Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Slog precis till på ett nytt nätagg, finns 4 kvar

https://www.inet.se/produkt/6900006/evga-gq-850w

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Komplett verkar ha höjt priset på vissa varor innan deras "rea"

iiglo M200 hade ordinarie pris på 399:- tidgare
Ordinarie pris under rea 499:-
Rea pris 349:-

... deras -30% är bs, höja priset innan rea för att sedan va "generösa" med 30% rabatt

Tyvärr väldigt vanligt, de flesta aktörer på marknaden gör detta inför sina reor. Men fan vad trött man är på Kompletts SUPERWEEKEND med typ 100 kr rabatt på samma varor varje helg. Inet och Webhallen (ibland) har i alla fall rätt bra rabatter på lite olika produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 8700K @ 5.0 GHz| GPU: MSI RTX 2080 ti Duke OC | MB: ASUS Prime Z370-A | RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance RGB PRO @3200MHz | Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 4 | PSU: be quiet! Straight Power 750W | SSD: Samsung 860 1 TB | FANS: be quiet! Silent Wings 3 x3 | CASE: Fractal Design Meshify C

Permalänk
Skrivet av PlexGear:

Samsung UE55NU8055 för 6990kr hos netonnet. Lägsta någonsin enligt prisjakt.

https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/samsung...

Nu blev jag väldigt intresserad, tack vare spelläget. Är det någon som kan klargöra om denna modell har kapabilitet till 120 Hz, och om man kan växla mellan 1080p, 1440p och 4k? Edit: Och har adaptive sync?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferol:

Tyvärr väldigt vanligt, de flesta aktörer på marknaden gör detta inför sina reor. Men fan vad trött man är på Kompletts SUPERWEEKEND med typ 100 kr rabatt på samma varor varje helg. Inet och Webhallen (ibland) har i alla fall rätt bra rabatter på lite olika produkter.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men jag är nöjd ändå, köpte en iiglo gasarm för jag ändå var ute efter det.
Och hittade inga andra som såg bra ut förutom Multibrackets på Inet men de kostar ju 1300:- så blev iiglo ändå.

Nästan alla reor är meh, men är det ändå något man är ute efter så är ju någon hundralapp bättre än inget i min mening.

Permalänk
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Nu blev jag väldigt intresserad, tack vare spelläget. Är det någon som kan klargöra om denna modell har kapabilitet till 120 Hz, och om man kan växla mellan 1080p, 1440p och 4k? Edit: Och har adaptive sync?

Seems like a good one, looks like it is better than the one I just purchased. Maybe I will exchange for it.

What do you guys think, I have the UE50NU7475.
From here - https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/UE50NU7475XXC/sa...

Worth the trouble of return?

Permalänk
Skrivet av LeatherPatch:

Seems like a good one, looks like it is better than the one I just purchased. Maybe I will exchange for it.

What do you guys think, I have the UE50NU7475.
From here - https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/UE50NU7475XXC/sa...

Worth the trouble of return?

Ok now I found a bit of text from the 2019 tv guide of Sweclockers that also kind of answered my question. "Q-serien samt NU8-serien från 2018 kan använda 120 Hz bildsignal i 1080p och även 2 560 × 1 440 pixlar i 120 Hz. Samsung har också adderat Freesync-stöd och HDMI VRR, Variable Refresh Rate, motsvarande funktionen för adaptiv synkronisering i HDMI-standarden på dessa modeller." And so, the NU7 series are excluded from that description. So if you are going to use your tv for gaming a lot, then I guess you would be a lot better off with the NU8 series. I will not be watching tv at all, just using the tv as pc screen, with gaming, and also console gaming with both new and old consoles, and watching VHS movies. So I want a tv and not a monitor, and it should be optimized for gaming and therefor I'm gunning for a Samsung NU8 or Q-series.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Elgigantens sommarrea börjar på söndag kl.18:00 online.

Var kan man se dealsen som kommer på söndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Var kan man se dealsen som kommer på söndag?

Sommarrea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Elgigantens sommarrea börjar på söndag kl.18:00 online. Ett urval av rean nedan.

Sony WH-1000XM3 för 2990 kr. Ordinarie pris 3290 kr. Observera att det finns kända problem med touchen på dessa.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/horlurar/WH1000XM...

