Lämplig 65-tums 2018-modeller för spel och film?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyckelpiga:

Elgiganten kommer garanterat föreslå en "kalibrering" av TV innan man plockar hem den.
Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja låta någon annan ställa in bilden för 1000kr.
Jag kan väl inte vara ensam om att tycka det är kul att optimera själv?

Behöver man hjälp med detta så finns det ju härliga forum att vända sig till också.

Ja har du en xrite i1 display pro och en spectrophotometer då eller?

Annars har du ju ingen aning om hur bilden faktiskt är.

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Ja har du en xrite i1 display pro och en spectrophotometer då eller?

Annars har du ju ingen aning om hur bilden faktiskt är.

Nej jag inte ingenting att gå efter egentligen förutom mina egna ögon. Tänkte att jag ställer in den så jag blir nöjd till några olika filmer. Alternativt kör på samma inställningar från valfri kalibrerare som visar på youtube och utgår från det.
Sist jag köpte TV (5år sedan) existerande inga såna här erbjudanden så jag trodde detta mest var säljsnack likt, extra garanti, försäkring osv. Det som ofta redan hemförsäkringen täcker.

Du tycker det är värt 1000kr för att få den inställd?
Nu blev den beställd till Hifi-klubben i kungens kurva men antar att de gärna gör detta om jag vill också.

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem

Tycker du gjorde en miss. Skaffade en 65" LG OLED i slutet av 2017 och jäklar vad bra den panelen är. Till och med usla TV-kanaler ser bra ut och för att inte snacka om Dolby Vision/HDR via Netflix eller Blu-ray 4K.

OLED är helt enkelt överlägset...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyckelpiga:

Alternativt kör på samma inställningar från valfri kalibrerare som visar på youtube och utgår från det.

Varje enskilt exemplar är helt unikt.

Det går liksom inte att använda någon annans inställningar och få det korrekt.

Kalibrering som man betalar för är endast värt det om de kommer hem till dig.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Tycker du gjorde en miss. Skaffade en 65" LG OLED i slutet av 2017 och jäklar vad bra den panelen är. Till och med usla TV-kanaler ser bra ut och för att inte snacka om Dolby Vision/HDR via Netflix eller Blu-ray 4K.

OLED är helt enkelt överlägset...

Om du betalade under 15k för en ny 65" OLED låter det onekligen som ett kap!

Alla gillar olika och nästa tv kanske blir OLED ändå. Återstår att se men just nu kändes de svarta för svart på de OLED jag tittat på (möjligen endast ovana). Kändes som många detaljer i de mörka partierna drunknade i svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Varje enskilt exemplar är helt unikt.

Det går liksom inte att använda någon annans inställningar och få det korrekt.

Kalibrering som man betalar för är endast värt det om de kommer hem till dig.

Bra input! Tror varken elgiganten eller mediamarkt kommer hem till en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

Om du betalade under 15k för en ny 65" OLED låter det onekligen som ett kap!

Alla gillar olika och nästa tv kanske blir OLED ändå. Återstår att se men just nu kändes de svarta för svart på de OLED jag tittat på (möjligen endast ovana). Kändes som många detaljer i de mörka partierna drunknade i svärta.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag betalde avsevärt mycket mer än 15 papp för min TV så där har du en poäng. Svart ska vara svart inte någon nyans av grått och det kan vara som du skriver en vanesak. Inställningen av TV:n är superviktig, gör man fel kan hela bilden bli extremt mörk men det är helt enkelt en inställningsfråga (Google är din vän i detta fall).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Nej, jag betalde avsevärt mycket mer än 15 papp för min TV så där har du en poäng. Svart ska vara svart inte någon nyans av grått och det kan vara som du skriver en vanesak. Inställningen av TV:n är superviktig, gör man fel kan hela bilden bli extremt mörk men det är helt enkelt en inställningsfråga (Google är din vän i detta fall).

Ja jag såg att Hifi-klubben hade en liten guide på sin egen hemsida om lämpliga startinställningar så tänkte jag utgår ifrån dom.

Jag hade säkert blivit nöjd med en OLED också men just nu hade jag redan sträckt budgeten från 10-12k till 15k.

Går från 55" till 65" och avsevärt bättre TV än innan så borde bli ett rejält lyft. Får spara på OLED till nästa TV kanske förhoppningsvis mer än 5år bort dock jämfört med denna omgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem

Tror nog du blir riktigt nöjd med ditt val. Är själv supernöjd med mitt val av TV från Sony förra året. Även jag satsade på runt 15 000 kr gällande budget och det är väldigt bra prispunkt för TV om man köper från förgående års toppmodeller då de prissänks.

