Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Tjejer på internet är som killar utanför internet, det som främst räknas är utseende. Sedan är det ej fel att visa upp dyra prylar, där dyra servrar med xeonprocessorer etc tyvärr inte attraherar alla tjejer.
För min egen del umgås jag med snygga tjejer, men ska jag ragga så får jag allt sänka kraven. Dels för att även om jag skulle lyckas, så finns det så otroligt mycket bättre män som de kan uppgradera till.
Det är inte som på 1400talet att fånga in en fru med lasso och det är klart, för idag är man hela tiden utbytbar.

Vanliga gym är såna som tydligt skyltas i stan, där finns det en massa personer. STC, Noric wellnes, friskis&svettis är några. Kroppsbyggargym, ja där märker man direkt att man har gått fel.

Crosstraning är ett redskap som finns på gruppträning. Att vara överviktig var attraktivt fram till slutet av 1800talet, för det betydde att man hade råd att äta mycket och jobba lite. Från början av 1900 talet tills nu imponerar det inte att man har god tillgång till mat. Kolla in dessa tjejer på detta klipp, vad de tycker om vältränade män: https://www.youtube.com/watch?v=jmQtSMIrHsc

Jag har inte så höga krav, om man ens lyckas hitta en tjej så är det inget kul att känna att man är utbytbar när som helst.

Hur lång tid tar det att bygga upp en sån kropp som han på klippet?

Skrivet av Campaigner:

Ditt läskdrickande är absolut ditt problem. Socker är inte bra för oss o dem mängderna du häller i dig är ju på amerikanare nivå!

Köttet du äter, mycket mättat fett i det?

Crossfit är endast gruppträningspass. De hårdaste gruppträningspass du någonsin kommer pröva till o med!
Man kan gymma där också fast det beror nog på vilken box man tränar i.

Blir du vältränad så blir du absolut snyggare. Får även bättre självförtroende o därmed vågar du mer. Livet blir bättre!

Köper kött som har låg fetthalt mellan 5-12% och äter en gång per dag.

Vad bruka man göra på en Crossfit?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg:
Tror man får bestämma sig om man vill göra träningen till ens liv eller träna för att hålla sig frisk, i form och få mer energi. Själv behöver jag nog gå ner 20Kg men kommer bara börja köra cykling (tycker det är kul) och lagom träning med vikter hemma så siktar inte på att bli stor bara lite så det syns att man är tränad. (Avskyr gym-miljö).

Allt beror väl på vad man har för ambitioner med träningen. Vill man se ut som han på videon så visst men kräver väldigt många år av dedikation och disciplin om man börjar på noll.

Men prova "gå all in" så märker du efter ett par månader om du gillar det. Crossfit verkar najs.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Jag har inte så höga krav, om man ens lyckas hitta en tjej så är det inget kul att känna att man är utbytbar när som helst.

Sånt är livet. Jag har också svårt att förstå alla som byter parter endast för skojs skull fast de har hus, barn och allt tillsammans. Men även om jag ej förstår dem, så beter sig folk så.

Mitt råd är då att vara sig själv, man kan spela teater för en tjej, men ens teaterspel tar snart slut. Ser man också till att vara attraktiv så blir skälet för tjejen att spana in annat mindre. Sist ju mer man skaffar tillsammans ju mer håller ihop. Att vara tillsammans med en tjej där ni båda har varsin egen bostad, ni äger inte ens en kalle anka tidning tillsammans. Ja, det behövs ej mycket för att hon spanar in andra.

Skrivet av superegg:

Hur lång tid tar det att bygga upp en sån kropp som han på klippet?

Köper kött som har låg fetthalt mellan 5-12% och äter en gång per dag.

Vad bruka man göra på en Crossfit?

För vanliga personer så kommer de aldrig bli såna, vanliga satsa på god form
Crossfit blandade jag ihop med crosstrainer.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av superegg:

Jag har inte så höga krav, om man ens lyckas hitta en tjej så är det inget kul att känna att man är utbytbar när som helst.

Hur lång tid tar det att bygga upp en sån kropp som han på klippet?

Köper kött som har låg fetthalt mellan 5-12% och äter en gång per dag.

Vad bruka man göra på en Crossfit?

