Ska jag åka till Dreamhack?

Permalänk

Ska jag åka till Dreamhack?

Jag funderar på att åka till Dreamhack Winter 2019, men vad tycker ni om Dreamhack? Rekommenderar ni det? Borde jag åka dit?

Permalänk
Jacob Fanboy

Om du är en gamer så måste man ju uppleva Dreamhack åtminstone en gång! xD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Enda gången jag haft nöje av lan var 90 och tidigt 2000-tal men då var man kanske 4-5 pers i någon källare.

Är du extrovert av dig så kan nog Dreamhack vara väldigt roligt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag var där som femtonåring 2007. Skulle lätt kunna göra det igen, ruskigt kul var det. Funderar på att boka biljetter med min bror på fjorton år nu till vintern.

Som någon skrev ovan, är men gamer bör man besöka Dreamhack iallafall en gång.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Jacob Fanboy

@Jag är en gamer: Många år sedan jag deltog själv men brukar åka ner för att kolla e-sport och besöka dem olika montrar som finns.

Kommer nog aldrig bli så häftigt som första gången man var där och om jag någonsin deltar igen så tar jag bara med laptopen och tänker bo på hotell (gubbvarning), har varit mycket stölder och sömnbristen är något jag inte direkt saknar....

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Avstängd

Mitt första Dreamhack var Winter 2003, då var jag 16 år. Var på Dreamhack mellan 2003-2009 både som deltagare och crew de sista åren. Ska dock erkänna att de roligaste LANen jag varit på var i slutet på 90-talet och början på 00-talet när vi var 10-30 kompisar vid olika tillfällen på våra lokala LAN här i hemmatrakterna om helgerna då. Har besökt Dreamhack Winter på senare år som besökare men känns inte samma. Men har man inte varit där innan så är det givetvis värt ett besök.

Permalänk