Permalänk

Ny bekväm stol

Hej,
Jag letar just nu efter en ny bekväm stol. Jag sitter länge och mycket framför datorn, och just nu är min stol oerhört oergonomisk. Jag spelar inte bara utan gör andra sysslor också. På stolen ska finnas möjlighet till att justera armstöd och "huvudkudde", dvs så jag kan luta mitt huvud bak och vila det perfekt.

Har ni några tips på stol som är bekväm att sitta i under längre perioder?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

@sparkar_boll: Jag använder en Secretlabs Omega (https://secretlab.eu/collections/omega-series#omega_2020-blac...)
och tycker den är riktigt bra! Man kan justera allt som behövs och en svankkudde i memoryfoam och en huvudkudde medföljer. De har även Secretlabs Titan om man är lite längre..

Permalänk
Medlem

Det finns många trådar om detta redan, om du söker kommer du hitta en massa tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt flera datorstolar och gaming stolar, tyvärr så har de en viktgräns på 80kg som man ska ta på största allvar, samtliga har gått sönder efter c.a ett halvår.
Jag hade dock riktig tur senast och hittade en kontorsstol på 2nd hand för 75Kr, inte det snyggaste och inte så skön att titta på film ifrån, men den håller då den har järnstomme istället för nya skräpstolar av plast/aluminium.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag har köpt flera datorstolar och gaming stolar, tyvärr så har de en viktgräns på 80kg som man ska ta på största allvar, samtliga har gått sönder efter c.a ett halvår.
Jag hade dock riktig tur senast och hittade en kontorsstol på 2nd hand för 75Kr, inte det snyggaste och inte så skön att titta på film ifrån, men den håller då den har järnstomme istället för nya skräpstolar av plast/aluminium.

ööö, 80kg. Det finns massvis med stolar som har högre viktgräns, de flesta faktiskt.

Permalänk
Medlem

Finns det NÅGON stol som tar max 80??? Bortsett från barnstolar då.
Annars är mitt råd angående stolar att testa själv. Alla kroppar är olika så att lyssna på någons tips är menlöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3