Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Klämde av första säsongen av Knightfall. Rätt överdramatiskt skådespeleri och bitvis lite b-serie-varning. Men dock intressant tidsålder och tema samt klart underhållande.

Insåg även efter att ha sett klart alla avsnitten på HBO Nordics hemska tjänst att den även fanns på Netflix minus potatiskvalitén...

Permalänk
Medlem

Good Omens på Amazon Prime. Kul serie och gillar David Tennant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det någonting BBC kan så är det serier, fan så mycket bättre än mycket blask från USA och Sverige.
Får ta spara denna tråden, finns mycket bra att ta utav.

Bodyguard var den senaste jag såg av dem, jag tyckte om den.

Verkligen, BBC och även andra Brittiska bolag är överdjävliga på kriminalhistorier. Sverige har dock sina ljusa stunder, Bron är trots allt en riktig fullträff. Kollar man på USA så kan det vara en del lite trevliga och underhållande massproducerade serier som slår ihjäl tid, (CSI, Law & Order och alla tusen andra i den genren). Men amerikanarna kan också klippa till hårt med prylar på HBO, Netflix mfl.)

Bodyguard var skitbra, missade att ta med den i mitt första inlägg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Verkligen, BBC och även andra Brittiska bolag är överdjävliga på kriminalhistorier. Sverige har dock sina ljusa stunder, Bron är trots allt en riktig fullträff. Kollar man på USA så kan det vara en del lite trevliga och underhållande massproducerade serier som slår ihjäl tid, (CSI, Law & Order och alla tusen andra i den genren). Men amerikanarna kan också klippa till hårt med prylar på HBO, Netflix mfl.)

Bodyguard var skitbra, missade att ta med den i mitt första inlägg.

Ja men precis, jag tänker mest på procentuellt av vad man känner igen. "mycket" betyder inte allt i mitt fall. Som du säger finns det bra serier överallt! Har inte sett bron men hört bra om den. Sherlock från UK är super, elementary något lägre kvalite men jag gillar holmes stuk så var härligt för mig.

Bodyguard var fantastisk stundtals se spoiler men hade några "tråkigare" delar. Slutändan 8.5/10 av mig.

sniperscen var ju amazing, något av de bästa scenerna jag nånsin sett. Ren och skär panik, bra filmat, realistiska förhållanden och bra skådespelare.

Dold text
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Jacob Fanboy

Avatar: The Last Airbender

Har skjutit på det länge då jag trodde serien var något helt annat, går inte beskriva i ord hur otroligt bra serien var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja men precis, jag tänker mest på procentuellt av vad man känner igen. "mycket" betyder inte allt i mitt fall. Som du säger finns det bra serier överallt! Har inte sett bron men hört bra om den. Sherlock från UK är super, elementary något lägre kvalite men jag gillar holmes stuk så var härligt för mig.

Bodyguard var fantastisk stundtals se spoiler men hade några "tråkigare" delar. Slutändan 8.5/10 av mig.

sniperscen var ju amazing, något av de bästa scenerna jag nånsin sett. Ren och skär panik, bra filmat, realistiska förhållanden och bra skådespelare.

Dold text

Du måste se Bron, något av det bästa som gjorts i Sverige när det gäller krim. Nu finns alla fyra säsonger på Netflix.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

äntligen sett klart säsong 5 av Vikings (HBO) och den var väldigt lång och utdragen tyckte jag, rejält tapp i kvalitet tycker jag mot de tidigare säsongerna där framförallt säsong 1 & 2 är riktigt bra!

Ska se Chernobyl härnäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gotham

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Peterboxy:

Good Omens på Amazon Prime. Kul serie och gillar David Tennant.

Oh! Sevärd alltså? Lite sugen på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

When they see us - miniserie i 4 delar.
Baserad på en sann berättelse om 5 mindreåriga afroamerikaner som utpekas som gärningsmän för en brutal våldtäkt i NY.
Grymt bra - se den!
9.5/10

Permalänk
Medlem

The Oath första säsongen på viaplay. Mycket bra.

Lite förvånad över att Sean Bean inte dog. Det va iaf nära 🙂

Dold text

Och senaste säsongen av Last man on earth. Som vanligt med serier så är det bäst i början.. Ändå smårolig och lite galen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Fick upp ögonen för "Luther" efter jag sett att SVT börjat sända säsong 3. Har plöjt igenom säsong 1-3 senaste tiden på Netflix som även har säsong 4 och halva 5:an uppe.

Väldigt bra, brutalt, välspelat brittisk kriminaldrama med genomgående storytrådar och utmärkta skådisar. Det bästa är nog ändå nivån på de så in i helsike ondskefulla psykopater de lyckats skapa. Rekommenderas varmt.

Höga betyg på IMDb

Började se säsong fem och såg nu att Netflix har alla fyra avsnitten upplagda. Antigen var jag halvblind senast jag kollade eller så har Netflix nyligen lagt till dem. Summa sumarum är att alla producerade avsnitt finns nu på Netflix.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har prexis sett färdigt femte o sista delen av Chernobyl.
Får sälla mig till kören av beundrare, detta är bland det bästa jag sett i serie-väg!
Gripande, grymt bra skådespelar-prestationer och en uppbyggnad av en 80-tals rysk miljö som är totalt trovärdig - mkt bra!
Kan inte bli annat än 10/10

Permalänk
Medlem

Chernobyl - Riktigt bra, helt i min smak!

