Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det där ser verkligen ut att vara en ultralåg monitor.

Låg och bred. Det är ju precis som 2st 27" fast i en monitor.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Väääldigt likt Apple’s Wireless keyboard... hur känns det?
Vart köpte du / vad kostade det?

899:- på @Inet
https://www.inet.se/produkt/6600204/microsoft-surface-keyboar...

Skrivet av hypermode:

Inte den du frågade men jag har båda samt ett aningen äldre Apple-tangentbord. Microsofts tangentbord är plast både chassi och tangenter. Apples är som du kanske vet chassi i aluminium vilket så klart höjer kvalitetskänslan. De nya tangentborden från Apple har så jäkla snävt mellanrum mellan tangenterna vilket gör i alla fall för mig att de går saktare att skriva med. Microsofts och Apples äldre tangentbord är båda trevliga att skriva på och man träffar sällan fel tangent, Apples nya kräver att man kollar på tangentbordet för vissa tangenttryckningar, vilket är störande, åter igen pga det minimala avståndet mellan tangenter. Men det kanske är en vanesak. I övrigt har Apples nya tangentbord väldigt litet travel distance vilket jag inte riktigt gillar jämfört med deras äldre tangentbord och Microsoft Designer.

Inte plats på Microsoft Surface. Plast tagenter och aluminium bas.

"Unboxing the Microsoft Surface Keyboard is a real treat. The muted grey keys set against the aluminium body is a sight to behold."

edit
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Inte plats på Microsoft Surface. Plast tagenter och aluminium bas.

Ah, kunde svära på att jag kollade upp detta för Surface-tangentbordet före jag köpte den svarta varianten, Designer. Bra att du rättade mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart denna till frugan 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk
Livsnjutare 😎

Blev en uppgradering till ny Apple Watch.

Hoppar upp till serie 4 på 40mm i rostfritt stål tillsammans med en rostfri milanesisk loop, för att matcha look'en.

Uppgraderade även mitt mobil-abonnemang med eSIM-funktionalitet så nu blir man mobil på riktigt.. utan att ha telefonen med sig
("mobil utan att ha mobil" lät skumt att skriva..)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Smakfull klock-länk-kombo helt klart! Brukar inte tycka att smartklockor är särskilt snygga annars

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Min gamla note 8 gav vika så kände det var dax att prova något annat än Samsung, Sjukt nöjd med P30 pro

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Hittade Logitech z4i på Myrorna idag för 125 kr.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Behövde ett par sommarlurar som inte var Apples Airpods (helt hopplöst dåligt isolerande i kollektivtrafiken så gav mina till sambon). Tänkte att jag skulle ge Xiaomi en chans med deras Mi True Wireless (eller Airdots Pro som vissa kallar dem). Får skriva ihop en användarrecension när jag kört dem ett tag, inte helt övertygad än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/TzI8QY0.jpg

Behövde ett par sommarlurar som inte var Apples Airpods (helt hopplöst dåligt isolerande i kollektivtrafiken så gav mina till sambon). Tänkte att jag skulle ge Xiaomi en chans med deras Mi True Wireless (eller Airdots Pro som vissa kallar dem). Får skriva ihop en användarrecension när jag kört dem ett tag, inte helt övertygad än så länge.

Vad kostade Xiaomi Mi True Wireless oma man får vara nyfiken?? Gillar ej sladd på lurar då jag lyssnar en del på ljudböcker eller på podd

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Har gått över till luftkylning.
Fick hem ett EVGA RTX 2070 XC Ultra idag. (Brutalt långt namn) Älskar doften av ny elektronik!
Det blev även en Dark Rock 4 från be quiet! samt två chassifläktar från samma.

Helnöjd!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Min väldigt gravida sambo önskade sig ett litet spabad att kunna skvalpa i nu på sommaren, i och med att vi inte har något badkar i huset än.

Har läst på lite forum om hur man underhåller den på bästa sätt. Ska bli intressant 😏

Skrivet av Juus1:

Har gått över till luftkylning.
Fick hem ett EVGA RTX 2070 XC Ultra idag. (Brutalt långt namn) Älskar doften av ny elektronik!
Det blev även en Dark Rock 4 från be quiet! samt två chassifläktar från samma.

