Huawei försenar vikbara Mate X – kan lanseras med eget operativsystem

Permalänk
Avstängd

Nokia gick från att vara stora till ren skit på bara några år.
Fanns knappt några appar och helt värdelösa menyer.

Nu kanske Huawei kan ta lärdom av detta och se till att inte göra som Nokia gjorde.

Permalänk
Medlem

@Shrudder: Smaken är som baken

Permalänk
Lego Master

Nokia 9300, där hade vi vikbar telefon med stuns.

Anyhoo, jag hoppas verkligen andra köper de här i första vågen så jag slipper, och nästa generation har fått några barnsjukdomar bortvaccinerade.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om "Hongmeng OS" är vad Huawei kommer erbjuda i framtiden är dom döda i väst. Ingen snack om saken. Stendöda.

Permalänk
Medlem

Går det inte roota och köra ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Huawei:s konstruktion med mycket vidare radie på skärmen gör möjligheten till att använda tunt glas väldigt mycket större än med Samsungs lösning iaf.

Jag vet inte hur många Huawei du ägt och använt men jag har haft 3 och kvalitetsmässigt har alla legat i absoluta toppen. Kommer fortsätta med Huawei så långt det är möjligt.

Har dina tidigare smarta telefoner saknat skyddande glas, använt annat operativsystem än android med dess appar och levererats med processor utan ARM arkitektur?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Undra när den vikbara som de har i black mirrors senaste avsnitt kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med tanke på det europeiska stödet till Huawei så har de ett ypperligt tillfälle att bygga in några fina bakdörrar i sitt nya OS. Skit i industrispionage... de kan ju få halva europa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Heja Huawei!

Heja Kinas kommunistiska parti!

😣

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Vilka appar? Swish, svenska bank-appar och BankID är det första jag kommer att tänka på. Saker som var svårt att få fason på under tiden jag körde en enklare Windows Phone-telefon.

App-utvecklingen kan vara ett trögflytande maskineri och förutsätter i stor utsträckning meningsfull marknadsnärvaro för att motivera utveckling, eller portning, till nya operativsystem. Släpper Huawei nya produkter utanför Kina med eget operativsystem kommer deras produkter attrahera rätt få. Det blir en stor uppoffring att gå från iOS eller Android, med stöd för allt, till ett tredje operativsystem med osäker nutid och framtid i väst.

Exakt.

Dels potentiella spionfunktioner som är starkare än NSA-ingångarna, och dels så kommer det att vara mycket svårt/omöjligt att skapa något som kan konkurrera med iOS och Android. Stora starka spelare som Samsung, Microsoft, Nokia, Mozilla, HP och andra har försökt, men ingen har lyckats.

Detta kommer vara chanslöst i länder och marknader som partiet inte har direkt makt eller inflytande över.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Återstår att se, tycker de är bra med flera länder en bara Usa när de gäller mobila os.

Gärna diktaturer med ännu mer kontroll än NSA. Helt rätt väg att gå. Verkligen. 😅

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/