Permalänk
Medlem

Vilken 43-tums TV för max 4700 kronor?

Hej jag undrar vad för tv man ska köpa

Jag vill ha smart tv
Gärna 43 tum men mindre funkar
Pris 3500-4700

Förtydligade rubrik från "Vad för tv ska man köpa"/Thomas Y
Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem

Behövs lite mer info. Vad ska tvn användas till? Vilket typ av rum?

Vet dock inte hur långt man kommer för 4700kr i den storleken.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

[quote postid="17951597" userid="309578" name="Johanzz"]
Jag ska kolla på tv och netflix/viaplay/Youtube.
Jag ska ha den i mitt sovrum.
Jag kollade lite på netonnet Och hitta denna: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/39-43tum/samsung...

Är den bra?
Jag kan höja med lite med priset

Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanzz:

[quote postid="17951597" userid="309578" name="Johanzz"]
Jag ska kolla på tv och netflix/viaplay/Youtube.
Jag ska ha den i mitt sovrum.
Jag kollade lite på netonnet Och hitta denna: https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/39-43tum/samsung...

Är den bra?
Jag kan höja med lite med priset

Generellt är det väl så att tv i den prisklassen duger i krig men är inget att jubla över direkt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Generellt är det väl så att tv i den prisklassen duger i krig men är inget att jubla över direkt.

Kan du ge något förslag på en tv som är bra i min prisklass eller lite högre. Den måste ej vara 43 tum

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem

Är inte så bra på tv.
Så har lite dumma frågor Kanske.
Är ljudet och bilden bra? Fungerar smart tv bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem

Bra ljud från en platt tv får man tyvärr inte. Även en billig soundbar för en tusenlapp är ett stort lyft. Men om ljudet inte är prio så kan ju soundbar eller ett ljudsystem av annat slag köpas till senare.

Om det är möjligt och ett alternativ för dig så skulle jag föreslå att titta efter en begagnad tv som har ett eller två år på nacken. På så vis får du nog mest för pengarna men det kan krävas lite efterforskning och att du kollar tv bilden innan köp samt kan köra hem den själv ist för bekväm hemleverans som man får från exv nettonet.

Ville bara lyfta det som ett alternativ och hoppas du hittar något du blir nöjd med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, och köp ingen tv med en Magic remote som exv LG har kört med. Fy fan vad jag ångrar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yofu:

Bra ljud från en platt tv får man tyvärr inte. Även en billig soundbar för en tusenlapp är ett stort lyft. Men om ljudet inte är prio så kan ju soundbar eller ett ljudsystem av annat slag köpas till senare.

Om det är möjligt och ett alternativ för dig så skulle jag föreslå att titta efter en begagnad tv som har ett eller två år på nacken. På så vis får du nog mest för pengarna men det kan krävas lite efterforskning och att du kollar tv bilden innan köp samt kan köra hem den själv ist för bekväm hemleverans som man får från exv nettonet.

Ville bara lyfta det som ett alternativ och hoppas du hittar något du blir nöjd med.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack

Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem

@Johanzz: Ljudet är inte så bra men i övrigt så är bilden mycket bra
Smart-tv är deras egen Saphi & lite begränsat med appar men kommer mer eftersom.
Vet inte vad du förväntar dig av smart-tv.

Re: Jag kör med apple-tv för det mesta men Netflix via den inbyggda i tv.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Yofu:

Jo, och köp ingen tv med en Magic remote som exv LG har kört med. Fy fan vad jag ångrar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju fruktanvärt behändigt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Det är ju fruktanvärt behändigt tycker jag.

Kan bara hålla med, ex'et har en LG tv med den, och i mitt tycke är det den bästa fjärrkontrollen med meny system på marknaden. Lätt och snabb att använda.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Kan bara hålla med, ex'et har en LG tv med den, och i mitt tycke är det den bästa fjärrkontrollen med meny system på marknaden. Lätt och snabb att använda.

Hehe ja den är ju inte heeelt oduglig men jag har haft den i 6 år och känner klart att den är mer omständig än en vanlig fjärrpa. Att klicka sig fram och sen rikta in muspekaren i menyn gentemot en vanlig fjärrkontroll med en dedikerad knapp så vinner den senare alla gånger.

Ibland kan den vara snabbare när man går i menyer men så sällan man gör det så väger det inte upp det.

När OK knappen började glappa och det inte gick att växla input.... men det är en annan sak.

Jaja, bra att man tycker olika

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$nabb

Permalänk
Medlem

Själv har jag denna och tycker den är ok: https://www.webhallen.com/se/product/286546-Philips-43-LED-TV...

Smart tv finns men Netflix och Youtube som är användbart. Kontrollera att dina appar du behöver finns innan.
Annars finns Chromecast eller Mi Box för övriga grejer.
Toba_Wan recensionen är min på Webhallen om du vill läsa mera.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

@Grabben_83a: Okej tack så mycket

Visa signatur

$nabb