Helnöjd!
https://i.imgur.com/nF3ClDF.jpg

//C

Fasiken så stiligt. Har en liknande kylare från be quiet. Har också sneglat på Nvidias 20-serie men har inte hoppat på än. Får se hur det blir med Super 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Min väldigt gravida sambo önskade sig ett litet spabad att kunna skvalpa i nu på sommaren, i och med att vi inte har något badkar i huset än.
https://i.imgur.com/daOsAtC.jpg

Har läst på lite forum om hur man underhåller den på bästa sätt. Ska bli intressant 😏

Har haft ett sånt nu i 1,5 år. Helt makalöst bra för pengarna (3 000kr)!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Har haft ett sånt nu i 1,5 år. Helt makalöst bra för pengarna (3 000kr)!

Poppar du i några klortabletter då och då och låter det sköta sig eller är du förbannat noggrann och tar prover ofta? 😊 Tog denna på Jula för någon vecka sen när den var nedsatt till 3499, sista dagen. Några dagar senare var den nedsatt igen. Är väldigt nöjd så här långt, var lite krångel på vägen dit med ström o.s.v. men det har löst sig 😎

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Min väldigt gravida sambo önskade sig ett litet spabad att kunna skvalpa i nu på sommaren, i och med att vi inte har något badkar i huset än.
https://i.imgur.com/daOsAtC.jpg

Har läst på lite forum om hur man underhåller den på bästa sätt. Ska bli intressant 😏

Fasiken så stiligt. Har en liknande kylare från be quiet. Har också sneglat på Nvidias 20-serie men har inte hoppat på än. Får se hur det blir med Super 😁

Brutalt stor CPU-kylare. Har aldrig varit med om liknande, och då ska PRO vara ännu större..
Jag orkade inte vänta på super.. Hittade detta kortet för 6200 hos Inet. Svårt att inte trycka av då.
Trodde aldrig att en grafikkortskylare skulle vara så tyst. Det enda som hörs i datorn just nu är hårddiskarna. (Van vid referenskort).
Tystare än min tidigare vattenkylning in fact.

Bra drag med badet!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Brutalt stor CPU-kylare. Har aldrig varit med om liknande, och då ska PRO vara ännu större..
Jag orkade inte vänta på super.. Hittade detta kortet för 6200 hos Inet. Svårt att inte trycka av då.
Trodde aldrig att en grafikkortskylare skulle vara så tyst. Det enda som hörs i datorn just nu är hårddiskarna. (Van vid referenskort).
Tystare än min tidigare vattenkylning in fact.

Bra drag med badet!

//C

Pro är större, och har två fläktar. Den sitter här i lådan nu och är väldigt, väldigt tyst. Så nöjd med den. Men den var rejält bökig att trycka i, och det var kanske lite mitt eget fel för jag orkade inte lossa moderkortet så att jag kunde komma åt riktigt.
Man ska ju styra ner den långa skruvmejseln man får till, genom ett hål och skruva på en bricka så att kylaren sitter. Jobbigaste jag gjort som har med datorer att göra 😕
Lade upp några bilder här i tråden häromdagen faktiskt.

Hah jag förstår att du inte kunde hålla dig. Verkar vara ett spännande kort! Jag märker inte något oväsen från mitt nuvarande och jag känner inte att det håller tillbaka mig i spel, men suget att byta finns där hela tiden 😑

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Det vart en 6 månader försenad födelsedagspresent till mig själv. Väldigt nöjd med resultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Poppar du i några klortabletter då och då och låter det sköta sig eller är du förbannat noggrann och tar prover ofta? 😊 Tog denna på Jula för någon vecka sen när den var nedsatt till 3499, sista dagen. Några dagar senare var den nedsatt igen. Är väldigt nöjd så här långt, var lite krångel på vägen dit med ström o.s.v. men det har löst sig 😎

Lägger i en tablett i storleken av en halv golfboll i flottören och låter den guppa omkring tills den är upplöst och lägger då i en ny. Tar inga prover då vattnet blir surt av att vi badar och basiskt av klortabletterna. Jag har kanske bara haft tur att hitta rätt nivå och så kanske det skiljer från ditt vatten till mitt. Men testa du mäta pH inledningsvis för att kalibrera ditt sinne

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av OttO36:

Vad kostade Xiaomi Mi True Wireless oma man får vara nyfiken?? Gillar ej sladd på lurar då jag lyssnar en del på ljudböcker eller på podd

Jag betalade förhållandevis mycket, 1 049 kronor, men då var det från en svensk butik med leverans dagen efter. Hade först tänkt köpa dem på Aliexpress (brukar ligga mellan 550-700 kronor där) men kände inte för att vänta en månad på frakt och tullhantering.

Permalänk
Medlem

Fick bli och byta ut min Honor 8 nu mot någonting nyare.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/TzI8QY0.jpg

Behövde ett par sommarlurar som inte var Apples Airpods (helt hopplöst dåligt isolerande i kollektivtrafiken så gav mina till sambon). Tänkte att jag skulle ge Xiaomi en chans med deras Mi True Wireless (eller Airdots Pro som vissa kallar dem). Får skriva ihop en användarrecension när jag kört dem ett tag, inte helt övertygad än så länge.

Har du provat Galaxy buds? Om inte så borde du göra det. Letade också efter äkta trådlösa in-ears och fick bli dessa för mig. De sitter som handen i handsken och låter helt ok. Känns även som en betydligt modernare produkt än alla andra äkta trådlösa hörlurar, mycket p.g.a. de små yttermåtten, type c-laddning, trådlös laddning, och mjukvaruuppdateringar från Samsung.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Bakgrund:

Har du provat Galaxy buds? Om inte så borde du göra det. Letade också efter äkta trådlösa in-ears och fick bli dessa för mig. De sitter som handen i handsken och låter helt ok. Känns även som en betydligt modernare produkt än alla andra äkta trådlösa hörlurar, mycket p.g.a. de små yttermåtten, type c-laddning, trådlös laddning, och mjukvaruuppdateringar från Samsung.

Det har jag faktiskt inte! Ska ha dem i åtanke om jag tröttnar på Xiaomi-lurarna.
Sennheiser Momentum True Wireless ligger också på intresselistan, men har lite svårt att rättfärdiga 3 lax för ett par sommarlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det har jag faktiskt inte! Ska ha dem i åtanke om jag tröttnar på Xiaomi-lurarna.
Sennheiser Momentum True Wireless ligger också på intresselistan, men har lite svårt att rättfärdiga 3 lax för ett par sommarlurar.

Utöver priset så har MTW problem med batteriet när hörlurarna ligger i laddcaset. Sennheiser skulle fixa detta med en firmware update men om man får tro den här tråden så är det fortfarande inte fixat för alla.

Permalänk
Medlem

Denna hittade jag när jag försökte leta efter en arkadsticka genom hela googles sökmotor, hamnade på en secondhand butik (som inte ens hade det jag letade efter), snacka om tur.

LG RCT689H
Denna modell letade jag dock efter i månader, folk betalar/säljer dessa ALLDELES för mycket för dessa inspelningsbara VHS->DVD maskiner, alla typer av märken och modeller. Folk betalar upp till 3000kr, sjukt. Jag gjorde även DVD-spelaren regionfri med fjärrisen. Den har även HDMI ut, vilket var kravet.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://imgur.com/CIVfePW.jpg
Denna hittade jag när jag försökte leta efter en arkadsticka genom hela googles sökmotor, hamnade på en secondhand butik (som inte ens hade det jag letade efter), snacka om tur.

Åh... nostalgi! Det spelet har man haft MÅNGA timmar roligt i

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Oculus Rift S - en uppgradering från min Oculus Rift CV1 tills nästa generation av VR kommer eller en billig Valve Index på Blocket. Första intrycket är positivt, rekommenderar för de som vill komma in i PCVR för den här slanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Oculus Rift S - en uppgradering från min Oculus Rift CV1 tills nästa generation av VR kommer eller en billig Valve Index på Blocket. Första intrycket är positivt, rekommenderar för de som vill komma in i PCVR för den här slanten.

https://i.imgur.com/oDDxy7m.jpg

Trevligt!
Haft min i snart en vecka och är väldigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Trevligt!
Haft min i snart en vecka och är väldigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte haft de stora problemen som andra har haft så det flyter på ganska bra. Kände inte för att lägga ut 11,000 på en Index och ville ha en uppgradering över min Rift.

Permalänk
Medlem

Köpte denna inför renoveringen, redan skjutit 800 dyckert i uterummets nya tak.
Guld värd! Hitachis sortiment för övrigt, riktigt hyggliga saker för hemmapularen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av dabman:

Köpte en själv för två veckor sedan, efter googlat massor. Bytte ut vår 15 år gamla Electrolux ultra silence.

Är riktigt nöjd (min bättre hälft!)!

Köpte en från Philips.se. Riktigt snabb leverans, två dagar från beställning tills jag kunde hämta ut paketet och då hade det ändå skickats från Eindhoven. UPS verkar mycket pålitligare än Postnord som senast jag beställde något skickade paketet till fel stad två dagar i rad, lät paketet passera Jönköping tre gånger och skickade ut en pappersavi om att paketet fanns i en ICA-butik när det i verkligheten befann sig på företagscentret en mil bort.

Nåja, dammsugaren är helt klart bättre än min 10 år gamla Volta, och nu hoppas jag att jag slipper köpa en ny på minst lika länge.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak