Thermaltake presenterar lågprofilkylaren UX100 ARGB med toppmatad fläkt

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake presenterar lågprofilkylaren UX100 ARGB med toppmatad fläkt

Thermaltakes nya processorkylare UX100 ARGB är bestyckad med programmerbar RGB-belyning, och är därtill uppbyggd kring en lågprofilsstruktur för kompakta byggen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför all denna belysning hela tiden på nästan alla nya dator delar, är värkligen konsumenterna så togiga efter rgb?

Inte tyckte jag att denna var någon särskilt fin skapelse heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Urk, bland de billigaste kylarna som kan tillverkas, inte förvånad om alla AMDs stockkylare med värmeledningsrör presterar bättre vid lägre ljudnivå.

Hade de gjort den i koppar med två eller tre värmeledningsrör skulle den vara mumma och troligen klara 100W

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Synd att de känner ej marknaden för SFF där endast koppar är något vettigt val. Tror ej den kommer säljas bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Urk, bland de billigaste kylarna som kan tillverkas, inte förvånad om alla AMDs stockkylare med värmeledningsrör presterar bättre vid lägre ljudnivå.

Hade de gjort den i koppar med två eller tre värmeledningsrör skulle den vara mumma och troligen klara 100W

Jaja, men vem bryr sig om det? Den funkar ju till Socket 775!!! *whoop* *whoop*

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Varför all denna belysning hela tiden på nästan alla nya dator delar, är värkligen konsumenterna så togiga efter rgb?

Inte tyckte jag att denna var någon särskilt fin skapelse heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill helst inte ha något som lyser alls, möjligtvis LEDen som visar att datorn är igång men det hör jag ändå...

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

RGB säljer bättre. Så är det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Alpha Red Green Blue ?

Permalänk
Medlem

påminner mig om gamla zalman litegrann? vem minns inte CPNS-7700-Cu?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Om än prestandan var ok, har dock inte alltför stora förhoppningar. Men på designfronten.... 🤮

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur tusan får de plats med en 120mm fläkt? Keep-out area kring sockeln är väll bara 10cm?

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

Hur tusan får de plats med en 120mm fläkt? Keep-out area kring sockeln är väll bara 10cm?

För att den ytan är bara till en viss höjd. När du kommer över en viss distans från moderkortet så är det fritt fram att göra större.
Nackdelen är ju att man kan blockera RAM-minnen etc istället.

Både Intel och AMD har ju deras specifikationer över sina socklar så att man gå och läsa själv hur de har specificerat sin "Keep Out" ytor runt sina socklar.

Permalänk
Medlem

@loefet: Att jag blev så förvånad är att min Cryorig C7 knappt får plats mellan VRM flänsen och RAM-minnet och den fläkten är 92mm... Ser nu att RAM-modulerna de använder på bilden är LP?

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk

Vilken skrutt produkt!!!! En tidsmaskin som tar oss 15 år tillbaka ✅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Varför all denna belysning hela tiden på nästan alla nya dator delar, är värkligen konsumenterna så togiga efter rgb?

Inte tyckte jag att denna var någon särskilt fin skapelse heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Förhoppningsvis fortsätter den utvecklingen så du kan gnälla ännu mer.

Permalänk

VRM kyls ju iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Förhoppningsvis fortsätter den utvecklingen så du kan gnälla ännu mer.

Ser ut som att du är på dåligt humör idag, kanske du kan svara på nytt igjen imorgon istället för att komma med totalt onödiga och fräcka kommentarer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

påminner mig om gamla zalman litegrann? vem minns inte CPNS-7700-Cu?

Jepp, den här är lite som en högre zalman med större fläkt, fast utan att innehålla någon koppar alls
och inklädd i massa svart jox och RGB-bling förstås...

Detta kan mycket väl vara en ganska kass kylarlösning, men vem vet...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

undra om man kan spinna socker med den också?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

66,1 mm? Kollade dom på Louqe Ghosts specifikationer och såg till att göra den 0,1 mm för hög?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, den här är lite som en högre zalman med större fläkt, fast utan att innehålla någon koppar alls
och inklädd i massa svart jox och RGB-bling förstås...

