Vad var bäst (och sämst) på E3 2019?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Vem har sagt att de inte kommer att återbetala gnälliga backers?

Utvecklarna själva.

Jag skulle kunna länka till fler artiklar men dom säger exakt samma sak så det kändes inte nödvändigt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag att äntligen få se lite detaljer, releasedatum och gameplay på Age of Empires II: Definitive Edition var det absolut bästa. Efter över 400h på HD:versionen på steam och massa timmar på originalet ska det bli riktigt roligt att få spela en omgjord (bättre?) version av det!

Det sämsta måste varit trailern för nya BOTW då det enda den åstadkom var att skapa en enorm längtan inför mer info och eventuell gameplay, men det lär ju dröja en bra stund till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Ja, fast ett äkta Shenmue-fan gnäller inte över sådant. För min del var det väl investerade $100.

"Äkta fans"? Så att vara ett äkta fans är att acceptera när giriga företag blåser konsumenterna?

Låter rätt dumt att vara ett äkta fan.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Tyckte Microsofts presentation var bäst. Speciellt Halo Infinite (även om trailen inte visade så mycket som jag hade hoppats), samt Cyberpunk med Keanu Reeves.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

"Äkta fans"? Så att vara ett äkta fans är att acceptera när giriga företag blåser konsumenterna?

Ptja det är ju ett sätt att vinkla det och kanske, ja, till viss del kan det innebära att man får utstå mycket för att få se det man brinner för bli verklighet om man är ett stort fan. Inget nytt eller konstigt alls. Ju mer obskyrt det är desto mer kommer ju krävas av fansen i fråga för att driva något i mål.

Skrivet av HugSeal:

Låter rätt dumt att vara ett äkta fan.

En annan infallsvinkel kan ju vara att ett äkta fan kanske fokuserar på själva spelet man väntat evigheter på så långt som möjligt sålänge ens önskade plattform (PC/konsol osv) får tillgång till spelet och sålänge det inte är något väldigt extremt som sker som får en att ta avstånd från det hela...Annars var man kanske inget större fan när det verkligen kom till kritan liksom.

*edit*
I detta fall när det som hänt bara är att man inte kan trycka på "spela" i en klient utan det krävs en annan för att göra det kan man knappast helt allvarligt påstå att något väldigt extremt har förändrats.
*/edit*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ptja det är ju ett sätt att vinkla det och kanske, ja, till viss del kan det innebära att man får utstå mycket för att få se det man brinner för bli verklighet om man är ett stort fan. Inget nytt eller konstigt alls. Ju mer obskyrt det är desto mer kommer ju krävas av fansen i fråga för att driva något i mål.

En annan infallsvinkel kan ju vara att ett äkta fan kanske fokuserar på själva spelet man väntat evigheter på så långt som möjligt sålänge ens önskade plattform (PC/konsol osv) får tillgång till spelet...allt annat är ju bara dumt om man verkligen är ett fan. Annars var man kanske inget fan när det verkligen kom till kritan liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du att jag vinklar det? Autodidact sa att äkta fans inte gnäller över "sånt" där "sånt" är giriga företag som lurar konsumenter för att få ihop mer pengar åt sig själva. Tycker det var en rätt rättvis representation av uttalandet.

Och saker krävs av fansen etc. Var inte det hela poängen med kickstartern? Att fansen skulle kunna finansiera utvecklingen av spelet? Det är en retorisk fråga. Jo självklart så var det det kickstartern var till för.

Sedan så beslutar sig företaget att bryta sina löften gentemot fansen för att kunna kräma ut mer pengar från annan front. Men fansen skall vara snälla och glatt ta emot? Japps, det låter rätt dumt att vara fans då fans verkar vara konsumentgruppen som accepterar en massa skit bara de får några brödsmulor i slutändan.

Epics launcher är pinsamt dålig och det finns massor av anledningar till att inte vilja stödja den. Jag förstår faktistk inte alls varför du lägger till brasklappen "sålänge ens önskade plattform får tillgång till spelet"? Du borde väl spela spelet oavsett plattform? Allt anant är ju bara dumt om man verkligen är ett fan.

Kunde de inte släppa spelet till telefoner istället`Om du inte vill ha det till telefoner så kanske du inte var ett fan när det verkligen kom till kritan liksom.