Yellowstone - Säsong 2 drar snart igång, mycket förväntningar på den! Grym första säsong!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ger också Chernobyl 10/10 faktiskt. Den var riktigt gripande. Strålande mini-serie (no pun intended).

Visa signatur

http://xray.nu :: http://bonexray.com :: http://kafi.se
NZXT H710 Vit: i9-12900k + Corsair H150i Elite LCD :: ASUS RTX 3080 :: ASUS ROG STRIX Z690 :: 64 GB Corsair 3600 MHz :: Corsair RM 850x :: 2 TB M2 980 PRO + 2 TB 970 QVO
Skärmar: Asus 27" ROG Swift PG278QR :: Asus 24" VP247HAE

Permalänk
Medlem

@emilakered: Klart sevärd tycker jag, och brittisk kul humor. Sen att det inte finns 12 säsonger med 24 avsnitt i varje är rätt skönt ibland.

Permalänk
Medlem

Har börjat kolla på en serie som heter Black Sails. Helt sevärd. Baseras delvis på boken Skattkammarön (samma karaktärer finns med i serien)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670K - Asrock Z87 Pro4 - Kingston HyperX 1600 8 GB - MSI 670 - TT Mozart Tx - Noctua D14 - PNY 120 GB SSD
HTPC: Zotac ION Atom 330 - Samsung 1.5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterboxy:

@emilakered: Klart sevärd tycker jag, och brittisk kul humor. Sen att det inte finns 12 säsonger med 24 avsnitt i varje är rätt skönt ibland.

Nu har även jag sett alla avsnitten av "Good Omens" och visst, det är inte det bästa jag sett på något vis men det är proffsigt gjort, har utmärkta skådisar (David Tennant mfl.) och är slugt rolig i en typiskt brittisk tradition. Har aldrig direkt fastnat för Terry Pratchetts böcker men å andra sidan så älskar jag flera av Neil Gaimans grejor så visst det tilltalar mig rätt mycket.

Sevärt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om en dansk serie som rullar/rullat på SVT i omgångar. Nu är säsong 3 i sin helhet släppt på SVT-Play, serien heter "Follow The Money" på "svenska" "Bedrag III" på danska.

Bra Krim (danskarna är duktiga) som utan tvekan är värd att se.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har nu sett säsong 5 av Black Mirror. Det är bara tre avsnitt och de två första måste jag tyvärr såga rakt av. De är riktigt sega och tråkiga och har inget av det man blivit bortskämd med när det gäller Black Mirror.

Som tur är att det tredje avsnittet är faktiskt är riktigt roligt. Skrattade många gånger åt denna lätt kaotiska Rachel, Jack and Ashley Too. Har Ni Netflix är det inte mycket att fundera på, kolla in avsnitt tre.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Chernobyl såg jag sist, Nu står Dark (NF) på tittar listan när det finns tid.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Gallerikonnässör

Kollade på några avsnitt av Rick and Morty innan det var läggdags igår. Annars har jag som alla andra nyligen tittat på Chernobyl, alltså wow!
Har även börjat kolla på Breaking Bad med sambon då hon inte har sett det tidigare.
Framöver ska jag försöka titta igenom Stranger Things 1 och 2 innan 3 släpps den 4 juli.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Såg en film som vuxit till en klassiker hos mig personligen, dvs jag kan se den nästintill oändligt många gånger utan att tröttna.
El laberinto del fauno, fängslas fortfarande varenda gång lika mycket av filmen, år mycket för just fantasyvärldar i äldre regi om vi säger så, inte så mycket framtidsutopi utan mer åt det mörka gamla hållet.
Betyg är alltid svårt att sätta då man tenderar lätt att plussa på för mycket, men en 9a tycker jag den är värd definitivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Håller på att beta av Cloak & Dagger på HBO.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

When they see us.

Serie om Central Park 5. Riktigt sjukt att det är en real-life story. Men grymt bra serie.

/M

Permalänk
Medlem

Blindspot - Handlar om en tjej som har fått i sig en drog/medel som har gjort att hon har glömt allt om vart hon kommer ifrån. Vaknar upp i en väska adresserat till FBI i New York, naken och full av tatueringar som leder till korruption inom rättsväsendet.

4 säsonger ute på Viaplay & en 5 säsong bekräftad som sista säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Avatar: The Last Airbender

Har skjutit på det länge då jag trodde serien var något helt annat, går inte beskriva i ord hur otroligt bra serien var.

9.2 på IMDb är ett oerhört högt betyg! Ämnar själv se den senare i år.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Attack on Titan

Är inte mycket för anime men den här var bra (har bara sett Full Metal Alchemist innan).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Har precis börjat se en serie som heter Sopranos. Verkar bra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Sett senaste säsongerna av Lucifer samt Designated Survivor!

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