Begagnad Vega 64 referensmodell för 2900:-

Permalänk
Medlem

Begagnad Vega 64 referensmodell för 2900:-

Tänkte bara kolla vad folk har för åsikt anågende V64 för detta pris? Några andra rekommendationer eller övriga tankar?

Visa signatur

R7 3700X IF CLK 1800 | 16GB 3466MHz CL16 | PALIT DUAL RTX 3060Ti

Open Image Denoiser > Optix Denoiser ?

Permalänk
Inaktiv

Det är inte den vattenkylda då till det priset förstår jag.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Låter som ett bra pris?

Inte överdrivet bra, men helt klart ok och inte superkonsigt.
Kollade på tradera och priserna ligger runt 3500 plus/minus beroende på skick, kartonger/tillbehör, kvitto etc.

Och då tar tradera en provision på 10% (dock max 200kr) på det.. och säg då att någon sålt för 3300, minus max provisionen på 200kr - är det 3100kr och skillnaden på det (en faktiskt affär som ägt rum, se avslutade annonser på tradera..) - så är steget till det du säger ’a 2900kr inte så långt...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker inte det känns som ett supervärt pris faktiskt. För typ samma pengar (3090 kr) får du ett helt nytt Vega 56 med full garanti. Går även att köpa som fyndvara ännu billigare om man har tur, och med full garanti. Prestandaskillnaden mellan ett Vega 56 och Vega 64 är inte jättestor (typ 12% enligt Sweclockers sammanvägda prestandaindex).

Jag hade själv inte betalat samma pengar för att få 12% bättre prestanda och ingen garanti.

Då hade jag hellre betalat 2600 kr (90% av priset jämfört med din beg Vega 64) för 89% av prestandan + garanti.