Permalänk
Medlem

Kabelkanal för strömkabeln

Hej!

Jag köpte en IKEA Signum och fick bort större delen av kablarna "under" datorn. Har dock fortfarande strömkabeln som ringlar sig till datorhörnan.

Hur gör ni?

Jag tänkte en kabelkanal just för strömkabeln (varken mer/mindre). Vet ni måhända vilken storlek jag behöver?

Permalänk
Medlem

Varför mäter du inte bara kabeln?

Permalänk
Medlem

Har inget mätband för tjocklecken. Tänkte kanske att det var en standard för alla kablar samt att det fanns en kabelkanal för just strömkabeln

Permalänk
Skrivet av aalleexx:

Har inget mätband för tjocklecken. Tänkte kanske att det var en standard för alla kablar samt att det fanns en kabelkanal för just strömkabeln

Mät diametern

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Har inget mätband för tjocklecken. Tänkte kanske att det var en standard för alla kablar samt att det fanns en kabelkanal för just strömkabeln

EXQ 3G1.5 Har en diameter på 8mm, jag har svårt att tro att din skulle var större en så.
När du ändå är och köper en kabelkanal, så köp ett skjutmått samtidigt, kostar inte många kronor.

https://www.elektroskandia.se/produkt?artnr=0445605

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Hur gör ni?

Har fäst kabeln med kardborre från ikeas låda med kabeldragningsgrejer längs benet på skrivbordet, har uttaget i väggen precis där med
Allt annat upptryckt i två signum under bordet.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Behöver väl inget skjutmått för att mäta en kabel, lägg den över en linjal och uppskatta hur många hela millimeter den är i diameter. Finns inget behöv att vara mer precis än så när man bara letar efter en kabelkanal.