Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Har inte blizz dementerat det där? Dvs de använder exakt samma värden på skada osv som det var under vanilla men många minns det bara som svårare av olika anledningar?

Självklart finns säkert småsaker de måste trixa och mixtra lite mer, men i det stora hela är det nog inte så fel som vissa vill få det till.

Känns klart mer troligt att minnet faktiskt sviker folk, man har spenderat mycket tid på privatservrar där spelet är rätt nära men knappast 100% korrekt eller så var man helt enkelt en sämre spelare för 14 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av AdoringFan:

Blizzard kan säga vad som helst för att deras hordes av fans kommer tro på allting.

/Tinfoil men det är faktiskt så.

Ju mindre de faktiskt behöver göra, desto bättre rent ekonomiskt.

Fast kollar man youtube på folk som utvärderar Vanilla så säger de tvärt om att man numera måste vara försiktig och kan inte dra på sig lika många npcs eller nps med högre level.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Så du tycker dom borde ha börjat släppet vid 1.0? Sen med tiden följt patch cyclen ända till sista patchen? För dom kan ju inte släppa bwl vid fel patch, eller naxx vid fel patch etc för då blir det ju inte 100% correct vanilla

Men då borde dom ju istället behöva en separat paid-service för just vanilla wow för att stå för alla kostnader som krävs?

Det är skillnad mellan att göra alla patcher slaviskt och att välja en av de absolut sista patcherna. 1.12 releasades i Augusti 2006. Det är två år efter Vanilla releasade. Menar du seriöst att det inte hände saker i de 2 åren som gör att det är stor skillnad mellan Release och 1.12?

1.12 kom några månader innan TBC. Så nej, 1.12 är inte 'the vanilla experience'...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Det är skillnad mellan att göra alla patcher slaviskt och att välja en av de absolut sista patcherna. 1.12 releasades i Augusti 2006. Det är två år efter Vanilla releasade. Menar du seriöst att det inte hände saker i de 2 åren som gör att det är stor skillnad mellan Release och 1.12?

1.12 kom några månader innan TBC. Så nej, 1.12 är inte 'the vanilla experience'...

Ska allt vara tidsenligt så får du väl skaffa en 4:3 CRT/Tjockskärm och en Pentium 4 eller Athlon XP t ex också då och någon halvdassig optisk/kul-mus. De använder ens inte den gamla WoW klienten för att göra WoW Classic. WoW Classic kör samma klient som Battle for Azeroth som "låtsas" att vara Classic.

Permalänk
Medlem

@Greed: Du missade helt min poäng. Grattis. Det är skillnad mellan WoW 2004 och WoW 2006. Och skillnaden är inte CRT 4:3...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det blir ju 1.12 för att det var den tidigaste kompletta backupen dom hade tillgång till.
Och att dom släpper innehållet i steg beror ju på att 1.12 ju har allt och vem vill nöta MC när NAXX och AQ finns ?

Permalänk
Medlem

@Hzup: Du har hittils inte kommit med någon "poäng". Utom att det är skillnad på 1.0 och 1.12.
Kan du ge några exempel på stora skillnader i de patcherna? Som Blizzard hittils inte adresserat. T.ex. Nej, Naxx/AQ/Mara/DM etc kommer inte finnas på launch. Det enda jag kommer att tänka på som kommer göra det lättare är debuff-limiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det är skillnad mellan att göra alla patcher slaviskt och att välja en av de absolut sista patcherna. 1.12 releasades i Augusti 2006. Det är två år efter Vanilla releasade. Menar du seriöst att det inte hände saker i de 2 åren som gör att det är stor skillnad mellan Release och 1.12?

1.12 kom några månader innan TBC. Så nej, 1.12 är inte 'the vanilla experience'...

Det är väl fortfarande inte BC-prepatch som kom med BC talents osv. Så det är ju sista riktiga vanilla patchen och därmed är det ju i allra högsta grad "the vanilla experience" skulle jag vilja påstå?

Eller har jag missuppfattat ngt för om spelet kommer med BC talents köper jag ditt resonemang. Inte annars. Inte utan lite konkreta exempel på vilka stora ändringar som gör att det inte längre är "the Vanilla experience".

