Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Länken är en guide till Plex Media Server. @SleepstreameR har Plex Media Player körandes på skärmdumpen. Vad jag vet finns det ingen native Plex Media Player till Linux. Därför jag undrar.

https://github.com/plexinc/plex-media-player

Permalänk
Medlem

Tack och bock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Vad jag vet finns det ingen native Plex Media Player till Linux. Därför jag undrar.

https://forums.plex.tv/t/plex-media-player-packages-for-linux...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack! Får testa denna!

Permalänk
Medlem

Kände mig wild and crazy och drog in Cinnamon häromdagen. Konfat och klart hur jag vill ha det efter några dagar.
Ser e x a k t ut som min Xfce. Haha

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Blueee and darkkk

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Kände mig wild and crazy och drog in Cinnamon häromdagen. Konfat och klart hur jag vill ha det efter några dagar.
Ser e x a k t ut som min Xfce. Haha

https://imgur.com/l3bH2bk.png

Supersnyggt! Verkligen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Nån bra guide hur man ändrar skrivsbordsutseendet till macos på Ubuntu 18.04.2 ? Jag bytte tillbaka till Linux från Windows enbart för att pröva ny skrivbordslayour men vet inte hur man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Nån bra guide hur man ändrar skrivsbordsutseendet till macos på Ubuntu 18.04.2 ? Jag bytte tillbaka till Linux från Windows enbart för att pröva ny skrivbordslayour men vet inte hur man gör.

Nu har jag inget direkt svar på din fråga, Men har du kollat på Elementary OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Nån bra guide hur man ändrar skrivsbordsutseendet till macos på Ubuntu 18.04.2 ? Jag bytte tillbaka till Linux från Windows enbart för att pröva ny skrivbordslayour men vet inte hur man gör.

https://duckduckgo.com/?q=make+ubuntu+look+like+osx&t=hj&ia=w...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag sitter ju framför datorn 24/7, jag spelar inte eftersom jag inte kan finna nöje i det, så jag tycker det är kul med Linux... Fast själva "upplevelsen" av datorn bör finslipas ytterligare, känslan. T.ex. borde det finns inbyggd scroll-hastighet-val i Linux. Det går bara inte utan att kunna scrolla någorlunda snabbt, iaf i WEBBLÄSAREN. I Firefox går det att ställa in detta manuellt. Men det är för trixigt egentligen.

Jag har en 43" philips-dataskärm. Så jag lever i skärmen.

Permalänk
Medlem

Ser ut såhär just nu.

Permalänk
Medlem

@BuruZ: Gillar färgerna! Lätt för ögonen att titta på Ibland känns det som att man blir blind av att titta på vissas skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

@BuruZ: Gillar färgerna! Lätt för ögonen att titta på Ibland känns det som att man blir blind av att titta på vissas skrivbord

Kul att höra!
Känns rätt behagligt att kolla på, har svårt när det blir för ljust eller vitt på skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

har svårt när det blir för ljust eller vitt på skrivbordet

Precis, Håller helt klart med dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Din spotify-client ser annorlunda ut mot min. För det är väl Spotify?

edit:
Antar att det är detta: https://github.com/khanhas/spicetify-cli

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Din spotify-client ser annorlunda ut mot min. För det är väl Spotify?

edit:
Antar att det är detta: https://github.com/khanhas/spicetify-cli

Stämmer bra, skulle just länka
Lite CSS-skills är vad som behövs

Permalänk
Medlem

@Lafa: Vilket DE (Desktop Enviroment) har du provat?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Stämmer bra, skulle just länka
Lite CSS-skills är vad som behövs

Lust att dela med dig av din config till spicetify?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Lust att dela med dig av din config till spicetify?

Visst

https://pastebin.com/drzczZ3T - user.css
https://pastebin.com/FXh8dRHh - color.ini

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuruZ:

Tack tack!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@nick-li: bara Ubuntu och Mint (samt Debian). Mint gillar jag mest. Liknar Windows som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

@nick-li: bara Ubuntu och Mint (samt Debian). Mint gillar jag mest. Liknar Windows som.

Det är distrubitioner, inte De. DE=desktop environment.

Du kan köra mate unity gnome kde och dom flesta på ubuntu, även på arch, även på fedora osv. DE=det program som är din desktop, inte knutet till en specifik distrubition.

Mint = cinnamon som standard. Ubuntu =gnome som standard. Debian=gnome som standard. Debian=du kan köra gnome kde cinnaom budige pantheon eller vad du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Pop!_OS 19.04

Dash to Dock Gnome Extension, för att ha programstart i botten och inte på sidan som är standard.

Innan ominstallation körde jag Linux Mint 19.1 med detta tema

Visa signatur

Intel NUC (NUC8i7BEHGA) i7-8559U, 32 GB RAM, Samsung 970 EVO Plus 500GB + 1000 GB WD Black 2,5", Pop!_OS 19.04 | Dell XPS 13 9370 i7-8550U, 16GB RAM, 512 GB M2, Linux Mint 19.2

Permalänk
Avstängd

Fluxbox, long time no see!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av BuruZ:

Snyggt!
Kör Openbox på en annan burk, länge sedan jag körde Fluxbox men typ same same

Tack!

Njae, Fluxbox har bättre rendering på grafiska element på grund av XPM/PNG support, det gör en stor skillnad för mig. Dessutom gillar jag Fluxbox toolbar, tabs, design på app-nivå och enkelheten av att skräddarsy menyn.

Så, väldig stora skillnader enligt mig

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Archlabs med i3 som WM.

Visa signatur

Arch | Samsung S20 FE 5G

Permalänk
Medlem

OS X inspirerat kan man väl säga

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

@eXpander_:
Va e de för fihanterare?