Är du ett äkta fan så borde väl inte det spela någon roll?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Hur menar du att jag vinklar det? Autodidact sa att äkta fans inte gnäller över "sånt" där "sånt" är giriga företag som lurar konsumenter för att få ihop mer pengar åt sig själva. Tycker det var en rätt rättvis representation av uttalandet.

Och saker krävs av fansen etc. Var inte det hela poängen med kickstartern? Att fansen skulle kunna finansiera utvecklingen av spelet? Det är en retorisk fråga. Jo självklart så var det det kickstartern var till för.

Sedan så beslutar sig företaget att bryta sina löften gentemot fansen för att kunna kräma ut mer pengar från annan front. Men fansen skall vara snälla och glatt ta emot? Japps, det låter rätt dumt att vara fans då fans verkar vara konsumentgruppen som accepterar en massa skit bara de får några brödsmulor i slutändan.

Epics launcher är pinsamt dålig och det finns massor av anledningar till att inte vilja stödja den. Jag förstår faktistk inte alls varför du lägger till brasklappen "sålänge ens önskade plattform får tillgång till spelet"? Du borde väl spela spelet oavsett plattform? Allt anant är ju bara dumt om man verkligen är ett fan.

Kunde de inte släppa spelet till telefoner istället`Om du inte vill ha det till telefoner så kanske du inte var ett fan när det verkligen kom till kritan liksom.

Är du ett äkta fan så borde väl inte det spela någon roll?

Lade till brasklappen för beroende på speltyp och om det är en återupplivning (var spelet funnits tidigare) är vissa plattformar kanske väntade och andra mindre väntade. Dvs fans kommer vänta sig vissa plattformar och andra väntar man sig inte helt enkelt. Tyckte det var underförstått men tydligen inte.

Fansen var med och drog igång projektet så om andra investerare sedan kommer och lägger till mer pengar bör det ju rimligtvis inte uppröra fansen (sålänge investerarna inte kräver något extremt) utan tvärt om snarare? Hade de inte startat det hela hade det aldrig blivit något från första början mest sannolikt. Kickstart betyder ju sparka igång. Dvs det är till för att få bollen i rullning och ska inte nödvändigtvis täcka hela projektet. Såateh...vad är problemet?

Säg mig, påverkar något av allt detta du fokuserar på och väljer att förnedra fansen över spelbarheten eller innehållet i spelet om vi säger så? Dvs det man rimligtvis som fan är mest intresserad av och brinner för?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Säg mig, påverkar något av allt detta du fokuserar på och väljer att förnedra fansen över spelbarheten eller innehållet i spelet om vi säger så? Dvs det man rimligtvis som fan är mest intresserad av och brinner för?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle du kunna omformulera den meningen? Jag förstår ärligt talat inte riktigt vad du vill säga. Vem väljer att förnedra fans?

Men för att svara på frågan om påverkad spelbarhet:

Ja.

Då det finns ett gäng fans som har backat spelet som vägrar ha med Epics launcher att göra så påverkar det ju uppenbarligen spelbarheten. Kan man inte spela spelet så är spelbarheten rätt låg.

Och när företaget strax innan launch plötsligt ändrar sig och släpper spelet exklusivt via Epic så förstår jag att folk blir upprörda. När folk som känner sig lurade eftersom de har blivit lurade inte får tillbaka sina pengar de har gått in med så förstår jag att de blir upprörda.

Om man är ett fan av ett spel så borde man väl vilja att spelet skall släppas så bra som möjligt? Nu är det ju så att utvecklarna etc. har gått in och försämrat spelbarheten i spelet och när folk är upprörda är de plötsligt inte riktiga fans?

Återigen, varför skulle de inte kunna släppa spelet som ett mobilspel? Det är ju samma spel, man får väl bara koppla in ett bluetooth-tangentbord till mobilen om man vill ha det.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Utan tvekan så var det att Microsoft återupplivar Flight Simulator!
Blev nästan gråtfärdig av lycka när trailern fått sjunka in i medvetandet (såg eventet live)

Jag har flugit på datorn sedan Commodore 64-tiden och det var flygsimulatorer som drog in mig i hobbyn som tonåring!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@trickeh2k: multiplayer är inte riktigt min grej, men för den som gillar den sortens spel ser det där ut att kunna bli kul. Roligt också att en relativt liten svensk studio kan ha två intressanta spel på gång samtidigt, de verkar veta vad de sysslar med

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

"Äkta fans"? Så att vara ett äkta fans är att acceptera när giriga företag blåser konsumenterna?

