uTorrent vill inte ta ned?

Permalänk

uTorrent vill inte ta ned?

Blir knäpp, å vet inte vem jag ska fråga....
Är inte så super teknisk av mig så när jag stöter på data problem vill jag mer eller mindre skjuta faanskapet....
Jag ha använt uTorrent förut och de ha funkat, utan några som helt problem.
Men så nu.....nu av nån underlig anledning så ladda den ned vissa och inte vissa...
Vad som händer är att jag klicka på att den ska ladda ned så kommer ruta upp där man se vad det är man ska ladda ned, storlek å allt de där....MEN.....nu när jag ska ladda ned kommer rutan upp men NOLL info, den står som och tänker hela tiden som om att de inte går att hitta ?!?!
Seeds finns men bara typ 1 =/
Dock så tar den ned IBLAND än om det bara 1 seeds men ibland inte, det är som att spela rysk roulett....gåre....gåre inte....
Har aldrig haft detta problem förut, testat olika saker, olika ställen men de är ingen skillnad alls.
Vad äre som är fel, kan jag göra något ???

Permalänk
Medlem

Kan inte hjälpa dig med problemet i fråga, men ladda ned qBittorrent istället. Mycket bättre på alla sätt och vis.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FantasyKiwi:

Blir knäpp, å vet inte vem jag ska fråga....
Är inte så super teknisk av mig så när jag stöter på data problem vill jag mer eller mindre skjuta faanskapet....
Jag ha använt uTorrent förut och de ha funkat, utan några som helt problem.
Men så nu.....nu av nån underlig anledning så ladda den ned vissa och inte vissa...
Vad som händer är att jag klicka på att den ska ladda ned så kommer ruta upp där man se vad det är man ska ladda ned, storlek å allt de där....MEN.....nu när jag ska ladda ned kommer rutan upp men NOLL info, den står som och tänker hela tiden som om att de inte går att hitta ?!?!
Seeds finns men bara typ 1 =/
Dock så tar den ned IBLAND än om det bara 1 seeds men ibland inte, det är som att spela rysk roulett....gåre....gåre inte....
Har aldrig haft detta problem förut, testat olika saker, olika ställen men de är ingen skillnad alls.
Vad äre som är fel, kan jag göra något ???

Finns det bara få seeders kan det vara så att ni alla sitter bakom brandväggar/routers som inte stödjer automatiskt öppnande av portar (upnp). Då kan inte programmen upprätta en anslutning mellan varandra och det är kört.

Vissa svenska internetleverantörer har ju nu dessutom börjat med privata nät, dvs även om din router stödjer upnp så hjälper det inte eftersom du inte har en publik IP. Det mest vanliga exemplet på det är Bahnhof.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Seziuo:

Kan inte hjälpa dig med problemet i fråga, men ladda ned qBittorrent istället. Mycket bättre på alla sätt och vis.

Jasså....är dom bättre....kanske måste testa dom då, hmmm....

Permalänk
Skrivet av giplet:

Finns det bara få seeders kan det vara så att ni alla sitter bakom brandväggar/routers som inte stödjer automatiskt öppnande av portar (upnp). Då kan inte programmen upprätta en anslutning mellan varandra och det är kört.

Jag ska ha öppet så från min sida ska de inte va några problem....
Men dom kanske ha stängt då ? Å jag ha bara sjukt otur att hitta dom =/

Permalänk
Medlem

Blev inte uTorrent uppköpt och fyllt med virus, ett öde som många program råkat ut för xD
Har för mig att det är qBittorrent som tog över.

Permalänk
Medlem

@Chromatic: Japp. Men det verkar också som att de fixat till sig lite nu. Dock vågar jag själv inte ta risken att använda den produkten igen.
Använder själv Deluge och qBitTorrent och är nöjd. Dock är Deluge ganska långsamma på att uppdatera och fixa problem.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Blev inte uTorrent uppköpt och fyllt med virus, ett öde som många program råkat ut för xD
Har för mig att det är qBittorrent som tog över.

Skrivet av GreyWilk:

@Chromatic: Japp. Men det verkar också som att de fixat till sig lite nu. Dock vågar jag själv inte ta risken att använda den produkten igen.
Använder själv Deluge och qBitTorrent och är nöjd. Dock är Deluge ganska långsamma på att uppdatera och fixa problem.

Mjahapp.....då ta jag ned den och HOPPAS jag inte fått en massa virus nu bara för jag kört med de gamla vanlig

Permalänk

Nedladdat å står bara....hämtar metadata =/
Så ingen skillnad mot för uTorrent =(

Permalänk

säkert din internetleverantör som fifflar med ditt nät. fixa en vpn

Visa signatur

9600k gtx 1080