Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Avstängd

Sommarens värme har ställt till det för mitt annars så svala system, Så fick köra fyra extra fläktar på baksidan av av min 480mm radiator

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Skrivmaskin

Jag har varken hunnit fotografera eller använda grejerna som inhandlats under vår och tidig sommar, men nu under ledigheten ska det bli ändring på detta! På bilderna syns en gimbal (DJI Ronin S Essentials), objektivet Olympus M.Zuiko 60/2.8 ED Macro och Motorola One Vision som blir sekundär telefon.

Därtill har jag införskaffat ett uppgraderingspaket till NAS:en, i form av Ryzen 1600X, Radeon RX 550, 16 GB DDR4-minne och en 480 GB stor NVM Express-ansluten lagringsenhet. I dagsläget kör jag Unraid på den burken, och förhoppningen är att den nya hårdvaran ska räcka till en Windows-VM kapabel till lättare bild- och videoredigering, surf och skrivande

Permalänk
Jubileumsmästare

Chassi till mitt Pok3r.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Satsar på mer oljud

Permalänk
Medlem

Cobi Rymdfärja

Köpte en Rymdfärja, var tvungen. halva priset på Clas. Velat ha den ett tag.
Observera att allt från Cobi verkar vara sänkt. Finns ju massa tanks och flygplan och ubåtar som också verkar häftiga. Vet att en del på SweC köpte många av dessa.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Maine Coon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har länge sökt en trådlös router för mobilt bredband som även har en lan-port. Hoppas denna ska göra sitt jobb. Behöver den i bilen då felsökningsprogrammet vägrar kommunicera med serven om datorn är uppkopplad mot ett trådlöst nätverk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En styck Xiaomi Mi 9

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Med bakgrundsbild på hamnen i Riomaggiore ser jag Mycket härligt ställe! Eller det kanske bara är en av deras default du valt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Blev en Bose Soundlink Mini II, tänkt ha den när man ligger i poolen och vill lyssna på musik Fantastiskt bra ljud med tanke på det lilla formatet, kostar bara 1190 på webhallen just nu om någon annan är ute efter en portabel högtalare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Med bakgrundsbild på hamnen i Riomaggiore ser jag Mycket härligt ställe! Eller det kanske bara är en av deras default du valt?

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe ja det är möjligt att det är 😊
Hittade bilden i den här appen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shanga.wall...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/hoJan8B.jpg
LG RCT689H
Denna modell letade jag dock efter i månader, folk betalar/säljer dessa ALLDELES för mycket för dessa inspelningsbara VHS->DVD maskiner, alla typer av märken och modeller. Folk betalar upp till 3000kr, sjukt. Jag gjorde även DVD-spelaren regionfri med fjärrisen. Den har även HDMI ut, vilket var kravet.

Väldigt fina VHS-filmer du har där!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kryll:

Har en liten fetish för mindre syntar. Tyvärr tyckte jag den lät på tok för platt för ett inköp. Men jag hoppas du har kul med den!

Permalänk
Medlem

Har varit lite torrt med inlägg från min sida i denna tråden, men nu jäklar har här öppnats plånka.

Det började med att jag plockade ut min fabriksnya Seat Leon FR för en månad sen. Valde till i princip allt som gör upplevelsen lite lyxigare och jag är nästan larvigt nöjd.

Sedan var jag iväg idag och köpte nytt chassi, CPU-kylare samt datormus.

Det blev till slut ett Lian-Li O11 Dynamic, eftersom jag till slut fick inse att mitt gamla Enthoo Evolv helt enkelt inte hade tillräckligt med luftflöde till min Kraken X62.

När jag dessutom var i handlartagen bestämde jag mig för att uppgradera radiatorstorlek också, så jag gick från min gamla 280 till en Corsair H150i, som vi alla vet är 360.

Till sist fick också en Logitech G Pro följa med hem, och herre min, nu tror jag att jag har hittat min forever-mus. Så sjukt bekväm och responsiv att jag tyvärr inte längre kan skylla usla CSGO-matcher på min utrustning.

Nästa inköp blir nog någon slags fotokurs dock, det är nästan larvigt hur dålig jag är på att ta bilder.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Snyggt! Btw, dölj registreringsnumret

Skickades från m.sweclockers.com

Varför? Regnumret syns ju ute oå stan, vad är skillnaden?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Varför? Regnumret syns ju ute oå stan, vad är skillnaden?