Känns som att du greppar efter halmstrån på något vis. Ge lite konkreta exempel så man kan ta ställning lite bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Är rätt förvånad faktiskt, betyder detta att Blizzard fått slut på idéer till nya expansioner?

Kul för dom som vill spela vanilla igen, själv hade jag föredragit en TBC-server.

Hade föredragit en wotlk server istället. Liknande spel upplägg som vanilla.. dem ändrade det först i cataclysm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Hade föredragit en wotlk server istället. Liknande spel upplägg som vanilla.. dem ändrade det först i cataclysm.

Skickades från m.sweclockers.com

Går classic bra, vilket allt tyder på just nu, så har de ju sagt att både BC och WotLK är något som de överväger

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Det finns många ändringar som gör spelet tråkigare.
Exempel:
- Alla items är uppdaterade, vilket nerfar spelet rejält i början.
- Dubbelt så många debuffs.
- 1.12 versionen av Alterac Valley som gör att man kan vinna på 4min. (Extremt lätt att bli Exalted)
- Talents är bättre för dem flesta klasserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Fast kollar man youtube på folk som utvärderar Vanilla så säger de tvärt om att man numera måste vara försiktig och kan inte dra på sig lika många npcs eller nps med högre level.

Vilka utvärderar vanilla?
Du menar classic?

Jag har Betan, jag vet hur det är.

Kan dra på mig rätt många som en clothie utan problem.

Var tvungen att vara försiktig förr.
Och nej var inte en "dålig" spelare. (Svårt att vara dålig i ett 1-3 mmo)

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Går classic bra, vilket allt tyder på just nu, så har de ju sagt att både BC och WotLK är något som de överväger

Jag saknar ju inte de där med att spendera guld på abillyties(förmågor) eller hur det nu stavas på engelska. Men saknar den gamla blood dk:n som var en tank då i början. Och runerna saknar jag också från woltk.. men ärligt nog då skulle jag vilja se en warcraft 4 spel.. för wow går ju bakåt i tiden till warcraft 2 å sen framåt och sen tillbaka igen innan warcraft början.. så det känns lite väl mycket hoppande i tiden..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Blizzard kan säga vad som helst för att deras hordes av fans kommer tro på allting.

/Tinfoil men det är faktiskt så.

Ju mindre de faktiskt behöver göra, desto bättre rent ekonomiskt.

Skrivet av AdoringFan:

Vilka utvärderar vanilla?
Du menar classic?

Jag har Betan, jag vet hur det är.

Kan dra på mig rätt många som en clothie utan problem.

Var tvungen att vara försiktig förr.
Och nej var inte en "dålig" spelare. (Svårt att vara dålig i ett 1-3 mmo)

Kan det vara så att du spelat på privatservrar någon gång under senaste 10 åren?

Ser ut som att blizz har gjort en del tester och kommit fram till att skada stämmer.
Länk från reddit med mer data.

"Classic will never be able to replicate how shit you used to be at WoW."

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Det är skillnad mellan att göra alla patcher slaviskt och att välja en av de absolut sista patcherna. 1.12 releasades i Augusti 2006. Det är två år efter Vanilla releasade. Menar du seriöst att det inte hände saker i de 2 åren som gör att det är stor skillnad mellan Release och 1.12?

1.12 kom några månader innan TBC. Så nej, 1.12 är inte 'the vanilla experience'...

"Menar du seriöst".... har jag sagt det?
Jag bara ifrågasatte att dom kommer få arbeta bra mycket mer med spelet då, både innan och efter release vilket ökar deras kostnader... Vilket leder till att dom måste få in mer pengar då? Hur gör dom det?

Ska jag skriva lite som dig då...
Menar du seriöst att det inte kräver mer arbete med att utveckla (minst) 12 patcher jämfört med 1?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Så jag upprepar: Vi får 1.12 för att det är den tidigaste patchen Bliz har data till.
Allt tidigare än så blir gissningar, och då kan man ju lika gärna köra på en privat server.
Även om jag gärna vill tro att Bliz skulle ha bättre koll även då.