Låter rätt dumt att vara ett äkta fan.

Det är väl inte nödvändigtvis negativt att brinna för något, men visst hade spelbranschen sett bättre ut för konsumenterna om folk i allmänhet var mer kritiska och mindre benägna att kasta pengar på löften och för-renderade trailers.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krockmannen:

Utan tvekan så var det att Microsoft återupplivar Flight Simulator!
Blev nästan gråtfärdig av lycka när trailern fått sjunka in i medvetandet (såg eventet live)

Jag har flugit på datorn sedan Commodore 64-tiden och det var flygsimulatorer som drog in mig i hobbyn som tonåring!

Ja det var nog den enda riktigt stora överraskningen under E3, mycket oväntat. Inget fan av serien men fick lite känsla av att Microsoft håller på att hitta rätt, om man också betänker AoE2-snacket under E3, och kommande AoE4.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk

Bäst: Cyberpunk 2077 definitivt. Även skitkul att Microsoft återupplivar gamla Flight Simulator-serien igen. Riktigt taggad på den asså.
Sämst: Watch Dogs Legion. Var supertaggad på ett nytt spel i samma design som Watch Dogs 2, där spelet utspelar sig i nutid, och inte flera år i framtiden (som typ alla spel gör nuförtiden känns det som), samt att spelet är baserat kring EN protagonist (i detta fallet Marcus Holloway), och inte flera olika.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ander01se:

Körde igenom FF7 då det begav sig men fastnade aldrig. (Föredrog faktiskt FF8, älskar alla chars i 8:an) Men är enormt taggad för FF7 Remake och vill köra det, nu!

Nintendo vann klart, Cyberpunk såg bra ut, kändes som gamla filmatiseringen av Johnny Mnemonic med Keanu Reeves.

Microsoft såg verkligen ut som om de satsar på allvar och imponerade lite. AMD imponerade också. Och Bethesda var precis så tillgjorda och tråkiga som jag hade förväntat mig. >_>

Jag tokspelade FF8 också. Betydligt mer än 7an. Kanske vi kan få en FF8 remake också om en sisådär 20 år?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HugSeal:

Låter rätt dumt att vara ett äkta fan.

Vi snackar om en skara människor som dagligen har kämpat i snart 20 år för att få se en fortsättning på en spelserie som de älskar över allt annat. Ett äkta fan av Shenmue bryr sig inte hur de får fortsättningen utan endast om de får den.

Så frågar du mig är man inte ett äkta fan om man gnäller över att man behöver spendera 1-2 minuter på att installera ett nytt program för att kunna spela spelet på PC. Ett äkta fan hade verkligen inte heller klagat över att Ys Net håvar in mer pengar genom detta beslut då utvecklarna kommer att behöva alla pengar de kan få för att förhoppningsvis kunna fortsätta utveckla fler Shenmue-spel i framtiden.

Skrivet av HugSeal:

Då det finns ett gäng fans som har backat spelet som vägrar ha med Epics launcher att göra så påverkar det ju uppenbarligen spelbarheten. Kan man inte spela spelet så är spelbarheten rätt låg.

Buhu... Det finns till PS4/PS5 också. Bara att välja det istället i så fall om man tvunget måste fjanta sig. Själv köper jag bara spel fysiskt men hade Shenmue III endast släppts digitalt så hade jag utan att blinka valt att frångå denna princip. Hade de kommit ut med info i morgon om att spelet hade blivit exklusivt till Google Stadia så hade jag utan att tveka skaffat mig en sådan prenumeration dag ett. Ett äkta fan bryr sig som sagt inte hur storyn fortsätter... utan om.

Skrivet av Roffe:

Utvecklarna själva.

Jag skulle kunna länka till fler artiklar men dom säger exakt samma sak så det kändes inte nödvändigt.

Ok, fair enough. Det hade jag missat. Dock är det ju gammal info nu när utvecklarna efter detta har skickat ut mail till sina backers med info om att en lösning kommer att arbetas fram.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

Vi snackar om en skara människor som dagligen har kämpat i snart 20 år för att få se en fortsättning på en spelserie som de älskar över allt annat. Ett äkta fan av Shenmue bryr sig inte hur de får fortsättningen utan endast om de får den.

Så frågar du mig är man inte ett äkta fan om man gnäller över att man behöver spendera 1-2 minuter på att installera ett nytt program för att kunna spela spelet på PC. Ett äkta fan hade verkligen inte heller klagat över att Ys Net håvar in mer pengar genom detta beslut då utvecklarna kommer att behöva alla pengar de kan få för att förhoppningsvis kunna fortsätta utveckla fler Shenmue-spel i framtiden.

Buhu... Det finns till PS4/PS5 också. Bara att välja det istället i så fall om man tvunget måste fjanta sig. Själv köper jag bara spel fysiskt men hade Shenmue III endast släppts digitalt så hade jag utan att blinka valt att frångå denna princip. Hade de kommit ut med info i morgon om att spelet hade blivit exklusivt till Google Stadia så hade jag utan att tveka skaffat mig en sådan prenumeration dag ett. Ett äkta fan bryr sig som sagt inte hur storyn fortsätter... utan om.

Ok, fair enough. Det hade jag missat. Dock är det ju gammal info nu när utvecklarna efter detta har skickat ut mail till sina backers med info om att en lösning kommer att arbetas fram.

Så återigen, varfös skulle de inte kunna släppa spelet som ett mobilspel?

"äkta" fans bryr sig inte om hur de får fortsättningen, bara att de får den.

Ett äkta fan gnäller inte över att de får spela spelet på mobil istället för på en dator eller konsol.

Du framhäver "äkta fans" som en massa som helt okritiskt lapar i sig vilken skit som så länge det har rätt logga på sig. För allt ett "äkta fan" vill ha är ju något med loggan på sig, inte vad de faktiskt blivit lovade.

Och buhu buhu, om det släps till mobilen så kanske det finns till både Android och iOS, bara att välja vilken man vill spela. Jag gillar att när jag för fram en relevant poäng så säger du buhu om det? Rätt tunt argument.

Din beskrivning av "äkta fan" beskriver folk med helt blind fanatism och jag vet inte riktigt om det är en särskilt sund inställning till något.

Så återigen igen:

Med din beskrivning av hur äkta fan beter sig, varför hade det överhuvudtaget varit ett problem om de hade släppt spelet till mobilen?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Var något riktigt bra ens??....

Tycker det är skrämmande att se vilket tillstånd spelscenen är i idag.
Trodde man inte för 15-20år sen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HugSeal:

Med din beskrivning av hur äkta fan beter sig, varför hade det överhuvudtaget varit ett problem om de hade släppt spelet till mobilen?

Hmm... Va? Vem har sagt att det vore ett problem? Det jag säger är ju tvärtom att det inte hade spelat mig, som är ett äkta Shenmue-fan, någon som helst roll hur eller var jag får fortsättningen... Bara jag får den. Om jag så skulle bli tvungen att köpa mig en iPhone för att få spela Shenmue III exklusivt där så hade jag med andra ord gjort det utan att blinka.

Att få uppleva storyn är ju liksom det viktiga i sammanhanget, knappast hur eller var jag får göra det.

Gällande "loggan" så är det väl snarare de fjantiga Steam-fanboys vi talade om tidigare som verkar bry sig om sådant, inte de äkta Shenmue-fansen. Eller har jag missat något? Du verkar tyvärr snurra till det hela lite.

Skrivet av HugSeal:

Din beskrivning av "äkta fan" beskriver folk med helt blind fanatism och jag vet inte riktigt om det är en särskilt sund inställning till något.

Nja, att bli hysterisk över att behöva installera ett annat företags mjukvara (som för övrigt är helt gratis) för att kunna spela ett spel som man påstår sig ha väntat på och kämpat för i snart 20 år och istället börja kräva pengarna tillbaka över en sådan sak skulle jag nog vilja kalla för blind fanatism och den inställningen om något verkar inte vara särskilt sund om du frågar mig. Varken för personen i fråga, för spelserien i fråga som man påstår sig försöka rädda eller för spelbranschen i stort. Konkurrens är bra och om de inblandade företagen får in mer pengar på detta sättet så kanske Shenmue IV kommer tidigare än väntat (om det ens görs) vilket bara är en positiv sak för ett äkta Shenmue-fan.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Relik 📜

Men hörrni, kanske får starta eller fortsätta i en Shenmue-tråd om just den här frågan?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag blev sjukt taggad på att se mer av Pokemon Sword och Shield, Cyberpunk 2077 (hypat i typ 6 år), samt Borderlands 3.

