SoffLäskers – Mountain Dew för GAMERS

Permalänk
Medlem

Riktig skitdricka ni promotar 👎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte Dew smakade helt ok när jag var yngre, och det kändes lite coolt att dricka en så känd dryck som ändå inte fanns här liksom. Men sen var det någon som sa att det smakade

tandkräm

Dold text

och då var det kört, går inte att glömma och totalt odrickbart.

Permalänk
Medlem

Till red (@JonasT & @Kenneth ...) Propagera för något hälsosamt istället för det här, som exempelvis att ta en kvarts snabb promenad per timme vid datorn. Det gynnar kropp och själ utöver att det främjar spelprestationen. Ät och drick nyttigt och klimatsmart så undviks att bli ett vrak med diabetes och hjärt-kärlproblem i tidig ålder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av NutCracker:

Till red (@JonasT & @Kenneth ...) Propagera för något hälsosamt istället för det här, som exempelvis att ta en kvarts snabb promenad per timme vid datorn. Det gynnar kropp och själ utöver att det främjar spelprestationen. Ät och drick nyttigt och klimatsmart så undviks att bli ett vrak med diabetes och hjärt-kärlproblem i tidig ålder.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du missuppfattar hela grejen med dessa avsnitt. Det här är till för underhållning och inte uppmuntring av ohälsosamma drycker.
Om du inte uppskattar LäskClockers så behöver du inte titta på dom. Det är okej, vi blir inte ledsna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tror du missuppfattar hela grejen med dessa avsnitt. Det här är till för underhållning och inte uppmuntring av ohälsosamma drycker.
Om du inte uppskattar LäskClockers så behöver du inte titta på dom. Det är okej, vi blir inte ledsna.

"inte uppmuntring av ohälsosamma drycker"

Perfekt, det nöjer jag mig med:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Knappast. Och som tur är slipper man ganska mycket cigarettröken nuförtiden! Det är bara att gå rejält runt när man ser nån idiot stå där och puffa. Men min poäng är att man inte ska underskatta hur förtvivlat uselt läsk är för ens kropp.

Inte om man bor i ett område där många röker, röken kommer in i lägenheten. 90% av fallen står det rökare vid bussplatsen..eller utanför affärerna, eller utanför ens fönster eller ingång..jag hade hellre uppskattat om de hade slurpat i sig en läsk.

http://www.lul.se/Global/HOH/FUNKHA/Folkh%C3%A4lsa/Dokument/T...

och ja, i cigarettrök är det en hel del mer farliga ämnen än i denna läsk

Jag hade hellre sett mitt barn njuta av en kall Fanta än att röka en cigarett, eller vara passiv rökare. Om jag hade varit tvungen att välja ett av de.

Men som sagt, ingen i mitt hushåll varken dricker läsk eller röker, snusar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Blev lite illamående av rubriken.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Första jag tänker på när jag hör Mountain Dew!

Permalänk
Medlem

bra grejer de där==Drinking Mountain Dew doesn't kill your sperm. But that doesn't mean you should go overboard and consume too much of the beverage. Like other sodas, Mountain Dew contains a lot of sugar (46 grams per 12 ounces). Too much sugar can increase your risk of obesity and diabetes.

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilstar:

Ser ut som den gamla Fantomen läsken

Eller Vira Blåtira.
(den på 80-talet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_B:

Eller Vira Blåtira.
(den på 80-talet)

Som på tal om det för övrigt går att få tag på nuförtiden också, från Vasabryggeriet:

http://www.vasabryggeri.se/laskedrycker.php

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Skit vad tråden spåra ur snabbt med hälsofanatiker. Folk dricker, äter vad fan dom vill.
Jag säger ät och drick vad fan ni vill bara man rör på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Denna video minns jag med glädje.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Top 5 förblir ändå:
1. Krusbär
2. Blå hallon
3. Grape tonic
4. Cuba cola
5. Dr Pepper

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Perfekt ljussättning! Läsken är alldeles bländande blå!
Potionsoffers levererar produktionskvalite som tål att jämföras med GoT.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kolla filmen innan ni dricker den där skiten!! https://www.youtube.com/watch?v=PI7FkBoDxx4

Oj, såg nu att någon annan lagt in från filmen, mitt misstag.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Nu dricker jag inte själv läsk eller sånt här..

Men det är säkerligen 10x bättre än cigarettröken du andas in när du går i stan.

Skrivet av MoNkeY-05:

Knappast. Och som tur är slipper man ganska mycket cigarettröken nuförtiden! Det är bara att gå rejält runt när man ser nån idiot stå där och puffa. Men min poäng är att man inte ska underskatta hur förtvivlat uselt läsk är för ens kropp.

ja jätte farligt. hmm undra om de är bra med avgaser i stan också.

läsk är jättebra

Permalänk

@ronz: ska ju pröva portello eller hur de stavas skitgott är de. tror den finns i norrland typ

Permalänk
Hedersmedlem

Angående Portello så har Vasa-bryggeriet många klassiska, färgglada drycker för er som vill måla hela världen (lilla mamma) : http://www.vasabryggeri.se/laskedrycker.php

Rekommenderar personligen Rio, utmärkt groggvirke på sommaren (-- = +).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@-ronz: ska ju pröva portello eller hur de stavas skitgott är de. tror den finns i norrland typ

Portello är riktigt trevlig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Har köpt den i halvlitersflaska på större Ica butiker.

Mjaa, men då menar du den vanliga mountain dew, och eller code red? Vanliga Dew är riktigt god, men Code Red är inte my cup of tea.

Tänkte mer på den "självlysande" blå smaken i Sweläskers video... Det är den jag vill komma åt att smaka. Får väl ta den i en framtida USA resa annars. Eller be min syster eller svåger ta med den i sommar när de kommer... hehehe...

Edit:
För övrigt eftersom folk spårar ur med referenser till Mountain Dew Mouth... "Mountain Dew mouth is a term penned by dentists in reference to a form of tooth decay that is caused by drinking excessive amounts of sugary soda. The term is widely used in poorer areas of the country, especially the Appalachian Mountains."

https://www.verywellhealth.com/what-is-mountain-dew-mouth-105...

Det handlar om att dricka kopiösa mängder läsk generellt, inte om en speciell dryck. Vilket man gör i vissa områden i USA. Typ en kille som berättade om hans egna problem. Hans mamma gav honom läsk på flaska när han var liten, och så har det fortsatt. Om man gör så och sen inte borstar tänderna etc, ja då får man problem.

Känner ingen i Sverige som dricker kopiösa mängder läsk på den nivån som jag vet att vissa gör i USA.

Permalänk
Medlem

@Skonky: menade vanliga Mountain Dew. Håller med att Code Red inte är något vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Amerikansk läsk är bäst. Cherry Coke smakar som den ska, och det finns så otroligt många bra varianter av Cola, Fanta osv. Bara vanliga Fanta smakar mycket bättre där än här.

De sötar väl med sån där hemsk corn syrup medan vi här kör med vanlig hederlig sackaros?

Permalänk
Medlem

mina tänder dör av läsk