Han tänkte väl ifall du vill vara anonym på world wide web 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Varför? Regnumret syns ju ute oå stan, vad är skillnaden?

Absolut att registreringsnumret syns ute på stan, en aspekt att ha i åtanke är dock att ens användarkonto/n (om man är medlem på flera forum med samma användarnamn) kan kopplas till ens person om registreringsnumret syns, vilket inte kan göras på stan.

Men om man inte är orolig för det så spelar det självfallet ingen roll om registreringsnumret syns eller inte.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Klippte till på rean, 1111kr på elgiganten, riktigt bra ljud !

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Idag fick jag hem min fysiska kopia av Bloodstained: Ritual of the Night till PS4. Detta blir ännu ett lyckat Kickstarter/gräsrotsprojekt för min del, har fått 100% framgångsrika projekt så här långt. Bloodstained är ett av spelen jag sett fram emot extra mycket, så det ska bli kul att sätta igång med när backlogen minskat något.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Köpte en Rymdfärja, var tvungen. halva priset på Clas. Velat ha den ett tag.
Observera att allt från Cobi verkar vara sänkt. Finns ju massa tanks och flygplan och ubåtar som också verkar häftiga. Vet att en del på SweC köpte många av dessa.

https://i.imgur.com/hN2eRmt.jpg

jag fick saturn V i julklapp med tillbehör, få se när jag börjar bygga den bjässen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har länge sökt en trådlös router för mobilt bredband som även har en lan-port. Hoppas denna ska göra sitt jobb. Behöver den i bilen då felsökningsprogrammet vägrar kommunicera med serven om datorn är uppkopplad mot ett trådlöst nätverk.

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/Namnlost-1.jpg

Spännande!

Vad har du för bil, eller vad är det för felsökningsprogram?

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Han tänkte väl ifall du vill vara anonym på world wide web 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Man är aldrig anonym på world wide web

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem

*Iphone vs Xiaomi-sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nuså.
En ny ac med lite kraftigare 18000 btu än min nuvarande på 9000 som inte orkar kyla min lägenhet när det är som varmast. Men denna ska nog klara det. (I värsta fall får jag köra bägge )

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag fick saturn V i julklapp med tillbehör, få se när jag börjar bygga den bjässen

Ja, den är så stor, den skulle man vilja ha. Fick en VOLVO L350F hjullastare 42030 när jag fyllde 40. Tog ett tag att bygga.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Begagnad men oanvänd ups för 300kr och ett gamecube för 100kr blev köp utan tvekan.

Visa signatur

Intel Core i5-4590 | Palit GTX 1660 StormX 6GB | 16GB G.SKILL RipjawsX | Samsung SSD 860 EVO 250GB | Phanteks TC12LS | Fractal Design Core 1100

Permalänk
Medlem

Ny jobbdator till mitt nya jobb som systemutvecklare :).

Lenovo Thinkpad X1 Carbon

Kan rekommenderas! Denna laptop är förmodligen den mest kvalitetsosande biten teknik jag någonsin haft vantarna på. Premium-känsla är bara förnamnet då den är tillverkad i magnesium och kolfiberförstärkt i fyra lager. Tangentbordet är också det bästa jag använt på en laptop, och det är nästintill lika skönt att knacka på som mitt mekaniska jag brukar dagligen. Den enda nackdelen är att den enbart kommer med 16GB RAM, hade föredragit 32GB för lite mer framtidssäkerhet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ja, den är så stor, den skulle man vilja ha. Fick en VOLVO L350F hjullastare 42030 när jag fyllde 40. Tog ett tag att bygga.

Häftigt, brorsan är gräv maskinist kanske vore något 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Spännande!

Vad har du för bil, eller vad är det för felsökningsprogram?

En Peugeot partner. Programmet är DiagBox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte en beg 3ds för ett tag sedan för att köra de gamla pokemon spelen igen.
Det var kul så uppgraderade till en n2dsxl pokemon edition

Gick rätt smidigt att överföra men det skulle nog varit bättre om de digitala spelen följde med automatiskt om man loggade in med sitt konto på en annan konsol.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb