Quiz om företaget Toshiba

Quiz om företaget Toshiba

Denna vecka är det dags för ett quiz tillsammans med Toshiba som handlar om allt ifrån hårddiskar och datorer till hissar och robotar. Hur många rätt lyckas du pricka in?

Läs hela artikeln här

Fyra av åtta... Inte många jag kunde egentligen, chansade hejvilt haha.

ingen chans

3 av 8, ingen chans jag heller

7/8... Missade på hissen

4/8
Du har småkoll på Toshiba, men det räckte tyvärr inte hela vägen. Bättre lycka nästa gång!

Skrivet av inquam:

7/8... Missade på hissen

Samma här. Tyckte det rätta svaret lät lite högt med tanke på tiden det tog att åka till 89:e våningen. Jag antar att det finns mycket mer kräm under huven då

6/8, bra gissningar av mig

1 av 8... Får man nåt jumbopris?

Kunde hissen med säkerhet iaf, åkt den tre gånger.
Klantade mig på tumfrågan då jag inte tittade på bilden, där man kunde uppskattat svaret.
Fick 4/8.

Skrivet av 50Spaenn:

Samma här. Tyckte det rätta svaret lät lite högt med tanke på tiden det tog att åka till 89:e våningen. Jag antar att det finns mycket mer kräm under huven då

Det är nog för att man accelererar ganska långsamt upp till hastighet (och decelererar till 0). Byggnaden är också över 500m hög...

6 av 8.

Toshiba var min första platt-TV jag köpte 2007, håller än idag.

6av8 ganska bra klantade mig med på hårddisken 🤔

7/8, missade på bärbara datorserien.

4/8.

Hur ska man tänka på tum? Ja kollade på längden på disken o jämförde med min tumnagel.

5/8, var bara tur, var typ 1 ja kunde rätt säkert xD

Skrivet av Campaigner:

4/8.

Hur ska man tänka på tum? Ja kollade på längden på disken o jämförde med min tumnagel.

En tum är drygt 2.5 cm. Att mäta med sin fysiska tumme är sällan optimalt.

3/8 "Du tillbad inte gissningsguden tillräckligt bra idag, be bättre nästa gång"

Skrivet av 50Spaenn:

Du kan nog räkna med att accelerationen är ganska låg.

6/8 helt ok.

6/8, så skapligt i alla fall.

Skrivet av backfeed:

7/8, missade på bärbara datorserien.

Minns att man satt och dreglade över den redan då, "Vill ha" faktorn var stor över den lilla datorn.

5/8, bättre än jag trodde det skulle gå

3/8 chansade på det mesta haha, svårt

5/8

3/8, nytt bottenrekord men jag hade förväntat mig ett ännu sämre resultat.

Skrivet av kissekotten4:

Du kan nog räkna med att accelerationen är ganska låg.

Skulle gissa på att det är tidsderivatan av accelerationen som är låg. Konstant acceleration är kroppen bra på att kompensera för men plötslig acceleration är väldigt obekväm.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen annan som fick ett plötsligt begär efter en robot som kommunicerar via strupsång?

5/8 med en vild chansning på hissen.

yay 5 av 8
Hissar, hdd och robotar var räddningen.