Får känslan av att många dissar "Classic" innan det ens är släppt för att kunna motivera för sig själva att köra vidare på privata servrar.

Permalänk
Medlem

Undrar om man ska prova igen?
Var med och tog följande som:

Onyxa EU 2a
Ragnaros EU 3a (1a dps)
Nefarian World 2a
EU first Full Nightslayer set.

Vilka minnen. 😅 Mer än ett heltidsjobb, hade egen fanclub i ironforge på den berömda vagnen utanför banken.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Undrar om man ska prova igen?
Var med och tog följande som:

Onyxa EU 2a
Ragnaros EU 3a (1a dps)
Nefarian World 2a
EU first Full Nightslayer set.

Vilka minnen. 😅 Mer än ett heltidsjobb, hade egen fanclub i ironforge på den berömda vagnen utanför banken.

Flikar in att det ju var snudd på omöjligt att veta om man var först med nån drop.
Armory fanns ju inte, inte heller några andra "scrapers".
Siter som wowprogress var ju inte ens påtänkta.
Man kunde ju kolla om ett item fanns på sin server då man blev kickad om man försökte länka nånting som inte hade droppat.
I och med att ett item skulle droppa i en raid så kunde du ju länka det helt plötsligt, men var det i just din raid eller någon annans ?
Kanske flera raids skulle få det droppet den dagen ?
Men utöver det så var det ju omöjligt att veta.

Rätt säker på att mitt guild "back in the day" var dom enda som tog de opopulära "Ouro" och "Viscidus" på vår server, och att vi var snabba med C'Thun (tidigt på samma dag det blev möjligt).
Har ju i efterhand insett att vi var tidiga, men hur tidiga ?
Ingen tänkte ju ens tanken på att vi kanske var top 10 i världen med det, eller top 100? (C'Thun var ju typ första bossen där EU hade fördel vs US).
Och vi uppdaterade aldrig vår sida med progress, eller ens skröt om det i Orgrimmar.
Annat än för t.ex. lite screens med våra nya vapen efter att vi tog Twins och nådde NPC'erna vid C'Thun första gången.
(Eller när man fick ZG tigern, då blev det nog en eller 2 onödiga vändor i huvudstaden
Men var vi låg jämfört med alla andra servers var det ju svårt att veta eller praktiskt möjligt att kolla upp (utan att kontakta varenda raidinguild på alla servrar och fråga).
Vi tog även "bug family" med Kri sist, vilket senare visade sig vara den svåra vägen, ingen visste!
Man tänkte snarare att det var skönt att dom är optional lol.

Och bossar man nötte på hade ju förutom namnet nästan noll info tillgängligt.
Inga bossmods, ingen taktik, ingenting lol.
Raidledantet bestod av timers och /rw eller channel-spam, alla olika roller hade sina ledare som förväntades ha lite koll.
Efter en wipe kollade man loggar och justerade timings på saker
De guilds som räknade ut saker om en fight höll tyst om det, eller kanske inte ens kom på tanken på att även andra ville veta.
Detta var ju innan Bliz lät hela guilds nöta bossfighterna på betaservrar i månader innan dom släpptes (för att 3 veckor senare gnälla på "brist på Content").

Minns att jag blev kontaktad av en alliance präst officer (min motsvarighet då) som frågade om Huhuran fighten.
Dom hade sett bågen på en av våra hunters och räknat ut att vi dödat stormyggan.
Och dom dog direkt efter 30%, dom hade inte räknat ut hur enrage mekaniken fungerade och hur många som behövde max NR gear.
Säkert inte hjälpta av att vi hade monopol på "green dragons" rätt länge

Absolut inte tänkt som att dissa ditt inlägg BTW!
Alltid kul med mer folk som harcore raidat i classic
"First kills" är ju numera rätt känt då ingen lyckats motbevisa dom som gör anspråk på dom.
Top 10/25/etc. är ju däremot lite svårare att veta.

Och självklart skall du köra igen!
"World First" jakten tror jag inte många bryr sig om verkar det som.
Även om det säkert finns guilds som kommer att storsatsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Flikar in att det ju var snudd på omöjligt att veta om man var först med nån drop.
Armory fanns ju inte, inte heller några andra "scrapers".
Siter som wowprogress var ju inte ens påtänkta.
Man kunde ju kolla om ett item fanns på sin server då man blev kickad om man försökte länka nånting som inte hade droppat.
I och med att ett item skulle droppa i en raid så kunde du ju länka det helt plötsligt, men var det i just din raid eller någon annans ?
Kanske flera raids skulle få det droppet den dagen ?
Men utöver det så var det ju omöjligt att veta.

Rätt säker på att mitt guild "back in the day" var dom enda som tog de opopulära "Ouro" och "Viscidus" på vår server, och att vi var snabba med C'Thun (tidigt på samma dag det blev möjligt).
Har ju i efterhand insett att vi var tidiga, men hur tidiga ?
Ingen tänkte ju ens tanken på att vi kanske var top 10 i världen med det, eller top 100? (C'Thun var ju typ första bossen där EU hade fördel vs US).
Och vi uppdaterade aldrig vår sida med progress, eller ens skröt om det i Orgrimmar.
Annat än för t.ex. lite screens med våra nya vapen efter att vi tog Twins och nådde NPC'erna vid C'Thun första gången.
(Eller när man fick ZG tigern, då blev det nog en eller 2 onödiga vändor i huvudstaden
Men var vi låg jämfört med alla andra servers var det ju svårt att veta eller praktiskt möjligt att kolla upp (utan att kontakta varenda raidinguild på alla servrar och fråga).
Vi tog även "bug family" med Kri sist, vilket senare visade sig vara den svåra vägen, ingen visste!
Man tänkte snarare att det var skönt att dom är optional lol.

Och bossar man nötte på hade ju förutom namnet nästan noll info tillgängligt.
Inga bossmods, ingen taktik, ingenting lol.
Raidledantet bestod av timers och /rw eller channel-spam, alla olika roller hade sina ledare som förväntades ha lite koll.
Efter en wipe kollade man loggar och justerade timings på saker
De guilds som räknade ut saker om en fight höll tyst om det, eller kanske inte ens kom på tanken på att även andra ville veta.
Detta var ju innan Bliz lät hela guilds nöta bossfighterna på betaservrar i månader innan dom släpptes (för att 3 veckor senare gnälla på "brist på Content").

Minns att jag blev kontaktad av en alliance präst officer (min motsvarighet då) som frågade om Huhuran fighten.
Dom hade sett bågen på en av våra hunters och räknat ut att vi dödat stormyggan.
Och dom dog direkt efter 30%, dom hade inte räknat ut hur enrage mekaniken fungerade och hur många som behövde max NR gear.
Säkert inte hjälpta av att vi hade monopol på "green dragons" rätt länge

Absolut inte tänkt som att dissa ditt inlägg BTW!
Alltid kul med mer folk som harcore raidat i classic
"First kills" är ju numera rätt känt då ingen lyckats motbevisa dom som gör anspråk på dom.
Top 10/25/etc. är ju däremot lite svårare att veta.

Och självklart skall du köra igen!
"World First" jakten tror jag inte många bryr sig om verkar det som.
Även om det säkert finns guilds som kommer att storsatsa.

Det var inte helt lätt att hålla koll på allt, men dom guilds som hade bra progress hade vi kontakt med på den tiden, det fanns forum som man delade med sig av framgången, vet inte om det var blizzards eller annat.

Givetvis finns det säkert guilds som gjorde allt i det tysta, men då vet ju ingen vad dom gör.
Men upp till BWL så var det ganska känt hur bra det gick för top guilds, det var rätt stora bragging rights på forumet och visa vilken loot som droppades.

För mig själv så körde jag aldrig seriöst efter Vanilla och har missat de senaste expansionerna.

Skulle lätt kunna tänka mig att spela på en server med lite gamla godingar.

Dock inte som rogue igen. 😅

Tyr's hand goldfarmingen var galen.

Missade AQ och Naxx 😩 real life med jobb kom imellan.