Detta kan mycket väl vara en ganska kass kylarlösning, men vem vet...

misstänker att PGB är väldigt billigt att sätta dit och genererar det några extra försäljningar så tycker dom nog att det är värt. men borde finnas utan eller iallafall en knapp att stänga av det på.

känns inte som någon prestanda kylare direkt men kanske är bättre än intels gamla kylare och att den lyser så alltid lockar den någon.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Prestandan var ju ingen höjdare, men designen gillade jag skarpt!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Ser ut som att du är på dåligt humör idag, kanske du kan svara på nytt igjen imorgon istället för att komma med totalt onödiga och fräcka kommentarer?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite småtrött är man på att nån från antirgb - förbundet ska dyka upp i varje artikel som handlar om en ny produkt med RGB som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Lite småtrött är man på att nån från antirgb - förbundet ska dyka upp i varje artikel som handlar om en ny produkt med RGB som alternativ.

Det är ju lite kontroversiellt att man sätter värmealstrande och effektslösande saker på en kylare. Du kan proppa hur många LEDs du vill i ditt chassi men jag vill ha en så tyst dator som möjligt så jag undviker gärna belysning inne i chassit. Det är idag svårt att hitta produkter utan RGB, chassin utan glaspanel etc så för oss som bygger datorer för funktion är det en nackdel att det blivit en checkbox som måste vara ifylld för att marknadsavdelningen ska ska släppa fram en produkt. Köp en lavalampa och skruva fast den på chassit.

Permalänk
Medlem

Köpte en Coolermaster MasterAir G100M RGB med liknande form och kan intyga att det kan bli pilligt med RAM minnet närmast CPU, inte de andra. (Asus X-470 F Gaming moderkort)

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703283
CoolerMaster: https://www.coolermaster.com/catalog/coolers/cpu-air-coolers/...

Jag ville ha något som inte blockerade luftflödet ovanför CPU så en låg CPU fläkt blev bra för detta. Sedan, RGB eller inte RGB, det spelar liksom ingen teknisk roll numera, produkten är oftast inte sämre på grund av RGB och man behöver ju inte koppla in det. Tyckte tefatsformen var praktisk och häftig, har massor med luft runtom.

Vet inte hur denna fläkt står sig vid en jämförelse men den har koppar kärna.

Skrivet av Mordekai:

Du kan proppa hur många LEDs du vill i ditt chassi men jag vill ha en så tyst dator som möjligt så jag undviker gärna belysning inne i chassit.

Vad har ljus med ljud att göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vad har ljus med ljud att göra?

Ljus alstrar värme. (och gör produkten dyrare i onödan om man inte har någon användning av det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ljus alstrar värme. (och gör produkten dyrare i onödan om man inte har någon användning av det)

Jay2cents testade ju en RGB SSD som var i stort sett obrukbar när man slog på belysningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ljus alstrar värme. (och gör produkten dyrare i onödan om man inte har någon användning av det)

Ok, jo det är förvisso sant men vi pratar om en fläkt på vars axel det sitter 4 stycken små LED lampor, vad de har för ut effekt eller vilken värme de alstrar är nog försumbart, i det sammanhanget. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att LED på SSD och RAM kan vara väsentligt knepigare att få till utan att det ger värme som kan påverka kretsarna. Det är jag tveksam till i nuläget och har inget sånt heller.

Så man får liksom vara selektiv, jag ville ha en låg CPU fläkt, det fanns, den hade LED, den är snygg och funktionell.
Vill jag ha SSD eller RAM så finns det massor att välja på utan LED, än så länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Ok, jo det är förvisso sant men vi pratar om en fläkt på vars axel det sitter 4 stycken små LED lampor, vad de har för ut effekt eller vilken värme de alstrar är nog försumbart, i det sammanhanget. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att LED på SSD och RAM kan vara väsentligt knepigare att få till utan att det ger värme som kan påverka kretsarna. Det är jag tveksam till i nuläget och har inget sånt heller.

Så man får liksom vara selektiv, jag ville ha en låg CPU fläkt, det fanns, den hade LED, den är snygg och funktionell.
Vill jag ha SSD eller RAM så finns det massor att välja på utan LED, än så länge.

Det behövs också helt plötsligt elektronik för dessa LEDS. Var de sitter har inget med hur mycket energi som skapas i onödan i chassit. Jag måste flytta ut den extra energin med mina chassifläktar oavsett. Att sätta LEDS på okylda temperaturkänsliga komponenter är en helt ny nivå av idioti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Jay2cents testade ju en RGB SSD som var i stort sett obrukbar när man slog på belysningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var dock ett extremfall med typ 60 dioder?

I de flesta fall är RGB-dioder i princip utan relevans när det kommer till värme. Det är några få watt som inte ligger vid någon kritisk komponent. I de flesta fall går det att stänga av också.

Vad RGB gör är att du inte behöver köpa en särskild kylare med just den blåa färg du ville ha. Helt enkelt mycket enklare att matcha komponenter för de som har ljus i datorn.