Följer tråden för uppdatering när du fått TV:n.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av AdoringFan:

Ja har du en xrite i1 display pro och en spectrophotometer då eller?

Annars har du ju ingen aning om hur bilden faktiskt är.

Det var snack om Elgigantens kalibrering för ett tag sedan. Då kalibrerade dom inte bilden med hårdvara, d.v.s en riktig kalibrering utan dom ställer in allting enligt siffror dom har på ett papper. Precis som du själv kan göra hemma efter en snabb googling. Deras försvar var att dom även packar upp teven och kontrollerar så den funkar.

Men det kan hända att dom ändrat och gör en riktig kalibrering nu. Men det tror jag inte.

EDIT: Hittade denna: https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=338329
och:
https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felakt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyckelpiga:

Bra input! Tror varken elgiganten eller mediamarkt kommer hem till en.

Skickades från m.sweclockers.com

Mediamarkt gör det.
Har en vän som jobbar där och Sweclockers Bildkalibratör-expert undervisar ju dem.

Skrivet av Storbamsen:

Det var snack om Elgigantens kalibrering för ett tag sedan. Då kalibrerade dom inte bilden med hårdvara, d.v.s en riktig kalibrering utan dom ställer in allting enligt siffror dom har på ett papper. Precis som du själv kan göra hemma efter en snabb googling. Deras försvar var att dom även packar upp teven och kontrollerar så den funkar.

Men det kan hända att dom ändrat och gör en riktig kalibrering nu. Men det tror jag inte.

EDIT: Hittade denna: https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=338329
och:
https://www.svt.se/plus/elgigantens-bildoptimering-gav-felakt...

Ja Elgigantens är väl påhitt.

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Tror nog du blir riktigt nöjd med ditt val. Är själv supernöjd med mitt val av TV från Sony förra året. Även jag satsade på runt 15 000 kr gällande budget och det är väldigt bra prispunkt för TV om man köper från förgående års toppmodeller då de prissänks.

Följer tråden för uppdatering när du fått TV:n.

Lovar en update när jag har den hemma

Skrivet av AdoringFan:

Mediamarkt gör det.
Har en vän som jobbar där och Sweclockers Bildkalibratör-expert undervisar ju dem.

Ja Elgigantens är väl påhitt.

Där ser man, Ja säljaren jag pratade med på Mediamarkt (heron) gav ett mkt seriösare och ärligare intryck än de på Elgiganten (södertälje).

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk

Uppföljning! Hämtade min Sony xf9005 i 65" för två dagar sedan.

Ingen kalibrering utan körde på de inställningar som Hifi-klubben föreslog (finns på deras hemsida). Bilden är fantastisk! Nu har jag ju inte kikat på de modeller jag skrev om i mitt första inlägg i mitt eget vardagsrum av förklarliga skäl så lite svårt att jämföra skillnader.

Men svärtan är riktigt bra, ljusstyrkan likaså och uppskattar att Sony återger en mer naturlig bild som inte överdriver färger.

Har efter de föreslagna inställningarna lattjat runt lite och ökat lite på ljusstyrka, skärpa, kontrast och ställt X-tended dynamic range på mellan.

Svärföräldrarna hade tydligen köpt en Samsung Q6f som ska komma i dagarna. Ska testa någon 4k från youtube så jag kan få en jämförelse som jag får dela med mig om framåt.

Har testat att lira lite resident evil 2 med HDR. Mycket trevlig upplevelse (eller skräckinjagande hur man nu ser det). Har bilden ställd i bio pro och upplever inget input lag men är å andra sidan ingen hardcore gamer.

Blooming har jag endast stött på när jag kikat på en supermörk scen och pausar så en ljus "menyrad" som dyker upp. Hade jag inte läst om detta innan jag kikade på TV'n hade jag troligen inte reagerat på det. Jag får helt enkelt kolla efter blooming om jag ska se det. Men jag har ingenting emot det då själva FALD antagligen är de som gör bilden så sjukt trevlig i övrigt

Ska även tillägga att den lilla blooming jag upplever endast är när det är helt mörkt i vardagsrummet på kvällen. Vid normalt upplyst vardagsrum ser jag ingen blooming trots att jag kollar på OLED demo klipp på Youtube.

Snäv betraktningsvinkel är det verkligen. Man ska sitta rakt framför annars försvinner färger och svärta ganska snart. Samma sak här, jag sitter rakt framför så mig gör det inget.