En WOD (Workout of the Day) är några övningar man repeterar.
Om en WOD tar 1tim så delas det upp så här:

20min uppvärmning + instruktion
10-15min testa på övningarna o välj vikter
20-25min WOD

Sök på Crossfit på YouTube så hittar du mer.
Testa ett pass.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Har varit på magnetröntgen idag. Skapligt dryg förtéelse, men överkomligt. Nojar bara över vad resultatet blir. Sökte ursprungligen läkartid för att jag upplever att jag känner av min puls väldigt starkt i huvudet mer eller mindre hela tiden och har svårt att helt "slappna av" i ögonen. Efter att inte ha hittat några skumma värden, högt blodtryck osv så fick jag en remiss för en MR. Sen dess har jag funderat och googlat (som man alltid gör) och resultatet är ju såklart att jag borde ligga begravd redan.

Skämt å sido så oroar jag mig en aning då jag haft en del plötslig huvudvärk, yrsel. Mot slutet har jag oftare kastat om ord i meningar och även lätt glömt bort vad det är jag var på väg att göra. Då menar jag oftare än jag vanligtvis gör, ibland glömmer man ju saker liksom. Vet även att min mor har/har haft några hjärntumörer. Visserligen godartade vad det verkar.

Förhoppningsvis handlar det om något helt annat dock, men nog känns det olustigt..

edit* och där ringde man och sa att det såg normalt ut, så då är det väl nåt annat jäkla fel på mig :/

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Har varit på magnetröntgen idag. Skapligt dryg förtéelse, men överkomligt. Nojar bara över vad resultatet blir. Sökte ursprungligen läkartid för att jag upplever att jag känner av min puls väldigt starkt i huvudet mer eller mindre hela tiden och har svårt att helt "slappna av" i ögonen. Efter att inte ha hittat några skumma värden, högt blodtryck osv så fick jag en remiss för en MR. Sen dess har jag funderat och googlat (som man alltid gör) och resultatet är ju såklart att jag borde ligga begravd redan.

Skämt å sido så oroar jag mig en aning då jag haft en del plötslig huvudvärk, yrsel. Mot slutet har jag oftare kastat om ord i meningar och även lätt glömt bort vad det är jag var på väg att göra. Då menar jag oftare än jag vanligtvis gör, ibland glömmer man ju saker liksom. Vet även att min mor har/har haft några hjärntumörer. Visserligen godartade vad det verkar.

Förhoppningsvis handlar det om något helt annat dock, men nog känns det olustigt..

edit* och där ringde man och sa att det såg normalt ut, så då är det väl nåt annat jäkla fel på mig :/

Stress?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Det är absolut en tanke jag haft men upplever mig inte som stressad. Just puls/ögon-biten har pågått ganska länge ändå. Läkaren tyckte vi skulle dubbelkolla blodtryck och sen boka tid hos sjukgymnast då det skulle kunna tänkas vara spänningar i nacke eller liknande. Övriga "symptom" skulle kunna vara stress över min nuvarande separation dock, inte omöjligt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd

På tal om stress, den som kommit på detdär systemet där man ringer upp, blir satt i telefonkö för evigt och sedan läggs luren bara på när man äntligen kommit fram borde kokas levande i tjära och fjädrar...
Även om man inte blir satt i telefonkö skulle det fortfarande vara ett alldeles för milt straff.
Även sjukvården och andra har börjat med dendär förbannade skiten, det är en sak om man sagt att det inte var någon där, eller bara stängt av linjen så att det var tyst. Men INTE detdär som bara slänger luren i örat på den som ringer. Om jag bara visste var det låg så skulle jag personligen åka dit och slå sönder apparaten i miljoner bitar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

På tal om stress, den som kommit på detdär systemet där man ringer upp, blir satt i telefonkö för evigt och sedan läggs luren bara på när man äntligen kommit fram borde kokas levande i tjära och fjädrar...
Även om man inte blir satt i telefonkö skulle det fortfarande vara ett alldeles för milt straff.
Även sjukvården och andra har börjat med dendär förbannade skiten, det är en sak om man sagt att det inte var någon där, eller bara stängt av linjen så att det var tyst. Men INTE detdär som bara slänger luren i örat på den som ringer. Om jag bara visste var det låg så skulle jag personligen åka dit och slå sönder apparaten i miljoner bitar.

Jag tycker det inte är fel med stress om alla har det, men man hör hela tiden folk som bara njuter av livet och har det bra. Medans en annan är det jobb, jobb och mer jobb hela tiden. Nå en dag kommer låg konjunkturen och då blir det en som köper upp deras fastigheter till struntpengar för de ej har råd att betala av lånen.

Bara kolla i Göteborg som jag är i, för 10 miljoner inne i staden får man ett hus som är lite större än en schysst sommarstuga. Denna "stora sommarstuga" belånar sig folk över öronen för att kunna köpa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Jag tycker det inte är fel med stress om alla har det, men man hör hela tiden folk som bara njuter av livet och har det bra. Medans en annan är det jobb, jobb och mer jobb hela tiden. Nå en dag kommer låg konjunkturen och då blir det en som köper upp deras fastigheter till struntpengar för de ej har råd att betala av lånen.

Bara kolla i Göteborg som jag är i, för 10 miljoner inne i staden får man ett hus som är lite större än en schysst sommarstuga. Denna "stora sommarstuga" belånar sig folk över öronen för att kunna köpa.

Jo, felet är att folk är tvungna att låna från början, om nuvarande system inte tvingade folk att göra det så vore lågkonjunkturen heller inget problem. Lån invaggar människor i falsk trygghet och slaveri (men betydligt mer effektivt) men som det ser ut nu har man inga egentliga alternativ i många områden.

Vår fastighet är köpt kontant (fick den billigt på grund av renoveringsbehovet då vi köpte huset) de styrande gillar det inte men nu kan jag skita fullständigt i om det blir lågkonjunktur, som egenföretagare så går det alltid att hitta jobb någonstans som åtminstone täcker levnadskostnaderna om man ge fanken i att slösa pengar på en massa skit som de flesta verkar göra. Tjänade till och med bättre än de andra senast det hände. Det handlar mer om vilken inställning man har. Jag är ingens slav mer än jag måste, alla har samma valmöjligheter. Dock får man betala ett ganska högt pris att välja relativ frihet idag annars, om man inte är tungt kriminell, dvs. Men jag anser det väl värt det.

Visst ser jag kanske ned på de som lever i ekorrhjulet (som mina syskon med tiomiljonerslån, fin förortsvilla, ny bil, etc) men jag ser djupt ned på folk som anser att man måste stjäla för att vara fri och obunden, man är bara fri om man väljer att inte parasitera på andra, då är man bara en billig del i systemet. (har dock inget att anmärka på folk som är tvungna att leva på socialstöd och liknande, sjukdomar, olyckor, mm kan man ju knappast rå för, det betalar jag gärna skatt till).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skulle ta fram min lunchlåda här på jobbet, så är det någon som tagit med sig fel påse -,- När man för en gångs skull är hungrig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Såna här förb.. vägarbeten kryllandes av gulklädda viktigpettrar i varselväst och vakter med oranga pinnar och blinkande varningsljus och allt vad det heter som helt i onödan river upp och asfalterar om vägar som det inte är något fel på alls från början, precis som Michael Douglas lär oss i den väldigt talande filmen Falling Down.

Utskickade att göra jobbet bara för att förbruka sin uppblåsta budget för att kunna tilldelas nya pengar nästa år att göra samma sak igen och reparare sådant som inte är trasigt medan andra vägar i verkligt behov tillåts förfalla. Dessutom eftersträvas att till varje pris att hålla vägarbete igång efter omvägarna också, så det ska inte löna sig att förska vara taktisk och köra en annan väg när man väl identiferar eländet på avstånd utan helt enligt rättviseprincipen att alla ska trafikanter utsättas för samma skit, det ska inte gå att smita undan på något vis om man skulle komma på den helt tokiga idén att välja annan väg.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Inaktiv