Razer Seiren X för 699 kr. Ordinarie pris kring 1000 kr.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/streaming-och-inspel...

Samsung TV UE65RU8005 för 11 111 kr. Ordinarie är 15 990 kr.
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22879/samsung-65...

Vilka problem har 1000xm3 med touchen nu? Enligt de flesta trådar jag läst så är iaf köldproblemet löst sen mars/april.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Vilka problem har 1000xm3 med touchen nu? Enligt de flesta trådar jag läst så är iaf köldproblemet löst sen mars/april.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock vill man väl ha ett par vars serienummer börjar på 6 istället för 5 för att vara helt säker om jag förstått det hela rätt. Elgiganten är ganska stora och kanske fortfarande har ett par vars serienummer börjar på 5 i lagret. Men jag ar kanske missförstått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Dock vill man väl ha ett par vars serienummer börjar på 6 istället för 5 för att vara helt säker om jag förstått det hela rätt. Elgiganten är ganska stora och kanske fortfarande har ett par vars serienummer börjar på 5 i lagret. Men jag ar kanske missförstått?

Precis, jag ville bara ta det säkra före det osäkra så att folk är medvetna om hur det varit. Trist om nån återförsäljare har stora lager av de gamla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aene:

Dock vill man väl ha ett par vars serienummer börjar på 6 istället för 5 för att vara helt säker om jag förstått det hela rätt. Elgiganten är ganska stora och kanske fortfarande har ett par vars serienummer börjar på 5 i lagret. Men jag ar kanske missförstått?

Intressant, helt missat att det är fixat. Mina köptes i februari så de lär fortfarande ha problemet (men inte i denna värmen förstås). Använder inte mina ute, speciellt inte vintertid, så för mig är det inte ett problem men för de som vill använda de i temperaturer under 10 grader så är det alltid bra att påpeka. Speciellt om det fortfarande förekommer gamla exemplar i butik.

Älskar mina, används flitigt med allt möjligt. Jag kör de faktiskt oftast i påslaget läge med ANC aktivt, och kopplat via 3,5mm för att få maximal kvalitet. Hade dock önskat att de fungerade bättre via blutooth med flera enheter, i mitt fall med telefon och TV.

9/10, värda varenda krona i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Precis, jag ville bara ta det säkra före det osäkra så att folk är medvetna om hur det varit. Trist om nån återförsäljare har stora lager av de gamla.

Skickades från m.sweclockers.com

Mina som hämtades ut från EG för ett par veckor sedan hade serienr som börjar på 6xxx & var tillverkad i mars -19.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Intressant, helt missat att det är fixat. Mina köptes i februari så de lär fortfarande ha problemet (men inte i denna värmen förstås). Använder inte mina ute, speciellt inte vintertid, så för mig är det inte ett problem men för de som vill använda de i temperaturer under 10 grader så är det alltid bra att påpeka. Speciellt om det fortfarande förekommer gamla exemplar i butik.

Älskar mina, används flitigt med allt möjligt. Jag kör de faktiskt oftast i påslaget läge med ANC aktivt, och kopplat via 3,5mm för att få maximal kvalitet. Hade dock önskat att de fungerade bättre via blutooth med flera enheter, i mitt fall med telefon och TV.

9/10, värda varenda krona i mitt tycke.

Köpte mina i mars eller april tror jag. Ingen aning om serienummer dock. Jobbar i en kyl med 4~5 grader och har aldrig haft problem. (springer även in och ut till vår vanliga terminal som har varit väldigt varm på sommaren, så temperatursskillnader har inte heller varit något problem)

Är också riktigt nöjd med dom, på jobbet har jag stora kylaggegat som låter, hör ingenting av dom om jag har musik på cirka 50%. Även testat de på tåg och flyg och de är värkligen guld värda.

Ända minuset jag märker i dagligt användande är att man inte kan koppla mer än en enhet åt gången samt att bluetoothen bara fungerar problemfritt med min telefon. Till datorerna är det... Ganska meh. Fördröjningar och lite brus. Kan vara dåliga donglar möjligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adamljung:

Köpte mina i mars eller april tror jag. Ingen aning om serienummer dock. Jobbar i en kyl med 4~5 grader och har aldrig haft problem. (springer även in och ut till vår vanliga terminal som har varit väldigt varm på sommaren, så temperatursskillnader har inte heller varit något problem)

Är också riktigt nöjd med dom, på jobbet har jag stora kylaggegat som låter, hör ingenting av dom om jag har musik på cirka 50%. Även testat de på tåg och flyg och de är värkligen guld värda.

