Baldur's Gate III officiellt – utvecklas av Larian Studios

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

Ska man ge ettan och tvåan en chans innan man försöker sig på trean

Som jag sagt förut tycker jag nog att man kan skippa ettan. Den är mycket svagare än tvåan, och tvåan står rätt bra på egna ben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

För en som har spelat Baldur's gate 1 i 5 minuter, dog på någon op drake och drog en alt + f4. Ska man ge ettan och tvåan en chans innan man försöker sig på trean när den kommer ut? Gillade Diablo 3 när det kom ut, men sen blev det bara för mycket av att farma nycklar och skit hela tiden, så jag lessnade.

Tycker jag att du definitivt bör göra. Är riktigt ballt att göra hela resan från en level 1 vekling som blir ihjälslagen av en ekorre utanför Candlekeep till att slåss mot drakar och demoner.

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Tycker jag att du definitivt bör göra. Är riktigt ballt att göra hela resan från en level 1 vekling som blir ihjälslagen av en ekorre utanför Candlekeep till att slåss mot drakar och demoner.

Håller med, har svårt att vara engagerad av en karaktär som jag inte själv "uppfostrat" från början.

Allt detta snack om BG har fått mig att vilja gräva fram min gamla pågående save i BG2. Tror jag kommit till Underdark och att karaktären precis hade börjat glänsa.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg hur jag i BG1 alltid powerlevlade upp till lvl 5 mot Ahnkegs innan jag gjorde Nashkel mines... Och plockade självklart upp easter eggsen i Friendly Arm Inn och Nashkel innan man begav sig ner i gruvan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD