Permalänk
Relik 📜

Hur firar ni midsommar?

Ja, idag är det midsommarafton! Traditionellt en dag av glädje, dans och mat på bryggan. Eller nä, det är visst bara i reklamfilmerna. Traditionellt en dag av regn och misär. Eller..?

Blev lite nyfiken, hur firas midsommar bland alla SweC:are egentligen? Är det reklam-stuket med blommor i håret, sill på bryggan i skärgården och typ 25 meter stång med folkmusik och otroligt glada barn i drivor? Eller mest uthärda regnet framför en match i PUBG? Kan ana att @JonasT har ett ganska traditionstyngt firande, och vet att @Kenneth ska umgås med släkten – även det ganska standard! @Jacob vet jag inte riktigt, hur firar man i Gävle? Eldar stången?

För egen del blir det väl något mellanting. Treåringen är väldigt uppjagad över det här dansandet, så ska till närliggande stång efter lunch och köra några varv Små grodorna – bland annat tillsammans med svågerjävel @Grukk. Förut om det, hemma och ta det lugnt mest. Inga större insatser runt mat eller annat, utan lite lagom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Förbereder sill lunch med buffé innan midsommardansen.
Kvällen bjuds på lite musik quiz, småtävlingar innan grillen tänds.
Allt detta sker hos oss med goda grannar och kompisar till en summa av 12 vuxna och 5 barn.

Glad Midsommar alla Sweclockers

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Inaktiv

Inget speciellt, ska till min syster och äta middag, var mer en 30 år sedan man firande midsommar, gillar inte högtider.

Permalänk
Medlem

Ska sammanstråla med la familia en sväng. Min plan är inte mer utarbetad än så.

Permalänk
Medlem

Blir nog minimalistiskt som dom flesta år för oss. Blir lite sill och potatis, och jordgubbstårta, sedan har man en kväll på jobbet att se fram emot.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Sammanfattar min midsommar med dessa bilder.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Inget avancerat.
Sambon och jag tar en midsommarlunch och sen på kvällen kör vi vidare själva med lite tilltugg och champagne. Kan säkert bli några groggar också.
Men först ska jag till Biltema och köpa sprayfärg till ett projekt😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jour och besök av svärmor är väl ungefär planen.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

När man var yngre var midsommar bara ytterligare en anledning att supa sig dyngrak och nu när man är äldre så känns den lika meningslös som alla andra högtider så jag lever på som vanligt och njuter av att alla andra tömmer sin plånbok på helt meningslösa saker som inte har någon betydelse.

Visa signatur

Intel Core i5-4590 | Palit GTX 1660 StormX 6GB | 16GB G.SKILL RipjawsX | Samsung SSD 860 EVO 250GB | Phanteks TC12LS | Fractal Design Core 1100

Permalänk
Medlem

Jobbar, sen iväg på middag. Inget speciellt med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det varierar från år till år, men idag är en av de bättre! En promenad i skogen och köpa frukt är inplanerat. Annars inget speciellt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv

Som alla andra vanliga personer. Jobb, jobb och mer jobb. Uppenbart är de i norge inte lediga idag märker jag på alla dessa fruntimmer därifrån som vill ha hjälp med det ena och det andra.
Nå man får se det på den positiva sidan, jag får snacka med en massa fruntimmer om romantiska saker som servrar, C#, webbutveckling, databaser och liknade.
Alltså det samtalet jag har med uppsättning av databasreplikering nu med 3st fruntimmer är nog det mest romantiska jag har haft i hela mitt liv.

Permalänk
Medlem

Ensamhet och Alkoholism.
halvsant men blir lite Duke Nukem 3D ta det lugnt kanske kolla lite film.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Familjen brukar ha en picknick i Smygehuk , lyssnar till små grodorna och dansar runt stången.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Entusiast

Det blir tyvärr ingen stång i år men i alla fall en lunch med närmaste släkten. Sedan bär det av mot lite av ett poolparty i en polares föräldrafria hus, enligt tradition! Där vankas det även grill, kubb, diverse förfriskningar och umgänge långt in på småtimmarna.

Glad midsommar på er SweClockers! Och kom ihåg... varannan vatten

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hjälpsam

Frukost bestående av ostklämmor på tunnbröd, fruktsallad, yoghurt och flingor, varmrökt lax och kokta ägg med citronmajonnäs. Lite bufféartat för familjen.

Direkt efter frukost, ner till källaren, hustru i BIO-rummet och jag o grabben kör igång MineCraft och/eller DayZ.

Glad midsommar!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Rejält ont i halsen och feber 😒

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Här blir det jobb i butiken till 15, sedan hem till käraste och äta lite mat. Sedan en lugn kväll med tv och dator. Midsommar är inte en stor helg för mig, vi brukar jobba på midsommar så man har inte någon tradition för denna helg.

Glad midsommar!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Om vädret samarbetar: midsommarmat på filtar på ett kompispars gräsmatta, tillsammans med ett gäng barnfamiljer. Kommer nog vara enda utan barn och respektive där, haha. Men det ska bli skoj! Regnar det kryper vi in.

Helnykterist, så det blir alkoholfri cider och kaffe i mitt fall.

Nu på förmiddagen ska jag köra lite Skyrim, sen raka mig och duscha.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Firar inte midsommar. Eller jul. Eller födelsedagar. Är väl en 25 år sedan minst jag gjorde nåt av det. Inte mycket till att fira när man inte känner någon eller umgås i någon grupp socialt.

Trevlig midsommar!

Permalänk
Hjälpsam

Samma sak här.
Det gäller att hålla på traditionerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Spelar My Friend Pedro och dricker bärs.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Ny i Göteborg så jag har tänkt mig se hur midsommar i Slottsskogen går till. Säkert alldeles för mycket folk, men jag behöver komma ut.
Ingen högtidsmat för min del då jag inte förstår mig på inlagd sill och inte bjuder/är bjuden av någon men nybakt bröd blir det i alla fall :]

Permalänk
Medlem

Mat och nån bärs vid sommarstugan tillsammans med diverse släkt, senare troligtvis lite mer bärs och skitprat tillsammans med vänner.

Inget dansande runt midsommarstång i alla fall, sånt brukar vi inte hålla på med här i trakten

Permalänk
Medlem

Dricker sprit och blir full.
Framåt småtimmarna kommer frugan bli sur på mig för att jag är så full.
Härliga tider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och några andra kompisar ska ut till en stuga i skogen... det kan inte bli annat än bra.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Samma sak här.
Det gäller att hålla på traditionerna.

Precis! 🍹🤮🤪

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skäggig legend

Har i alla år alltid åkt ut till huset i skärgården vi har i familjen. Men nu när jag har en underbar människa vid min sida som inte gillar högtider osv blir det inte detta, vilket är helt okej för min del också då jag känt i några år: varför? Så nu blir det lite lugnt mys här hemma med fin dricka och en liten matbit. Som vilken fredag som helst

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jobbar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)