Ända minuset jag märker i dagligt användande är att man inte kan koppla mer än en enhet åt gången samt att bluetoothen bara fungerar problemfritt med min telefon. Till datorerna är det... Ganska meh. Fördröjningar och lite brus. Kan vara dåliga donglar möjligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra det, frågan är om det är någon firmware uppdatering som gjort det eller om du faktiskt har den nyare revisionen? Borde nog prova mina med, men blir väl först i höst/vinter. Jobbar på kontor själv, men kör oftast vanliga hörlurar. Mina 1000XM3 används desto flitigare hemma istället.
Tar bort de flesta ljud helt, köksfläkten exempelvis, vilket är värt mycket när jag vill lyssna på något medans jag lagar mat. Sedan så tar de bort mycket oljud från mina grannar. Väldigt lyhörd lägenhet. Var inne på Sonys H900N men kändes vettigt att kosta på det bästa som fanns (i prisklassen) istället. Vilket jag inte ångrar.

Det där känner jag igen. Att ansluta till fler än en enhet gör ett par simpla Sony bluetooth-lurar jag har till och med så rätt trist att de inte har med möjligheten i 1000XM3. Mina har inga problem med att ansluta över bluetooth men min enda dator med BT, en laptop, har problem med allt över bluetooth. Tre olika hörlurar och två Xbox One-kontroller. Lyckas de ansluta så har de problem med anslutningskvaliten om jag så sitter alldeles framför datorn. Min Motorola Moto X4 kan jag gå ifrån ganska långa sträckor utan problem.

En bra lösning vore att köpa en separat bluetooth-mottagare. Problemet är att sådanna inte finns med BT 5.0. Och de donglar som finns är alla gamla och utdaterade med diverse problem. Och ofta att de har dålig räckvidd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Dock vill man väl ha ett par vars serienummer börjar på 6 istället för 5 för att vara helt säker om jag förstått det hela rätt. Elgiganten är ganska stora och kanske fortfarande har ett par vars serienummer börjar på 5 i lagret. Men jag ar kanske missförstått?

Vad ska vara bättre på serie 6 kontra 5 om båda har samma mjukvara?

Visa signatur

Blank

Permalänk

Jag tänkte slå till på Galaxy S10e hos Elgiganten för att få tableten på köpet men jag ser inte något finstilt om hur man får tillgång till erbjudandet eller något alternativ väl i kassan. Samtidigt är deras kundservice helt nere. Vet någon hur det hela går till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Korverik81512:

Jag tänkte slå till på Galaxy S10e hos Elgiganten för att få tableten på köpet men jag ser inte något finstilt om hur man får tillgång till erbjudandet eller något alternativ väl i kassan. Samtidigt är deras kundservice helt nere. Vet någon hur det hela går till?

Erbjudandet kommer upp i Samsung members appen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Jag tänkte slå till på Galaxy S10e hos Elgiganten för att få tableten på köpet men jag ser inte något finstilt om hur man får tillgång till erbjudandet eller något alternativ väl i kassan. Samtidigt är deras kundservice helt nere. Vet någon hur det hela går till?

Köp telefonen på cyberphoto istället. Utöver plattan får du med ett 512 GB sd-kort där.
https://www.cyberphoto.se/kampanjer/samsung-minneskort-pa-kop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Låter bra det, frågan är om det är någon firmware uppdatering som gjort det eller om du faktiskt har den nyare revisionen? Borde nog prova mina med, men blir väl först i höst/vinter. Jobbar på kontor själv, men kör oftast vanliga hörlurar. Mina 1000XM3 används desto flitigare hemma istället.
Tar bort de flesta ljud helt, köksfläkten exempelvis, vilket är värt mycket när jag vill lyssna på något medans jag lagar mat. Sedan så tar de bort mycket oljud från mina grannar. Väldigt lyhörd lägenhet. Var inne på Sonys H900N men kändes vettigt att kosta på det bästa som fanns (i prisklassen) istället. Vilket jag inte ångrar.

