Mitt Traderakonto har blivit övertagit av någon annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Gissar på att du 2004 inte ville uppge ditt riktiga personnummer utan använde dig av en personnummer generator.

Men nu har den personen loggat in genom bankid och fått sitt konto som du har ”lånat”.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. man la aldrig in sitt personnummer på den tiden.
Bara att inse att det är riktiga Pajaser som jobbar på tradera. Hela siten är ren katastrof.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Defender:

Nej. man la aldrig in sitt personnummer på den tiden.
Bara att inse att det är riktiga Pajaser som jobbar på tradera. Hela siten är ren katastrof.

Nog kan de vara pajasar men jag skapade mitt konto år 2000, jag har personnummer kopplat till mitt konto (fast jag inte kan se det i några inställningar). Kan det vara så att om man har Paypal-konto så kommer det in bakvägen? Det skulle inte förklara det här fallet men kanske mitt fall

Eller så har jag uppmanats någon gång när personnummer infördes att ange detta... men tyvärr kan jag inte komma ihåg det. Om man fått göra det i efterhand och man inte ville ha sitt personnummer där så kan man kanske mata in någon annans personnummer.

Aja, det måste ju vara så att Tradera skall kunna se när och hur personnumret lagts till kontot, och då även av vem (hur inloggningen gått till). Mycket svagt om de inte kan reda ut en sådan här sak.

Permalänk
Medlem

Amanda verkar mest vilja gå på lunch...

Permalänk
Medlem

@Martin76: Har du haft samma mail / lösen på tradera som på någon annan site som kanske blivit hackad?

Om någon har kommit över inloggningsuppgifter från en tidig registrering när man inte angav persnr så kan det mycket väl vara så att denna någon har loggat in på senare tid och då fått upp frågan om att verifiera sig med bankid, när detta görs så tillhör kontot helt plötsligt detta persnr.. (det var nåt år sedan tradera började med bankid-kollen)

Permalänk
Medlem

kan det vara så att du skapat ett konto med ett påhittat personnumer?

Sen har en person som velat buda på något inte kommit ihåg om den har ett konto eller ej, loggat in via bankid
och därigenom hamnat på det konto som du registrerat med dennes personnummer?

Jag ser inte att man själv kan ändra personnummer någonstans på mitt konto. (Vore idiotiskt om man skulle kunna göra det med) så jag ser inte hur en person som kommit över någon annans konto skulle kunna göra det.

Är det så att du registrerat med felaktigt personnummer får du skyllla dig själv.

Permalänk
Medlem

*Ja, det förstår jag. Det har som sagt alltid stått i någon annans personnummer så det är ingenting som har hänt på senaste utan det har varit så här sedan registering.*

Låter ju helt klart som att personnumret legat på kontot sedan 2004.. Jag vet att dom gjorde något med tradera då skattemyndigheten började nysta i alla som hade "företag" på tradera.. dvs dom sålde typ 500 saker av en produkt osv utan att skatta för vinsten. i den vevan kan det ha blivit ett krav.
Har man pga en sådan sak reggat nån annans personnummer och nu blir av med det så....
Man köper ju liksom inte en bil i nån annans namn för att slippa skatten..tråkigt när man blir tagen för bilstöld eftersom den "riktiga" ägaren då kommit på att han äger en bil och anmält den..

Sen kan det ju vara en bugg men låter lite smålångsökt.

Permalänk
Medlem

Rent spontant känns det som att du använt ett slumpmässigt personnummer när du registrerade dig, varpå någon med detta personnummer nu loggat in med bank-ID.

Genuin fråga eftersom jag inte använder Tradera: varför skulle någon vilja hacka ditt konto? Finns det något att vinna på det?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

....

Genuin fråga eftersom jag inte använder Tradera: varför skulle någon vilja hacka ditt konto? Finns det något att vinna på det?

Ska man blåsa folk så är det bra med ett konto med många bra omdömen under lång tid , det inger förtroende och det är då lättare att få köpare att betala i förskott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ju inte vara så sjukt svårt av Tradera att kontakta snubbe på email adressen och höra hans version???

Permalänk
Medlem

Jag har använt Tradera sedan 2005 men valde pga denna tråd att avsluta tjänsten idag. Kommer uppmana mina vänner och även er kamrater här på sweclockers att göra samma sak. Skrev även varför och hänvisade till denna tråd. I bästa fall påverkar man så att TS får tillbaka sitt konto, i värsta fall stänger man sitt konto på en site med kassa värderingar.

Har bekanta som råkat ut för liknande med Tradera men denna läsning var droppen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lhugo: Låter rimligt när man inte vet om ts kanske lagt in någon annans persnr när han reggade kontot.. (man borde rent moraliskt veta om man är kapabel till att göra en sån sak)
Om så är fallet får han ju skylla sig själv och borde egentligen polisanmälas, fast det bör väl vara preskiberat efter 15 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

@lhugo: Låter rimligt när man inte vet om ts kanske lagt in någon annans persnr när han reggade kontot.. (man borde rent moraliskt veta om man är kapabel till att göra en sån sak)
Om så är fallet får han ju skylla sig själv och borde egentligen polisanmälas, fast det bör väl vara preskiberat efter 15 år

Nu beskriver TS att han inte tror att han uppgav något personnummer när han skapade kontot. Han har definitivt inte sagt att han uppgivit någon annans. Vad jag kan minnas krävdes inte heller personnummer när jag registrerade konto. Oavsett så verkar ju tradera helt ovilliga att ens nysta i ärendet vilket är samma upplevelse jag har. Kan ju mycket väl vara i deras system som felet ligger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lhugo: Avslutade också mitt konto imorse och hänvisade till tråden. Tror inte det kommer ha någon verklig effekt att en handfull användare här på forumet avslutar sina konton, men whatever. Har ändå inte använt det under de fem år jag varit registrerad.

Kundtjänsten kunde inte ge ett tydligt svar på när mina uppgifter skulle raderas ála GDPR, utan sa bara att de är skyldiga att ha kvar vissa uppgifter i 10 år och att de sparade uppgifter från avslutade konton av analys- och marknadsföringsskäl. Är väl standard, men personen kunde definitivt ha varit mer tillmötesgående i sin kommunikation.

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@lhugo: Avslutade också mitt konto imorse och hänvisade till tråden. Tror inte det kommer ha någon verklig effekt att en handfull användare här på forumet avslutar sina konton, men whatever. Har ändå inte använt det under de fem år jag varit registrerad.

Kundtjänsten kunde inte ge ett tydligt svar på när mina uppgifter skulle raderas ála GDPR, utan sa bara att de är skyldiga att ha kvar vissa uppgifter i 10 år och att de sparade uppgifter från avslutade konton av analys- och marknadsföringsskäl. Är väl standard, men personen kunde definitivt ha varit mer tillmötesgående i sin kommunikation.

//G

Komiskt! Jag hade exakt samma diskussion med kundtjänst. Hänvisade till tråden och GDPR och fick heller inget vettigt svar. Exakt samma erfarenhet av kundtjänst som du.

Tror heller inget kommer att hända, men man kan ju hoppas på något. Hade heller ej tänkt använda tradera mer då sweclockers marknad är så mycket bättre <3

Ha det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gorian @lhugo exakt samma erfarenhetet här. Det konstiga är att mitt senaste köp/sälj var 10 år sedan.

Har en känsla av att de inte har implementerat GDPR helt korrekt. Frågan är, de behöver spara i 10 år, är dessa 10 år från min avregistrering eller 10 år från senaste aktivitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

@Gorian @lhugo exakt samma erfarenhetet här. Det konstiga är att mitt senaste köp/sälj var 10 år sedan.

Har en känsla av att de inte har implementerat GDPR helt korrekt. Frågan är, de behöver spara i 10 år, är dessa 10 år från min avregistrering eller 10 år från senaste aktivitet?

Har heller inte handlat där på många år och frågade samma sak. De valde lite smidigt att inte svara på den frågan. Känns ej ok. Hur som glad att ha avslutat kontot nu och härligt att se att fler sluter upp även om de inte leder till någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tino: Det lär väl vara dokumentationen om handlingen i sig som ska arkiveras, så jag gissar från senaste aktivitet? Men det är möjligt att uppsägningen i sig medför någon form av aktivitet som behöver dokumenteras och arkiveras. 🤷‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Bad om att ta bort mitt konto jag med. Det går dock inte utan de inaktiverar endast möjligheten att logga in..?

"TRADERA:
Tackar! Då är ditt konto avslutat! Är det någonting annat jag kan hjälpa dig med idag?

JAG 10:56
När försvinner kontot ur systemet?

TRADERA:
Okej! Vi kan avregistrera ett aktivt konto, det är inga konstigheter. Vi tar dock i nuläget inte bort några uppgifter omedelbart efter avregistrering. Det finns flera orsaker till det:
- Vi har enligt Bokföringslagen ett krav att spara uppgifter om alla kunder där vi har en fakturarelation i minst 7 år
- Vi har ett berättigat intresse av att upprätthålla en laglig marknadsplats, av denna anledning sparar vi personuppgifter i upp till 10 år för att kunna dela med oss till t.ex. Polisen eller Skatteverket om det föreligger misstanke om brott

JAG:
Vad gör ni då?
Vad innebär Avregistrera ett aktivt konto"?
Kan jag registrera ett nytt konto med xxEMAILxx och xxPERSONNUMMERxx?

TRADERA:
Ja vi har då stängt ner ditt konto på din begäran men du kommer inte ah möjlighet att starta ett nytt konto, vi kan absolut aktivera detta igen när du vill!

JAG:
Så ni inaktiverar endast möjligheten för mig att logga in på kontot?

TRADERA:
Ja precis, det kommer inte vara möjligt att använda kontot, om du inte vill att vi återverkar detta."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spank2k7:

Bad om att ta bort mitt konto jag med. Det går dock inte utan de inaktiverar endast möjligheten att logga in..?

"TRADERA:
Tackar! Då är ditt konto avslutat! Är det någonting annat jag kan hjälpa dig med idag?

JAG 10:56
När försvinner kontot ur systemet?

TRADERA:
Okej! Vi kan avregistrera ett aktivt konto, det är inga konstigheter. Vi tar dock i nuläget inte bort några uppgifter omedelbart efter avregistrering. Det finns flera orsaker till det:
- Vi har enligt Bokföringslagen ett krav att spara uppgifter om alla kunder där vi har en fakturarelation i minst 7 år
- Vi har ett berättigat intresse av att upprätthålla en laglig marknadsplats, av denna anledning sparar vi personuppgifter i upp till 10 år för att kunna dela med oss till t.ex. Polisen eller Skatteverket om det föreligger misstanke om brott

JAG:
Vad gör ni då?
Vad innebär Avregistrera ett aktivt konto"?
Kan jag registrera ett nytt konto med xxEMAILxx och xxPERSONNUMMERxx?

TRADERA:
Ja vi har då stängt ner ditt konto på din begäran men du kommer inte ah möjlighet att starta ett nytt konto, vi kan absolut aktivera detta igen när du vill!

JAG:
Så ni inaktiverar endast möjligheten för mig att logga in på kontot?

TRADERA:
Ja precis, det kommer inte vara möjligt att använda kontot, om du inte vill att vi återverkar detta."

Detta låter helt sjukt och skulle ifrågasättas om dom får göra på detta sättet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas79:

Detta låter helt sjukt och skulle ifrågasättas om dom får göra på detta sättet.

Knappast sjukt alls utan är nödvändigt och lagligt i dagens värld full av laglösa människor som föredrar av att tjäna pengar via bedrägerier.

Tradera har gjort ett hästarbete för att slippa sådant bös genom t ex tvingande BankID och (givetvis) att man inte kan plocka bort sin identitet för att starta om på nytt. Jag brukar kritisera Tradera för mycket men detta området är inte ett sådant.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@Spank2k7: Nu är jag ingen GDPR expert men borde du som privatperson kunna kräva att de skall ta bort all personlig data om dig?

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Mitt nästan tio år gamla Tradera-konto med hundratalet omdömen blev raderat utan någon notifikation runt 2013. Hade använt min morsas personinfo/mail för det första kontot då jag var minderårig vid tillfället. Flera år senare så skulle min morsa registrera eget konto och hennes registrering lyckades då radera hela mitt konto, vilket jag inte märkte förrän några månader senare då jag inte använder Tradera jätteofta. Hon tog alltså inte över kontot utan lyckades registrera ett helt nytt konto medan mitt raderades. Ungefär samma respons som OP från kundtjänst: "Oj vad konstigt, det borde inte gå men det finns inget vi kan göra. Du får skapa nytt konto". Tror det här var innan man kunde länka personnr. också. Traderas online-lösning känns onekligen jävligt instabil.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att det tagit lite tid att svara.

Skrivet av Linus:

@Martin76: Har du haft samma mail / lösen på tradera som på någon annan site som kanske blivit hackad?

Om någon har kommit över inloggningsuppgifter från en tidig registrering när man inte angav persnr så kan det mycket väl vara så att denna någon har loggat in på senare tid och då fått upp frågan om att verifiera sig med bankid, när detta görs så tillhör kontot helt plötsligt detta persnr.. (det var nåt år sedan tradera började med bankid-kollen)

Jag har haft ett gammalt lösenord, dock så hade jag inte någon gmail-adress när jag registrerade kontot så just den kombinationen av email/lösenord har jag inte använt någon annanstans.

Skrivet av pucko:

kan det vara så att du skapat ett konto med ett påhittat personnumer?

Sen har en person som velat buda på något inte kommit ihåg om den har ett konto eller ej, loggat in via bankid
och därigenom hamnat på det konto som du registrerat med dennes personnummer?

Jag ser inte att man själv kan ändra personnummer någonstans på mitt konto. (Vore idiotiskt om man skulle kunna göra det med) så jag ser inte hur en person som kommit över någon annans konto skulle kunna göra det.

Är det så att du registrerat med felaktigt personnummer får du skyllla dig själv.

Som sagt, det var 15 år sedan men jag har aldrig registrerat med ett felaktigt personnummer tidigare. Dessutom blir det ju lite långsökt att ha letat upp ett personnummer till en annan Martin Karlsson och använt det (jag antar att den personen som nu har kontot har samma namn som jag).

Skrivet av Dolesen:

*Ja, det förstår jag. Det har som sagt alltid stått i någon annans personnummer så det är ingenting som har hänt på senaste utan det har varit så här sedan registering.*

Låter ju helt klart som att personnumret legat på kontot sedan 2004.. Jag vet att dom gjorde något med tradera då skattemyndigheten började nysta i alla som hade "företag" på tradera.. dvs dom sålde typ 500 saker av en produkt osv utan att skatta för vinsten. i den vevan kan det ha blivit ett krav.
Har man pga en sådan sak reggat nån annans personnummer och nu blir av med det så....
Man köper ju liksom inte en bil i nån annans namn för att slippa skatten..tråkigt när man blir tagen för bilstöld eftersom den "riktiga" ägaren då kommit på att han äger en bil och anmält den..

Sen kan det ju vara en bugg men låter lite smålångsökt.

Som sagt, tycker det verkar mer sannolikt att det är någon sammanblandning i deras databas än att jag skulle angivit ett annat korrekt personnummer.

Skrivet av Jonny Myran:

Rent spontant känns det som att du använt ett slumpmässigt personnummer när du registrerade dig, varpå någon med detta personnummer nu loggat in med bank-ID.

Genuin fråga eftersom jag inte använder Tradera: varför skulle någon vilja hacka ditt konto? Finns det något att vinna på det?

Jag förstår inte riktigt det heller. Jag har gjort typ 7 köp på 15 år så det är ju inte så att mitt konto är intressant. Det jag triggade på var att när jag fortfarande kunde komma åt mitt konto i appen hade den nya användaren vunnit en auktion men inte betalat. Funderade över om de ville att jag skulle råka betala ändå, men då kanske man inte skulle köpt en grej för ungefär 150 kronor utan satsat på något som gav lite mer pengar.

Skrivet av Linus:

@lhugo: Låter rimligt när man inte vet om ts kanske lagt in någon annans persnr när han reggade kontot.. (man borde rent moraliskt veta om man är kapabel till att göra en sån sak)
Om så är fallet får han ju skylla sig själv och borde egentligen polisanmälas, fast det bör väl vara preskiberat efter 15 år

Som sagt, jag har aldrig använt någon annans personnummer någonstans så jag kan knappast ha gjort det på Tradera.

Jaja, jag har inte brytt mig om att kontakta dem igen men trevligt att några av er valt att säga upp era konton och hänvisa till tråden. Det gör säkert ingen skillnad men skönt att fler protesterar. Får väl hoppas att någon IT-kunnig hos Tradera läser och kollar och faktiskt undersöker ifall det finns någon bugg när gamla konton uppdaterades.

En annan intressant sak att prova vore ju ifall någon har ett gammalt konto utan personnummer försöker skapa en ny användare med samma namn som på det gamla kontot. Bara för att se ifall det faktiskt går att göra så.

Permalänk
Medlem

Jag har ett konto som varit spärrat flera år (ursprungligen på grund av en missad faktura) trots att jag kan rabbla upp sådär 10 e-postadresser, visa tidigare korrespondens och uppge annan personlig info - för att det inte finns något personnummer vilket inte KUNDE anges när jag skapade kontot.
Bojkottade skiten i flera år men fick till slut ge efter och skapa ett nytt konto eftersom det inte finns någon konkurrent värd namnet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag minns faktiskt att det för just 15 år sedan krävdes ett personnummer för att skapa ett konto. Det var dock vanligt att slumpa fram personnummer bland såväl bedragare och de med gott uppsåt eftersom det kunde kännas lite känsligt att ange sitt eget personnummer. Du nämner själv att du inte alltid gillat tanken på att ge ut ditt personnummer så kanske slumpade du fram ett sådant då för 15 år sedan? Kontot har således alltid stått på ett och samma personnummer, men inte ditt. I ett sådant fall är det ju inte helt ovettiga svar från supporten, anser jag, i och med att kontot egentligen aldrig stått på dig

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Tradera har en tydlig brist i lösenordsbytet upptäckte jag nu.

När man skall skicka bekräftelsekod vid lösenordsbyte om man glömt lösenordet så kan man ange vilket telefonnummer som helst och det funkar. Så det "räcker" att fånga upp ändringsmailet med återställningslänken och sedan är det klart att byta lösen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Jag minns faktiskt att det för just 15 år sedan krävdes ett personnummer för att skapa ett konto. Det var dock vanligt att slumpa fram personnummer bland såväl bedragare och de med gott uppsåt eftersom det kunde kännas lite känsligt att ange sitt eget personnummer. Du nämner själv att du inte alltid gillat tanken på att ge ut ditt personnummer så kanske slumpade du fram ett sådant då för 15 år sedan? Kontot har således alltid stått på ett och samma personnummer, men inte ditt. I ett sådant fall är det ju inte helt ovettiga svar från supporten, anser jag, i och med att kontot egentligen aldrig stått på dig

Jag är rätt säker på att jag inte angav personnr när jag registrerade mitt konto 2007. Skulle nämligen ge mig på att sälja lite prylar för inte så länge sedan och fick då upp ett meddelande att mitt konto inte var kopplat till ett personnr, och jag blev tvungen att ange det + legitimera mig med mobilt bank-id innan jag kunde lägga upp någon annons.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av immutable:

Jag är rätt säker på att jag inte angav personnr när jag registrerade mitt konto 2007. Skulle nämligen ge mig på att sälja lite prylar för inte så länge sedan och fick då upp ett meddelande att mitt konto inte var kopplat till ett personnr, och jag blev tvungen att ange det + legitimera mig med mobilt bank-id innan jag kunde lägga upp någon annons.

Precis samma för mig + jag måste verifiera mig varje gång med bankid när jag lägger upp en annons.

Mitt omdömme
★★★★★
★★★★★
5,0 (284)
• Reg. 2007

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli ännu rörigare. Hittade en gammal pst-fil från Outlook där jag sparat gamla mail.

Där hittade jag mailet jag fick från Tradera när jag skapade kontot (2004-10-31 tydligen):

Citat:

Hej Martin Karlsson,

Tack för att du registrerat dig som medlem på Tradera. Här kommer ditt användarnamn och lösenord.

Loginnamn:
MartinKarlsson76

Lösenord:
joyroyih

Tradera har ett samarbete med den svenska betaltjänsten Payson. Syftet med Payson är att en köpare enkelt, snabbt och säkert skall kunna betala till säljaren och att säljaren snabbt och säkert får betalt. Tradera rekommenderar dig som ny medlem att använda Payson både när du köper och säljer. Läs mer här >> http://www.tradera.com/promo/payson/

OBS! Det lösenord du fått i detta mail ber vi dig byta när du loggar in på Tradera första gången. Kom ihåg att vi skiljer på stora och små bokstäver i lösenordet. För att ändra lösenordet loggar du först in på "Din sida", under "Din profil" finner du sedan länken "Ändra användarnamn & lösenord".

Problem med lösenordet? Klicka på länken: http://www.tradera.com/service/service_login.asp

Där har jag alltså registrerat MartinKarlsson76, alltså inte martinkarlsson som jag trodde var mitt konto. Om nu martinkarlsson har tillhört någon annan hela tiden och jag ändå kunnat använda det, vad säger det om säkerheten hos Tradera? Det blir bara mer och mer snurrigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Martin76:

Nu börjar det bli ännu rörigare. Hittade en gammal pst-fil från Outlook där jag sparat gamla mail.

Där hittade jag mailet jag fick från Tradera när jag skapade kontot (2004-10-31 tydligen):

Där har jag alltså registrerat MartinKarlsson76, alltså inte martinkarlsson som jag trodde var mitt konto. Om nu martinkarlsson har tillhört någon annan hela tiden och jag ändå kunnat använda det, vad säger det om säkerheten hos Tradera? Det blir bara mer och mer snurrigt.

Hehe, Har du använt någon annans konto då?

Vad är oddsen att ni har gjort samma lösen?

PS ta bort lösen