Ljuset når inte riktigt ut i hörnerna med full ljusstyrka. Detta är också någonting jag har fått leta efter för annars är det inte ofta man kollar uppe i hörnerna på en 65" skärm.

Slutsatsen är att jag är riktigt riktigt nöjd! Stort tack till all hjälp, jag kunde nog omöjligen fått en bättre 65" TV för 13899kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk

@kasc: @daskedennis: @habbarn: @roosterx:

En fråga till er angående motionflow på XF9005.

Jag har min inställd på personlig.

Smoothness: 2
Clearness: min
Cinemotion: hög

Men jag upplever att bilden laggar till lite med jämna mellanrum på typ 10-15 sekunder. Upplever ni någonting liknande?
Hojta till om det hjälper med fullständiga inställningar så får jag plita ner detta ikväll.

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

@kasc: @daskedennis: @habbarn: @roosterx:

En fråga till er angående motionflow på XF9005.

Jag har min inställd på personlig.

Smoothness: 2
Clearness: min
Cinemotion: hög

Men jag upplever att bilden laggar till lite med jämna mellanrum på typ 10-15 sekunder. Upplever ni någonting liknande?
Hojta till om det hjälper med fullständiga inställningar så får jag plita ner detta ikväll.

Ska kika när jag kommer hem, aldrig haft problem med att bilden laggar.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

@kasc: @daskedennis: @habbarn: @roosterx:

En fråga till er angående motionflow på XF9005.

Jag har min inställd på personlig.

Smoothness: 2
Clearness: min
Cinemotion: hög

Men jag upplever att bilden laggar till lite med jämna mellanrum på typ 10-15 sekunder. Upplever ni någonting liknande?
Hojta till om det hjälper med fullständiga inställningar så får jag plita ner detta ikväll.

Laggar det alltid från alla källor eller någon specifik? Har aldrig upplevt det du säger.

Permalänk

Laggar när jag kör från senaste kodi. Ska kolla ikväll om det är samma med tex vlc. Blir mer märkbart om man ökar smoothness då laggandet syns mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

@kasc: @daskedennis: @habbarn: @roosterx:

En fråga till er angående motionflow på XF9005.

Jag har min inställd på personlig.

Smoothness: 2
Clearness: min
Cinemotion: hög

Men jag upplever att bilden laggar till lite med jämna mellanrum på typ 10-15 sekunder. Upplever ni någonting liknande?
Hojta till om det hjälper med fullständiga inställningar så får jag plita ner detta ikväll.

Hmm, jag tror att vi har motionflow avstängt. Har aldrig laborerat med det.

Det ska göra bilden mer flytande va? det som kallas "fiskskålseffekten" eller vad det var

Kul att du är nöjd med TVn förresten!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Hmm, jag tror att vi har motionflow avstängt. Har aldrig laborerat med det.

Det ska göra bilden mer flytande va? det som kallas "fiskskålseffekten" eller vad det var

Kul att du är nöjd med TVn förresten!

Ja det gör bilden mer flytande. Jag hittade denna efter några dagar men nu vill jag inte vara utan den visst kör man den i max blir det jäkligt konstigt men om man kör den på lagom, typ 2 eller 3 så känns helt plötsligt att ha den avstängd som någonting är trasigt när det hackar så

Jäkligt nöjd i övrigt med tanke på vad jag betalade. Aldrig upplevt så ljusstark tv förut! Kör undertexter i grått för det blir så ljust annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

Ja det gör bilden mer flytande. Jag hittade denna efter några dagar men nu vill jag inte vara utan den visst kör man den i max blir det jäkligt konstigt men om man kör den på lagom, typ 2 eller 3 så känns helt plötsligt att ha den avstängd som någonting är trasigt när det hackar så

Jäkligt nöjd i övrigt med tanke på vad jag betalade. Aldrig upplevt så ljusstark tv förut! Kör undertexter i grått för det blir så ljust annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha! Måste jag genast hem och testa

Vart ändrar du undertextfärg? Är det i TVns inställningar eller i själva appen eller vad du nu använder?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@Nyckelpiga: Har Motionflow av iallafall.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Om ni inte gjort det uppdatera TVn till Android 8.0 Oreo. Den fixar en hel del problem. Det som jag märkte mest var fixen av bakgrundsbelysningen när det är väldigt ljusa undertexter. TVn får även ett nytt UI och blir klart snabbare.

