Corsair lanserar Nightsword RGB – spelmus med fokus på anpassningsbar vikt

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Nightsword RGB – spelmus med fokus på anpassningsbar vikt

Corsair presenterar sin senaste spelmus Nightsword RGB, som särskiljer sig genom stora möjligheter att anpassa vikten samt automatisk avläsning av denna i den tillhörande mjukvaran.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Designen får mig att tänka på kvalitétsmöss från Trust eller rea lådan på Lidl :/
Corsair gör oftast produkter som jag tycker ser riktigt bra ut. Men ibland undrar man.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv

Identisk med g502. Hoppas scrollhjulet är av bättre kvalité på denna då. Ogillar scrollhjulet starkt på g502, trög och vobblig.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon190792:

Identisk med g502. Hoppas scrollhjulet är av bättre kvalité på denna då. Ogillar scrollhjulet starkt på g502, trög och vobblig.

Tycker också den är väldigt lik deras Dark Core

Permalänk
Inaktiv

Anpassad vikt alltså, hm...med tanke på människans snabba anpassningsförmåga känns detta lite löjligt, som exempel: Alltid kört trådad mus, men har nu bytt till en trådlös med tillhörande extra vikt som till en början kändes som att flytta runt en blyklump men som efter några dagar kändes fjäderlätt.

Permalänk
Medlem

Mest p12 designen jag sett på länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hitta min nästa datormus 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått poängen med att addera vikt. Subjektivt såklart, men det kan inte vara allt för vanligt att folk gärna vill ha en tyngre mus.

Permalänk

När kommer RGB snacket igång. Lika kul varje gång...😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag har aldrig förstått poängen med att addera vikt. Subjektivt såklart, men det kan inte vara allt för vanligt att folk gärna vill ha en tyngre mus.

Kände aldrig någon skillnad när denna typ av feature kom så det blev bara att jag slängde i några random vikter första dagen för jag tyckte det va lite coolt sen tänkte jag aldrig mer på det, personligen tycker jag det är mumbojumbo men det är väl en smaksak som du sa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns en regel för ideal viktfördelning, baserad på forskning som Matrix Design (senare IDEO) utförde redan 1987:
Viktcentrum ska vara där sensorn är. Och den punkten ska vara mitt-emellan positionerna för fingrarna som används för att röra musen.
Corsair kunde ha utformat musen på det sättet från början. Resten är gimmicks.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Och fördela vikt är bra för vad? Köpte precis en glorious model O och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till en vanlig mus. Desto lättare mus, desto mindre hand och handled ansträngning = Längre spelsessioner.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Så jävla trött på dessa designval som görs. Varför måste en datormus se ut som den kommer från Transformers? Blä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Och fördela vikt är bra för vad? Köpte precis en glorious model O och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till en vanlig mus. Desto lättare mus, desto mindre hand och handled ansträngning = Längre spelsessioner.

Åfan. Hur mycket längre orkar du spela med ca 30gr lättare mus? Tur att jag har lite muskler i armarna så jag inte dras med sådana problem.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Åfan. Hur mycket längre orkar du spela med ca 30gr lättare mus? Tur att jag har lite muskler i armarna så jag inte dras med sådana problem.

Min förra mus vägde drygt 120 gram så det är nästan halva vikten. Samt att jag spelar med låg DPI och sensitivity så det gör stor skillnad. Men har man aldrig prövat så vet man inte. Pröva en lättare mus så får du känna skillnaden. Hade en del problem med handleden förut efter jag hade spelat fps spel mellan 1-2 timmar, Nu känns det bra. Har ingenting med muskler att göra, men jag ska tänka på dig nästa gång jag är till gymmet <3

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"