Såg inte alla spel på E3 i år men verkar som att många bra spel kommer och synd att Sony inte var med i år.

Permalänk

Allting som SJW hoppar på och attackerar, verkar alltid leda till något som är stört intressant. Speltidningarna Rock Paper Shotgun och Kotaku kallar Cyberpunk 2077 och skaparna av spelet CD Project Red, transfobiskt samtidigt att man snyltar(cultural appropriation) på "transkulturen". Ganska motsägelsefullt som vanligt. Cyberpunk 2077 har blivit kallat ett spel som är rasistiskt mot svarta för att en grupp kallas "Animals" i spelet och några svarta personer kunde ses i gruppen, men det är i själva verket helt blandat med olika sorters människor. Ledaren för Animals är t.ex. en vit muskelsyrra och begreppet "Animals" i sig menas ju bara att dom är som vilda starka djur. Cyberpunk är dessutom skriven och skapt av en svart person.

Det är tur att det finns spelutvecklare som skapar spel utifrån böcker med handledning av författaren, eftersom att världen redan är bestämd och spelet ska bara vara en bra representation av den världen.

En dystopisk framtid styrd av korrumperade vita människor med sina storföretag och där man spelar en karaktär som kan vara transexuell svart/gul/vit/lila kvinna/man/ickebinär/hen borde ju egentligen vara varje SJWs våta drömspel.

Hela spektaklet gör automatiskt Cyberpunk 2077 till det mest intressanta på E3.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk och Watchdogs står högt upp på min lista över spel.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NaxxN:

Jag blev sjukt taggad på att se mer av Pokemon Sword och Shield, Cyberpunk 2077 (hypat i typ 6 år), samt Borderlands 3.

Såg inte alla spel på E3 i år men verkar som att många bra spel kommer och synd att Sony inte var med i år.

Borderlands 3 blir verkligen mer av samma, och det är ingen dålig grej! För de som gillar första två spelen väntar gött röj. Ser fram emot att panga i co-op!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Allting som SJW hoppar på och attackerar, verkar alltid leda till något som är stört intressant. Speltidningarna Rock Paper Shotgun och Kotaku kallar Cyberpunk 2077 och skaparna av spelet CD Project Red, transfobiskt samtidigt att man snyltar(cultural appropriation) på "transkulturen". Ganska motsägelsefullt som vanligt. Cyberpunk 2077 har blivit kallat ett spel som är rasistiskt mot svarta för att en grupp kallas "Animals" i spelet och några svarta personer kunde ses i gruppen, men det är i själva verket helt blandat med olika sorters människor. Ledaren för Animals är t.ex. en vit muskelsyrra och begreppet "Animals" i sig menas ju bara att dom är som vilda starka djur. Cyberpunk är dessutom skriven och skapt av en svart person.

Det är tur att det finns spelutvecklare som skapar spel utifrån böcker med handledning av författaren, eftersom att världen redan är bestämd och spelet ska bara vara en bra representation av den världen.

En dystopisk framtid styrd av korrumperade vita människor med sina storföretag och där man spelar en karaktär som kan vara transexuell svart/gul/vit/lila kvinna/man/ickebinär/hen borde ju egentligen vara varje SJWs våta drömspel.

Hela spektaklet gör automatiskt Cyberpunk 2077 till det mest intressanta på E3.

Skaparen av Cyberpunk har även läxat upp dessa SJW’s rätt bra.

Ett annat spel som fått skit är Call of Duty där IGN tyckte det var obehagligt och problematiskt att det var så realistiskt. Jag har aldrig spelat COD men blev rätt sugen på att testa när nästa del i serien kommer i oktober.

För övrigt verkar speljournalistiken infiltrerad av lättkränkta snöflingor som skriker så fort något inte passar dem, och kräver att spelen ska göras om till deras vision. Vilken nu den är, för allt är motsägelsefullt och de tycks gräla internt hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com