Permalänk
Medlem

Bärbar skärm - spel

Hej,

Har dessvärre flyttat in i en mindre lägenhet och har därför fått slopa skrivbordet vilket också innebar att datorn fått flytta in i TV-bänken. Detta har gått bra senaste halvåret då jag mestadels spelat på PS4an men har nu insett att jag kommer vilja spela vissa spel på datorn framöver och därför skulle behöva en någorlunda portabel lösning för utvalda kvällar.

Funderar framför allt på en portabel skärm som jag enkelt kan slänga upp på matbordet en fredag när man är taggad men har svårt att hitta folk som har testat detta. Någon som använt denna lösning och har rekommendationer på vilken skärm man ska använda? Kommer inte spela några shooters utan det är tänkt till WOW classic, Diablo och dyl.

/Mattias

Permalänk
Bildexpert 📺

@Aocenin: Portabla skärmar är ganska dyra då det är nischade produkter, behöver någon form av batterilösning och även robustare konstruktion för att vara verkligt portabla. Så det är ett premiumpris för denna funktion. Lägg på spelande och gamingaspekten och det blir extra nischat.

Du har alltid denna: https://www.sweclockers.com/nyhet/27600-asus-presenterar-port... men det lär nog kosta en hel del när det kommer.

Men du verkar inte fråga efter en helt portabel skärm utan endast en skärm du enkelt kan flytta till och från bordet? Då kan en vanligt 24-tums spelskärm med inbyggt handtag fungera ungefär så smidigt som situationen kräver. På rak arm brukar spelskärmarna från AOC och Benq ha inbygg handtag.

Permalänk
Avstängd

Ursäktar mitt inhopp.

Men kan man inte använda en vanlig surfplatta som en extern skärm om den har micro-HDMI uttag?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Bildexpert 📺

@VadSaDu: Förmodligen inte. Högst troligt är det en HDMI utgång. Det omvända, en ingång skulle kräva att kretsen bakom HDMI-anslutningen kan växla riktning vilket är icke-normalt. Så när (ifall) det finns är det en produktfunktion.