Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Gällande Sonos funderar jag också på att skaffa ett par högtalare extra MEN glöm inte bort att SONOS/IKEA släpper sina högtalare i augusti. De ska kosta en 1000-lapp och vara kompatibla med 'rena' Sonosprodukter. https://www.ikea.com/se/sv/news/ikea-sonos-symfonisk-pub0f4bd...

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Gällande Sonos funderar jag också på att skaffa ett par högtalare extra MEN glöm inte bort att SONOS/IKEA släpper sina högtalare i augusti. De ska kosta en 1000-lapp och vara kompatibla med 'rena' Sonosprodukter. https://www.ikea.com/se/sv/news/ikea-sonos-symfonisk-pub0f4bd...

Väntar också på detta, men behöver en Sonos Beam så att jag kan köra optiskt ljud från TV:n så att Sonos kan användas både för TV-spel och film i surround samt som musikhögtalare via mobilen. Det hade suttit fint med en 20% kod, då hade jag slagit till på en Beam direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Har WebOS tillgång till Google Play store? Trodde bara det va ATV som hade det.

Om du menar ATV som AppleTV så tror jag bestämt att den aldrig haft tillgång till Google Play store

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Väntar också på detta, men behöver en Sonos Beam så att jag kan köra optiskt ljud från TV:n så att Sonos kan användas både för TV-spel och film i surround samt som musikhögtalare via mobilen. Det hade suttit fint med en 20% kod, då hade jag slagit till på en Beam direkt!

Bara för dubbelkoll: Du vet att du har 20% cashback på Sonos nu? Du kan handla på Sonos hemsida och får 20% tillbaka: https://sonos-welcome.com/se/sv/pages/cashback/qualifying

EDIT: Framkommer i några meddelanden längre ner att cashbacken inte är för alla utan bara för ett visst fåtal som redan fått koden.

Permalänk
Skrivet av JoL_:

Om du menar ATV som AppleTV så tror jag bestämt att den aldrig haft tillgång till Google Play store

Rätt säker på att han menar AndroidTV.

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Bara för dubbelkoll: Du vet att du har 20% cashback på Sonos nu? Du kan handla på Sonos hemsida och får 20% tillbaka: https://sonos-welcome.com/se/sv/pages/cashback/qualifying

Men man behöver ju ha fått ut en kod mejlad:

"För att kunna delta i kampanjen måste du ha fått en unik kod från Sonos och ha köpt en kvalificerande produkt (enligt definitionen i Villkoren) från en auktoriserad Sonos-återförsäljare innan kl. 23.59 den 21 juni 2019 (under ”kampanjperioden”)."

Som jag har förstått det får ett fåtal kunder/användare en sådan kod genom mejl. Koderna är väldigt eftertraktade och verkar inte vara lätta att få tag på.

EDIT: Väldigt oklart det här, enligt Sonos support "borde" man som du säger få koden efter att man köpt produkten. Alltså "du borde få koden skickad" och inte "kommer att få koden skickad". Men i annat fall är det ju bara att använda sin ångerrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Om du menar ATV som AppleTV så tror jag bestämt att den aldrig haft tillgång till Google Play store

Android TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Men man behöver ju ha fått ut en kod mejlad:

"För att kunna delta i kampanjen måste du ha fått en unik kod från Sonos och ha köpt en kvalificerande produkt (enligt definitionen i Villkoren) från en auktoriserad Sonos-återförsäljare innan kl. 23.59 den 21 juni 2019 (under ”kampanjperioden”)."

Som jag har förstått det får ett fåtal kunder/användare en sådan kod genom mejl. Koderna är väldigt eftertraktade och verkar inte vara lätta att få tag på.

EDIT: Väldigt oklart det här, enligt Sonos support "borde" man som du säger få koden efter att man köpt produkten. Alltså "du borde få koden skickad" och inte "kommer att få koden skickad". Men i annat fall är det ju bara att använda sin ångerrätt.

Så här står det i utskicken ang. koden:
Engångskoden är giltig på sonos.com till och med den 21 juni 2019. Kampanjen omfattas av de allmänna villkoren som du hittar här. Om du har köpt utvalda produkter från en auktoriserad Sonos-återförsäljare kan du använda koden för att begära pengar tillbaka till ett värde av 20 % av produktens pris.

Permalänk
Skrivet av nuco:

Så här står det i utskicken ang. koden:
Engångskoden är giltig på sonos.com till och med den 21 juni 2019. Kampanjen omfattas av de allmänna villkoren som du hittar här. Om du har köpt utvalda produkter från en auktoriserad Sonos-återförsäljare kan du använda koden för att begära pengar tillbaka till ett värde av 20 % av produktens pris.

Tack för informationen, dock säger det inte så mycket om hur man får tag på koden till att börja med. All information både på Sonos hemsida och den du delade med dig av utgår från att man redan ska ha fått koden. Det står ingenstans att "Köper du de utvalda produkterna så får du en kod" utan snarare "Du kan få 20% tillbaka om du har köpt en utvald produkt och har en kod"

Permalänk
Medlem

Jag mejlade Sonos och frågade. Fick följande svar.

"Tack för att du kontaktar Sonos Support.

Dessa koder har skickats ut till ett begränsat antal Sonosanvändare, så har du inte redan fått någon kod är du inte en av dem är jag rädd.

Med vänlig hälsning,
Sonos Support"

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

@Monkeyapa:
Troligtvis är det som förra gången de gav åt denna typ av koder.
Har man köpt en sonos (play 1 tex) och registrerat den på sitt konto så får man kod för de vill att man köper in mer Sonos

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Har WebOS tillgång till Google Play store? Trodde bara det va ATV som hade det.

Ja det är bara android TV s som har "play store" . Men LG och Samsung har deras egen store där du kan ladda ner alla dessa appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Ja det är bara android TV s som har "play store" . Men LG och Samsung har deras egen store där du kan ladda ner alla dessa appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, dock högst begränsat vad man kan ladda ner.

Permalänk
Medlem

Va tvungen att köpa chromecast till min samsung för att Twitch saknas i deras store. Jag tycker deras apputbud suger rätt rejält faktiskt till TizenOS

Har en äldre samsung också med ”samsung smart tv” som var bra när den kom, men nu saknas appar som fanns från början, tex Spotify. Ringde och pratade med samsung som skyllde på att det är spotifys ansvar att uppdatera sin app så den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Va tvungen att köpa chromecast till min samsung för att Twitch saknas i deras store. Jag tycker deras apputbud suger rätt rejält faktiskt till TizenOS

Har en äldre samsung också med ”samsung smart tv” som var bra när den kom, men nu saknas appar som fanns från början, tex Spotify. Ringde och pratade med samsung som skyllde på att det är spotifys ansvar att uppdatera sin app så den fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är det stora problemet när det kommer till mindre appbutiker/plattformar. Har råkat ut för samma sak för inte så länge sedan, av den anledningen så blev den nya TVn en Philips med Android TV inbyggt.

Dock har Philips-tvn världens sämsta fjärrkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Var ju ett par dagar sen det hände, noterar också att ingen gjort ett tips om det. Suttit och funderat lite på att bygga ihop en burk till åt barnen eftersom jag numera har svårt att nå min dator periodvis.

Permalänk
Medlem

100kr prissänkning på AMD Ryzen 2600, är det verkligen ett tips? Spelen har ju följt med i minst en månad nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

100kr prissänkning på AMD Ryzen 2600, är det verkligen ett tips? Spelen har ju följt med i minst en månad nu..

Personligen tycker jag det är lite lamt, men så länge jag slipper alla mikrofon/hörlurs tips som var helt rabiat spammat ett tag så får sånt som en 100kr sänkning på en ryzen duga...lul

Permalänk
Medlem

@Fextreme_fa: Hade ju twitch på min Samsung Tizen-tv för bara någon månad sedan, så gick in och tittade nu och Samsung verkar ha tagit bort twitch. vad i hel----e?`

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola:
Hörde för någon vecka sedan att den var borta under tiden den uppdateras. Så när den har uppdaterats så kommer den tillbaka!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Found a tv sale at el giganten, anyone thoughts on this one? It's 3000kr off now.

samsung ue55ru7105

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22875/samsung-55...

Permalänk
Medlem

Vatusan, var lite trött och tänkte life-time VPN för 100kr.... kan ju va bra och ha. Gick jag nu i en fälla?

https://deals.ghacks.net/

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeatherPatch:

Found a tv sale at el giganten, anyone thoughts on this one? It's 3000kr off now.

samsung ue55ru7105

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22875/samsung-55...

I wouldn't touch it. It's a model only elgiganten sells(the others on prisjakt selling that model buys it from EG and they are not any recognized retailers) so they control price 100%. Basicly what theyve done is take the standard model in their 7series(2019) the RU7445, then stripped it off many fratures and technologies to get the price down, probably it's more similar to a 6-series in performance or even worse than the standard NU6035 (2018 model). But they market is as a 7series and hence it looks cheap.

However a samsung 7 series today isnt what is was a few years ago. Today the 7 series is their cheapest/worst model of 2019 lineup. Previously it was second best to the 8 series(sometimes third when they had the 9series a few years) but then they had a 6, 5 and sometimes 4 series.
Today the samsung ranking goes from best to theit cheapest tvs.
(Q950R 8K)
Q90R
Q80R
Q70R
Q60R
8 series
7 series

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

I wouldn't touch it. It's a model only elgiganten sells(the others on prisjakt selling that model buys it from EG and they are not any recognized retailers) so they control price 100%. Basicly what theyve done is take the standard model in their 7series(2019) the RU7445, then stripped it off many fratures and technologies to get the price down, probably it's more similar to a 6-series in performance or even worse than the standard NU6035 (2018 model). But they market is as a 7series and hence it looks cheap.