Umeå Kommun som godkänner nya bostadsområden överallt och dom har ingen som helst begrepp om vad de påverkar människor som bor i närheten.
Nu senast i raden är ytterligare utbyggnad runt den enda sjö vi har centralt och som redan är hårt ansatt med bebyggelse, just nu är de mycket skog och fina vandringsleder runt sjön men inte fasen ska vi få ha så mycket skog, nä skogen ska väck och nu ska de byggas flera tusen nya bostäder, sjön kommer bli så förstörd att bad är bara att glömma, den fina vandringsslingan runt sjön blir helt förstörd och luften blir ännu sämre med mer biltrafik, vi har redan nu lika dålig luft som centrala Stockholm, Malmö och större städer som har 10 gånger så mycket befolkning men de verkar Kommunen skita i, de enda dom har i hjärnan är att vi ska ha mer folk och vi måste bli större, och framförallt så ska de byggas på varenda liten grön plätt som finns.
Bor själv på Tomtebo och de var en gång mycket skog och natur här men dom senaste 16 åren har Tomtebo blivit 10 gånger större och om 5-6 år till då de har byggts ännu mera så bor man helt plötslig i stan för skogen kommer att vara väck, man måste flytta minst 2 mil från centrum för att vara säker på att de inte byggs nånting i närheten.
Blir så jäkla less på att naturen ska förstöras och framförallt runt den enda sjön vi har centralt i stan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Umeå Kommun som godkänner nya bostadsområden överallt och dom har ingen som helst begrepp om vad de påverkar människor som bor i närheten.
Nu senast i raden är ytterligare utbyggnad runt den enda sjö vi har centralt och som redan är hårt ansatt med bebyggelse, just nu är de mycket skog och fina vandringsleder runt sjön men inte fasen ska vi få ha så mycket skog, nä skogen ska väck och nu ska de byggas flera tusen nya bostäder, sjön kommer bli så förstörd att bad är bara att glömma, den fina vandringsslingan runt sjön blir helt förstörd och luften blir ännu sämre med mer biltrafik, vi har redan nu lika dålig luft som centrala Stockholm, Malmö och större städer som har 10 gånger så mycket befolkning men de verkar Kommunen skita i, de enda dom har i hjärnan är att vi ska ha mer folk och vi måste bli större, och framförallt så ska de byggas på varenda liten grön plätt som finns.
Bor själv på Tomtebo och de var en gång mycket skog och natur här men dom senaste 16 åren har Tomtebo blivit 10 gånger större och om 5-6 år till då de har byggts ännu mera så bor man helt plötslig i stan för skogen kommer att vara väck, man måste flytta minst 2 mil från centrum för att vara säker på att de inte byggs nånting i närheten.
Blir så jäkla less på att naturen ska förstöras och framförallt runt den enda sjön vi har centralt i stan.

Jag tvivlar på att ni har lika dålig luft som centrala Stockholm med E4:an åkandes rakt igenom. Har du källa på det som jag kan läsa?

Edit:
Hittade en artikel på aftonbladet från i år som man får ta som hyffsat aktuell. Där är Umeå inte i Närheten av Malmö eller Stockholm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lEpKv/renaste-och-smuts...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Får nog beskriva mig som galen just nu.
Köpte ju ny TV på NetOnNet, märkte att den var böjd. Skrev ett supportärende igår och väntat spänt på svar.
Jag ville verkligen ha detta löst innan helgen, så kontaktade supporten en extra gång idag och förklarade att jag inte vill gå och vänta spänt hela midsommarhelgen utan ville ha en lösning idag.
De sa "Jag ska be en kollega kolla på ärendet så har du svar inom kort."

Detta var ca 5h sedan och nu går det inte längre kontakta supporten via chatt så de har förmodligen tagit midsommarledigt.

Så nu får jag gå på spänn hela midsommarhelgen och undra ifall de kör på det som fraktskada eller om de kommer anklaga mig för att ha förstört TVn.
Vet inte hur jag skulle kunna orsaka detta dock: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/...

Men har en bekant som hade exakt samma problem med OLED, och där fick han själv stå för självrisk då de inte köpte att det var fraktskada... Jag vet att jag inte orsakat det då jag var extremt försiktig och aldrig reklamerat något tidigare så vill verkligen inte stå för någon annans misstag... (Såg dessvärre inte förrän efter montering att den var böjd, behöll plast/skummskyddet på under hela monteringen för att skydda skärmen)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

@superegg:
Tror man får bestämma sig om man vill göra träningen till ens liv eller träna för att hålla sig frisk, i form och få mer energi. Själv behöver jag nog gå ner 20Kg men kommer bara börja köra cykling (tycker det är kul) och lagom träning med vikter hemma så siktar inte på att bli stor bara lite så det syns att man är tränad. (Avskyr gym-miljö).

Allt beror väl på vad man har för ambitioner med träningen. Vill man se ut som han på videon så visst men kräver väldigt många år av dedikation och disciplin om man börjar på noll.

Men prova "gå all in" så märker du efter ett par månader om du gillar det. Crossfit verkar najs.