Det där känner jag igen. Att ansluta till fler än en enhet gör ett par simpla Sony bluetooth-lurar jag har till och med så rätt trist att de inte har med möjligheten i 1000XM3. Mina har inga problem med att ansluta över bluetooth men min enda dator med BT, en laptop, har problem med allt över bluetooth. Tre olika hörlurar och två Xbox One-kontroller. Lyckas de ansluta så har de problem med anslutningskvaliten om jag så sitter alldeles framför datorn. Min Motorola Moto X4 kan jag gå ifrån ganska långa sträckor utan problem.

En bra lösning vore att köpa en separat bluetooth-mottagare. Problemet är att sådanna inte finns med BT 5.0. Och de donglar som finns är alla gamla och utdaterade med diverse problem. Och ofta att de har dålig räckvidd.

Precis. Själv kommer jag avvakta att köpa någon dyrare trådlöst headset tills det fungerar så smärtfritt som det borde göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Erbjudandet kommer upp i Samsung members appen

Skickades från m.sweclockers.com

Kan nån kolla vad villkoren är för att få tablet? Jag beställde en telefon innan helgen då dealen inte fanns. Har en ny beställning på g men vill se om det är nödvändigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Kan nån kolla vad villkoren är för att få tablet? Jag beställde en telefon innan helgen då dealen inte fanns. Har en ny beställning på g men vill se om det är nödvändigt

Samsung Tab A 10,5 på köpet*
*När du köper en telefon i Samsung S10 familjen får du köpa Samsung Tab A 10,5 för 99:- i members-appen. Gäller köp under kampanjperioden 24 juni - 14 juli.
Erbjudandet måste nyttjas i members-appen innan 31 juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Samsung Tab A 10,5 på köpet*
*När du köper en telefon i Samsung S10 familjen får du köpa Samsung Tab A 10,5 för 99:- i members-appen. Gäller köp under kampanjperioden 24 juni - 14 juli.
Erbjudandet måste nyttjas i members-appen innan 31 juli.

Hej!

Tack för det
Då spelar det ingen roll för min del. Jag la en beställning igår via EGs sida då de hade erbjudandet om Tab uppe (samt en schysst deal m Halebop). Nu är Halebops deal borta & jag lär aldrig få en Tab via Samsung eftersom köpet gjordes 23/6.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Har länge väntat på prissänkning och nu är den här. Bästa rygga man kan ha...

https://www.komplett.se/product/907013/datorer/datorer-tillbe...

Prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4273685

Har köpt en själv

Tufft! Vet du om det finns motsvarande från andra varumärken också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Tufft! Vet du om det finns motsvarande från andra varumärken också?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessvärre ser alla andra som skräp jämförelsevis mot denna. Den kostar... dock endast högtalare kostar 800+ spänn om man köper separat... och den spelar förvånansvärt bra faktiskt, går att beställa med en mindre högtalare/laddare från deras sida dock tillkommer det tull samt frakt, blir samma pengar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Dessvärre ser alla andra som skräp jämförelsevis mot denna. Den kostar... dock endast högtalare kostar 800+ spänn om man köper separat... och den spelar förvånansvärt bra faktiskt, går att beställa med en mindre högtalare/laddare från deras sida dock tillkommer det tull samt frakt, blir samma pengar.

Tack för info!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Jallle: Fasiken, såg inte det. Men ingen annan butik verkar annonsera att man får plattan på köpet utom just EG? Hursomhelst så har Elgiganten sin prisgaranti och jag tippar på att det blir någon kraftigare prissänkning hos någon butik inom någon månad så lär väl också kunna få ut lite mellanskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Mophie powerstation 10000mAh USB-A + USB-C 299:-

https://www.webhallen.com/se/product/298870-Mophie-powerstati...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4434321

Rabatt på denna igen och kan nu rekommendera den då jag använder den flitigt
Dubbelladdning samt snabbladdning på 3A (power through)

Har en likadan, riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

@Jallle: Fasiken, såg inte det. Men ingen annan butik verkar annonsera att man får plattan på köpet utom just EG? Hursomhelst så har Elgiganten sin prisgaranti och jag tippar på att det blir någon kraftigare prissänkning hos någon butik inom någon månad så lär väl också kunna få ut lite mellanskillnad.

Prisgaranti kommer räknas på kvittot. Dvs telefon+plattan. Så att bara telefonen sänks lär inte hjälpa om man nyttjar erbjudandet med plattan för 99kr.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.