However a samsung 7 series today isnt what is was a few years ago. Today the 7 series is their cheapest/worst model of 2019 lineup. Previously it was second best to the 8 series(sometimes third when they had the 9series a few years) but then they had a 6, 5 and sometimes 4 series.
Today the samsung ranking goes from best to theit cheapest tvs.
(Q950R 8K)
Q90R
Q80R
Q70R
Q60R
8 series
7 series

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle tro att det är en variant av 7100 serien. Tidigare har det i alla fall varit så att sista siffran endast(?) visar på kosmetiska skillnader mellan modellerna, kanske en annan nyans på stativet eller på ramen.

Utförlig recension av RU7100 finns här:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ru7100

Vill man grotta ner sig i mer paneltekniska specifikationer så finns det info här:
https://www.displayspecifications.com/en/brand/08cd6

Kort sagt så bör det vara en någorlunda ok tv, men precis som du säger så har de haft en viss glidning i serierna. Om man tycker bildkvaliteten duger beror som alltid på vilka krav och förväntningar man har

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

I wouldn't touch it. It's a model only elgiganten sells(the others on prisjakt selling that model buys it from EG and they are not any recognized retailers) so they control price 100%. Basicly what theyve done is take the standard model in their 7series(2019) the RU7445, then stripped it off many fratures and technologies to get the price down, probably it's more similar to a 6-series in performance or even worse than the standard NU6035 (2018 model). But they market is as a 7series and hence it looks cheap.

However a samsung 7 series today isnt what is was a few years ago. Today the 7 series is their cheapest/worst model of 2019 lineup. Previously it was second best to the 8 series(sometimes third when they had the 9series a few years) but then they had a 6, 5 and sometimes 4 series.
Today the samsung ranking goes from best to theit cheapest tvs.
(Q950R 8K)
Q90R
Q80R
Q70R
Q60R
8 series
7 series

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar kunna din grej. Hur har du fått den kunskapen? Vilken TV rekommenderar du idagsläget i prisklassen under 10k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vatusan, var lite trött och tänkte life-time VPN för 100kr.... kan ju va bra och ha. Gick jag nu i en fälla?

https://deals.ghacks.net/

Har haft VPN Unlimited i snart två år. Visst det funkar för att kringgå lite geo-restriktioner, men du kan glömma att köra tex torrents över de få servrar som tillåter detta då hastigheten är riktigt kass.

Så värdet är väl sådär imo, deras ordinarie priser är uppblåsta då det alltid finns kampanjer tillgängliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

I wouldn't touch it. It's a model only elgiganten sells(the others on prisjakt selling that model buys it from EG and they are not any recognized retailers) so they control price 100%. Basicly what theyve done is take the standard model in their 7series(2019) the RU7445, then stripped it off many fratures and technologies to get the price down, probably it's more similar to a 6-series in performance or even worse than the standard NU6035 (2018 model). But they market is as a 7series and hence it looks cheap.

However a samsung 7 series today isnt what is was a few years ago. Today the 7 series is their cheapest/worst model of 2019 lineup. Previously it was second best to the 8 series(sometimes third when they had the 9series a few years) but then they had a 6, 5 and sometimes 4 series.
Today the samsung ranking goes from best to theit cheapest tvs.
(Q950R 8K)
Q90R
Q80R
Q70R
Q60R
8 series
7 series

Skickades från m.sweclockers.com

vet inte vilket språk jag ska skriva på men ja alltså ändå det du säger har du ju rätt i, men på vilket sätt gör det tv:en till en sämre tv. jag tror inte att han kommer hitta en bättre tv för under 6k, oavsett om samsung trixar eller inte.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Gällande Sonos funderar jag också på att skaffa ett par högtalare extra MEN glöm inte bort att SONOS/IKEA släpper sina högtalare i augusti. De ska kosta en 1000-lapp och vara kompatibla med 'rena' Sonosprodukter. https://www.ikea.com/se/sv/news/ikea-sonos-symfonisk-pub0f4bd...

Den lampan är ju så jävla ball.

Tror du de släpps i begränsat parti så att man behöver ligga på när dem släpps eller? Är det samma kvalité i ljud och övriga funktioner som med Sonos One är det ju ett sjukt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Den lampan är ju så jävla ball.

Tror du de släpps i begränsat parti så att man behöver ligga på när dem släpps eller? Är det samma kvalité i ljud och övriga funktioner som med Sonos One är det ju ett sjukt bra pris.

Finns en diskussiontråd om just denna lampa här med all information vi vet om denna än så länge:

#17864892

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Du verkar kunna din grej. Hur har du fått den kunskapen? Vilken TV rekommenderar du idagsläget i prisklassen under 10k?

Sålt TV i butik under flera år, det srr ungefär likadant ut varje år, de stördta aktörerna som kan köpa väldigt stora volymer gör såhär, åtminstone EG gör de varje år.

Bästa TVn under 10k beror på storlek, men norpar du en 55" så har Oleds från lg och philips varit under 10 strecket och bättre tv får du inte den pengen. Oled > alla LCD(det folk kallar LED) förruyom kanske de allra bästa lcd som sony 9505, samsung q90r panas topp lcd mm. De är inte bättre än en oled IMO men de gör vissa saker bättre, som ljusstyrka/HDR effekter, beroende på modell oled kan bildbehandling osv variera, men generellt skulle jag alltid gå OLED

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.