Vilken server körde du på?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Flikar in att det ju var snudd på omöjligt att veta om man var först med nån drop.
Armory fanns ju inte, inte heller några andra "scrapers".
Siter som wowprogress var ju inte ens påtänkta.
Man kunde ju kolla om ett item fanns på sin server då man blev kickad om man försökte länka nånting som inte hade droppat.
I och med att ett item skulle droppa i en raid så kunde du ju länka det helt plötsligt, men var det i just din raid eller någon annans ?
Kanske flera raids skulle få det droppet den dagen ?
Men utöver det så var det ju omöjligt att veta.

Rätt säker på att mitt guild "back in the day" var dom enda som tog de opopulära "Ouro" och "Viscidus" på vår server, och att vi var snabba med C'Thun (tidigt på samma dag det blev möjligt).
Har ju i efterhand insett att vi var tidiga, men hur tidiga ?
Ingen tänkte ju ens tanken på att vi kanske var top 10 i världen med det, eller top 100? (C'Thun var ju typ första bossen där EU hade fördel vs US).
Och vi uppdaterade aldrig vår sida med progress, eller ens skröt om det i Orgrimmar.
Annat än för t.ex. lite screens med våra nya vapen efter att vi tog Twins och nådde NPC'erna vid C'Thun första gången.
(Eller när man fick ZG tigern, då blev det nog en eller 2 onödiga vändor i huvudstaden
Men var vi låg jämfört med alla andra servers var det ju svårt att veta eller praktiskt möjligt att kolla upp (utan att kontakta varenda raidinguild på alla servrar och fråga).
Vi tog även "bug family" med Kri sist, vilket senare visade sig vara den svåra vägen, ingen visste!
Man tänkte snarare att det var skönt att dom är optional lol.

Och bossar man nötte på hade ju förutom namnet nästan noll info tillgängligt.
Inga bossmods, ingen taktik, ingenting lol.
Raidledantet bestod av timers och /rw eller channel-spam, alla olika roller hade sina ledare som förväntades ha lite koll.
Efter en wipe kollade man loggar och justerade timings på saker
De guilds som räknade ut saker om en fight höll tyst om det, eller kanske inte ens kom på tanken på att även andra ville veta.
Detta var ju innan Bliz lät hela guilds nöta bossfighterna på betaservrar i månader innan dom släpptes (för att 3 veckor senare gnälla på "brist på Content").

Minns att jag blev kontaktad av en alliance präst officer (min motsvarighet då) som frågade om Huhuran fighten.
Dom hade sett bågen på en av våra hunters och räknat ut att vi dödat stormyggan.
Och dom dog direkt efter 30%, dom hade inte räknat ut hur enrage mekaniken fungerade och hur många som behövde max NR gear.
Säkert inte hjälpta av att vi hade monopol på "green dragons" rätt länge

Absolut inte tänkt som att dissa ditt inlägg BTW!
Alltid kul med mer folk som harcore raidat i classic
"First kills" är ju numera rätt känt då ingen lyckats motbevisa dom som gör anspråk på dom.
Top 10/25/etc. är ju däremot lite svårare att veta.

Och självklart skall du köra igen!
"World First" jakten tror jag inte många bryr sig om verkar det som.
Även om det säkert finns guilds som kommer att storsatsa.

Ja var ju svårt att veta exakt vilken "plats" man var på, men inom EU så tycker jag många topguilder hade kontakt ändå, var inne på varandras ventrilo och IRC-kanaler etc, så man hade ju hyfsad hum kring hur det såg ut. Många som skrev på Forum etc om hur långt guilder på deras servrar hade kommit osv. De flesta seriösa guider postade nästan alltid med bildbevis eller film när de var tidiga (filmen brukade man ju dock hålla på tills strategier blev välkända)

Vi tog ner Nefarian två veckor efter world first, tror vi estimerade att vi var top10 i europa. Har för mig Nihilum var först i EU (en vecka efter US), så Thoma lär väl ha spelat där (tror dock inte det var 2a world wide)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nidala:

Kan det vara så att du spelat på privatservrar någon gång under senaste 10 åren?