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Aha! Måste jag genast hem och testa

Vart ändrar du undertextfärg? Är det i TVns inställningar eller i själva appen eller vad du nu använder?

Precis lärt mig detta men srt filer funkar att välja valfri färg här direkt på nätet:
https://subtitletools.com/change-subtitle-color-online

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Skrivet av KASC:

Om ni inte gjort det uppdatera TVn till Android 8.0 Oreo. Den fixar en hel del problem. Det som jag märkte mest var fixen av bakgrundsbelysningen när det är väldigt ljusa undertexter. TVn får även ett nytt UI och blir klart snabbare.

När jag söker efter uppdatering via TV´n så säger den att den har den senaste.
Inställningar>Om>systemprogrmuppdatering. Men under version står det 7.0

Så jag antar att jag inte har den senaste? Jag har provat att starta om TVn också men det gjorde ingen skillnad.

Förövrigt ser jag bara denna minimala lagg på material jag spelar upp via vlc och kodi. Om jag streamar från youtube t.ex. så dyker inte detta fenomen upp. Så jag antar att det är dags att hitta en vettig ny mediaspelare som inte laggar.

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem

Den har inte skjutits ut till oss via autoupdate ännu men man kan ladda ner den senaste versionen från sonys hemsida och uppdatera med USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

När jag söker efter uppdatering via TV´n så säger den att den har den senaste.
Inställningar>Om>systemprogrmuppdatering. Men under version står det 7.0

Så jag antar att jag inte har den senaste? Jag har provat att starta om TVn också men det gjorde ingen skillnad.

Förövrigt ser jag bara denna minimala lagg på material jag spelar upp via vlc och kodi. Om jag streamar från youtube t.ex. så dyker inte detta fenomen upp. Så jag antar att det är dags att hitta en vettig ny mediaspelare som inte laggar.

https://www.sony.se/electronics/support/televisions-projector...

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av KASC:

Den har inte skjutits ut till oss via autoupdate ännu men man kan ladda ner den senaste versionen från sonys hemsida och uppdatera med USB.

Ah ok. Eftersom jag kan vara något klåfingrig väntar jag nog in till den kommer via autoupdate (eller brukar detta ta lång tid?)

Lattjade runt med lite inställningar i KODI och fick laggandet att minska något. Hittade någon tråd om någon som haft precis samma problem som jag.

Sen dyker en massa nya frågor upp angående att spela upp 4k utan att det laggar samt huruvida jag ska koppla allt för att få surround att lira från GPU>TV>förstärkare men misstänker att det finns lämpligare trådar att fråga i då. Är ny på forumet och har inte lärt mig navigera riktigt än.

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyckelpiga:

Ah ok. Eftersom jag kan vara något klåfingrig väntar jag nog in till den kommer via autoupdate (eller brukar detta ta lång tid?)

Lattjade runt med lite inställningar i KODI och fick laggandet att minska något. Hittade någon tråd om någon som haft precis samma problem som jag.

Sen dyker en massa nya frågor upp angående att spela upp 4k utan att det laggar samt huruvida jag ska koppla allt för att få surround att lira från GPU>TV>förstärkare men misstänker att det finns lämpligare trådar att fråga i då. Är ny på forumet och har inte lärt mig navigera riktigt än.

är väldigt enkelt, för bara över filen på ett usbminne sen trycker du bara in det i en av usb portarna på tvn.

Då startar uppdateringen automatiskt

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

är väldigt enkelt, för bara över filen på ett usbminne sen trycker du bara in det i en av usb portarna på tvn.

Då startar uppdateringen automatiskt

Låter ju faktiskt till och med som att jag skulle klara detta

Ska dubbelkolla att jag har senaste KODI och 64bit versionen ikväll och testa att uppdatera VLC till senaste version också för att se om det går att spela upp 4k utan lagg. Har förstått att det har att göra med att CPU ska låta GPU ta över arbetet så att säga för att orka med 4k ordentligt.

Skönt att se att inget lagg uppstod på youtube vid 1440p i 60pfs. Då kan jag utesluta att det beror på TV'n

Visa signatur

HTPC - Azuz Z97M-plus, Bequiet 630w, I5-4690K kyld med Nuctua NH-D9L
8gb ram, EVGA GTX970SSC, 128G SSD, 1TB SSD, 2TB HDD.

Kopplad till Marantz SR5013 > Sony 65" XF9005

Permalänk
Medlem

Någon speciell anledning till att du kör kodi? Testat om tex Plex funkar bättre? Jag kör Plex och har inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com