GoT, hur länge följer serien böckerna?

Permalänk

GoT, hur länge följer serien böckerna?

Jag försöker lista ut hur länge böcker och serier följer varandra.

Jag har inte hittat nått konkret på internet, men det verkar som vissa subplots inte går i samma takt? Men om man säger i det stora hela.

Finns det någon bok ute idag som serien inte följt så att säga, som kom ut efter att serien redan gjorts? Eller är det den sista boken som inte gets ut än som serien inte följer?

Vart i serien slutade dom följa böckerna? Är det säsong 7?

Frågar för, jag vill gärna se hur RR ville att allt ska sluta. Men är ingen bokläsare direkt så kommer itne ha tid och ork att läsa alla böcker, även om jag skulle vilja det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem

Böckerna tar slut efter säsong 5-6 beroende på vems storyline man menar, de är inte alla i samma ordning som i böckerna.

Märks tydligt på så sätt att säsong 7 och speciellt 8 är betydligt sämre än de tidigare.