Huawei försenar vikbara Mate X – kan lanseras med eget operativsystem

Nokia gick från att vara stora till ren skit på bara några år.
Fanns knappt några appar och helt värdelösa menyer.

Nu kanske Huawei kan ta lärdom av detta och se till att inte göra som Nokia gjorde.

@Shrudder: Smaken är som baken

Nokia 9300, där hade vi vikbar telefon med stuns.

Anyhoo, jag hoppas verkligen andra köper de här i första vågen så jag slipper, och nästa generation har fått några barnsjukdomar bortvaccinerade.

Om "Hongmeng OS" är vad Huawei kommer erbjuda i framtiden är dom döda i väst. Ingen snack om saken. Stendöda.

Går det inte roota och köra ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MultiMan:

Huawei:s konstruktion med mycket vidare radie på skärmen gör möjligheten till att använda tunt glas väldigt mycket större än med Samsungs lösning iaf.

Jag vet inte hur många Huawei du ägt och använt men jag har haft 3 och kvalitetsmässigt har alla legat i absoluta toppen. Kommer fortsätta med Huawei så långt det är möjligt.

Har dina tidigare smarta telefoner saknat skyddande glas, använt annat operativsystem än android med dess appar och levererats med processor utan ARM arkitektur?

Senast redigerat 2019-06-17 20:21

Undra när den vikbara som de har i black mirrors senaste avsnitt kommer.

Med tanke på det europeiska stödet till Huawei så har de ett ypperligt tillfälle att bygga in några fina bakdörrar i sitt nya OS. Skit i industrispionage... de kan ju få halva europa!

Skrivet av Fatmajk:

Heja Huawei!

Heja Kinas kommunistiska parti!

😣

Skrivet av Mr.Borka:

Vilka appar? Swish, svenska bank-appar och BankID är det första jag kommer att tänka på. Saker som var svårt att få fason på under tiden jag körde en enklare Windows Phone-telefon.

App-utvecklingen kan vara ett trögflytande maskineri och förutsätter i stor utsträckning meningsfull marknadsnärvaro för att motivera utveckling, eller portning, till nya operativsystem. Släpper Huawei nya produkter utanför Kina med eget operativsystem kommer deras produkter attrahera rätt få. Det blir en stor uppoffring att gå från iOS eller Android, med stöd för allt, till ett tredje operativsystem med osäker nutid och framtid i väst.

Exakt.

Dels potentiella spionfunktioner som är starkare än NSA-ingångarna, och dels så kommer det att vara mycket svårt/omöjligt att skapa något som kan konkurrera med iOS och Android. Stora starka spelare som Samsung, Microsoft, Nokia, Mozilla, HP och andra har försökt, men ingen har lyckats.

Detta kommer vara chanslöst i länder och marknader som partiet inte har direkt makt eller inflytande över.

Skrivet av Guggen64:

Återstår att se, tycker de är bra med flera länder en bara Usa när de gäller mobila os.

Gärna diktaturer med ännu mer kontroll än NSA. Helt rätt väg att gå. Verkligen. 😅