Semestra med din hårddisk och vinn 20 TB lagring till ett värde om 9 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Semestra med din hårddisk och vinn 20 TB lagring till ett värde om 9 000 kronor

Sommaren är här och det är dags att åka på semester – med hårddisken. Knäpp en bild och klistra in Seagates Ironwolf, så har du chansen att vinna två NAS-anpassade enheter på 10 TB styck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då jag länge tänkt att införskaffa mig en egen NAS, så vore det ypperligt läge att vinna så pass mycket utrymme och slippa spendera den slanten iallafall.
Lägger därför upp en bild från resan till Cypern från förra sommaren.
Hittade en oskyldig hårddisk från Seagate liggandes sandig bakom en buske, som någon stackare tappat. (likadan konstigt nog)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Ett av Seagates hårda tester för att garantera stabilitet kan man se på Zoo i Berlin.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Proffsmobbare

Med valfri passande Gyllene Tider-låt i bakgrunden, detta är inte ett tävlingsbidrag.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Rafting Pucon Chile 2019, hoppas den inte tog skada av allt vatten

https://imgur.com/uSj00P4

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Golf gillar jag

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Seglade nere vid Key West när något uppenbarade sig i horisonten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davvarn:

Då jag länge tänkt att införskaffa mig en egen NAS, så vore det ypperligt läge att vinna så pass mycket utrymme och slippa spendera den slanten iallafall.
Lägger därför upp en bild från resan till Cypern från förra sommaren.
Hittade en oskyldig hårddisk från Seagate liggandes sandig bakom en buske, som någon stackare tappat. (likadan konstigt nog)
https://i.imgur.com/nJ9KKGH.jpg

Då har ju du redan en😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Känns alltid lika bra att flyga med Seagate, med sådan MTBF.

Men varför kan jag inte länka till imgur längre?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Men fan, 3e juli har ju inte ens min semester börjat

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk

2 Bidrag

Sommar i Skåne

Semester i Thailand

Inget photoshop på burken, så fick bli windows redigera

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Skrivet av issue:

Men fan, 3e juli har ju inte ens min semester börjat

Tror inte så många börjat sin ännu.
Du får ta en bild från förra sommarn

Permalänk

Vattenkrig!

Uppenbart kommer även hundarna in i fighten om dessa hårddiskar!

Permalänk
Medlem

En varm (cirka 38 grader, känns som 45) sommar dag i Bangladesh

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 840 Pro +
Seagate Barracuda 4TB med Primocache | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Sommar i Skåne
https://i.imgur.com/AypH0AT.jpg

Semester i Thailand
https://i.imgur.com/jUYYBFc.jpg

Inget photoshop på burken, så fick bli windows redigera

Ladda hem Gimp smidigt litet program när man inte har PS.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag var uppe på Akropolis och mitt i Parthenon stod det en gööööörstor hårddisk?!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Den somriga kvällspromenaden runt Ändsjön på Frösön.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Virtuell semester!

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem

Min kompis Eisen Wolf var på besök från Tyskland. Efter en heldag med sightseeing i stekande sol vände han sig mot mig och sa:
"Ich möchte wie der alte Onkel Threepio in Öl baden".

Jag vet inte det berodde på språkförbistring, men han såg inte helt glad ut efteråt.

Permalänk

Att hitta ett sådant fynd på semestern skulle inte sitta fel då utrymmet på nasen har börjat att tryta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Varför inte svalka sig bland vrakdelar och drakfiskar medan man väntar?
MV Rawnsley, förlist 1941, Ierapetra, Kreta

Permalänk
Medlem

Seagate winner 2019

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Semester? En fighter tar inte semester

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Seagate världen över

Med två färska Seagate diskar, en i vardera hand, lämnar jag Hobbiton mot nya äventyr! Så mycket att se och så mycket att lagra!

I vått och torrt kommer Seagate vara vid min sida på mina äventyr. Dessa kan jag alltid lita på att de håller oavsett väder och vind.

Några välväxta Barracuda-diskar simmar sida vid sida med några kaskelotvalar. En är redo att dyka ner i djupet med valarna för söka digital föda i form av kilobytes istället för jättebläckfiskar. Fångat strax utanför Sea Gates kust.

Väl i Tokyo stötte jag på den största Seagate disk jag någonsin skådat! Dess kapacitet över 314 Yottabyte (ja, det är en riktig informationsenhet) och som ständigt utökas för att kunna försörja hela landets lagring i molnet. Enligt en japansk vän byggde företaget disken så stor för att omöjliggöra vandalism och annat sabotage som hotar molntjänserna, samt för att ha alla förutsättningar för att öka kapaciteten. Japan har dock installerat flera stycken av dessa mastodontiska diskar som tillsammans kör i RAID 6 uppsättning för maximal prestanda och säkerhet.

Permalänk
Medlem

Leverans på g...

Permalänk
Medlem

Risk för "crocodile byte"....

(Är inte från Göteborg)

Permalänk

Stötte på den här liraren på London Zoo, av ansiktsuttrycket att döma är han lite trött på att inte ha tillräckligt med diskutrymme på sin nuvarande dator och ser fram emot en uppgradering med Seagate.

Permalänk
Medlem

Halmstad Tylösand -

Lite apor från Malaysia Tempel

Permalänk
Medlem

När semestern tyvärr inte riktigt slutade som man först planerade...

Så våra svenska järn vargar fick hjälpa till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Under semestern var vi och besökte (det vi trodde nedlagda) järnbruket i Ramnäs.
Till vår förvåning fick vi då se hur det gick till för att få upp lagringstätheten på ironwolf diskarna.