan att något händer. Allt jag säger är att de är shady AF, och det vore kul att se cryptomarknaden sluta uppmuntra aktörer som dessa.

Bekännelse: Jag plockade själv upp några USDT här om dagen för att realisera lite förluster i XLM. Jag släppte dem sen lika snabbt, men jag kände mig absolut lortig för en stund där.

Edit: Nope, du har rätt, jag överdrev möjligen. Det jag menade att säga var det ovan. Men om de nu gör en Gox så kanske kanske sneglar jag skadeglatt på de som förvånas.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

@kanskedet: Kanske det. Jag har inte följt i detalj heller. Med täckning menar du att de har USD motsvarande 70% av USDTs marketcap? Vad jag förståt har de aldrig låtit granskas, så om de säger att de har 70% (vilket är 30 %-enheter för lite) så förlitar du dig på dem om du väljer att tror det.

Jag förespråkar inte att det kommer rasa imorgon, eller ens inom ett år för den delen. Kanske de glider igenom allt detta utan att något händer. Allt jag säger är att de är shady AF, och det vore kul att se cryptomarknaden sluta uppmuntra aktörer som dessa.

Bekännelse: Jag plockade själv upp några USDT här om dagen för att realisera lite förluster i XLM. Jag släppte dem sen lika snabbt, men jag kände mig absolut lortig för en stund där.

Jag tänker på nyheter som:
https://www.newsbtc.com/2019/04/30/crypto-community-reacts-to...

Men det är alltid svårt att veta vad som är sant eller falskt. Jag är också osäker på hur oärliga Bitfinex är. Enligt min förståelse så har de bland annat problem med att hitta seriösa banker att göra affärer med.

Permalänk

Någon som använder pine script, funkar det bra ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjo, vad är skillnaden på coinbase och coinbase pro ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@forcevision: To better highlight the difference between these two products:

Coinbase is a place for consumers to easily buy, sell, and store digital currency.
Coinbase Pro (formerlyGDAX) is an exchange for professionals to trade digital assets.

Permalänk
Skrivet av spelmusikern:

@forcevision: To better highlight the difference between these two products:

Coinbase is a place for consumers to easily buy, sell, and store digital currency.
Coinbase Pro (formerlyGDAX) is an exchange for professionals to trade digital assets.

Okej så coinbase pro är gdax ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En fråga, ser att många streamers och pro traders använder sig av bitmex. Varför är denna sidan så populär ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

En fråga, ser att många streamers och pro traders använder sig av bitmex. Varför är denna sidan så populär ?

Jag tror inte den är så populär men de kanske betalar mycket för marknadsföring?
De har "leverage trading", glömt vad det heter på svenska.
https://www.finder.com/beginners-guide-to-leverage-trading-on...

Jag har inte testat dem och tycker det känns mer som lotteri än trading.
Att kunna satsa och få 100x utväxling på prisändringar är nog skoj om det går åt rätt håll.
Mindre skoj om man satsar fel. Jaja de har lägre utväxlingar också och man kan sätta stoploss.
Använd med försiktighet.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Jag tror inte den är så populär men de kanske betalar mycket för marknadsföring?
De har "leverage trading", glömt vad det heter på svenska.
https://www.finder.com/beginners-guide-to-leverage-trading-on...

Jag har inte testat dem och tycker det känns mer som lotteri än trading.
Att kunna satsa och få 100x utväxling på prisändringar är nog skoj om det går åt rätt håll.
Mindre skoj om man satsar fel. Jaja de har lägre utväxlingar också och man kan sätta stoploss.
Använd med försiktighet.

Okej, sedan om jag förstår det rätt kan du inte skicka dina btc eller liknande när som utan det skickas kl 13 svensk tid varje dag. Kan ha fel men tror jag läste att det var så. Handlar man med btx där dessutom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, sedan om jag förstår det rätt kan du inte skicka dina btc eller liknande när som utan det skickas kl 13 svensk tid varje dag. Kan ha fel men tror jag läste att det var så. Handlar man med btx där dessutom ?

Kanske någon annan vet? Jag har aldrig använt Bitmex.
Såg att Binance också har leverage trading.
Kan vara värt att kolla på som alternativ.