Ser ut som att blizz har gjort en del tester och kommit fram till att skada stämmer.
Länk från reddit med mer data.

"Classic will never be able to replicate how shit you used to be at WoW."

Nej har aldrig lirat på en privatserver.

Gillar att du ska personligt attackera också.

Som sagt: blizzard kan göra hela upplevelsen så skev som de vill. För att fansen äter upp allt oavsett.

Finns brutalt många som kommer ihåg hur det var. Allt är inte "nostalgi" och skeva minnen.

Glöm inte bort att deras 1.12 klient körs på deras bfa motor.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som lirade med Perfection, Death in Excess (DiE) eller Beyond Redemption?
Säkert bara massa Glamour-folk!

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=6kXA7-XoQTA

Grab your **** and double click

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Nej har aldrig lirat på en privatserver.

Gillar att du ska personligt attackera också.

Som sagt: blizzard kan göra hela upplevelsen så skev som de vill. För att fansen äter upp allt oavsett.

Finns brutalt många som kommer ihåg hur det var. Allt är inte "nostalgi" och skeva minnen.

Glöm inte bort att deras 1.12 klient körs på deras bfa motor.

Deras referens klient är väl original motorn? Bara live som är legion motorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Deras referens klient är väl original motorn? Bara live som är legion motorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den moderna motorn som kommer att ligga under Classic.
Vilket såklart ger en mängd fördelar men även vissa nackdelar.
Fördelarna inkluderar stöd för nyare grafikkort och multicore CPU's, vilket betyder att 40 manna raids knappast kommer att vara samma FPS mord dom var då det begav sig.
Nackdelarna är ju att vissa saker (t.ex. walljumping) kommer att fungera helt annorlunda.
Och att en viss sorts spelare får en anledning att fortsätta att spela på privata servrar.

Permalänk
Medlem

[Bug] Instant attack normalization

https://blue.mmo-champion.com/topic/1106362-bug-instant-attac...
Extensive testing on the AV beta realm (build 30786) has revealed a critical bug with instant attack normalization. It seems that all weapon types (including ranged weapons) are using Legion normalization multipliers instead of vanilla ones.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Lite ledsen atm. Något otroligt ploppade upp i min Battle.net launcher..

Men gissa vad. Jo, jag fick antagligen en "invite" till stresstest som var mellan 18-20 eller var det nu var, som var US only..
Har ej tillgång till betan. FeelsBadMan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Lite ledsen atm. Något otroligt ploppade upp i min Battle.net launcher..

https://i.imgur.com/F7LPZoI.png

Men gissa vad. Jo, jag fick antagligen en "invite" till stresstest som var mellan 18-20 eller var det nu var, som var US only..
Har ej tillgång till betan. FeelsBadMan

Inte bara du som fick den i EU :/ man fick upp hoppet lite...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Riktigt grymt

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering kringofficiellt språk för servrar.

Citat:

After further review and consideration of your feedback, we will launch WoW Classic in the European region with French and German realms, in addition to the expected English and Russian realms. This will allow WoW Classic players in Europe who wish to communicate with others in French or German to start in those languages from day one.

We really appreciate the high degree of interest and passionate feedback we’ve seen on this subject for the last few days. Our plan is to have English, French, German, and Russian language realms designated in the final stress test. While we haven’t yet finalized the numbers of realms and realm types for each language, we’ll let you know those details before name reservations start on August 13.

Thank you very much! Vielen Dank! Merci beaucoup!

Vad säger ni? är detta bra eller dåligt?
Jag tycker det ska bli skönt att slippa spam på ryska, franska eller tyska i diverse chattar.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Lego Master
Skrivet av zaphio:

Liten uppdatering kringofficiellt språk för servrar.
Vad säger ni? är detta bra eller dåligt?
Jag tycker det ska bli skönt att slippa spam på ryska, franska eller tyska i diverse chattar.

Ja, det är väl bara bra, så att de engelska servrarna kan hållas på engelska.
Vi som däremot inte är vana vid översatt innehåll på samma sätt, undrar hur svenskar skulle reagera på svenska realms (med svenskt spelinnehåll)?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield