Permalänk
Medlem

Ett annat tips till en trevligare Dota upplevelse är att köra "mute" på alla spelare, inklusive lagkamrater. (om de är dryga d.v.s.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callister:

Jag tycker jag är ganska bra, men jag blir inte bättre än Archon 1 när jag kör solo.
Kör jag med vettiga personer så brukar jag gå mot Ancient minst, inte riktigt fattat hur det där funkar.

Jag kan dock bli väldigt sur när folk gör idiotiska grejer som att alla tar carrys.

Ofta är det bästa folket som pickar support/roamers och sen är det riktiga noobs som ska ha carry, och så förlorar man.

Nej.

Om du är Archon 1 så är du nog inte "ganska bra" om du med ganska bra menar att du förtjänar ancient eller divine. Och det har inget att göra med att dina lagkamrater är n00bs, pickar carry, etc. Det här är ett mycket vanligt fenomen i spel som dota där 99,9 % tror att dem är bättre än vad deras rank visar.

Öva upp dessa 3 förmågor så kommer du klättra snabbare:

1. Mekanisk skicklighet (Delvis talang, men alla kan nöta sig till mycket bättre nivåer).
2. Spelförståelse (Kommer med lång erfarenhet av DotA. Kan även hjälpa att kolla lite pro matcher ibland).
3. Mental kapacitet (För att inte rage:a och tilta så mycket).

Permalänk

Någon som hat fått sin baby roshan ännu ifrån TI 2017?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Igår skulle jag köra offlane, hade två som slogs om mitten... Slutade med att jag fick köra safe (pos 5) och vi hade en WK i skogen... Jag blir så jääääävla trött på vissa spelare.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Igår skulle jag köra offlane, hade två som slogs om mitten... Slutade med att jag fick köra safe (pos 5) och vi hade en WK i skogen... Jag blir så jääääävla trött på vissa spelare.

Standard I dota tycker jag.
Får man inte rollen mina vill ha så tar mina någon annans för det har man ju rätt till eller hur?
Annars brukar den som inte får sin roll gå roaming och feeda alla lanes :/ iallafall i min MMR rank

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Daast: mjo exakt så... Svårt att gå upp i rank då också... Ett moment 22.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av martak:

@Daast: mjo exakt så... Svårt att gå upp i rank då också... Ett moment 22.

Njae, inte direkt, då det är något som drabbar alla lika mycket. Det är också något som händer i alla multiplayerspel, inget unikt för DotA.

Man får helt enkelt mute:a, rapportera och gå vidare, och hoppas att andra gör detsamma.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: jag tycker dock att det är mer idioter ju lägre rank man har. Har spelat några low prio också, det ju tammefan sinnessjukt.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av martak:

@Dunder: jag tycker dock att det är mer idioter ju lägre rank man har. Har spelat några low prio också, det ju tammefan sinnessjukt.

Det brukar låta så, men toppspelare som Waga till exempel försäkrar att det finns gott om sånt pack i alla ranker

Bara att se till att man själv inte tillför till det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni Valve kommer kunna samla in inför TI9? Är 30 miljoner dollar möjligt? Tror de ska vara nöjda om de lyckas hålla 20-25 miljoner dollar ett par år framöver. Stabilitet behövs. Förr eller senare kommer de att misslyckats med att slå det tidigare rekordet och alla kommer skrika "dead game". Bättre att ha kontinuitet vid det läget. Annars finns risk att det hela kollapsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Hur mycket tror ni Valve kommer kunna samla in inför TI9? Är 30 miljoner dollar möjligt? Tror de ska vara nöjda om de lyckas hålla 20-25 miljoner dollar ett par år framöver. Stabilitet behövs. Förr eller senare kommer de att misslyckats med att slå det tidigare rekordet och alla kommer skrika "dead game". Bättre att ha kontinuitet vid det läget. Annars finns risk att det hela kollapsar.

Jag hoppas att det blir runt 30miljoner. Men tänker lite som dig att det är nog bäst för spelet om det håller sig runt samma nivå som förra året.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror ni att Mars och Io kommer att läggas till i captains mode innan TI?

Permalänk
Medlem

@Snozzlebert: Jo jag skulle tippa på det

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på att köra Turbo matcher då och då så skicka gärna ett PM. Ser helst att du är Ancient rank eller högre men det spelar mindre roll.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Någon som har en Underlords nyckel över?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

@running_wild
Lägger in 3 Underlords nycklar, lägg till "6Z" i början på nyckeln. Osäker på om det är 0 eller O i sista nyckeln.

LYX-QCNCM-NHQPT
LZ4-26NIJ-CCD6X
M0I-45ZYH-AR8NE

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

@running_wild
Lägger in 3 Underlords nycklar, lägg till "6Z" i början på nyckeln. Osäker på om det är 0 eller O i sista nyckeln.

LYX-QCNCM-NHQPT
LZ4-26NIJ-CCD6X
M0I-45ZYH-AR8NE

Dold text

Tack!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Slänger också upp ett par nycklar. Lägg till "7N" i början av nyckeln.

L62-DRR5F-GHQFC
L6L-8KG5Y-34T0Z

Dold text
Permalänk
Medlem

Någon som har en underlords nyckel till övers?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Avstängd

Hoppade på Underlords via mobilen häromveckan. Insåg först efteråt att det var kopplat till Steam och är en trevligare upplevelse på min stationära dator, så nu använder jag det på mobil, ipad och dator.

Om jag förstår det rätt är den här tråden egentligen inte för Underlords? Någon fler som lirar?

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk

Dota TI predictions. Vilket lag tror ni vinner i år?
Själv röstar jag på Secret. De verkar rätt vassa.

Permalänk

Vad gillar folket nya upplägget av position i rankade matcher? Personligen spelar jag mest pos 5 eller 4, så jag gillar idén men saknar möjligheten att swappa position med medspelare..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av robinjoensson:

Dota TI predictions. Vilket lag tror ni vinner i år?
Själv röstar jag på Secret. De verkar rätt vassa.

Jag gissar på OG

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Keeper of Traditions

Verkar som att datum för The International 10 är spikat:
https://www.instagram.com/p/B6OrOXVBYAM/

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Verkar som att datum för The International 10 är spikat:
https://www.instagram.com/p/B6OrOXVBYAM/

Hoppas verkligen man får tag på biljetter. 10-års jubileum på hemmaplan asså... en sån här chans får man bara en gång i livet

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Birkus:

Hoppas verkligen man får tag på biljetter. 10-års jubileum på hemmaplan asså... en sån här chans får man bara en gång i livet

Ja, verkligen, kommer sitta och hänga på "dörren" när biljetterna släpps

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Ja, verkligen, kommer sitta och hänga på "dörren" när biljetterna släpps

När tror folk att de kommer att släppas?

Förövrigt, vad tycker ni om Terrorblade? Har inte spelat honom speciellt mycket, men funderar på att ge det en rejäl prövoperiod.

Länk redigerad /mod
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon255772:

När tror folk att de kommer att släppas?

Tror de släpptes i Maj förra året, så om en dryg månad skulle jag gissa.

Fast nu med Corona i luften så kanske det skjuts upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Dunder: Det lär inte bli något. Alternativt digitalt