Om jag börja tänkte jag testa att köra med L-arginin med högre dos, för att öka styrka snabbare och orka mer.

https://aminosyror.org/l-arginin/

Citat:

De positiva effekterna av L-arginin på cirkulationen redovisas även av idrottare. Eftersom även musklerna får mer syre och näring vid förbättrad cirkulation. Dessutom kan muskelmassan ökas något genom förbättrad perfusion. Kroppsbyggare omtalar denna effekt som “pumpad“.

Det har funnits olika, icke-avgörande resultat i studier som tyder på att frisättningen av tillväxthormon beror på intaget av L-arginin. Den mängd som eventuellt skulle orsaka ett mätbart resultat ligger någonstans runt 12 000 mg och högre. Komplettering måste därför strikt följa riktlinjerna. 18 Du kan hitta mer information om detta ämne i kapitlet “Muskeluppbyggnad“.

Skrivet av anon159643:

Sånt är livet. Jag har också svårt att förstå alla som byter parter endast för skojs skull fast de har hus, barn och allt tillsammans. Men även om jag ej förstår dem, så beter sig folk så.

Mitt råd är då att vara sig själv, man kan spela teater för en tjej, men ens teaterspel tar snart slut. Ser man också till att vara attraktiv så blir skälet för tjejen att spana in annat mindre. Sist ju mer man skaffar tillsammans ju mer håller ihop. Att vara tillsammans med en tjej där ni båda har varsin egen bostad, ni äger inte ens en kalle anka tidning tillsammans. Ja, det behövs ej mycket för att hon spanar in andra.

För vanliga personer så kommer de aldrig bli såna, vanliga satsa på god form
Crossfit blandade jag ihop med crosstrainer.

Jag är mig själv, man får aldrig chansen att visa hur jag är då det är svårt hitta tjejer på internet.

Skrivet av Campaigner:

https://youtu.be/FsTu1HqI0Q4

En WOD (Workout of the Day) är några övningar man repeterar.
Om en WOD tar 1tim så delas det upp så här:

20min uppvärmning + instruktion
10-15min testa på övningarna o välj vikter
20-25min WOD

Sök på Crossfit på YouTube så hittar du mer.
Testa ett pass.

I min from just nu så skulle jag klara av 5 minuter innan kroppen är game over, men om man kör det en gång per vecka så kanske kroppen orkar mer?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Jag tvivlar på att ni har lika dålig luft som centrala Stockholm med E4:an åkandes rakt igenom. Har du källa på det som jag kan läsa?

Edit:
Hittade en artikel på aftonbladet från i år som man får ta som hyffsat aktuell. Där är Umeå inte i Närheten av Malmö eller Stockholm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lEpKv/renaste-och-smuts...

Har en app som man kan kolla luftföroreningar i Europa, i Vintras var luften lika dålig i Umeå som i centrala stockholm flera gånger, vi mäter mitt i stan där E4an går, och vi överskred max värdet mer en 30 gånger, alltså värdet som man max får ha, artikeln som du hänvisar till är ju ett snitt över längre tid och då ligger vi så klart inte i närheten men de jag menade är att ex antal dagar under vintern så är luften lika dålig här trots betydligt färre innevånare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Om jag börja tänkte jag testa att köra med L-arginin med högre dos, för att öka styrka snabbare och orka mer.

https://aminosyror.org/l-arginin/
Jag är mig själv, man får aldrig chansen att visa hur jag är då det är svårt hitta tjejer på internet.

I min from just nu så skulle jag klara av 5 minuter innan kroppen är game over, men om man kör det en gång per vecka så kanske kroppen orkar mer?

Tillskott och sådant behöver man nog inte tänka så mycket på i början (om man äter okej kost). Viktigast är nog att få igång en träning man trivs med och som funkar med ens förutsättningar. Själv kommer jag inte köra några tillskott alls men då kommer jag heller inte köra några stenhårda träningspass 5 dagar i veckan direkt. Känner man att oj det här var min grej och vill köra på hårdare så kan man börja kolla på kosttillskott kanske men jag är långt ifrån en träningsexpert, finns nån träningstråd i forumet men hittar det inte just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Jag är mig själv, man får aldrig chansen att visa hur jag är då det är svårt hitta tjejer på internet.

Hitta tjejer på internet så får man först studera vad man ska hänga, detta är en bra fråga och vet inte. Men sweclockers är fel forum, visst finns det gott om teknikduktiga tjejer här, men det finns väldigt många män som är intresserade av dessa.
Det är lite som när jag läste datateknik, där dessa tjejer nästan hade kölappmaskin till alla killar som ville uppvakta dem. -Ställ dig sist i kön så grabbarna til folk som försökte gå före. -Ironi såklart.
Bättre är nog facebook-kanaler om t.ex friluftsliv i ens stad, där man diskuterar olika uteställen. Problemet är att om man inte har intresse av fridlustliv så kommer snabbt tröttna på en tjej som har det som dens huvudintresse, så det gäller att tänka till.

Skrivet av superegg:

I min from just nu så skulle jag klara av 5 minuter innan kroppen är game over, men om man kör det en gång per vecka så kanske kroppen orkar mer?

Jag tycker många föreslår så extrema övningar. Gå bara till ett gym och träna som vanligt folk och bland vanligt folk. Det blir dessutom mycket roligare än att hitta på något eget hemma.

Permalänk
Medlem

Avlsutade en vacker midsommardag med att kolla på Aquaman. 2 timmar och 22 minuter av tv-spels cutscens. Hoppas ni fick ett bättre avslut på dagen.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Tillskott och sådant behöver man nog inte tänka så mycket på i början (om man äter okej kost). Viktigast är nog att få igång en träning man trivs med och som funkar med ens förutsättningar. Själv kommer jag inte köra några tillskott alls men då kommer jag heller inte köra några stenhårda träningspass 5 dagar i veckan direkt. Känner man att oj det här var min grej och vill köra på hårdare så kan man börja kolla på kosttillskott kanske men jag är långt ifrån en träningsexpert, finns nån träningstråd i forumet men hittar det inte just nu.

Framför allt skall det vara kul att träna.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Har varit på magnetröntgen idag. Skapligt dryg förtéelse, men överkomligt. Nojar bara över vad resultatet blir. Sökte ursprungligen läkartid för att jag upplever att jag känner av min puls väldigt starkt i huvudet mer eller mindre hela tiden och har svårt att helt "slappna av" i ögonen. Efter att inte ha hittat några skumma värden, högt blodtryck osv så fick jag en remiss för en MR. Sen dess har jag funderat och googlat (som man alltid gör) och resultatet är ju såklart att jag borde ligga begravd redan.

Skämt å sido så oroar jag mig en aning då jag haft en del plötslig huvudvärk, yrsel. Mot slutet har jag oftare kastat om ord i meningar och även lätt glömt bort vad det är jag var på väg att göra. Då menar jag oftare än jag vanligtvis gör, ibland glömmer man ju saker liksom. Vet även att min mor har/har haft några hjärntumörer. Visserligen godartade vad det verkar.

Förhoppningsvis handlar det om något helt annat dock, men nog känns det olustigt..

edit* och där ringde man och sa att det såg normalt ut, så då är det väl nåt annat jäkla fel på mig :/

Precis exakt det där som du beskriver ovan hade jag för ett år sedan! Låt mig gissa det tycker också ibland på hjässan? Jag gick till en kiropraktor och det är stressrelaterat. Du har spänningar i huvudet på grund av stress. Får du också hjärtklappning ibland? Det brukade jag få på kvällarna. Fundera över vad i ditt liv som stressar dig, detta är inte alltid så lätt då det är helt undermedvetet oftast. Och ta det lugnt det är inget fel på dig

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hitta tjejer på internet så får man först studera vad man ska hänga, detta är en bra fråga och vet inte. Men sweclockers är fel forum, visst finns det gott om teknikduktiga tjejer här, men det finns väldigt många män som är intresserade av dessa.
Det är lite som när jag läste datateknik, där dessa tjejer nästan hade kölappmaskin till alla killar som ville uppvakta dem. -Ställ dig sist i kön så grabbarna til folk som försökte gå före. -Ironi såklart.
Bättre är nog facebook-kanaler om t.ex friluftsliv i ens stad, där man diskuterar olika uteställen. Problemet är att om man inte har intresse av fridlustliv så kommer snabbt tröttna på en tjej som har det som dens huvudintresse, så det gäller att tänka till.

Jag tycker många föreslår så extrema övningar. Gå bara till ett gym och träna som vanligt folk och bland vanligt folk. Det blir dessutom mycket roligare än att hitta på något eget hemma.

Jag föreslår promenader. Såpass enkelt att alla kan göra det och det gör underverk för kroppen i det långa loppet. Själv går jag alltid en runda vid lunch och en innan läggdags. Brukar klocka in ca 10 000 steg om dagen. Gym står jag inte ut med, blir uttråkad direkt och jag står inte ut alla fjantar som står och tar selfies och skit. Gör lite chins i takbjälkarna i garaget och springer någon mil eller två i veckan, duger för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det är absolut en tanke jag haft men upplever mig inte som stressad. Just puls/ögon-biten har pågått ganska länge ändå. Läkaren tyckte vi skulle dubbelkolla blodtryck och sen boka tid hos sjukgymnast då det skulle kunna tänkas vara spänningar i nacke eller liknande. Övriga "symptom" skulle kunna vara stress över min nuvarande separation dock, inte omöjligt.

Om nu inte din magnetröntgen skulle hitta något, låter det där som typiska symptom av att du gnisslar tänder. Är du spänd i käkarna någonsin? Har du huvudvärk på morgonen? Biter du ihop när du anstränger dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Jag föreslår promenader. Såpass enkelt att alla kan göra det och det gör underverk för kroppen i det långa loppet. Själv går jag alltid en runda vid lunch och en innan läggdags. Brukar klocka in ca 10 000 steg om dagen. Gym står jag inte ut med, blir uttråkad direkt och jag står inte ut alla fjantar som står och tar selfies och skit. Gör lite chins i takbjälkarna i garaget och springer någon mil eller två i veckan, duger för mig.

Jag har varit på gym hur ofta som helst och jag har inte sett en enda person tagit selfis. Det enda problemet jag har stött på är att det är så otroligt många snygga, schyssta tjejer där som vill prata om allt möjligt och det finns risk att man kan få på sig tjejbaciller. Men nu håller tjejer mest till på gruppövningarna, så om man som mig är rädd för tjejbaciller så kan man undvika det genom att använda de andra redskapen.

Min poäng är att många har fördomar om helt vanliga gym. De killar som är vältränade går ej på vanliga gym då de inte har vikter tillräckligt stora för deras träning. Det är lite som att de mest dataintresserade personerna här på forumet, kanske inte köper sin speldator för 50 000kr på en elkjeda.

Angående promenad så finns det olika antal steg man ska ta, vissa säger 8000steg är det en normal människa minst bör ta. Ska man träna upp kroppen så får man ta väldigt många steg och det tar lång tid, men man kan jogga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Jag föreslår promenader. Såpass enkelt att alla kan göra det och det gör underverk för kroppen i det långa loppet. Själv går jag alltid en runda vid lunch och en innan läggdags. Brukar klocka in ca 10 000 steg om dagen. Gym står jag inte ut med, blir uttråkad direkt och jag står inte ut alla fjantar som står och tar selfies och skit. Gör lite chins i takbjälkarna i garaget och springer någon mil eller två i veckan, duger för mig.

Kan bara hålla med, sedan jag blev utbränd så är de motion som funkar bäst för att jag ska må bra, försöker gå minst 5 mil varje vecka och de är sjukt vilken energi kick man får varje dag då man kommer in efter 1 mils promenad.
Brukar även cykla en hel del, är ju tusen gånger bättre att vistas ute i naturen en inne i en lokal.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av superegg:

Om jag börja tänkte jag testa att köra med L-arginin med högre dos, för att öka styrka snabbare och orka mer.

https://aminosyror.org/l-arginin/
Jag är mig själv, man får aldrig chansen att visa hur jag är då det är svårt hitta tjejer på internet.

I min from just nu så skulle jag klara av 5 minuter innan kroppen är game over, men om man kör det en gång per vecka så kanske kroppen orkar mer?

Kör BCAA (pulver du blandar med vatten) så får du i dig alla aminosyror. Jag använder det även som ”gott vatten” o det gör även en på MM Sports.

I full fart orkar inte jag mycket mer heller men då sänker man tempot/skalar övningarna/sänker vikterna o.s.v..

Det viktiga e att du kommer igång med träningen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av anon301768:

Kan bara hålla med, sedan jag blev utbränd så är de motion som funkar bäst för att jag ska må bra, försöker gå minst 5 mil varje vecka och de är sjukt vilken energi kick man får varje dag då man kommer in efter 1 mils promenad.
Brukar även cykla en hel del, är ju tusen gånger bättre att vistas ute i naturen en inne i en lokal.

Hur blev du utbränd? Hört lite om det samt hade en skolkompis som var utbränd förr i 2-3 år.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Hur blev du utbränd? Hört lite om det samt hade en skolkompis som var utbränd förr i 2-3 år.

Är 2,5 år sedan och jag är inte frisk ännu, man blir aldrig frisk igen om man väl gått över gränsen, är en stor förändring i livet och jag har blivit tvungen att helt och hållet ändra min livsstil.
Jag blev utbränd i mitt jobb, järnstress och utmattning, för lite sömn och jag kunde inte släppa jobbet på fritiden.
Har gått på terapi här i Umeå på stress medicin i 2 år och de har hjälp otroligt mycket.
Jag har ändrat mina vanor totalt, de viktigaste är rutiner, lägga sig samma tid, gå upp samma tid, äta regelbundet på fasta tider och framförallt motion är viktigt.
Minsta lilla felsteg jag gör så blir jag sämre, jag kommer aldrig att bli lika bra som innan jag blev utbränd, de är en livsändring helt enkelt som man får leva med resten av livet.
Har inte jobbat heltid sedan 2016 och inte jobbat alls sedan Februari 2018, hoppade på ett sommar jobb i början av Maj i år men de gick inte, redan efter 2 dagar insåg jag att jag inte kommer orka, jag måste helt enkelt börja på max 50% så nu ska jag få hjälp av AF och jag hoppas på start efter sommaren, numera är hälsan viktigare en allt annat, jobb är inte så viktigt, jag kan nog se mig själv jobba max 75%, vet inte om jag någonsin kan jobba heltid igen, vissa blir friska fortare, har bekanta som känner folk som har varit utbrända i 10 år och ännu inte jobbar heltid, så vi får se hur de blir, som tur är så har jag max 10 år till att jobba innan pension och jag kan nog gå om 6 år om jag har råd, fördelen med allt är att jag lärt mig att leva på lite pengar, klarar mig på ca 8 tusen per månad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

Är 2,5 år sedan och jag är inte frisk ännu, man blir aldrig frisk igen om man väl gått över gränsen, är en stor förändring i livet och jag har blivit tvungen att helt och hållet ändra min livsstil.
Jag blev utbränd i mitt jobb, järnstress och utmattning, för lite sömn och jag kunde inte släppa jobbet på fritiden.
Har gått på terapi här i Umeå på stress medicin i 2 år och de har hjälp otroligt mycket.
Jag har ändrat mina vanor totalt, de viktigaste är rutiner, lägga sig samma tid, gå upp samma tid, äta regelbundet på fasta tider och framförallt motion är viktigt.
Minsta lilla felsteg jag gör så blir jag sämre, jag kommer aldrig att bli lika bra som innan jag blev utbränd, de är en livsändring helt enkelt som man får leva med resten av livet.
Har inte jobbat heltid sedan 2016 och inte jobbat alls sedan Februari 2018, hoppade på ett sommar jobb i början av Maj i år men de gick inte, redan efter 2 dagar insåg jag att jag inte kommer orka, jag måste helt enkelt börja på max 50% så nu ska jag få hjälp av AF och jag hoppas på start efter sommaren, numera är hälsan viktigare en allt annat, jobb är inte så viktigt, jag kan nog se mig själv jobba max 75%, vet inte om jag någonsin kan jobba heltid igen, vissa blir friska fortare, har bekanta som känner folk som har varit utbrända i 10 år och ännu inte jobbar heltid, så vi får se hur de blir, som tur är så har jag max 10 år till att jobba innan pension och jag kan nog gå om 6 år om jag har råd, fördelen med allt är att jag lärt mig att leva på lite pengar, klarar mig på ca 8 tusen per månad.

Jag har hört vissa har det skittufft med försäkringskassan. Där kvinnor med barn och jobb som lärare har bland de lättaste, män utan barn har det värre. (vad jag har uppfattat det) Då de till mannen enbart kan säga byt jobb till telefonförsäljare, medans kvinnan med barnen inte riktigt än de frågar ifall hon inte ska adoptera bort dem.

Nå lycka till med ditt problem, det är många som är lite smått utbrända i dagens samhälle.

Förresten är det någon som vet var på internet man kan hänga om man under sommarsemestern lite smått ska tjöta med damer, observera tjöta. Då jag har noll intresse av träffa någon just nu. (för mycket skit på gång) Och nej det finns inga kvinnor dit jag ska, de flyr därifrån före de blir 18år.