Semestra med din hårddisk och vinn 20 TB lagring till ett värde om 9 000 kronor

Semestra med din hårddisk och vinn 20 TB lagring till ett värde om 9 000 kronor

Sommaren är här och det är dags att åka på semester – med hårddisken. Knäpp en bild och klistra in Seagates Ironwolf, så har du chansen att vinna två NAS-anpassade enheter på 10 TB styck.

Läs hela artikeln här

Då jag länge tänkt att införskaffa mig en egen NAS, så vore det ypperligt läge att vinna så pass mycket utrymme och slippa spendera den slanten iallafall.
Lägger därför upp en bild från resan till Cypern från förra sommaren.
Hittade en oskyldig hårddisk från Seagate liggandes sandig bakom en buske, som någon stackare tappat. (likadan konstigt nog)

Ett av Seagates hårda tester för att garantera stabilitet kan man se på Zoo i Berlin.

Med valfri passande Gyllene Tider-låt i bakgrunden, detta är inte ett tävlingsbidrag.

Rafting Pucon Chile 2019, hoppas den inte tog skada av allt vatten

https://imgur.com/uSj00P4

Senast redigerat 2019-06-19 20:17

Golf gillar jag

Senast redigerat 2019-06-19 20:24

Seglade nere vid Key West när något uppenbarade sig i horisonten

Skrivet av davvarn:

Då jag länge tänkt att införskaffa mig en egen NAS, så vore det ypperligt läge att vinna så pass mycket utrymme och slippa spendera den slanten iallafall.
Lägger därför upp en bild från resan till Cypern från förra sommaren.
Hittade en oskyldig hårddisk från Seagate liggandes sandig bakom en buske, som någon stackare tappat. (likadan konstigt nog)
https://i.imgur.com/nJ9KKGH.jpg

Då har ju du redan en😀

Känns alltid lika bra att flyga med Seagate, med sådan MTBF.

Men varför kan jag inte länka till imgur längre?

/hulle.

Men fan, 3e juli har ju inte ens min semester börjat

2 Bidrag

Sommar i Skåne

Semester i Thailand

Inget photoshop på burken, så fick bli windows redigera

Skrivet av issue:

Men fan, 3e juli har ju inte ens min semester börjat

Tror inte så många börjat sin ännu.
Du får ta en bild från förra sommarn

Vattenkrig!

Uppenbart kommer även hundarna in i fighten om dessa hårddiskar!

En varm (cirka 38 grader, känns som 45) sommar dag i Bangladesh

Skrivet av Lithium81:

Sommar i Skåne
https://i.imgur.com/AypH0AT.jpg

Semester i Thailand
https://i.imgur.com/jUYYBFc.jpg

Inget photoshop på burken, så fick bli windows redigera

Ladda hem Gimp smidigt litet program när man inte har PS.

Jag var uppe på Akropolis och mitt i Parthenon stod det en gööööörstor hårddisk?!

Den somriga kvällspromenaden runt Ändsjön på Frösön.

Virtuell semester!

Min kompis Eisen Wolf var på besök från Tyskland. Efter en heldag med sightseeing i stekande sol vände han sig mot mig och sa:
"Ich möchte wie der alte Onkel Threepio in Öl baden".

Jag vet inte det berodde på språkförbistring, men han såg inte helt glad ut efteråt.

Att hitta ett sådant fynd på semestern skulle inte sitta fel då utrymmet på nasen har börjat att tryta.

Varför inte svalka sig bland vrakdelar och drakfiskar medan man väntar?
MV Rawnsley, förlist 1941, Ierapetra, Kreta

Seagate winner 2019

Semester? En fighter tar inte semester

Seagate världen över

Med två färska Seagate diskar, en i vardera hand, lämnar jag Hobbiton mot nya äventyr! Så mycket att se och så mycket att lagra!

I vått och torrt kommer Seagate vara vid min sida på mina äventyr. Dessa kan jag alltid lita på att de håller oavsett väder och vind.

Några välväxta Barracuda-diskar simmar sida vid sida med några kaskelotvalar. En är redo att dyka ner i djupet med valarna för söka digital föda i form av kilobytes istället för jättebläckfiskar. Fångat strax utanför Sea Gates kust.

Väl i Tokyo stötte jag på den största Seagate disk jag någonsin skådat! Dess kapacitet över 314 Yottabyte (ja, det är en riktig informationsenhet) och som ständigt utökas för att kunna försörja hela landets lagring i molnet. Enligt en japansk vän byggde företaget disken så stor för att omöjliggöra vandalism och annat sabotage som hotar molntjänserna, samt för att ha alla förutsättningar för att öka kapaciteten. Japan har dock installerat flera stycken av dessa mastodontiska diskar som tillsammans kör i RAID 6 uppsättning för maximal prestanda och säkerhet.

Leverans på g...

Risk för "crocodile byte"....

(Är inte från Göteborg)

Stötte på den här liraren på London Zoo, av ansiktsuttrycket att döma är han lite trött på att inte ha tillräckligt med diskutrymme på sin nuvarande dator och ser fram emot en uppgradering med Seagate.

Halmstad Tylösand -

Lite apor från Malaysia Tempel

Senast redigerat 2019-06-21 21:02

När semestern tyvärr inte riktigt slutade som man först planerade...

Så våra svenska järn vargar fick hjälpa till

Under semestern var vi och besökte (det vi trodde nedlagda) järnbruket i Ramnäs.
Till vår förvåning fick vi då se hur det gick till för att få upp lagringstätheten på ironwolf diskarna.